Jump 2004 Part 3: Mixed by Steve Dexter & DJ Massiv
door Vage Nico, gepubliceerd op

De Belgische Jump-compilatie van Jumper Records is al bezig aan zijn vijfde jaargang. Na wat teleurstellende cd’s van de afgelopen jaren lijkt de reeks weer helemaal terug.
“I remember I walked into the room and thought: ‘wow!’ What is this sound that so deeply penetrates my body? I never heard anything like it before. The speakers were kicking out this beefy, deep bass. That is how I would describe it. Some of the tracks were slamming hard, others were dreamy. I felt free. This music makes me feel free, free…” Zo klinkt de vrouwenvocal in de intro van alweer de negentiende Jump compilatie van het meest bekende Jumplabel van België, Jumper Records. Het mixstokje is al een tijdje overgedragen aan het team ‘DJ Steve Dexter & DJ Massiv’, nadat het al eerder van held Da Boy Tommy & Da Rick via DJ Danny bij Steve Dexter was aangekomen.
De Belgische Steve Dexter is eigenlijk pas sinds kort een bekende Jump/techno dj in ons landje. Hij had de eer te mogen draaien op Decibel Outdoor 2004 samen met collega en vriend Nigel Hawks. Binnenkort is hij solo te horen op X-Qlusive (16 oktober). Als creatieve producer kent men hem in het algemeen wel van o.a. de D-Trax, Sioux en de 7PM projecten. Landgenoot dj Massiv geldt als een van de jonge talenten van Jumper Records.
Voor Steve is het zijn zesde mix voor Jumper Records (waarvan hij de eerste drie alleen deed). Vanaf het begin van dit jaar mixt hij de platen dus samen met Massiv. De Jump-serie heeft eigenlijk al twee jaar een imagoprobleem. De Jumpmuziek in België leek toendertijd last te hebben van een gebrek aan goede titels. De scene was eigenlijk al een tijd over zijn hoogtepunt heen. Nadat Da Boy Tommy & Da Rick stopte met het mixen van de serie, wist men bij Jumper Records eigenlijk niet goed hoe ze de Jumpcompilatie in leven moesten houden. Het gevolg was dat er toch regelmatig hardtrance en hardstyle platen in de mix werden verwerkt, dat in zekere zin niet echt paste bij het concept. De Jump-sound werd hierdoor veel minder met als gevolg dat de fans het ook minder interessant vonden.
Tot de tweede helft van dit jaar!... Bij het horen van ‘Monotune’ (live @ Leningrad) wordt al meteen duidelijk waar dit citaat op slaat. Een lange maar opzwepende opbouw wordt luidkeels begeleid door een uitzinnig publiek dat er duidelijk zin in heeft. De sfeer slaat direct over op mij. Een perfecte inkomer dus!
Er volgt een Nederlandse productie van DJ Spoon vs. the Waxers. Nu moet ik eerlijk bekennen dat deze plaat wel goed past in de opbouw van de mix. Het nummer is niet al te hard, dreunt lekker en klinkt elke keer weer wat beter.
Voor dat ik het doorhad, was de volgende plaat al weer bezig: een typische Atomic Techno track (Big-Bang – ‘Record’). Er verschijnt een glimlach op mijn smoel want het is voluit genieten van de simpele maar o zo doeltreffende, minimale jump-melodie. Dat kan ik ook zeggen van de volgende track die ten gehore komt: ‘I Feel Dizzy (Beach Mix)’. Het doet allemaal heerlijk vaag aan. Na het relatief rustige begin van de cd komt er wat meer vaart in door de track (‘7 Ways to Blow the Box’) van dj Massiv en het ander talent van Jumper Records The Rebel. Deze track is geheel in de stijl van het welbekende Tranceball-geluid. De bass klinkt al meteen wat harder en dieper, maar deze