Terry Lee Brown Junior - Labyrinth

door , gepubliceerd op , waardering: 78/100
Terry Lee Brown Junior - Labyrinth
16 december 2010
Alweer eenentwintig jaar is Norman Feller alias Terry Lee Brown Junior actief bezig in de muziekscene. Eerst als dj, maar al snel ook als producer. Techno, techhouse en deephouse, Terry Lee Brown Junior weet er wel raad mee. Het gevolg hiervan is een indrukwekkende discografie. Vele mixcompilaties en albums heeft hij de dancescene al geschonken en met het studioalbum ‘Labyrinth’ laat hij wederom van zich horen. Zoals gebruikelijk met het werk van Norman Feller is dit album uitgebracht op het zeer gewaardeerde label Plastic City.

Terry Lee Brown Junior heeft voor het produceren van zijn nieuwste studioalbum de hulp ingeroepen van Label genoten Greg Parker, The Timewriter en vocalist Vokan Akin. Wat heel erg opvalt luisterende naar dit album is dat het bij een aantal tracks even duurt voordat je de essentie van de track doorhebt. Luister bijvoorbeeld naar de openingsplaat “Neutral” en je zult begrijpen wat er bedoeld wordt. De samenwerking met The Timewriter heeft het swingende “It Started Right Here” opgeleverd. Een track die menig dansvloer in beweging zal zetten.

Een echte huiskamertrack is het zweverige “Stereopsis”. Zet deze track op, sluit je ogen en geniet er met volle teugen van! Een ander pareltje is “Tribe”. Door de ultravette bassline, melodie en hi-hat kom je vanzelf in beweging. Ook aan het steeds populairder wordende downbeat genre heeft Norman Feller geprobeert zijn steentje bij te dragen met prachtige “Sunny Poseidon”. Het afsluitende deel van het album ‘Labyrinth’ is weer zeer dansbaar waarna de afsluiter volgt met de ambient track “Labyrinth Reprise”.

Ondanks de dat het album de titel ‘Labyrinth” meegekregen heeft, is Terry Lee Brown Junior duidelijk niet verdwaald in een doolhof. Zoals gebruikelijk levert hij weer een kwaliteitsalbum af Plastic City, het label waar kwaliteit altijd hoog in het vaandel staat. Als echte Plastic City liefhebber kan je dit album daarom ook zonder voorbeluistering aanschaffen. Kwaliteits tech- en deephouse gegarandeerd!

1. Neutral
  2. Ego Expedition (with Greg Parker)
  3. Black Mountains