Partyflock
 

International Hard Dance Sessions - Mixed by Phil York & Fausto

door , gepubliceerd op , waardering: 89/100
International Hard Dance Sessions - Mixed by Phil York & Fausto
25 oktober 2010
In de review van de Kiddfectious World Tour cd zei ik het al: harddance is back! Na een aantal zeer magere jaren is de gulden middenweg tussen trance en hardstyle weer aan een ongekende opmars bezig onder leiding van een nieuwe generatie en enkele oudgedienden. Eén van die oudgedienden is Fausto, die tijdens de jarenlange afwezigheid van het gerenommeerde HQ zijn eigen, vertrouwde, brede sound altijd trouw is gebleven. Harddance is wél geëvolueerd in die jaren. De basis is hetzelfde maar de technische middelen hebben voor een duidelijk hoorbare verandering gezorgd. Er zijn nóg meer invloeden uit trance, hardstyle en techno ingeslopen en daarmee is harddance misschien wel completer dan ooit, al blijft dat natuurlijk een subjectief gegeven. In het Verenigd Koninkrijk is de dip minder te merken geweest, hoewel ook daar wel degelijk een verandering heeft plaatsgevonden. Phil York is één van de artiesten die aan de overkant van het kanaal altijd zijn eigen visie op harddance heeft gehouden en daarmee een behoorlijke reputatie heeft opgebouwd. Het is tijd voor de mannen om de krachten te bundelen in een nieuw, wereldwijd project. Nederland en Engeland vormen in de personen van Fausto en Phil York de kern van de internationale harddancesound: International Hard Dance Sessions.

De eerste cd is komt op naam van Phil York. Maar liefst twintig titels sieren de tracklist van zijn mix en dat is tegenwoordig een vrij uniek aantal, een goede binnenkomer dus. Mijn Winampplayer verraadt dat de tracks gemiddeld zo’n drieënhalve minuut duren, waardoor het afwisselingsgehalte hoog is. Het begin is gevuld met stevige, techy platen van onder anderen Stana, A*S*Y*S en, jawel, onze eigen Nederlandse Jim Justice. Zijn track ‘Maximum Modulation’ is een behoorlijke knaller met in het midden een heerlijk dubstep breakje, waarna het helemaal losgaat met een smerige acidlijn en dikke bassen. Eigenlijk vind ik zijn ‘Darkness’ nog beter, maar die staat pas op de tweede cd van dit album, dus ik zal nog niet te ver op de zaken vooruitlopen. York heeft duidelijk veel aandacht besteed aan de volgorde van zijn tracklist, want het loopt allemaal vlekkeloos in elkaar over en de opbouw is sterk. Waar veel Engelse DJ’s beginnen te rammen en aan het einde van hun set nog steeds dezelfde soort tunes weg lopen te beuken, laat deze man zien dat hij wel degelijk weet hoe hij een luisteraar moet boeien. Phil York’s eigen (co-)producties werken hier ook aan mee. Na het techy gedeelte en de wat meer hardtrancegerichte platen, komt er zelfs nog wat hardstyle aan te pas, hij pakt hiermee dan ook een heel breed spectrum aan harde dance.

CD twee is gecompileerd en gemixt door Fausto, wiens laatste mix-cd uit 2009 dateert, toen hij één van de Defqon.1 cd’s voor zijn rekening nam. Net als toen staat er op deze cd weer een aantal van zijn eigen producties, waarvan ‘Patience’ de eerste is en bewijst een goede opener te zijn. Het spreekwoord luidt ‘een goed begin is het halve werk’ en dat is ook hier het geval. De één uur en twee minuten durende mix gaat in een razendsnel tempo aan je voorbij met de ene na de andere nieuwe klapper, terwijl ook hier weer te horen is dat de tracklist zorgvuldig is samengesteld. De sound die Fausto ons voorschotelt, is toch weer nét even anders dan wat andere DJ’s uit de hardere stijlen draaien en dat is iets wat mij altijd aan deze stijl bevalt: je kunt een complete lineup maken van harddance DJ’s en toch draait iedereen weer met een totaal andere invalshoek. No offense richting andere stijlen, maar zo divers als de harddance anno 2010 is, zie je het eigenlijk in geen enkel ander genre. Fausto buit dit optimaal uit door veel afwisseling in zijn mix te stoppen met een paar sterke eigen tracks en veel nieuwe producties van Wragg & Log:one, Public Domain, Nomad en Thilo & Evanti. Het einde van de mix bewijst, net als bij de cd van York, dat hardstyle en harddance inmiddels goede vrienden zijn geworden. Niemand minder dan Zany levert een spetterende plaat af voor het slotstuk, wat kan een mens zich nog meer wensen?