is op één of andere manier niet zoals de vinylversie. De melodie wil ook niet echt aanslaan. Het is iets te simpel en niet divers genoeg vergeleken met bijvoorbeeld het bekende ‘Calyptus’, waar wel diverse, heerlijke climaxen in zitten. Welke zeven manieren bedoelen Massiv en Rebel dan, vraag je je af? Het blijft dus toch een muzikaal kunstje dat alleen Tranceball echt onder de knie heeft. Al bijna na een kwartier luisteren, beland ik bij een opvallende track van dj Tboys. Hij is voor mij één van de onbekende dj/producers. Er is weinig info over hem te vinden. Dat is jammer want zijn producties (ook bekend onder de naam Excalibur Trax) zijn uitstekend te noemen. ‘Energy’ is dan ook een heerlijke schijf die al meteen in het begin stevig los gaat en dit tot het eind toe volhoudt. En ja daar is ie eindelijk, één van de nieuwe remixen van Da Boy Tommy & Da Rick’s grote hit ‘Halloween’. De ‘Da Rick Remix’ is dan ook een feest van herkenning. Maar toch is het alleen de hoofdmelodie die hetzelfde gebleven is. De bassline is natuurlijk gevarieerder en zelfs de vocals zijn opnieuw opgenomen. Deze track zal menig feestganger weer in extase doen belanden.
Ik heb vernomen dat deze remix binnen een drietal weken uitgebracht wordt op vinyl, samen met de 2004 mix (die een paar keer te horen was op Decibel), de Furax Remix, de DHT-mix door dj Bass en jawel… de originele track uit 1999.! En weer volgt er een Nederlandse inbreng, dit maal van Bad Boyz. Het is weer een herkenbare plaat met die typische sound die je wel vaker hoort in hun producties. De track komt er heel lekker in en geeft de mix een nieuwe wending qua sound, het tempo gaat iets omhoog en er wordt gelijk een mooie inleiding gemaakt voor Lobotomy Inc.’s ‘Happy Beat’, dat trouwens niet echt één van zijn beste platen is. Hard, te eentonig en ongeveer hetzelfde ‘belletje’ dat we kennen uit Greg C’s ‘Mezzo Carbo’.
Maar ook deze plaat functioneert als een mooie overgang, dit maal voor ‘Trapped’ van dj [dj=16500]{Artiest met ID 16500 bestaat niet!}, dat nog steeds een zeer populaire track blijkt te zijn, en terecht! Krijg dat deuntje maar eens uit je kop. Nu volgt echt het beste gedeelte van de cd. Ik vertelde al dat ik ‘7 Ways to Blow the Box’ dus een beetje vind tegenvallen. Maar mijn teleurstelling werd ruimschoots goedgemaakt toen ik die andere productie van Massiv & Rebel: ‘New Style’ hoorde. Een zeer geslaagd en opzwepend plaatje dat dit keer wel de juiste opbouw en melodie kent. Hier zou zelfs Greg C nog jaloers van worden!
Nog meer topproducties volgen. Eerst de nieuwe mix door D-noizer van het nummer ‘Attraction’ van Attractive. Het origineel was al top en deze mix die lekker retro aanvoelt mag er ook zijn hoor. Jump zoals het bedoelt is.
Nog nauwelijks bekomen van ‘Attraction’ werd ik opnieuw bestookt met een hele vette jumptrack, voor mij persoonlijk de beste van de hele cd: Sam Parker’s ‘In Belgium’. Al bij het horen van de eerste tonen weet je dat er een bijzondere plaat aan zit te komen. En jawel, eindelijk komt de techno wat meer overheersend opzetten, zonder het jumpgeluid te verliezen. Schitterend om te horen. Heldentrack ‘Hiccups’ van de Portugese Ze Mig L (één van de vaagste technoproducers op dit moment) is in de remix gegooid door Delta & DJ Dex. De titel dekt de lading al zal ik maar zeggen.
