Ik snap dat. Kan me een aantal jaren geleden herinneren dat men heeft geprobeerd om Shadowlands opnieuw leven in te blazen. Zij hadden een bazen line-up en dat ging niet door omdat er te weinig kaarten verkocht waren. Terwijl uiteindelijk bleek dat hier veel mensen heen hadden willen gaan. Dat is dan spijtig voor zo'n organisatie.
Laatst ook met een nieuw hardcorefestival in Rotterdam, dat zou outdoor zijn met best een dikke line-up, ook gecancelled wegens tegenvallende kaartverkoop. En in het topic daaronder iedereen maar schelden dat het vast wel weer de schuld van Aboutaleb zou zijn geweest
Ik moet zeggen dat ik erg moe wordt van het argument dat wij zo verwend zijn. Het wordt ook te pas en te onpas gebruikt en dus ook nu weer. Nee, er is een markt van vraag en aanbod. De vraag is hier hoog en het aanbod dus ook. Zo wordt ook weer het kaf van het koren gescheiden. Wat is het probleem met klein beginnen en zo waardering, respect en krediet opbouwen?? Nee, iedereen moet in 1x grote player zijn
Wat ik daar bedoelde was zeker niet dat iedereen gelijk een grote player moet zijn
Iedereen begint klein. Ik bedoel meer dat de gemiddelde feestganger veel vraagt van organisaties, of ze nou groot zijn of klein. Alles moet perfect zijn, alleen wachten ze wel tot het laatste moment met het halen van een kaartje. Hierdoor geef je de organisatie minder tijd en geld om alles te realiseren en ook weinig vertrouwen op een gevulde zaal.
Hierdoor word wel zoals je zegt het 'kaf van het koren' gescheiden, maar ik durf te wedden dat er al heel wat goeie concepten de das om zijn gedaan doordat mensen te lang wachten met het halen van kaartjes. Mensen die wel wilden gaan maar pas een week van te voren een kaartje wilden halen, omdat 'het toch niet uitverkoopt zo'n eerste keer' of het 'toch geen toegevoegde waarde heeft om vroeg een kaartje te halen'.
Daarom vind ik die oplopende tarieven zo'n goeie ontwikkeling. Als jij vertrouwen hebt in een feest koop je door de korting vroeg een kaartje, waarmee je de organisatie tegemoet komt. Als ze 2 maanden van te voren al genoeg kaarten hebben verkocht om ervan uit te kunnen gaan dat het een succesvol feest word, kan je als organisatie ook groter uitpakken dan je anders misschien zou doen (denk aan extra belichting, aankleding etc.) en de beleving voor ons als bezoekers nog beter maken. Dat kan je niet doen als je 3 weken van te voren geen zekerheid hebt.
een goede organisatie speelt daar ook op in toch lijkt me?
En dat doen ze nou juist met die early-bird acties en oplopende tarieven. Goeie zaak dus