Partyflock
 
­ Nederland
Poll op voorpagina, geopend op dinsdag 26 januari 2010, gesloten op woensdag 3 februari 2010, looptijd van 7.8 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Wat vind jij van de kilometerheffing?

1347957%
Ik ben tegen
586325%
Ik heb geen auto
19868%
Ik heb geen mening
19318%
Ik ben voor
5022%
Anders, check mijn opmerking voor mijn mening

498 opmerkingen

Uitspraak van Jasper ® op dinsdag 2 februari 2010 om 14:58:
Buiten het feit dat het implementeren van het systeem onnoemelijk veel geld kost, ben ik ook van mening dat het een gigantische inbreuk maakt op mensen hun privacy,

Uitspraak van Bobje op dinsdag 2 februari 2010 om 11:23:
veel nieuwe auto's zit al zo'n 'spionagekastje'. Dit wordt gebruikt om de auto bij diefstal terug op te sporen. Met dit kastje kunnen ze ook 24 uur per dag zien waar je bent. Maar daarover klaagt niemand
 
Uitspraak van Gio AKA Ravehard op dinsdag 2 februari 2010 om 15:25:
Uitspraak van Derek:woop: op maandag 1 februari 2010 om 16:16:
80% van de mensen hier die zegt dat er moet worden tegen gestemt weet niet eens waarom ze het zeggen.
Ze denken allemaal dat het duurder is terwijl ze gewoon de details van heel het verhaal niet kennen.

Geachte Overheid,

Ik wil graag iets aan Uwe Alwetendheid kwijt:
Ik voel mij sinds geruime tijd als burger misbruikt door U.

U heeft mij gedwongen om mezelf te kunnen identificeren aan U.
U laat mij werken voor Uw inkomsten.
U filmt en stalkt mij op de openbare weg.
U heeft mijn vingerafdrukken en persoongegevens geplaatst op een RFID-chip in een paspoort en als enigste Europeese land mijn vingerafdrukken laten vastleggen in een door de overheid toegankelijke database.
U heeft mijn overgewicht en bezoekjes aan mijn psychiater voor mijn alu-hoedjes-syndroom geregistreerd in het Elektronisch Patienten Dossier.
U heeft de cupmaat van de borsten van mijn puberende dochter laten prijken in een grafiekje van het Elektronisch Kind Dossier.
U heeft het DNA van mijn kind laten vastleggen na een klein misdrijf zoals vandalisme.
U tapt mijn telefoon stelselmatig af.
U filmt en stalkt mij op de openbare weg.
U bewaart en monitort mijn internet en e-mail verkeer.
U heeft inzage in al mijn betalingsverkeer.

En nu wilt u het plekje waar ik met mijn gezin mij vrijelijk in kan voortbewegen voorzien van een elektronische enkelband.... (kilometerheffing)

U zegt dat deze maatregelen nodig zijn voor mijn eigen veiligheid want:

U probeert mij bang te maken voor een griepje.
U probeert mij bang te maken voor terrorisme en aanslagen.
U probeert mij bang te maken voor criminaliteit.
U probeert mij bang te maken voor financiële catastrofes.

Geachte overheid, U mag mijn handje nu wel loslaten, want ik ben niet meer bang voor de risico’s van bovenstaande fictie.
Ik ben namelijk oud en wijs genoeg.

Het grootste risico en het enige waar ik bang voor ben en waar ik mij niet tegen kan beschermen, dat bent U.

meteen .... +10 (Y)
Uitspraak van bryan070 op maandag 1 februari 2010 om 20:11:
Onzin, van 'de kilometerheffing' het slaat echt nergens op, het overbodige belasting.....je betaald ook al benzine..Overbodige shit(@)

Zegt iemand van 13 jaar, no offense maar ik denk dat je op die leeftijd niet kan oordelen over dit onderwerp :flower:...
Uitspraak van Jasper ® op dinsdag 2 februari 2010 om 14:58:
Ik heb het niet over tolpoortjes..
Gewoon op een D-weg rondrijden richting Stenay / Verdun..
Heb in geen 23 jaar daar een tolpoortje gezien..
En de mensen die er al 10 jaar wonen, die hebben me verteld