Ook ‘Everlasting’ van Steve Dexter en Nigel Hawks bevind zich lekker op het technopadje. Een stevige beat met mooie electro-invloeden maken het een genot om naar te luisteren. De mix wordt naar een ultiem hoogtepunt gedreven door ‘Cantonol’ van UMEK, die bekend staat om zijn vage, monotone maar kwalitatieve techno. Deze twee minuten (!) zullen de luisteraar nog heel lang heugen. De climax van UMEK is daarna niet meer te overtreffen. ‘Napalm-X’ lijkt daarvoor te weinig in zijn mars te hebben, ook al is het geen slechte track.
Maar je krijgt toch het gevoel dat er zo een eind aan de mix gebreid gaat worden. Niets is minder waar. Er komt weer een lekkere belgische technojump-bass in, dit maal van DJ Vince (niet te verwarren met de Nederlandse hardcore dj). ‘The Last’ lijkt in te zakken maar de beat komt dan echt goed en wat onverwachts opzetten en laat alweer een perfect technosfeertje achter. De mix wordt afgerond door alweer een schranzende technotrack die mijn voldoening compleet maakt. De vocals van de intro voorspellen dus al wat je kunt verwachten van dit schijfje. Een brede selectie van jumpplaten maken dit een diverse mix die je nog wel vaker zal afspelen.
Wat ik goed gedaan vind, is dat Steve Dexter en dj Massiv met deze Jumpmix meer de techno-richting inslaan. Dat voel je eigenlijk al vanaf het begin en dit komt nog beter tot uiting in het tweede gedeelte. Dat komt de kwaliteit zeker ten goede. Ook staan er dit keer geen tracks op die er niet tussen passen.
De cd duurt (maar) 62 minuten, maar daar moet je je echt niet druk om maken, want dat relatief kleine gedeelte van elke track dat te horen is, is telkens het beste stuk. Zo wordt toch het tempo erin gehouden, zitten er geen abrupte, irritante overgangen in en klinkt het niet overdreven hard.
Geen extreem gebeuk dus en dat mag ook wel eens. Puur genieten… Nico is zeer tevreden!
Greetz, Vage Nico
De Belgische Steve Dexter is eigenlijk pas sinds kort een bekende Jump/techno dj in ons landje. Hij had de eer te mogen draaien op Decibel Outdoor 2004 samen met collega en vriend Nigel Hawks. Binnenkort is hij solo te horen op X-Qlusive (16 oktober). Als creatieve producer kent men hem in het algemeen wel van o.a. de D-Trax, Sioux en de 7PM projecten. Landgenoot dj Massiv geldt als een van de jonge talenten van Jumper Records.
Voor Steve is het zijn zesde mix voor Jumper Records (waarvan hij de eerste drie alleen deed). Vanaf het begin van dit jaar mixt hij de platen dus samen met Massiv.
Tot de tweede helft van dit jaar!...
"This music makes me feel free"
Er volgt een Nederlandse productie van DJ Spoon vs. the Waxers. Nu moet ik eerlijk bekennen dat deze plaat wel goed past in de opbouw van de mix. Het nummer is niet al te hard, dreunt lekker en klinkt elke keer weer wat beter.
Voor dat ik het doorhad, was de volgende plaat al weer bezig: een typische Atomic Techno track (Big-Bang – ‘Record’). Er verschijnt een glimlach op mijn smoel want het is voluit genieten van de simpele maar o zo doeltreffende, minimale jump-melodie. Dat kan ik ook zeggen van de volgende track die ten gehore komt: ‘I Feel Dizzy (Beach Mix)’. Het doet allemaal heerlijk vaag aan.
Ik heb vernomen dat deze remix binnen een drietal weken uitgebracht wordt op vinyl, samen met de 2004 mix (die een paar keer te horen was op Decibel), de Furax Remix, de DHT-mix door dj Bass en jawel… de originele track uit 1999.!
