Cavo Paradiso 10 - Definitions

Cavo Paradiso 10 - Definitions
15 juli 2010
Cavo Paradiso, een club gevestigd op het Griekse eiland Mykonos, voert al 17 jaar lang een ware zegetocht. De grootste DJ’s hebben hier achter de draaitafels gestaan en de club is afgelopen jaar als twaalfde geëindigd in DJ Mag’s verkiezing van beste club op aarde. Ook bestaat er sinds 2001 een succesvolle mixcompilatie en daarvan is ook dit jaar weer een editie verschenen. Niemand minder dan Japanner Satoshi Tomiie en oosterbuur Matthias Tanzmann hebben elk een schijfje van deze dubbel-cd samengesteld en gemixt.

Het eerste schijfje wordt door Satoshi Tomiie op een rustige manier opgebouwt. Elke keer als er een track ingemixt wordt, wordt weer een vleugje energie toegevoegd. Naarmate de mix vordert klinkt het geheel ook wat swingender. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door toptracks zoals “Federation” van Philipp en Giuseppe Cennamo’s “Bolivian”. Meer naar het einde van de mix toe tovert Satoshi Tomiie steeds vaker diepe tracks tevoorschijn. Dit gaat echter niet ten koste van de positieve vibe die hij gecreëerd heeft. De eerste cd wordt afgesloten met het schitterende “Die Eisenbahn” van Lee Van Dowski.

Matthias Tanzmann heeft de tweede cd samengesteld en opent voortreffelijk met het swingende “I am Going There One Day” van Martin Buttrich. Na deze track wordt de positieve vibe die Matthias Tanzmann direct met het eerste nummer ingezet heeft doorgezet. Dit komt tot uiting in fijne tracks zoals “Cabaret Des Belles Lettres” van Chris Carrier en Luna City Express’ “Diamons & Pearls”. Echt feest wordt het vanaf Luca Bacchetti’s “The Endless Summer” Deze track met een oldschool tintje is werkelijk een juweeltje. Met nog enkele wat diepere uptempo tracks en het onrustige, maar wel prettig klinkende “You Like” van Catz’n Dogz & Pol On wordt de tweede cd afgesloten.

‘Cavo Paradiso 10’ is een solide dubbel-cd geworden waarbij Satoshi Tomiie het wat ingetogener deel voor zijn rekening heeft genomen en waarbij Matthias Tanzmann alle remmen losgooit. De platenkeuze op beide cd’s is dik in orde, al komen er geregeld wat minder interessante tracks voorbij. Toch misstaat deze cd zeker niet in de collectie van een liefhebber van techhouse en techno.

1. Stimming, Ben Watt & Julia Bie - Bright Star (Sunset Mix).
  2. Opus Ink - Darkroomboot.
  3. Mes - Back To Basi (Andre Lodemann Remix).