Dan heb ik nieuws voor je:

Péage poortjes staan op de snelwegen en niet op D wegen.
Daar heb ik dus ook niet over gesproken.
Op de A31 richting het zuiden ( Route Soleil ) staan de eerste poortjes bij Toul, vanaf daar ga je dus betalen en rij je vanaf dat moment gelijk op veel betere kwaliteit snelweg.
Boven Toul hoef je nergens te betalen, de benzine is er ook nog eens goedkoper als de Nederlandse.
Uitspraak van Speed-Hooligan op dinsdag 2 februari 2010 om 13:56:
Neem een betuwelijn

Die heeft echt serieus geld gekost, en er gaat helemaal niks mee gebeuren, ze willen er nu een snelweg van maken en het hele spoor asfalteren :rot:...
laatste aanpassing
Uitspraak van Gio AKA Ravehard op dinsdag 2 februari 2010 om 15:25:
Het grootste risico en het enige waar ik bang voor ben en waar ik mij niet tegen kan beschermen, dat bent U.

_O_
wat betekent dat xd
hahaha ,
Uitspraak van Bobje op dinsdag 2 februari 2010 om 11:23:
Moet je die links die je post eens even doorlezen, die staan daar vol mee :lol:

Goed, in die uitgebreide lijst met tegen argumenten staan inderdaad ook een aantal berekeningen en aannames die niet te controleren zijn. Maar je kunt niet ontkennen dat er ook heel veel feiten in staan. Ik heb die lijst ook niet gemaakt ;) Maar er moet ook tegengas gegeven worden vind ik. Niet het verhaal maar vanuit één kant proberen te verkopen aan de burger zoals de overheid en de ANWB nu aan het doen zijn.
Heb jij de ANWB ledenpeiling trouwens zelf ook gedaan? Wat ik dus bedoelde met “propaganda” is dat je na elke set met stellingen een stukje gekleurde informatie gepresenteerd krijgt. Alleen de (al dan niet suggestieve) voordelen van de kilometerheffing worden telkens opgesomd.

Uitspraak van Bobje op dinsdag 2 februari 2010 om 11:23:
En ik wil trouwens nog wel eens even op dat hele privacy verhaal terug komen.
In veel nieuwe auto's zit al zo'n 'spionagekastje'. Dit wordt gebruikt om de auto bij diefstal terug op te sporen. Met dit kastje kunnen ze ook 24 uur per dag zien waar je bent. Maar daarover klaagt niemand :loser:

Daar wil ik ook best even op terug komen. Het wordt ook niet zomaar een GPS tracking device kerel. En als je nu zoiets hebt kies je zelf voor!
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 februari 2010 om 12:23:
gps is idd in de nieuwere auto's aanwezig, zoals ook op de meeste mobiele telefoons.
goed punt, bobje.

:no: :no: :no:

Veel nieuwe toestellen hebben wel een GPS functie ja. Maar deze staat niet continue aan, alleen als jij het wilt! Deze gebruik je meestal met je navigatiesoftware op je Phone om op momenten wanneer jij het wilt te kunnen bepalen waar jij je bevindt. Dat is toch heel wat anders dan dat spionagekastje dat continue een datalink heeft met een computersysteem van de overheid.
Bovendien zal in dat spionagekastje al een heel arsenaal aan andere technologieën ingebouwd zitten, en het zal zeer waarschijnlijk ook van afstand te upgraden zijn…

• Push voor verandering van routeprijzen
• Pull voor validatie bij handhavingspoort
• Push of Pull voor 'afrekening'
• Pull voor extended ritteninformatie
• USB voor de gebruiker om ritteninformatie op te halen
• UMTS/GPRS voor eGPS (downloaden van satellietinformatie)
• UMTS/GPRS voor software updates (SPITS-project)
• Contactless smartcard lezer; NFC (Near Field Communication) voor virtuele SIM-kaarten (dit kan dezelfde zijn)
• E112 trigger - een fysieke koppeling naar de airbags om botsingen waar te nemen.
• eGPS - ATOP gebruikt een duaal positioneringsysteem op basis van GSM en GPS samen. Het GPS signaal wordt aangevuld met satellietgegevens via het UMTS/GPRS netwerk zodat er ook een fix te maken is in stedelijke gebieden.
• NFC interface voor RFID "vignet" (op de voorruit)

http://security.nl/artikel/31614/1/Kilometerheffing_lijkt_fraudegevoelig.html
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 februari 2010 om 12:23:
die kilometerheffing komt er toch wel, dus beter gewoon een positieve kijk erop en meewerken, of gewoon allemaal lekker gaan stemmen met de komende verkiezingen.

