Partyflock
 
­ Nederland
Poll op voorpagina, geopend op vrijdag 19 oktober 2012, gesloten op dinsdag 30 oktober 2012, looptijd van 11.1 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Doping in de sport

172767%
moet niet mogen, het moet zo eerlijk mogelijk
36414%
prima! iemand met aanleg heeft ook voordeel
32313%
alleen in gescheiden competities, opdat niet-gebruikers ook een kans krijgen
1506%
anders...

58 opmerkingen

 
Niet eens met deze stelling, sport gaat om competitief wezen op een natuurlijke manier, zou wat zijn als alle voetballers op speed en coke achter de bal aan zouden zitten...
(Neemt niet weg dat ik dat wel een keer zou willen zien, met ingezoomde camera's op hun gezichten :lol:)

ps. Behalve bodybuilding, het is sport, maar dan met nepkracht.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 oktober 2012 om 12:19:
(Neemt niet weg dat ik dat wel een keer zou willen zien, met ingezoomde camera's op hun gezichten :lol:)


helemaal mee eens!
mensen die doping gebruiken die zijn veel te goed me ze kunnen mensen ook wel s net zo goed kunnen betrappen en ma laat de andere mensen ook de kans krijgen ma ik ben zelf s zwemkampioen ma ik heb ook geen doping gebruikt :)
Uitspraak van (L) Geke_Lieuwe_ Wij Voor Altijd Hvj (L) op vrijdag 19 oktober 2012 om 12:43:
mensen die doping gebruiken die zijn veel te goed me ze kunnen mensen ook wel s net zo goed kunnen betrappen en ma laat de andere mensen ook de kans krijgen ma ik ben zelf s zwemkampioen ma ik heb ook geen doping gebruikt :)


ligt het aan mij of zou een cursus zinnen bouwen geen kwaad kunnen?
Uitspraak van hompi op vrijdag 19 oktober 2012 om 13:01:
ligt het aan mij of zou een cursus zinnen bouwen geen kwaad kunnen?


Ik denk dat het Fries is ;)
Artiest Nobody
Uitspraak van (L) Geke_Lieuwe_ Wij Voor Altijd Hvj (L) op vrijdag 19 oktober 2012 om 12:43:
mensen die doping gebruiken die zijn veel te goed me ze kunnen mensen ook wel s net zo goed kunnen betrappen en ma laat de andere mensen ook de kans krijgen ma ik ben zelf s zwemkampioen ma ik heb ook geen doping gebruikt :)


Uitspraak van hompi op vrijdag 19 oktober 2012 om 13:01:
ligt het aan mij of zou een cursus zinnen bouwen geen kwaad kunnen?


eerder opnieuw beginnen op de basisschool als ik dat zo lees/probeer te lezen
laatste aanpassing
Uitspraak van (L) Geke_Lieuwe_ Wij Voor Altijd Hvj (L) op vrijdag 19 oktober 2012 om 12:43:
mensen die doping gebruiken die zijn veel te goed me ze kunnen mensen ook wel s net zo goed kunnen betrappen en ma laat de andere mensen ook de kans krijgen ma ik ben zelf s zwemkampioen ma ik heb ook geen doping gebruikt :)


Wat heeft je ma hier mee te maken?:S
 
Sport hoort te gaan over wie het meeste kan afzien, niet over wie de gunstigste hormoonhuishouding bezit. Ze moeten alleen toezicht houden op de gezondheid van de renners, maar doping onder toezicht van een arts met inachtname bepaalde maximumwaarden (zoals dat je bloed niet te dik is na EPO-gebruik etc.) heb ik geen problemen mee.
Klinkklare onzin. Sport hoort ten alle tijden schoon te zijn. Niet alleen, omdat het gevaarlijk wordt als het gedoogt wordt. Het is in de eerste plaats zeer onsportief om in welk verband dan ook te sporten tegen tegenstanders die zich aan welk illegaal stimulerend middel dan ook hebben gewaagd. Oneerlijk en onsportief!
Handhaving van verbieden is zeer moeilijk aangezien de controle bijna altijd achterloopt op de laatse ontwikkelingen op het gebied van doping.
Hoorde vanmorgen op BNR een vehaal over nanotechnologie en daarin zijn de (toekomstige) mogelijkheden vrijwel onbegrensd..
sport heeft niks meer te maken met de onderlinge strijd om een eerste plaats maar het is eerder een grote commerciele/zakelijke grap.