Maar ook deze plaat functioneert als een mooie overgang, dit maal voor ‘Trapped’ van dj [dj=16500]{Artiest met ID 16500 bestaat niet!}, dat nog steeds een zeer populaire track blijkt te zijn, en terecht! Krijg dat deuntje maar eens uit je kop.
Nog meer topproducties volgen. Eerst de nieuwe mix door D-noizer van het nummer ‘Attraction’ van Attractive. Het origineel was al top en deze mix die lekker retro aanvoelt mag er ook zijn hoor. Jump zoals het bedoelt is.
Nog nauwelijks bekomen van ‘Attraction’ werd ik opnieuw bestookt met een hele vette jumptrack, voor mij persoonlijk de beste van de hele cd: Sam Parker’s ‘In Belgium’. Al bij het horen van de eerste tonen weet je dat er een bijzondere plaat aan zit te komen. En jawel, eindelijk komt de techno wat meer overheersend opzetten, zonder het jumpgeluid te verliezen. Schitterend om te horen.
Ook ‘Everlasting’ van Steve Dexter en Nigel Hawks bevind zich lekker op het technopadje. Een stevige beat met mooie electro-invloeden maken het een genot om naar te luisteren. De mix wordt naar een ultiem hoogtepunt gedreven door ‘Cantonol’ van UMEK, die bekend staat om zijn vage, monotone maar kwalitatieve techno. Deze twee minuten (!) zullen de luisteraar nog heel lang heugen.
Maar je krijgt toch het gevoel dat er zo een eind aan de mix gebreid gaat worden. Niets is minder waar. Er komt weer een lekkere belgische technojump-bass in, dit maal van DJ Vince (niet te verwarren met de Nederlandse hardcore dj). ‘The Last’ lijkt in te zakken maar de beat komt dan echt goed en wat onverwachts opzetten en laat alweer een perfect technosfeertje achter. De mix wordt afgerond door alweer een schranzende technotrack die mijn voldoening compleet maakt.
Wat ik goed gedaan vind, is dat Steve Dexter en dj Massiv met deze Jumpmix meer de techno-richting inslaan. Dat voel je eigenlijk al vanaf het begin en dit komt nog beter tot uiting in het tweede gedeelte. Dat komt de kwaliteit zeker ten goede. Ook staan er dit keer geen tracks op die er niet tussen passen.
De cd duurt (maar) 62 minuten, maar daar moet je je echt niet druk om maken, want dat relatief kleine gedeelte van elke track dat te horen is, is telkens het beste stuk. Zo wordt toch het tempo erin gehouden, zitten er geen abrupte, irritante overgangen in en klinkt het niet overdreven hard.
Geen extreem gebeuk dus en dat mag ook wel eens. Puur genieten…
Greetz, Vage Nico
Tracklist
- Core Design - Intro Jump 2004 Part 3
- Steve Dexter vs. the Rebel - Monotune (Live @ Leningrad)
- DJ Spoon vs. the Waxers - Hypnotizing
- Big-Bang - Record
- Delta vs. DJ Dex - I Feel Dizzy (Beach Mix)
- DJ Massiv vs. the Rebel - 7 Ways (to Blow the Box)
- DJ Tboys - Energy
- Da Boy Tommy - Halloween 2004 (Da Rick Remix)
- Bad Boyz - Magnetic
- Lobotomy Inc. - Happy Beat (Original Mix)
- DJ Stone - Trapped
- DJ Massiv vs. the Rebel - New Style
- Attractive - Attraction 2004 (D-Noizer Remix)
- Sam Parker - In Belgium
- DJ Ze Mig L - Hiccups-reworkz (Delta vs. DJ Dex Remix)
- Steve Dexter vs. Nigel Hawks - Everlasting
- Umek - Cantonol
- Danny Casseau & DJ Chich - Napalm-X
- DJ Vince - The Last (Original Mix)
- Jim-Y - Drop
- Core Design - Outro Jump 2004 Part 3
96 opmerkingen
ben benieuwd!! lijkt me wel wat!!
zal hem eens gaan luisteren1!!
zal hem eens gaan luisteren1!!
lekker dikke review reetje !!! ik zal em es downloade en kijke of je review klopt haha maar dat zal wel
laters 