Ben bang dat die kilometer heffing inderdaad gewoon komt... maar ik hoop dat genoeg burgers zich zullen verzetten! En ik ga zeker stemmen 3 maart, zo veel mogelijk TEGEN dus.
Paar cent op de brandstofprijs erbij.

Geen onnodig veel kosten (die de overheid eerst betaald dus U)om heel dat domme kartjes gedoe in de auto's te krijgen plus het onderhoud etc eraan.
En vele voordelen van het kastje pak je er al mee. (uitleg: wie een benzine slurper rijd betaalt meer. Wie veel rijd betaalt meer. etc etc)
Plus je pakt ook eindelijk alle buitenlanders op onze wegen.
Nog mooier zou zijn als ze het europees regelen via de brandstofprijs. Elk land ongeveer dezelfde brandstofprijzen en hetzelfde systeem ,dan krijg je verder geen geneuk met ik woon aan de grens dus tank me auto in het buurland ff vol en iedereen betaalt overal mee aan het wegennet. Het maakt dan dus niet meer uit dat er buitenlanders onbetaald gebruik maken van het wegennet etc.

Heb al eerder met een groot verhaal gerageert dus laat ik het maar hierbij.
Uitspraak van 2C-Bever op dinsdag 2 februari 2010 om 18:33:
Daar wil ik ook best even op terug komen. Het wordt ook niet zomaar een GPS tracking device kerel. En als je nu zoiets hebt kies je zelf voor!

Je kiest er ook zelf voor om auto te rijden.
Daar komt bij dat de bedrijven die die dure gestolen auto's terug traceren allemaal bedrijven uit de private sector zijn. Veel minder gecontroleerd, veel minder betrouwbaar, veel minder aan wetten en regels gebonden.
Uitspraak van 2C-Bever op dinsdag 2 februari 2010 om 18:33:
Heb jij de ANWB ledenpeiling trouwens zelf ook gedaan?

Nee. ik ben van mening dat dit soort keuzes door de volksvertegenwoordiging gemaakt moeten worden. Ik ga me daar niet mee bemoeien, ik ben geen expert. Vind heel die ANWB peiling dus totale bullshit.
Uitspraak van 2C-Bever op dinsdag 2 februari 2010 om 18:33:
Dat is toch heel wat anders dan dat spionagekastje dat continue een datalink heeft met een computersysteem van de overheid.

Dat is trouwens ook niet waar, er wordt eens per week via een soort van sms data door gezonden.
Uitspraak van Bobje op dinsdag 2 februari 2010 om 18:54:
Je kiest er ook zelf voor om auto te rijden.

:s

Uitspraak van Bobje op dinsdag 2 februari 2010 om 18:54:
Daar komt bij dat de bedrijven die die dure gestolen auto's terug traceren allemaal bedrijven uit de private sector zijn. Veel minder gecontroleerd, veel minder betrouwbaar, veel minder aan wetten en regels gebonden.

Dus? Denk je dat de overheid dat beter/betrouwbaarder kan, ons traceren? Of dat het traceren van gestolen auto's het enige doel is van het "Big Brother" kastje?

Uitspraak van Bobje op dinsdag 2 februari 2010 om 18:54:
Uitspraak van ƒuck™ op dinsdag 2 februari 2010 om 18:33:
Heb jij de ANWB ledenpeiling trouwens zelf ook gedaan?

Nee.

Maar je geeft wel commentaar op een opmerking die ik maak over die peiling.

Uitspraak van Bobje op dinsdag 2 februari 2010 om 18:54:
Vind heel die ANWB peiling dus totale bullshit.