Uitspraak van Qlaas op vrijdag 19 oktober 2012 om 17:25:
Sport hoort ten alle tijden schoon te zijn


wat dacht je van allerlei voedingssupplementen en middelen om spierherstel te versnellen (en weet ik het wat er nog meer gebruikt wordt wat dan weer wel gedoogd wordt)
in mijn ogen is sport gewoon niet meer 'schoon' te krijgen
iedereen mag van mij doping gebruiken
Met doping is het net zo goed afzien. En duuub als jij bodybuilding nepkracht vind heb je geen verstand van zaken, word geen naprater :).

Sport is niet meer schoon te krijgen inderdaad, mensen doen altijd dingen om beter te zijn ook al is het onnatuurlijk.
laatste aanpassing
Uitspraak van V0NK op vrijdag 19 oktober 2012 om 18:07:
wat dacht je van allerlei voedingssupplementen en middelen om spierherstel te versnellen


als dat op de legale lijst staat mag iedere sporter dat dus gebruiken en is er geen sprake van oneerlijk en onsportief gedrag
 
Uitspraak van Qlaas op vrijdag 19 oktober 2012 om 17:25:
Klinkklare onzin. Sport hoort ten alle tijden schoon te zijn. Niet alleen, omdat het gevaarlijk wordt als het gedoogt wordt. Het is in de eerste plaats zeer onsportief om in welk verband dan ook te sporten tegen tegenstanders die zich aan welk illegaal stimulerend middel dan ook hebben gewaagd. Oneerlijk en onsportief!

Iets is pas onsportief als het betekent dat je een voordeel behaalt dat een ander niet ter beschikking heeft. Als alle renners EPO mogen gebruiken mits ze onder een hematocriet van 50% blijven, is deze vorm van doping dus volslagen eerlijk.

Sport hoort schoon te zijn? Is dat de basis van alles? Nee, sport hoort eerlijk te zijn, DAT is de basis van alles, en er heerst gewoon een misvatting over wat eerlijk is. Geboren worden met een voor topsport ideale hormoonhuishouding is geen prestatie, het overkomt je. Als ze met medicatie elke renner een ideale hormoonhuishouding kunnen geven, en dat is medisch gezien prima haalbaar, DAN pas is sport eerlijk, omdat het 'natuurtalent' (lees: hormonaal gefortuneerde) ineens in aanleg hetzelfde kan als een 'mindere god'. Dan wordt het speelveld vereffend en telt alleen nog training en doorzettingsvermogen.

Enkel middelen die de gezondheid in gevaar brengen zoals pepmiddelen, pijnstillers, en bloedtransfusies die de normale bloeddikte te boven gaan en gevaar op vaatschade geven etc. dienen verboden te zijn, de rest gereguleerd, met standaardisering van maximumbloedwaardes waarbinnen men moet blijven, ipv. dopingtests.
Diegene die al die minnetjes loopt in te drukken is vast een keer betrapt met doping :')
Uitspraak van hompi op vrijdag 19 oktober 2012 om 13:01:
ligt het aan mij of zou een cursus zinnen bouwen geen kwaad kunnen?


ik snapte er ook al vrij weinig van zo :P
als iedereen doping gebruikt is het toch ook gewoon eerlijk ?
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 oktober 2012 om 20:53:
Als ze met medicatie elke renner een ideale hormoonhuishouding kunnen geven, en dat is medisch gezien prima haalbaar, DAN pas is sport eerlijk, omdat het 'natuurtalent' (lees: hormonaal gefortuneerde) ineens in aanleg hetzelfde kan als een 'mindere god'.


Dan wordt sport wel echt mega boring. Kan ineens iedereen zo hard sprinten als Cavendish. 8)
laatste aanpassing
Uitspraak van V0NK op vrijdag 19 oktober 2012 om 18:07:
n mijn ogen is sport gewoon niet meer 'schoon' te krijgen


idd en wat denk je van het Matriaal(doping) wie de beste matriaal heeft heeft ook weer een grotere kans om te winnen.
 