mooi verslag!!!
doet me goed om iemand hierover te zien schrijven die er volgens mij wel wat van af weet....
voor vage nico nou moet ik zeggen dat ik zelf niet zo'n fan van jumper records ben...
en ook ben ik nou niet de grootste voorstander van techno... maaaarrrr...
Cd ziet er heel goed uit. -niet de standaard nummers -ook niet zo van "het moet allemaal hard zijn" -ken wat van die techno-ige nummers en vind ze toch wel vet klinken (q-ic - disire zou hier ook absoluut niet misstaan, en dat
werd op recess ook als techno gelabeld) -ze mig L.
- en die atraction is ook heeel vet!!!!
kortom tzal dus vast een HEEEEERRRLIJK seedeetje zijn
doet me goed om iemand hierover te zien schrijven die er volgens mij wel wat van af weet....

en ook ben ik nou niet de grootste voorstander van techno...
Cd ziet er heel goed uit.
werd op recess ook als techno gelabeld)

kortom tzal dus vast een HEEEEERRRLIJK seedeetje zijn
Jump >> 

Geen extreem gebeuk 
nee leuk cdtje.

nee leuk cdtje.
heb het cdtje laatst ergens gedowload en vind hem wel lkkr. Maar vind die cd van ruthless toch wel meer de hardere kant beslaan,toch meer mijn ding
, vind het jammr dat het cdtje naar het einde zo erg inzakt.
Vind die plaat van DJ Tboys - Energy wel een heel lkkr jumpplaatje
. En 62 min
is toch wel 10 min te weing voor een echt cdtje.
p.s. zeer goede recensie

Vind die plaat van DJ Tboys - Energy wel een heel lkkr jumpplaatje


p.s. zeer goede recensie
laatste aanpassing
Eigenlijk is het een compleet overbodige term, verzonnen door Nederlanders die niet echt de belgische muziekscene volgenden. Waarom iets jumpstyle noemen als er al lang muziek bekent onder de naam Jump? Noem Jumpstyle maar gewoon die Nederlandse producties (met af en toe wat hardstyle-invloeden zeg maar). De Nederlandse variant dus. Jump is gewoon een verzamelnaam voor heel veel verschillende varianten 

donateur
Ik heb em al een tijdje van internet natuurlijk
Heel lekker cdeetje, constant jumpen als je em draait
Zelfs nico gaat daar los op, geloof me 



waarom moeilijk doen voer de naam hoe ze het noemen ?? jump Jumpstyle What the hack ! ! ! Wees blij dat het nu naa zoveel jaar eindelijk in nederland in gaat komuh ! ! ! eindelijk op grote feestuh Jumprooms ! ! ! en van mij mogen er nog veel meer komuh ! ! ! Liefts nog hele Jump Feestuh zelf
hahah Laterrrrrr

DJ Vince is idd niet de vince die in NL bekend is als hardcore dj. Deze Vince draait nu een half jaar als resident in La Bush, waar hij vooral de franse techno en hardtrance ter gehore brengt. Goede dj trouwens met veel ervaring, hij kan helaas wel veel betere dingen dan deze muziek. Progressive anyone? Desalnietemin een lekker cdtje! VEEEEL beter dan die Jump de new hardstyle cd.
Roy, alles meer info in het begin van de recensie. Het is al het 19e deel! Jump (+ jaartal) een Belgische mixcompilatie. Je zult dus goed moeten zoeken in noordelijk en midden Nederland, wil je um kunnen vinden. Jump! the new hardstyle is een nieuwe mixserie gedaan door Neerlands bekendste jumpdj, Ruthless.
De titels zijn nogal verwarrend voor sommigen.
De titels zijn nogal verwarrend voor sommigen.
laatste aanpassing
@ vage nico Ik heb vince zijn cd nog niet in huis, toch maar eens halen dus.
Op zijn website, waar de url me nu niet te binnen schiet kan je nog een leuke mix van hem afhalen @ club H2o
Ik vond heb in die club veel beter tot zijn recht komen dan in zijn nieuwe veel grotere residentie.
Via de website van www.labush.com kan je wel aan zijn mix komen voor de liefhebbers. En ja tis gewoon legaal t downen dus no problemoz
Frensh techno rules 
Op zijn website, waar de url me nu niet te binnen schiet kan je nog een leuke mix van hem afhalen @ club H2o
Ik vond heb in die club veel beter tot zijn recht komen dan in zijn nieuwe veel grotere residentie.
Via de website van www.labush.com kan je wel aan zijn mix komen voor de liefhebbers. En ja tis gewoon legaal t downen dus no problemoz


'98 kocht ik toch echt de eerste...