Eindelijk, harddance is terug. De wereldtour van International Hard Dance Sessions is van start gegaan en zal het komende jaar landen in alle continenten van de wereld aandoen. Nederland wordt daarbij niet vergeten, dus alle harddanceliefhebbers kunnen hun oude liefde weer in levende lijve aanschouwen. Deze cd werkt daar goed aan mee. Laten we hopen dat dit nog maar het begin is!

Score: 89/100


www.internationalharddancesessions.com
www.djphilyork.com
www.djfausto.nl

Tracklists

CD1 - Mixed by Phil York
  1. Stana - Swedsexa
  2. Alex Kidd & Kidd Kaos - Painkiller
  3. ASYS - Acid Zombie
  4. Project Tekk - Oddball5
  5. KloneZ - Negative FeedbacK
  6. Jim Justice - Maximum Modulation
  7. S.H.O.K.K. - Le Desir Noir
  8. Mindbender - Base On Acid
  9. Dark by Design - Ov3rlo4d (In2ition remix)
  10. Nish - Kiss Me (Dubstek mix)
  11. Phil York & BRK3 - Traffic
  12. Force 9 – Boomin (Wragg & Log:One remix)
  13. Luca Antolini - Universe Of Harmony
  14. BRK3- BRK3 FR33
  15. Shock:Force - Future (KloneZ Remix)
  16. Shock:Force - Stimulate
  17. Phil York & Fausto - Dire Straights
  18. Phil York & Dark by Design - White Widdow
  19. S-Dee - Partytime
  20. Activator - The Sign
CD2 - Mixed by Fausto
  1. Fausto – Patience
  2. Scott Attrill – Neon Baby
  3. Leon B – No Return
  4. Jim Justice- Darkness
  5. Chop Shop Boys – Punk (Wragg & Log:One Remix)
  6. Fausto vs BRK3 – XSV01
  7. Lisa Lashes vs BRK3 – F33L
  8. Thilo & Evanti – Reflections
  9. Nomad- Here I Come
  10. Public Domain Soundsystem – Automatic Audio Overload (Sa. Vee. Oh Remix)
  11. Remo-Con - Extrema part 3
  12. Fausto vs Wragg & Logone – Welcome To Your Nightmare
  13. Nomad – Initiate
  14. Chop Shop Boys – Fire Wire (Wragg & Log:One Remix)
  15. Fausto vs Phill York – Red Dawn
  16. Wragg & Log: one – Enemies Of Earth
  17. Nomad – Taken
  18. Vortex & Impakt – In My Dreams
  19. Zany – The Fairy Legend

23 opmerkingen

 
WHOEHOE HELEMAAL TOP !!!!!
Je gaf idd aan dat harddance terug is, maar wel bij de volstrekt verkeerde cd, nl de mix van Kamui bij Defqon 2010. Immers was die cd totaal niet representatief waar harddance (deze cd was vrijwel uitsluitend slappe techtrance) voor staat en dat weet jezelf ook dondersgoed. Deze cd doet dat veel meer en wat mij betreft meer een indicatie dat harddance enigszins terug is. Immers qua clubavonden valt het allemaal nog erg tegen. En ook de diversiteit in harddance zoals zo bewierookt in de recensie kan in de praktijk nog wel eens een probleem blijken te zijn. Immers dat vraagt van publiek ook een zekere open houding. Iets wat niet iedereen wil of kan opbrengen.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Love is the answer op woensdag 27 oktober 2010 om 23:16:
maar wel bij de volstrekt verkeerde cd
Kan jij me uitleggen wat de conclusie van Charly bij deze recensie, betreffende de International Harddance Sessions CD, te maken heeft met een cd van 2,5 maand geleden? Waarbij hij in die recensie zegt dat harddance terrein wint (en of jij Kamui harddance vind doet in deze niet terzake) en in deze recensie zegt dat harddance terug is.