Uitspraak van FRÄULEIN STIER© op zondag 21 oktober 2012 om 17:23:
Dan wordt sport wel echt mega boring. Kan ineens iedereen zo hard sprinten als Cavendish.


Juist dit is de reden dat het dan alleen maar interessanter wordt, want dan zijn er dus meer kanshebbers op de overwinning en dat betekent meer en spannender strijd.

Verder is topsport vooral een mentaal iets, geef mij de lichaamsbouw van Mark Cavendish en ik win nog geen 3 Touretappes in massasprints omdat ik niet kan afzien zoals hij, niet de reflexen heb zoals hij, en de koers niet kan 'lezen' (massasprints zijn immers een tactisch steekspel) zoals hij. Inzicht, tactiek, en het vermogen om pijn en vermoeidheid (die ook de allerbeste wielrenner continu achtervolgt in de Tour) te verbijten, dat maakt topsport tot topsport en heeft maar heel weinig met doping te maken.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zondag 21 oktober 2012 om 20:39:
Verder is topsport vooral een mentaal iets, geef mij de lichaamsbouw van Mark Cavendish en ik win nog geen 3 Touretappes in massasprints omdat ik niet kan afzien zoals hij, niet de reflexen heb zoals hij, en de koers niet kan 'lezen' (massasprints zijn immers een tactisch steekspel) zoals hij. Inzicht, tactiek, en het vermogen om pijn en vermoeidheid (die ook de allerbeste wielrenner continu achtervolgt in de Tour) te verbijten, dat maakt topsport tot topsport en heeft maar heel weinig met doping te maken.


Precies, en dat kan je niet even veranderen door iemand een 'ideale hormoonhuishouding' te geven, zoals je eerder aangaf. ;) In wielrennen wint de slimste, niet de sterkste.

'Leuk' feitje trouwens: Wielrennen staat niet eens in de top 5 van sporten waarin de meeste doping wordt gebruikt.
Paardensport steekt er met kop en schouders bovenuit, ben benieuwd of de Rabo daarmee ook stopt. :lol:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 oktober 2012 om 12:19:
natuurlijke manier


Wat is natuurlijk?
Een bal is grotendeels van plastic, dat is ook niet heel natuurlijk, moet voor die bal niet gewoon iemand onthoofd worden die zich opoffert voor het spel? Dat is in elk geval 'natuurlijker', meer ontegenzeggelijk ook minder beschaafd.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 oktober 2012 om 12:19:
zou wat zijn als alle voetballers op speed en coke achter de bal aan zouden zitten...


Ik denk niet dat ze beter spelen. En als dat al lukt, dan gaat dat na een aantal wedstrijden echt niet goed. Amfetaminen en cocaïne putten je lichaam uit, je beoordeling wordt ook anders, en een topvoetballer, die is in beter staat zonder drugs. Amateurs misschien niet altijd, maar ook daar geldt, na een paar wedstrijden ben je gebroken en presteer je niets meer.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 oktober 2012 om 12:19:
ps. Behalve bodybuilding, het is sport, maar dan met nepkracht.


Ik doe dat inderdaad ook wel met twee vingers in mijn neus op 1 been, die 360 Kg squats: http://www.youtube.com/watch?v=pM7uyP6cXgY

Uitspraak van (L) Geke_Lieuwe_ Wij Voor Altijd Hvj (L) op vrijdag 19 oktober 2012 om 12:43:
mensen die doping gebruiken die zijn veel te goed


Dat valt vies tegen. Er zijn er genoeg die met doping ook nooit de top bereiken. Of denken anabole steroïden je een gespierd lichaam geven.
Het zijn allemaal hulpmiddelen. Je moet er altijd zelf nog keihard voor werken.

Uitspraak van Qlaas op vrijdag 19 oktober 2012 om 17:25:
Oneerlijk en onsportief!


