TJ Kong & Modular K - Dream Cargoes

door , gepubliceerd op , waardering: 90/100
TJ Kong & Modular K - Dream Cargoes
25 april 2012
ArtiestTJ Kong
LabelPoker Flat Recordings
Het is nog geen twee jaar geleden dat TJ Kong in samenwerking met Nuno Dos Santos een buitengewoon goede indruk achterliet met het album 'After Dark, My Sweet'. Dit album zal bij vele deephouse, house en techno liefhebbers ongetwijfeld nog een prominente plaats in de collectie hebben. Nu bijna twee jaar later heeft TJ Kong in samenwerking met Modular K wederom een album op de markt gebracht. Dit album getiteld 'Dream Cargoes' is uitgebracht op Poker Flat, het label van techno legende Steve Bug.

Het is lente en dat lentegevoel wordt alleen maar versterkt wanneer de eerste klanken van dit uit tien tracks bestaande album uit de speakers schallen. Warme deephouse met sferische thema's is het gehoor direct te verwerken krijgt, dit in combinatie met diepgravende basslines, soms zelfs met een knipoog naar house van begin jaren negentig. TJ Kong en Modular K hebben echter voor de nodige variatie gezorgd door ook geregeld de sferische technokant op te gaan binnen hun producties. Luister bijvoorbeeld naar "End Game" en laat je meevoeren naar de dansvloer.

Als rustpunt is het vrij trage "Now Wakes The Sea" op deze compilatie te vinden, waarna het gaspedaal weer lichtelijk ingetrapt wordt met "Studio 5, The Stairs". Deze buitengewoon sferische track, waarin duidelijk te horen is hoe subtiel de tracks van TJ Kong en Modular K in elkaar steken. Elk element van elke track is tot in de puntjes subliem uitgewerkt. Een andere zeer goede productie is de afsluitende track van dit album, getiteld "Now: Zero". Deze track heeft werkelijk alles om een dansvloer in vervoering te krijgen.

TJ Kong en Modular K leveren met "Dream Cargoes" ongetwijfeld één van de beste albums tot nu toe van dit jaar. Dit uiterst sferische album is het typische voorbeeld van een album dat met elke luisterbeurt beter gaat klinken. Ook is dit zo'n album dat zowel voor in huiskamer zeer geschikt is, maar ook in een club voor de nodige dansvloerschade kan zorgen.

Score: 90/100

soundcloud.com/tjkong
soundcloud.com/pokerflatrecordings