House Masters - Osunlade

door , gepubliceerd op , waardering: 83/100
House Masters - Osunlade
24 november 2010
ArtiestOsunlade
LabelDefected Records
Na de succesvolle mixcompilatie getiteld ‘Occult Symphonic’ laat houseveteraan Osunlade wederom van zich horen. Deze keer niet met een mixcompilatie boordevol fraaie deephouse, minimal en techhouse, maar met een overzicht van de zijn beste producties en remixen door de jaren heen. Deze release kan ook niet op een ander label uitgebracht zijn dan op het kwaliteitslabel Defected.

Op het eerste schijfje presenteert Osunlade diverse favoriete tracks waarvan hij de producer is. Voor de echte Osunlade liefhebbers is dit schijfje een waar festijn. Strak geproduceerde tracks waarin het krioelt van de heerlijke basslines, pakkende percussie, jazzy klanken en pakkende vocalen hoor je veelvuldig terug op deze cd. Een aantal tracks die het benoemen in het bijzonder waard zijn, is bijvoorbeeld “Cantos A Ochun Et Oya”. De titel van deze track staat voor een ode aan de rivier (Ochun) en de wind (Oya). Ook “Momma’s Groove” verdient het uiteraard om in de spotlight te staan. Welke houseliefhebber is nou niet gecharmeerd van de pakkende saxofoonklanken die in deze track te bewonderen zijn?

Op het tweede schijfje presenteert Osunlade zijn vetste remixen. Tracks van onder andere Ben Westbeech, Vivian Green, Jazztronik en Tortured Soul zijn hebben een welverdiende herbewerking gekregen en klinken daardoor nog pakkender dan de tracks al waren. Zo valt in de persinformatie te lezen dat Jazztronik’s “Dentro Mi Alma” eerst een track was met een snelheid van 90 bpm. Echter heeft Osunlade deze track zo goed geremixt dat hiervan niets te horen is. Dit is tevens één van de favoriete remixen van Osunlade himself. Ook blijkt Osunlade een remixer te zijn die graag tracks remixt waarvan hij alleen de vocalen gehoord heeft. Zo kan hij een track zijn totaal eigen interpretatie meegeven. Een van de lekkerste tracks van dit schijfje is overigens de afsluitende track getiteld “Remember” van Teresa Jenee.

Op deze ongemixte compilatie laat Osunlade een selectie horen van zijn beste eigen producties en remixen. Dit alles in ongemixte vorm waardoor deze compilatie tevens een geweldige dj-tool is. Het niveau van alle tracks is hoog te noemen waardoor deze cd zeker thuishoort in het archief van elke Osunlade en Defected liefhebber.

Score 83/100

1. Erro - Dont Change (Main Mix)
  2. Osunlade presents Nadirah Shakoor - Pride (Main Mix)