Het is nu oneerlijk omdat het niet mag en dus niet iedereen iets wil doen dat niet mag.
Als het wel mag, is het ineens niet oneerlijk meer.
Onsportief zou het kunnen zijn. Wat is sportief? Hoeveel risico's brengt het gebruik van doping met zich mee? Vallen straks de sporters met bosjes dood neer vlak voor de finish omdat ze hun lichaam gesloopt hebben?

Je moet wel bedenken dat zeker topsporters onder goede begeleiding staan. Hun artsen weten vaak heel goed wat middelen doen en wat de risico's zijn. Ik heb vooralsnog nog vrijwel nooit gelezen dat er echt veel sporters vroegtijdig het loodje leggen met als sterke aanwijzing dat het door de doping kwam.

Is het ook niet erg onsportief dat geboren hardlopers (veel mensen uit Afrika hebben genetisch voordeel) alle hardloopwedstrijden winnen? Waarom is genetisch voordeel wel toegestaan?
Is het niet eerlijker om de mensen die genetisch geen voordeel hebben, dat kunnen inhalen door doping te gebruiken en zo een eerlijkere wedstrijd te krijgen?
 
Uitspraak van t0mm1e op maandag 22 oktober 2012 om 11:17:
Wat is natuurlijk?
Een bal is grotendeels van plastic, dat is ook niet heel natuurlijk, moet voor die bal niet gewoon iemand onthoofd worden die zich opoffert voor het spel? Dat is in elk geval 'natuurlijker', meer ontegenzeggelijk ook minder beschaafd.


Uitspraak van t0mm1e op maandag 22 oktober 2012 om 11:17:
Ik denk niet dat ze beter spelen. En als dat al lukt, dan gaat dat na een aantal wedstrijden echt niet goed. Amfetaminen en cocaïne putten je lichaam uit, je beoordeling wordt ook anders, en een topvoetballer, die is in beter staat zonder drugs. Amateurs misschien niet altijd, maar ook daar geldt, na een paar wedstrijden ben je gebroken en presteer je niets meer.


Uitspraak van t0mm1e op maandag 22 oktober 2012 om 11:17:
Ik doe dat inderdaad ook wel met twee vingers in mijn neus op 1 been, die 360 Kg squats: http://www.youtube.com/watch?v=pM7uyP6cXgY


Je slaat de plank compleet mis en mist compleet wat ik bedoel.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van FRÄULEIN STIER© op maandag 22 oktober 2012 om 10:42:
In wielrennen wint de slimste, niet de sterkste.


Eerder degene met het hoogste gewogen gemiddelde van die 2. Wat je zegt over sporten met het meeste dopinggebruik, tsja, paardensport spreekt niet zo tot de verbeelding bij het grote publiek, en al helemaal niet omdat het boerderijdieren zijn die gedoped worden, geen mensen. Veeartsen zijn in hun werk altijd al redelijk van de kunstgrepen geweest, kijk alleen al naar de schandalen rondom groeihormoon in de Belgische vleesindustrie een aantal jaren geleden. Wielrennen van nu is ook redelijk schoon, ze doen over het beklimmen van cols van buitencategorie nu 3-4 minuten langer dan in 2003/2004, en dan heb je het dus ook over renners die destijds al top waren in de bergen, zoals Ivan Basso en Damiano Cunego. Dat enorme verschil komt puur omdat er geen bloeddoping meer gebruikt kan worden en omdat dat biologische paspoort andere vormen van doping vrijwel onmogelijk heeft gemaakt. Dat renners continu gevangenen zijn van hun eigen beroep, door die belachelijke heksenjacht, is een ander verhaal.
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 oktober 2012 om 12:32:
Je slaat de plank compleet mis en mist compleet wat ik bedoel.


Dat is niet erg netjes om te zeggen.
Als jij een met verkeerde woorden je uitspraak doet, en iets anders bedoelt, is het logisch dat ik 'de plank missla'.

