😏
24 januari 2017
georganiseerd door b2s
–
Rotterdam Ahoy (binnen)
Ahoyweg 10
Ahoyweg 10, Rotterdam
Nederland
Rotterdam Ahoy (binnen)
Ahoyweg 10
Ahoyweg 10, Rotterdam
Nederland
schatting: hardcore
Tickets & prijs Paul Elstak
Voorverkoop: | € 42,50 |
Minimumleeftijd?
18Stemresultaat: zeer goed
geweldig | 115 | 42% | |
zeer goed | 95 | 35% | |
goed | 47 | 17% | |
ok | 5 | 2% | |
voldoende | 6 | 2% | |
onvoldoende | 2 | 1% | |
slecht | 1 | ||
zeer slecht | 0 | ||
waardeloos | 0 |
Line-up Paul Elstak
Line-up is niet compleet.
Ransom hardstyle, hardcore |
Ruthless hardstyle The Darkraver hardcore, hardstyle The Viper hardcore |
Re-Style hardcore |
The Stunned Guys hardcore |
Paul Elstak hardcore |
Nosferatu hardcore |
Paul Elstak hardcore Radiate hardcore The BeatKrusher hardcore The Unfamous hardcore |
Partyraiser hardcore |
Diesel · MC |
Statistieken
576 | bezoekers | |
894 | geïnteresseerd | |
389 | bezoekers | |
897 | geïnteresseerd | |
3970 | bezoekers | |
8465 | geïnteresseerd | |
55 / 39 | · | mannen / vrouwen |
29.5 | gemiddelde leeftijd | |
29.9 | leeftijd mediaan | |
2 | · | video's |
2 | · | albumfoto's |
64 | · | opmerkingen |
22 | · | waarderingen |
zeer goed | · | stemresultaat (271 stemmen) |
With his distinctive sound Paul Elstak still makes sneakers lift off the ground, even after being in the scene for over 30 years. There was only one thing missing in his glorious career: his own massive show. On April 15th, fans of all generations can enjoy the best of Hardcore in Rotterdam Ahoy during B2S presents DJ Paul Elstak [official b2s event].
The Godfather of Hardcore doesn’t need a further explanation, but the story of Paul and the artists joining him this night is too good not to share. So read on here: http://b2s.nl/l/djpaulelstak17.
During this tribute night, DJ Paul Elstak will be supported by
The Godfather of Hardcore doesn’t need a further explanation, but the story of Paul and the artists joining him this night is too good not to share. So read on here: http://b2s.nl/l/djpaulelstak17.
During this tribute night, DJ Paul Elstak will be supported by
→ lees meer
➤ The absolute Godfather of Hardcore. An icon from Rotterdam. A legend in the scene…
With his distinctive sound Paul Elstak still makes sneakers lift off the ground, even after being in the scene for over 30 years. There was only one thing missing in his glorious career: his own massive show. On April 15th, fans of all generations can enjoy the best of Hardcore in Rotterdam Ahoy during B2S presents DJ Paul Elstak [official b2s event].
The Godfather of Hardcore doesn’t need a further explanation, but the story of Paul and the artists joining him this night is too good not to share. So read on here: http://b2s.nl/l/djpaulelstak17.
During this tribute night, DJ Paul Elstak will be supported by:
The Viper
Neophyte
Panic
Ruthless
Korsakoff
Partyraiser
Nosferatu
The Darkraver
Dj Mad Dog
The Stunned Guys
Re-Style
The Unfamous
Dr Phunk
Ransom
DJ Francois
Destructive Tendencies
The Beatkrusher
Dj Radiate
Hosted by:
MC Ruffian, MC Diesel & MC Alee
Tickets are available via https://partyflock.nl/order_ticket/331428 #DJPAULELSTAK
With his distinctive sound Paul Elstak still makes sneakers lift off the ground, even after being in the scene for over 30 years. There was only one thing missing in his glorious career: his own massive show. On April 15th, fans of all generations can enjoy the best of Hardcore in Rotterdam Ahoy during B2S presents DJ Paul Elstak [official b2s event].
The Godfather of Hardcore doesn’t need a further explanation, but the story of Paul and the artists joining him this night is too good not to share. So read on here: http://b2s.nl/l/djpaulelstak17.
During this tribute night, DJ Paul Elstak will be supported by:
The Viper
Neophyte
Panic
Ruthless
Korsakoff
Partyraiser
Nosferatu
The Darkraver
Dj Mad Dog
The Stunned Guys
Re-Style
The Unfamous
Dr Phunk
Ransom
DJ Francois
Destructive Tendencies
The Beatkrusher
Dj Radiate
Hosted by:
MC Ruffian, MC Diesel & MC Alee
Tickets are available via https://partyflock.nl/order_ticket/331428 #DJPAULELSTAK
64 opmerkingen
Uitspraak van gabber-pooter op maandag 7 november 2016 om 22:13:Helemaal mee eens online maar wanneer kaartenverkoop.
Geen idee
Hierbij de Line Up voor DJ Paul Elstak ( The Godfather of Hardcore ) in Ahoy:
During this tribute night, DJ Paul Elstak will be supported by:
The Viper
Neophyte
Panic
Ruthless
Korsakoff
Partyraiser
Nosferatu
The Darkraver
Dj Mad Dog
The Stunned Guys
Re-Style
The Unfamous
Dr Phunk
Ransom
DJ Francois
Destructive Tendencies
The Beatkrusher
Dj Radiate
Hosted by:
MC Ruffian, MC Diesel & MC Alee
During this tribute night, DJ Paul Elstak will be supported by:
The Viper
Neophyte
Panic
Ruthless
Korsakoff
Partyraiser
Nosferatu
The Darkraver
Dj Mad Dog
The Stunned Guys
Re-Style
The Unfamous
Dr Phunk
Ransom
DJ Francois
Destructive Tendencies
The Beatkrusher
Dj Radiate
Hosted by:
MC Ruffian, MC Diesel & MC Alee
Uitspraak van Halbdeutscher op zondag 22 januari 2017 om 08:35:Niet verwacht deze ondersteuners te krijgen. hd me wel wat anders voorgesteld., jammer
Praktisch alle dj's die normaal op Paul's Birthday kwamen jaarlijks zijn er, dus niet heel gek. