door , gepubliceerd op , waardering: 88/100
9 november 2011
ArtiestMarc Simz Site
WinactieIn Trance we Trust 018 gesigneerd door Marc Simz actiegesloten
LabelsBlack Hole Recordings
In Trance We Trust
De nog altijd gestaag doordenderende "In Trance We Trust" serie presenteert het inmiddels 18de deel in successie. Voor deze hagelnieuwe episode wordt het stokje doorgegeven aan de Nijmeegse DJ/Producer Marc Simz. Via de hardcore scene, heeft hij zijn weg gevonden in de trance muziek. Maar waar kent het grote publiek Marc Simz van? Zijn residentie in de Nijmeegse Club "The Matrixx" en natuurlijk van zijn fris en fruitige dj-gigs op onder andere het Emporium Festival. Ook zijn producties en remixen vinden gretig aftrek bij zijn publiek en collega DJ's. Tracks als "Forbidden City", "The Myth" en "Xplode 2011 (vs Aerofoil)" zijn wapenfeiten die de productionele capaciteiten van Marc Simz prima laten zien.

Om eerlijk te zijn had ik niet verwacht dat Marc Simz het stokje zou overnemen van Bobina. Des te meer was de nieuwsgierigheid gewekt hoe Marc Simz deel 18 zou gaan vormgeven. Dat vormgeven begon al bij de eerste seconde van deze mixcompilatie. Een prachtige intro in de vorm van "Icare" van Edu presents Time Traveller. Een stukje melodisch zweefwerk wat een prima begin vormt. Erg lang zweven kunnen we niet, want de tweede track is meteen een stuk rauwer van karakter. "Freefall (Tellur remix)" van Virunga kent een rijke afwisseling van melodie en techtrance beukwerk. Laatstgenoemde komen over de gehele compilatie tegen en iedereen die Marc Simz weleens heeft zien draaien weet dat zijn sets wat meer richting techtrance gaan. Maar ook de meer uplifting trance is hij niet vies van! Bij de In Trance We Trust mixcompilaties zijn er altijd momenten waar je broek van afzakt. Zo'n moment was er toen de mix aankwam bij "Smash" van Rafael Frost. Wat een ongelooflijk monster van een plaat. Een meer uplifting karakter kent de Dennis Shepard remix van "Neo Love" van Marc Marberg en Kyau & Albert. Ook weer een juweel van een plaat en let wel we zijn nog maar op de helft van de mix. Dat Yuri Kane een prima producer is, wisten we toen we zijn plaat "Right Back" voor het eerst hoorden. Remixen kan hij ook. Een wat meer melodische, in hogere sferen brengende remix heeft hij gefabriceerd van "Open Your Heart" van Cosmic Gate feat Tiff Lacey.

Zoals eerder gezegd, brengt Marc Simz een sfeervolle mix van de wat rustigere melodische trance, afgewisseld met het betere beukwerk. Door middel van een sublieme opbouw en zijn uitstekende trackkeuze creëert hij een atmosfeer waar zelfs mijn cdspeler van gaat glimlachen. Natuurlijk mag een gepaste afsluiting niet ontbreken. Het uplifting werk van Virtual Vault ("Freedom"), de hagelnieuwe productie van Marc Simz en Geert Huinink genaamd "Vimbuza" weten de juiste snaar te raken. We sluiten In Trance We Trust 18 af met het talent van dit jaar Juventa en zijn track "As You Are".

In Marc Simz We Trust
Wat moeten we nog zeggen over deel 18 in de befaamde "In Trance We Trust". Sublieme trackkeuze, goed mixwerk en een zeer aangename afwisseling van meer melodische tracks met het betere beukwerk. Marc Simz heeft uitstekend werk afgeleverd en wat ons betreft mag hij nog wel een deel mixen!

Score: 88/100

Let op: Op 16 november verschijnt er op onze site een interview met Marc Simz en vertelt hij ons onder andere alles over zijn carrière en de In Trance We Trust mixcompilatie.

1. EDU presents Time Traveler - iCare