Ik denk dat jij iets bedoelt in de zin van verschil tussen een direct sportieve prestatie (wie is het snelst of sterkst) en eentje die het uiterlijk beoordeeld (wie heeft de grootste spieren).
Dat is inderdaad een verschil, maar dan moet je dat zeggen en het niet over nep kracht hebben. Ze zijn beresterk namelijk.
Uitspraak van Bon Vivant op zaterdag 20 oktober 2012 om 02:19:
Diegene die al die minnetjes loopt in te drukken is vast een keer betrapt met doping :')


plusje verdiend ;)
haha het moet allemaal legaal zijn ja
wie het hardste uit zijn plaat spaced wint
tietiedie gas erop 100% goande
mieb mieb moop moop
laatste aanpassing
 
Gele trui voor degene met de meeste dopesporen in z'n plasje.
Witte trui voor de grootste snuiver.
Regenboogtrui voor degene die zo vol dope zit dat ie alle kleuren van de regenboog ziet
Bolletjestrui voor de grootste bolletjesslikker.
Roze trui voor degene die de meeste roze olifanten de polonaise ziet dansen als ie ram van de kaart bergop fietst.
enz.
Uitspraak van (L) Geke_Lieuwe_ Wij Voor Altijd Hvj (L) op vrijdag 19 oktober 2012 om 18:26:
elke sporter gebruikt wels dopping



Ben het niet eens met je uitspraak, er zijn genoeg sporters die niet aan doping doen/gedaan hebben.
Heb zelf bijna top-sport gedaan maar heb er niet 1 moment aan gedacht om doping te gebruiken!
 
Uitspraak van Ongewoon Bobo :hyper: op maandag 22 oktober 2012 om 20:18:
Ben het niet eens met je uitspraak, er zijn genoeg sporters die niet aan doping doen/gedaan hebben.
Heb zelf bijna top-sport gedaan maar heb er niet 1 moment aan gedacht om doping te gebruiken!


Je gaat toch niet serieus op dat mens reageren? Ze komt overduidelijk uit het G-team van de plaatselijke zwemvereniging :loL:
 
Lekker veel zwakzinnige reacties weer :D mooie poll
 
Uitspraak van Ongewoon Bobo :hyper: op maandag 22 oktober 2012 om 20:18:
Heb zelf bijna top-sport gedaan maar heb er niet 1 moment aan gedacht om doping te gebruiken!


Daarom heb je het misschien ook "bijna" gedaan? :lol:
2 tour de francen houden, net als bij body building. 1 voor de dopinggebruikers en 1 voor de naturals. klaar.
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "anders..."
kan me voorstellen dat je aan de dope gaat, wielrennen is ubersaai. verder kan het me echt geen zak schelen
toch zonde.. de wielersport gaat er nu kapot aan. Welke is de volgende?
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 oktober 2012 om 12:19:
ps. Behalve bodybuilding, het is sport, maar dan met nepkracht.

elke keer moet ik er weer om lachen. toch altijd grappig die broscience. sommige mensen hebben ook geen idee van de verschillende energiesystemen die je kunt gebruiken.
 
Wat is er onzin aan om dat nepkracht te noemen? Mits het met anabolen is verkregen? Als je met die rommel kapt verlies je het veel sneller dan met normaal opgebouwde spiermassa, omdat je de natuurlijke aanleg van je lichaam qua spiermassa opbouwen ermee te boven gaat. Kan je nog wel sterk zijn maar het blijft kunstmatig verkregen en dus nep.
laatste aanpassing
Prestatieverbeterende doping hoort niet bij sport, maar ik vind het onzin dat bijvoorbeeld voetballers geschorst worden op grond van de dopingwet omdat ze bijvoorbeel sporen van thc in hun bloed hebben, daar gaan ze echt niet harder van lopen.

De wielersport was de afgelopen 15 jaar gebaseerd op doping dus zeggen dat het nu kapot gaat door het zoveelste grote schandaal is vrij kort door de bocht, jaren terug waren er al genoeg begeleiders en doktoren die meldingen maakten over doping.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 oktober 2012 om 16:18:
Wat is er onzin aan om dat nepkracht te noemen? Mits het met anabolen is verkregen? Als je met die rommel kapt verlies je het veel sneller dan met normaal opgebouwde spiermassa, omdat je de natuurlijke aanleg van je lichaam qua spiermassa opbouwen ermee te boven gaat. Kan je nog wel sterk zijn maar het blijft kunstmatig verkregen en dus nep.