Ik vind het idee prima, maar de uitvoering ervan bagger.

Uitspraak van Bobje op dinsdag 2 februari 2010 om 18:55:
Dat is trouwens ook niet waar, er wordt eens per week via een soort van sms data door gezonden.

Jouw kastje kan wel op elk gewenst moment "geraadpleegd" worden. Het is zelfs mogelijk om op afstand gesprekken af te luisteren die in een auto gevoerd worden of een auto onklaar te maken op afstand.
Ze moeten daar natuurlijk wel een reden voor hebben, maar het zou zeker niet de eerste keer zijn dat de privacy van de burger geschonden wordt t.b.v. overheidsbelangen.
 
Uitspraak van Bobje op dinsdag 2 februari 2010 om 18:54:
Je kiest er ook zelf voor om auto te rijden.

niet altijd soms moet je wel woon-werk is soms alleen met de auto te doen he;)
of je moet al een taxi nemen omdat er op sommige plaatsen geen trein/bus rijd zoals hier in het oosten :lol:


Uitspraak van Bobje op dinsdag 2 februari 2010 om 18:54:
Vind heel die ANWB peiling dus totale bullshit.

zoals deze hele poll is en dat hele achterlijke geldtrekkers plannetje van het kabinet;)
Uitspraak van afwezig!!!!!!!!!!!!!! op dinsdag 2 februari 2010 om 09:37:
hahahaha ik heb geen eens een auto hahaahahahah

Zelfs dan zul je er op achteruit gaan.

Een deel van de motorrijtuigenbelasting wordt nu via de provincies geïnd. Deze inkomsten zullen gaan verdwijnen voor de provincies. Zij zullen in plaats daarvan een nieuwe provinciale belasting mogen gaan heffen (van vermoedelijk ruim 150 euro jaarlijks per gezin). Ook degenen die geen auto bezitten gaan dus extra betalen met de komst van de kilometerheffing.
 
Ik heb geen auto, maar een 4-takt puch op gas
 
Ik vind het een belachelijk idee
de mensen die veel moeten rijden voor op hun werkt te komen worden hier de dupe van
als dit doorgaat betalen bepaalde mensen zich blauw aan de kilometerheffing en ook nog een aan de brandstof omdat die al zo belachelijk duur is


voordelen heeft het alleen voor mensen die weinig kilometers maken die hoeven minder belasting te betalen dat wat ze bijvoorbeeld nou al voor hun auto betalen

maar toch ben ik het er niet mee eens ik vind dat die kilometerheffing 1 grote geldklopperij is en dat niemand er beter of slechter der door wordt

ik zou zeggen laat het lekker zo zoals het nou is en maak meteen de brandstof goedkoper want die prijzen zijn ook belachelijk wat je tegenwoordig al voor een liter brandstof betaalt
Uitspraak van 2C-Bever op dinsdag 2 februari 2010 om 19:59:
Denk je dat de overheid dat beter/betrouwbaarder kan, ons traceren?

Daar ben ik voor de volle 100% van overtuigd ja. Liever een overheidsinstantie die me zou kunnen 'bespioneren' dan een malafide enkel op winst uitzijnde private onderneming. Ik zeg niet dat de overheid 100% betrouwbaar is, maar in ieder geval nog meer dan een beursgenoteerde onderneming vol witte boorden criminelen.

Uitspraak van 2C-Bever op dinsdag 2 februari 2010 om 19:59:
Maar je geeft wel commentaar op een opmerking die ik maak over die peiling.

Volgens mij niet hoor.