Hou je gewoon eens bij het onderwerp in plaats van zoals gewoonlijk allerlei irrelevante zaken erbij te halen om negatief uit de hoek te komen en je zogenaamde gelijk proberen te halen.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 oktober 2010 om 07:20:
betreffende de International Harddance Sessions CD, te maken heeft met een cd van 2,5 maand geleden?

Ik mag toch wijzen op fouten van een recensent? Zo ook als het prima is, dan hoort de recensent het ook. Lijkt me geheel logisch.

Hij refereerde aan de opkomst van harddance bij een cd die volstrekt niet een volledig beeld geeft van waar harddance voor staat, cd is zeer matig ontvangen in de scene, als hij iets van harddance weet, dan zal hij dat ook helemaal beamen. Ik vind dat onjuiste informatie verstrekken, iets wat je volgens mij een recensent wel kwalijk kan nemen (indien hij op de hoogte is).

Het contrast met deze cd is groot, geeft een veel beter idee. Mijn opmerking slaat dus er op dat in dit geval er veel meer sprake is van juistheid om te zeggen dat harddance terug komt (met adequate muzikale bevestiging) en toen niet.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 oktober 2010 om 07:20:
Hou je gewoon eens bij het onderwerp in plaats van zoals gewoonlijk allerlei irrelevante zaken erbij te halen om negatief uit de hoek te komen en je zogenaamde gelijk proberen te halen.

Complete onzin dus en niet waar het mij om gaat, weet je zelf ook wel denk ik, anders moet je eerdere bijdragen van mij maar eens goed lezen.
laatste aanpassing
"Eindelijk, harddance is terug. De wereldtour van International Hard Dance Sessions is van start gegaan en zal het komende jaar landen in alle continenten van de wereld aandoen. Nederland wordt daarbij niet vergeten, dus alle harddanceliefhebbers kunnen hun oude liefde weer in levende lijve aanschouwen. Deze cd werkt daar goed aan mee. Laten we hopen dat dit nog maar het begin is!"

:D
 
Uitspraak van Love is the answer op donderdag 28 oktober 2010 om 12:07:
Ik mag toch wijzen op fouten van een recensent?
Op die 'fout' (ik hou het op een verschil van mening) heb je hem bij die recensie toch al gewezen? Waarom moet de helft van je huidige post dan weer over een recensie van 2,5 maand geleden gaan? (Onderbouwde) kritiek geven is prima, maar hou eens op met oude koeien uit de sloot halen, wat ben jij een negatief ingesteld persoon zeg.

Uitspraak van Love is the answer op donderdag 28 oktober 2010 om 12:07:
Hij refereerde aan de opkomst van harddance bij een cd die volstrekt niet een volledig beeld geeft van waar harddance voor staat
So what dat die cd geen volledig beeld gaf? Daarom kan hij nog wel deels een bijdrage geleverd hebben aan de opkomst, hoewel jij niet alles van die cd het stempel harddance wilt meegeven. Het hardcore genre kan je toch ook niet op een cd samenvatten.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 oktober 2010 om 14:19:
So what dat die cd geen volledig beeld gaf?

Snap je dat nou echt niet? Hij brengt de stelling dat harddance in opkomst is (wat op zich al een boude stelling is; oa nauwelijks clubavonden in NL), en komt vervolgens met een cd die volstrekt niet een juist beeld geeft van waar harddance voor staat. Zou toch beter zijn als hij bij een statement een waarheidsgetrouw beeld laat zien waar de muziek voor staat (meer de diversiteit laat zien). Vandaar mijn opmerking ook, dat in dit geval het meer recht doet, dan bij de kamui cd (dus dit keer wel goed gedaan). Als een geïnteresseerde de cd van Kamui gaat luisteren, krijgt hij/zij een volstrekt verkeerd beeld van waar harddance voor staat. Als of je zegt hardcore is in opkomst en dat illustreert met een cd met obscure speedcore.

En ja het is wel een 'fout' want hij weet hartstikke goed dat die cd niet representatief is. Daarnaast vind ik dat een recensent weinig tot geen belangen moet hebben bij het beschrijven van een product. In dit geval is dit niet het geval, er zijn duidelijke belangen die een meer objectieve recensie in de weg kunnen staan. In deze zou het verstandiger zijn om de schijn niet tegen te hebben. Je laat een Nightmare cd ook niet recenseren door Panic. Beetje kritischer zou PF wel mogen zijn hierin.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 oktober 2010 om 14:19:
wat ben jij een negatief ingesteld persoon zeg.