Wat maakt het uit dat die kracht verkregen is door anabolen? For the record: Bodybuilding draait niet om kracht, het draait om spieren zo mooi mogelijk te laten zien en de goede verhouding tussen die spieren. Bij bodybuilding kun je ook niet echt meer spreken van valsspelen aangezien iedereen die een beetje op niveau meedoet anabolen/diuretica etc gebruikt. Bij bodybuilding is het algemeen bekend dat er wordt gebruikt maar ik denk dat er ook genoeg sporten zullen zijn waar het gebeurt maar waar je het niet verwacht. Er is altijd wel een mogelijkheid om de controles te omzeilen aangezien de atleten de detectietijden precies weten. Eerlijk gezegd geloof ik niet dat de mensen die nu in de tour met de top mee doen niet gebruiken.
 
Ze moeten niet zeuren. Doping hoeft niet voor betere prestaties te zorgen.

In de voetballerij werd vroeger ook gewoon amfetamine gebruikt. Johan gaf het zelf toe.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 oktober 2012 om 11:58:
Ze moeten niet zeuren. Doping hoeft niet voor betere prestaties te zorgen.

In de voetballerij werd vroeger ook gewoon amfetamine gebruikt. Johan gaf het zelf toe.


Ja amfetamine... dat is iets anders als anabolen. ik vind het ook dom dat iemand geschorst kan worden door een jointje te roken/pilletje te nemen in z'n vrije tijd maar meestal gaat het niet om zoiets als iemand iets gebruikt
Uitspraak van Technoasis op dinsdag 23 oktober 2012 om 12:37:
2 tour de francen houden, net als bij body building. 1 voor de dopinggebruikers en 1 voor de naturals. klaar.


Zitten ook haken en ogen aan.
Als je nou 5 jaar enorm veel doping gebruikt, nooit meedoet in een dope competitie, en dan 5 jaar niets gebruikt maar keihard doortraint, mag je dan met een 'naturals' wedstrijd meedoen?

Uitspraak van PeterX op donderdag 25 oktober 2012 om 16:49:
Prestatieverbeterende doping hoort niet bij sport,


En mensen horen niet in ijzeren kisten met 900 km per uur de halve wereld rond te vliegen.
Grenzen zijn meestal arbitrair. Als 90% vind dat sporters zich kapot mogen spuiten met doping, hoort het wel bij de sport.
Er is altijd doping geweest, het zal altijd blijven, het is een moeilijk discussie, omdat sporters hun eigen leven op het spel gaan zetten als je alles toe laat, maar in de basis is er weinig verschil tussen een hoogte stage en EPO. Niet elke renner kan EPO betalen, niet elke renner kan zich een maand een luxe hoogte stage veroorloven.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 oktober 2012 om 16:18:
Wat is er onzin aan om dat nepkracht te noemen? Mits het met anabolen is verkregen? Als je met die rommel kapt verlies je het veel sneller dan met normaal opgebouwde spiermassa, omdat je de natuurlijke aanleg van je lichaam qua spiermassa opbouwen ermee te boven gaat. Kan je nog wel sterk zijn maar het blijft kunstmatig verkregen en dus nep.


Als je een prof bodybuilder bent, zul je inderdaad wel wat volume kwijtraken. Als je goed door blijft trainen, blijf je een reus. Je spieren verdwijnen niet als je gewoon door blijf trainen.
Wat versta jij onder kunstmatig verkregen? Wat is niet natuurlijk? De spieren worden opgebouwd door hard te trainen. Hormonen zorgen dat het lichaam dat beter kan. Je volspuiten en op de bank hangen levert geen spiermassa op.
Is veel trainen dan wel eerlijk? Is dat ook niet een kunst? En als iemand 5 uur traint per dag, en een ander 2 uur per week, is die persoon die 5 uur traint dan ook niet een beetje 'kunstmatig' zijn kracht of spieren aan het trainen? Het is niet eerlijk voor die dikke bankzitter, die krijgt gewoon niet de kans om mee te doen met topsport. En dat allemaal door die losers die denken dat ze 5 uur per dag moeten trainen! Dat doet een normaal mens toch niet!
laatste aanpassing
Werkzaam bij Creator Events
Artiest {SHOWLIST artist 44978, 21201}
toestaan
maar niet mauwen als je wat oploopt
en alles zelf betalen
 
Uitspraak van RobertV op donderdag 25 oktober 2012 om 22:06:
Wat maakt het uit dat die kracht verkregen is door anabolen?