Uitspraak van 2C-Bever op dinsdag 2 februari 2010 om 19:59:
Het is zelfs mogelijk om op afstand gesprekken af te luisteren die in een auto gevoerd worden

Bron?
Als dat zo is, dan ben ik het met je eens dat zo'n kastje inderdaad nooit in een auto mag komen. maar ik geloof niet dat er een microfoon in het kastje ingebouwd zit hoor :lol:
Artiest Remco
Wij zullen hoe dan ook weer meer geld gaan betalen
Wij betalen gelukkig al wegen belasting, belasting bij aankoop, BPM, belasting per liter brandstof.
Nergens in de wereld worden mensen zoveel belast met autorijden als in Nederland.
En dan nog alleen maar files elke dag?
 
je kan je wel druk gaan maken over alles wat de overheid nou weer verzint
maar als zij het willen dan komt het er..
tegenwoordig heb je weinig te zeggen.


en dr zullen vast en zeker voordelen aan zitten.. anders zullen ze het niet invoeren
al met al .. waar maken we ons druk om?
k zie t allemaal wel;)
 
ik ben tegen want ik heb geen auto
 
Het maakt me geen donder uit, ik wil geen auto en wil ook geen rijbewijs.. ;) dus ik heb er geen hinder van
Uitspraak van Gio AKA Ravehard op dinsdag 2 februari 2010 om 15:25:
Geachte Overheid,

Ik wil graag iets aan Uwe Alwetendheid kwijt:
Ik voel mij sinds geruime tijd als burger misbruikt door U.

U heeft mij gedwongen om mezelf te kunnen identificeren aan U.
U laat mij werken voor Uw inkomsten.
U filmt en stalkt mij op de openbare weg.
U heeft mijn vingerafdrukken en persoongegevens geplaatst op een RFID-chip in een paspoort en als enigste Europeese land mijn vingerafdrukken laten vastleggen in een door de overheid toegankelijke database.
U heeft mijn overgewicht en bezoekjes aan mijn psychiater voor mijn alu-hoedjes-syndroom geregistreerd in het Elektronisch Patienten Dossier.
U heeft de cupmaat van de borsten van mijn puberende dochter laten prijken in een grafiekje van het Elektronisch Kind Dossier.
U heeft het DNA van mijn kind laten vastleggen na een klein misdrijf zoals vandalisme.
U tapt mijn telefoon stelselmatig af.
U filmt en stalkt mij op de openbare weg.
U bewaart en monitort mijn internet en e-mail verkeer.
U heeft inzage in al mijn betalingsverkeer.

En nu wilt u het plekje waar ik met mijn gezin mij vrijelijk in kan voortbewegen voorzien van een elektronische enkelband.... (kilometerheffing)

U zegt dat deze maatregelen nodig zijn voor mijn eigen veiligheid want:

U probeert mij bang te maken voor een griepje.
U probeert mij bang te maken voor terrorisme en aanslagen.
U probeert mij bang te maken voor criminaliteit.
U probeert mij bang te maken voor financiële catastrofes.

Geachte overheid, U mag mijn handje nu wel loslaten, want ik ben niet meer bang voor de risico’s van bovenstaande fictie.
Ik ben namelijk oud en wijs genoeg.

Het grootste risico en het enige waar ik bang voor ben en waar ik mij niet tegen kan beschermen, dat bent U.

_O_
Uitspraak van verwijderd op zondag 31 januari 2010 om 10:30:
wie er voor is is gewoon niet goed bij ze plaat zeker un zoon van de 2kamer ofzo

ben jij dan de enigste die het GVD snapt:d
Uitspraak van verwijderd op zondag 31 januari 2010 om 14:19:
ik ben een homo :$

Geaccepteerd

DIKKE dizz(Y)
Uitspraak van Bobje op woensdag 3 februari 2010 om 09:21:
Uitspraak van ƒuck™ op dinsdag 2 februari 2010 om 19:59:
Het is zelfs mogelijk om op afstand gesprekken af te luisteren die in een auto gevoerd worden

Bron?
Als dat zo is, dan ben ik het met je eens dat zo'n kastje inderdaad nooit in een auto mag komen. maar ik geloof niet dat er een microfoon in het kastje ingebouwd zit hoor :lol:

dat kunnen ze ook wel met een telefoon die uit staat:S
Geen
 
Geeen
geen
BOEIT ME GEEN ENE KONT.IK HEB EN ZAL NOOIT EEN AUTO HEBBEN.GEEN RIJBEWIJS GEEN GEZEIK OM BOB TE HETEN.GEEN DURE WEGENBELASTING BENZINE VERKEERSEXAMENS.
laatste aanpassing