laatste aanpassing
Kleine rechtzetting van de cd. (Jump 2004-3)
Deze is alleen door mezelf gemixed. (Foutje van de firma die de lay out verzorgd heeft.)
Vond het wel spijtig want het zorgt voor verwarring...
Enfin, thanks voor de leuke reacties en leuke recensie !!!
Ik vind het super dat we eindelijk de grens over steken met de stijl "jump", en als er op Party Flock over geschreven wordt zal dat zeker een dikke helpende hand zijn.
De grens over steken is zeker ook zo met jullie hardstyle die meer en meer zijn weg aan het vinden is naar ons Belgen landje.
Impart Productions probeerd sinds een 2 jaar om de hardstyle in de Belgische winkels te krijgen en de stijl aan het publiek voor te leggen. De cd kreeg als naam "Hardbounze" en staat voor de Nederlandse hardstyle. Ik probeer er uitsluitend qualitatieve hardstyle op te zetten, je kan er een Technoboy, Zany, Isaac, Beholder & Balistic, Southstylers etc.. op terug vinden.
We wilden met deze cd geen gat in de markt vullen of op iemand anders zijn put gaan vissen maar gewoon de Hardstyle ook hier een leven te geven. Tot over een jaar was er geen hardstyle te bespeuren hier en beetje bij beetje is daar verandering in aan het komen. Sitekes voor als je eens wil komen piepen naar wat we zoal doen : www.jumperrecords.com
www.hardbounze.com
www.stevedexter.com
www.impartproductions.com Groenten !
Deze is alleen door mezelf gemixed. (Foutje van de firma die de lay out verzorgd heeft.)
Vond het wel spijtig want het zorgt voor verwarring...
Enfin, thanks voor de leuke reacties en leuke recensie !!!
Ik vind het super dat we eindelijk de grens over steken met de stijl "jump", en als er op Party Flock over geschreven wordt zal dat zeker een dikke helpende hand zijn.
De grens over steken is zeker ook zo met jullie hardstyle die meer en meer zijn weg aan het vinden is naar ons Belgen landje.

Impart Productions probeerd sinds een 2 jaar om de hardstyle in de Belgische winkels te krijgen en de stijl aan het publiek voor te leggen. De cd kreeg als naam "Hardbounze" en staat voor de Nederlandse hardstyle. Ik probeer er uitsluitend qualitatieve hardstyle op te zetten, je kan er een Technoboy, Zany, Isaac, Beholder & Balistic, Southstylers etc.. op terug vinden.
We wilden met deze cd geen gat in de markt vullen of op iemand anders zijn put gaan vissen maar gewoon de Hardstyle ook hier een leven te geven. Tot over een jaar was er geen hardstyle te bespeuren hier en beetje bij beetje is daar verandering in aan het komen.
www.hardbounze.com
www.stevedexter.com
www.impartproductions.com
Steve nog even een vraagje
Ik irriteer me nog steeds op de manier hoe "7 Ways To Blow The Box" op de cd staat, dat die bass zo heel dof is en niet doorramt zoals in de vinyl versie. Is dit een fout of is dat bewust gedaan? Flinke belgen invasie hier opeens
Waarom ben jij trouwens nog niet toegevoegd als artiest 

Steve ge kent er niets van 



laatste aanpassing
Over het allerlaatste nummer ben ik het eens. Dat is ook een nummer dat er nooit had hoeven op te staan. Het is er last minute op gekomen toen een firma weigerde van de licentie te geven voor een ander nummer om één of andere bizare reden. Die andere laatste nummers zijn (ik weet het) een beetje techno maar ik draai ze in een set en het werkt zeker en vast. Smaken verschillen natuurlijk en ik kan nooit voor iedereen goed doen. Ze staan dan ook helemaal achteraan. Ik denk wel dat naar de toekomst toe de cd nog enkel uit Jump gaat betaan want in de setjes die ik doe zit ook redelijk wat hardstyle en ddaar hebben we die hardbounze dan weer voor... Denk dat de Techno er ook stillekes aan tussenuit gaat gaan. Hier boven zegt dan weer iemand dat dat juist de qualiteit in de cd brengt. Ni simpel.
Enfin dan over dat nummer van "7 ways", het is net dezelfde versie als op de vinyl. Ik ga het zeker morgen eens na kijken if er daar een verschil zou kunnen zitten. (zou me wel verwonderen) Hey Stone ( Vandersteene ) gij zijt nen homo
mor ik zien aa oek geire zenne...
Is dat uwen dank zot, voor er een nummer van u op te smijten !!!
Wacht maar tot ik u in Mechelen zie verschijnen het einde van deze maand...