Mij boeit het geen ene mallemoer, zoals je had kunnen zien, spreek ik er geen waarde-oordeel over uit. Voor mijn part kuren allemaal die patsers zichzelf een kapotte schildklier, laat ze lekker zelf weten of ze zichzelf willen verlakken. Als je spieren kweekt met hard trainen en goed eten is het echt, doe je het met hulpmiddelen dan is elk beetje extra als gevolg van de hulpmiddelen kunstmatig. En in deze context is kunstmatig een ander woord voor nep. Ja, die kracht is bestaand. Nee, hij is niet natuurlijk tot stand gekomen. Zonder kunstgrepen niet bestaand staat in mijn lexicon gelijk aan het begrip 'nep'. Net als de door een plastisch chirurg bijgewerkte tieten van Nicki Minaj, bestaan echt maar nepper zul je ze niet vinden, take it or leave it. (y)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van t0mm1e op vrijdag 26 oktober 2012 om 16:01:
En mensen horen niet in ijzeren kisten met 900 km per uur de halve wereld rond te vliegen.


Quote ff de goeie ja wil je.... ik houd er niet van als mensen me woorden in de mond leggen. :)
 
Uitspraak van t0mm1e op vrijdag 26 oktober 2012 om 16:01:
Wat versta jij onder kunstmatig verkregen? Wat is niet natuurlijk?


Meer spiermassa aanzetten dan je lichaam op eigen kracht kan, doormiddel van toediening van steroïden. Als jij efficiënt traint en optimaal eet kan je ca. 10kg per jaar aanzetten, da's heel wat, maar met een kuurtje hier en daar kan je boven dat niveau uitstijgen. Die extra winst aan massa is kunstmatig verkregen en de extra kracht waar het toe leidt is dus nep. En zoals ik al zei, dat iets nep is wil niet zeggen dat het er niet is. ;)
laatste aanpassing
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "alleen in gescheiden competities, opdat niet-gebruikers ook een kans krijgen"
prima dat ze doping gebruiken , denk dat we rijk zijn geworden door eerlijk te zijn,, nee alles werd in doofpot gestopt zoals de laatste tijd alles naar boven komt, dus ja. dan zoude ze lijken moeten opgraven om alle records die er zijn of ze wel eerlijk zijn... daar geef ik dus niet mee aan dat het maar normaal moet zijn. maar om daar nu druk over te gaan maken hoe armstrong het verneukt heeft,., maak ik me liever druk om wat ik ga eten morgen xD
Uitspraak van nl-presilla-nl op maandag 29 oktober 2012 om 11:26:
denk dat we rijk zijn geworden door eerlijk te zijn


Rijk aan eerlijkheid misschien, maar niet rijk aan geld ..
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 27 oktober 2012 om 17:37:
Meer spiermassa aanzetten dan je lichaam op eigen kracht kan, doormiddel van toediening van steroïden. Als jij efficiënt traint en optimaal eet kan je ca. 10kg per jaar aanzetten, da's heel wat, maar met een kuurtje hier en daar kan je boven dat niveau uitstijgen. Die extra winst aan massa is kunstmatig verkregen en de extra kracht waar het toe leidt is dus nep. En zoals ik al zei, dat iets nep is wil niet zeggen dat het er niet is. ;)


Ik denk dat jij dan inderdaad net iets anders onder nep verstaat.

Mijn mening is dat jij daar de sporters die doping gebruiken (en zeker niet alleen bodybuilders) daar enorm mee te kort doet.
Jij stapt ook in een auto, jij vliegt ook naar Spanje voor je vakantie, niets natuurlijk aan.
Maar sporters moeten op blote voeten een marathon lopen, want anders is het 'nep'!