Ik ben eerlijk, zie mijn eerdere bijdrages. Soms is het negatief, vaker positief, kwestie van dat je mijn stukken beter leest.

Review an sich vind ik vlot geschreven. Inhoudelijk kom ik er later nog op terug.
laatste aanpassing
Ik luister op donderdagavond altijd Fausto's Crossover op Q-dance radio.

Wat mij idd opvalt is dat sommige tracks niet echt in een hokje te plaatsen zijn, maar allemaal wel even energiek!

Ik ga deze cd denk maar kopen.

Lekker cd'tje voor de energieke weekenden :)
Allereerst: heel vet dat dit cdtje er is, blij dat de sound weer in opkomst is. Ook ik mis HQ en alle bijbehorende feesten, mooi dat er weer wat leven in zit. Respect voor Fausto dat hij altijd zijn eigen ding is blijven doen, zoals de recensent zegt.

Ten tweede: ik post eigenlijk nooit iets, ik wil niet meedoen aan de 'alles kut enter' rage die men al jaren volgt op fora als deze. Ik lees graag de recensiesectie, waarbij ik enkele recensenten in het bijzonder volg, zoals Charly Rocks, schwingg en Vage Nico. Zowel de persoon die bovenstaande recensie geschreven heeft, als de muziekstijl van deze recensie, staan hoog genoeg in mijn aanzien om een kleine opmerking te maken. De persoon die altijd maar weer negatief uit de hoek moet komen, moet eens heel goed nadenken wat hij precies doet. Ik zou het namelijk erg begrijpelijk vinden als mensen hierdoor stoppen met het schrijven van dit soort stukjes. Ik heb al eerder gelezen dat ze dit op vrijwillige basis doen. Veel scheidsrechters zijn door de jaren heen gestopt omdat ze hun vrijwillige hobby niet meer leuk vonden door het negatieve gedoe dat elke keer weer gebeurde tijdens de wedstrijd.
En nee, je bent niet 'eerlijk', je wilt gewoon jezelf indekken omdat je wéér opzichtig op de man speelt tegen zowel Charly Rocks als tegen Fausto, iets wat je graag mag doen, ik volg namelijk ook al jaren het harddancetopic waarin jij denkt de allerbelangrijkste te zijn. Ik las in een verhitte discussie eens dat iemand vond dat je 'een monopolie op de waarheid dacht te hebben'. Mooier kan het niet verwoord worden. Het begint een beetje op te vallen dat je dit elke keer maar weer heel krampachtig verdedigt, maar als je dan écht zo'n stoer persoon bent, geef dan gewoon toe dat je expres elke keer dezelfde personen opzoekt om je ongenoegen kenbaar te maken. Ik ken zowel jou als Charly Rocks als Fausto alleen van Partyflock en de laatste twee heb ik in het verleden meermalen zien optreden, maar zij zullen je ongetwijfeld nóg meer uitkotsen dan de perso(o)n(en) die je af en toe tegenspreken. Zorg alsjeblieft dat je met je vervelende, bijna dictatoriale gedrag het niet voor elkaar krijgt dat mensen van de recensies er de brui aan geven. Hoe zou jij het vinden als iemand elke keer maar weer ongevraagd zijn mening zou geven op iets waar je tijd en moeite in steekt? Ik zie dat je 9 van de 10 keer een andere mening hebt dan anderen, ga eens na of je écht gelijk hebt. Volgens mij hebben mensen als Charly en Fausto meer in de pap te brokkelen in deze scene dan jij, om over hun ervaring (en dan met name Fausto's ervaring) maar niet te spreken. Ik denk dat ik namens een aantal échte liefhebbers spreek als ik zeg dat je op moet houden en gewoon lekker jouw beleving van harddance blijft ervaren, dan doen 'wij' (als ik even voor Charly en Fausto mag spreken, hoop dat ze het met me eens zijn) dat ook. En nee ik denk ook dat zowel zij als ik niet zitten te wachten totdat je er inhoudelijk op terugkomt.
Jij mag je mening hebben, ik ook. Er is dus geen enkele reden waarom ik niet zou mogen posten wat ik wil. Ik kan me voorstellen dat je het vervelend kan vinden, als je het er niet mee eens bent. Maar ja, zo is het leven, niemand dwingt je om het te lezen. Zelf lees ik ook wel eens dingen vanwaar ik denk dat het ik onzin vind, dan lees ik het gewoon niet verder.