Is dat uwen dank zot, voor er een nummer van u op te smijten !!!

Wacht maar tot ik u in Mechelen zie verschijnen het einde van deze maand...



laatste aanpassing
Gewoon doorgaan op deze manier met de Jumpcd's Steve.
De volgende keer zou je de techno kunnen inruilen voor wat meer jump van belgische bodem, of juist de wat hardere tekclub of noord Franse techno. Dus zoals het middenstuk van deze mix!
Ik, en anderen, zijn heel erg te spreken over dit meesterwerkje en daar zijn we je dankbaar voor. In Belgium...
Succes vanavond!
De volgende keer zou je de techno kunnen inruilen voor wat meer jump van belgische bodem, of juist de wat hardere tekclub of noord Franse techno. Dus zoals het middenstuk van deze mix!


Enfin dan over dat nummer van "7 ways", het is net dezelfde versie als op de vinyl. Ik ga het zeker morgen eens na kijken if er daar een verschil zou kunnen zitten. (zou me wel verwonderen)


Zou een pitch gevolg kunnen zijn. Als de pitch naar beneden gaat ( wat op de jump cd het geval is als je naar de 2 sound files luisterd ) is er altijd een verandering in de klank.
Ik weet ook niet waar je je sound files hebt gehaald (donwload kan lage qt bevatten via kazaa of zo) en als je ze opneemt kan het ook nog eens aan je systeem liggen. Vinyl klinkt ook meestal nog eens een stuk anders omdat het mechanisch een heel andere weg neemt dan digitaal. het gaat van een groefje als trilling door een diamanten naaldje naar een versterkertje in je technics en dan naar je mengtafeltje. (wie weet wat daar nog allemaal in gebeurd) hier klinkt hij net het zelfde!!! ( de master van 7 ways op cd klinkt net hetzelfde als de jump cd ) Je moet hem dan wel even hetzelfde pitchen. Kan dus aan veel factoren liggen. Hopelijk heb je de 2 sound files niet ergens gedownload want dan zit ik hier wel degelijk mijn tijd te verprutsen.
Wat wel zou kunnen is dat ik de ongemasterde versie in de mix heb zitten omdat de plaat op dat moment nog niet uit was, maar hier klinkt hij perfect hetzelfde. Voor de vinyl kan nadien nog een master zijn gemaakt geweest, het was bamelijk net af toen ik het in de mix heb gesmeten en 't zou kunnen dat er nadien nog een bewerking op gedaan is of een betere afmixing op gebeurd is..
Hopelijk heb je hiermee een antwoord op je vraag.
Ik weet ook niet waar je je sound files hebt gehaald (donwload kan lage qt bevatten via kazaa of zo) en als je ze opneemt kan het ook nog eens aan je systeem liggen. Vinyl klinkt ook meestal nog eens een stuk anders omdat het mechanisch een heel andere weg neemt dan digitaal. het gaat van een groefje als trilling door een diamanten naaldje naar een versterkertje in je technics en dan naar je mengtafeltje. (wie weet wat daar nog allemaal in gebeurd) hier klinkt hij net het zelfde!!! ( de master van 7 ways op cd klinkt net hetzelfde als de jump cd ) Je moet hem dan wel even hetzelfde pitchen. Kan dus aan veel factoren liggen. Hopelijk heb je de 2 sound files niet ergens gedownload want dan zit ik hier wel degelijk mijn tijd te verprutsen.