Als je echt het harddance forum hebt gelezen dan zou je geheel andere conclusies hebben getrokken,want wat je schrijft is onzinnig en slaat kant nog wal. Het is niet voor niks dat over Charly veel kritiek daar te lezen was, zelfs zo erg dat hij daar niet meer post. In dat opzicht heb ik het zelfs meermalen voor hem opgenomen en ik ben zelfs mild geweest in die verhitte discussies van jaren terug. En nee ik heb niks persoonlijks tegen Charly, ik reageer ook vaak niet op zijn recensies, alleen als er reden toe is. Als je goed zou lezen, zou je dan ook gezien hebben dat ik vaak ook positieve dingen schrijf zoals over schrijfstijl. En ja zijn ´fouten´ zijn hardnekkig, lijkt mij niet meer dan logisch dat ik vanuit mijn visie daar dan tegen over zet.

Uitspraak van Audiotic op vrijdag 29 oktober 2010 om 00:57:
Hoe zou jij het vinden als iemand elke keer maar weer ongevraagd zijn mening zou geven op iets waar je tijd en moeite in steekt?

Dat is het ´lot´ van als je recensent bent, iedereen heeft er een verschillende mening over. En het is de kunst om dat te relativeren en niet kleinzerig daarover te zijn. Dus ja ik kan daar goed tegen.

Leuk dat je hiervoor speciaal op PF hebt aangemeld :)
laatste aanpassing
Ik was er al bang voor, het is praten tegen dovemansoren. En zoals ik al zei: ik post nooit omdat ik niet mee wil doen met dat alleskutenter, dus ik ga er verder niet op in.
Uitspraak van Love is the answer op vrijdag 29 oktober 2010 om 12:08:
Leuk dat je hiervoor speciaal op PF hebt aangemeld

Nee hoor, ben al sinds 2006 lid :)
 
leuke review. ben benieuwd.
Jim Justice - Maximum Modulation vind ik trouwens een uitstekende track, goede keuze om die in de mix te zetten, mij deed de break niet denken aan dubstep maar aan hiphop, hoewel een en ander genre enigszins met elkaar te maken heeft
1 vd betere tracks van afgelopen zomer, fausto draaide 'm in zijn set op DV

{argument 'id' ontbreekt}
laatste aanpassing
top...en ze komen allebei met Lisa Lashes mee naar de Maassilo op 11/12 dit jaar. wat de discussies ook mogen zijn....we kunne het daar gaan horen naast andere coryfeeen zoals Sied van Riel, Kutski etc.
 
Uitspraak van Audiotic op vrijdag 29 oktober 2010 om 12:48:
Ik was er al bang voor, het is praten tegen dovemansoren. En zoals ik al zei: ik post nooit omdat ik niet mee wil doen met dat alleskutenter, dus ik ga er verder niet op in.

wel vreemd, je wilt commentaar geven maar staat niet open voor feedback of commentaar wat je niet bevalt.

Dat is gewoon kansloos. Op een forum heb je verschillende meningen en daar dien je respect voor te hebben of anders dien je hier niet te komen of te posten.
 
Vette cd en een goeie recensie. Deze cd biedt een heel spectrum aan allerhande lekkers op het gebied van harde trance en aanverwanten, zoals het imo ook hoort. Variatie en niet heel de tijd smart ass techy glitched up stuff, maar ook gewoon rechttoe rechtaan Duits klinkende knallerts :respect:

Uitspraak van Audiotic op vrijdag 29 oktober 2010 om 12:48:
Ik was er al bang voor, het is praten tegen dovemansoren. En zoals ik al zei: ik post nooit omdat ik niet mee wil doen met dat alleskutenter, dus ik ga er verder niet op in.

Grappig dat je dit zegt, helaas bevindt de scene zich nog steeds in een dip waar men langzaam uit lijkt op te krabbelen, maar ik kan me wel vaak in LITA's kritiek vinden... er was een trend dat sommige ex-hard dance superstars zich op minimal achtige tech dance/trance richtten en dat was 1x leuk maar ga je ermee door dan jaag je een bepaald soort luisteraars, de uit-je-dak ravers die liever wat meer uplifting of rauw spul horen, weg. En als je toevallig zo iemand bent, en dat ben ik zelf dus ook, dan vind je dat mss niet zo vet, en de een heeft nu eenmaal meer behoefte om daar kritiek op te uiten dan een ander :)

Als je het niet met hem eens bent oke, maar wees dan zo eerlijk om als iemand gewoon met een normale tegenreactie komt, daar iig sportief mee om te gaan. Dit komt een beetje frusty over ;)
laatste aanpassing
Hele lekkere cd is dit! 18 december kan ik ze weer eens live bewonderen!
Artiest {SHOWLIST artist 20897, 59105}
toppie fausto ga zo door grt peter.c djpclexus
:bounce:

Heerlijke compilatie!

En wat betreft de hele discussie hierboven.....of harddance nou "terug" is of niet.....het is iig "terug" in mijn cdspeler :P
Op naar 11 December om te knallen met deze heren! :respect:
Wat feedback voor Fausto mbt IHS.

Allereerst de international harddance sessions mix van je is voor het allergrootste gedeelte goed te doen, aangename surprise, aangezien ik de Defqon 2009 wel redelijk vond, maar ook wat te weinig energiek. Niet een mix die je nog eindeloos gaat beluisteren. Gelukkig ben je niet helemaal doorgeslagen naar wat ik zie als slappe techtrance zoals Kamui. De totaal verkeerde weg die zij inslaan, rollator house, staat ver af van de HQ sound. Wil harddance weer wat aandacht krijgen, zal het vooral de energieke kant moeten laten horen (dat is toch wat de meeste mensen willen). Goede keuze om te kiezen voor wat meer uptempo tracks, en ik vind dat je over het algemeen een goede keuze hebt gemaakt met fijne hardtrance knallers. Waarbij ik Here I come van Nomad, misschien wel de beste track van de afgelopen maanden vind. Ik luister veel verschillende genres, dus dat zegt wel wat.

Fijne tracks staan er dus op, vooral die van Nomad zijn er goed en ook je samenwerking met Wragg & Logone mag er zijn (de dancevalley set van 2010 is erg goed) mixtechnisch vind ik het niet super, overgangen zijn redelijk tot goed, maar nergens spectaculair, of opvallend. Gaat natuurlijk niks boven een live set, waarbij er meer 'gekloot' wordt. In dat opzicht spreekt in algemene zin een liveset me altijd meer aan dat een cd set.

Maar wat ik echt storend vind en onbegrijpelijk is dat je afsluit met Vortex & Impakt – In My Dreams & Zany – The Fairy Legend. Waarom? Netwerk technische redenen? Anders is het niet te begrijpen. Deze tracks zijn qua kwaliteit veel minder dan de rest. En ze passen volgens mij ook niet bij de rest van de sound, iets wat zorgvuldig wordt opgebouwd met track 1-17, steeds wat sneller, goed gekozen combinaties, goede overgangen ontspoort totaal op een vervelende manier op het eind met van die goedkope hardstyle. Ik heb an sich niks tegen hardstyle, maar dan wel goed gemaakt. Liever had ik gezien dat je bijv. afsluit met tracks van Geck-o of Thera, die passen qua sound veel beter bij de rest. Het zijn ook Nederlandse djs, producers. En ik dacht ook dat het vertegenwoordiging was van een land, laat dan ook wat meer NL kwalitatieve producties horen en niet Zany..

In ieder geval een goede start van deze cd serie.

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 30 oktober 2010 om 23:43:
Variatie en niet heel de tijd smart ass techy glitched up stuff, maar ook gewoon rechttoe rechtaan Duits klinkende knallerts

ja, precies, aantal producers was ver verwijderd van oorspronkelijke idee van harddance/trance, nl. energieke muziek zonder dat de kick centraal staat

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 30 oktober 2010 om 23:43:
er was een trend dat sommige ex-hard dance superstars zich op minimal achtige tech dance/trance richtten en dat was 1x leuk maar ga je ermee door dan jaag je een bepaald soort luisteraars, de uit-je-dak ravers die liever wat meer uplifting of rauw spul horen, weg.

Ja, dat was inderdaad wat er speelde.
laatste aanpassing
 
die SHOKK plaat is weer uber(L)