Wat wel zou kunnen is dat ik de ongemasterde versie in de mix heb zitten omdat de plaat op dat moment nog niet uit was, maar hier klinkt hij perfect hetzelfde. Voor de vinyl kan nadien nog een master zijn gemaakt geweest, het was bamelijk net af toen ik het in de mix heb gesmeten en 't zou kunnen dat er nadien nog een bewerking op gedaan is of een betere afmixing op gebeurd is..
Hopelijk heb je hiermee een antwoord op je vraag.

Ow ik weet al hoe het komt dat het zo klinkt. Die ene van de vinyl versie heb ik via via gekregen maar dat was nog een onafgewerkte promo, dus kan daar aan liggen. Anders klinkt ie inderdaad net hetzelfde als op de cd, mijn fout
Maar toch vind ik die promo vetter klinken, niet zo'n doffe bass 
Ik ook absoluut
alleen heb de cd hier in breda nog niet gesignaleerd, hopen dat ie nog wel komt anders moet ik naar belgië toe om mijn kopietje te vervangen, maar dat is het dan wel waard
Probleem is alleen dat die cd's hier redelijk zeldzaam zijn, zelfs bij platenzaken en niet bij de free record shop
(Even offtopic, Atomic Techno 3 lag btw wel bij Tunesville in breda
)



Ik, en anderen, zijn heel erg te spreken over dit meesterwerkje en daar zijn we je dankbaar voor.




laatste aanpassing
We zijn er mee bezig om een betere distributie te organiseren in Nederland. We liggen idd niet in de Free en de grootwarenhuizen en dat stoort mij ook wel. Ik zou niet liever hebben dan dat we veel dikker in de winkels liggen daar maar je kan voelen dat men zijn teritorium in de meeste gevallen wil beschermen. Wat je wel kan doen is een mailke zenden naar roby@importpartners.com
Hij is de man die je kan zeggen waar je moet zijn voor een cd. Ik weet dat hij leverde aan Tunesville en Magic in Breda dus je kan wel iets afspreken met hem. ( Import partners is het distributie bedrijf )
Hij is de man die je kan zeggen waar je moet zijn voor een cd. Ik weet dat hij leverde aan Tunesville en Magic in Breda dus je kan wel iets afspreken met hem. ( Import partners is het distributie bedrijf )
Zal ik van de week is doen, of even langs Magik of Tunesville gaan om te vragen of ze hem misschien hebben of dat ie al besteld word. Van school vandaan is dat nog geen 5 minuutjes lopen dus dat is te doen
Alleen wat ik dan weer wel raar vind, ik had een aantal maandjes terug toen ik bij de Free rondliep is even in de bakken lopen kijken en toen vond ik tot mijn verbazing wel Jump 2002/2, meteen gekocht natuurlijk. Had ook gevraagd of ze er nog meer hadden maar toen zeiden ze dat die niet meer binnenkwamen, wel jammer opzich 


die 7 ways moet deraf en tranceballers derop
alleen is da geen jumper record dus ksnap het ook wel weer 


...zoals alles wel een rip-off is van iets anders. En ja ik vind Tranceballers ook veel beter dan 7 Ways, al moet je natuurlijk wel bekennen dat Tranceballers overduidelijk is geïnspireerd door de unieke platen van (DJ) Tranceball. Maar deze cd is van Jumper Records, daarom ook de track van DJ Massiv.
De Trackslist is behoorlijk goed, want dit keer klinkt het lekker overheersend techno.
De Trackslist is behoorlijk goed, want dit keer klinkt het lekker overheersend techno.
zo ik leer hier nog wat...
interessante recensie..
vette cd..
Hardstyle begint echt in te raken in bels. zie de mono feesten in de (ouwe)atmoz. Leuk dat landen zo onderling even een stijl ruile..
Hardstyle (die nu uitkomt) boeit me niet..
Jump vind ik wel vet as er maar goed geluid is...
Het roept zo'n vet sfeertje op..
interessante recensie..
vette cd..
Hardstyle begint echt in te raken in bels. zie de mono feesten in de (ouwe)atmoz. Leuk dat landen zo onderling even een stijl ruile..

Jump vind ik wel vet as er maar goed geluid is...
Het roept zo'n vet sfeertje op..
Wel lekkere jump cd ja. Maar vind de cd's van Ruthless & Bad Boyz beter...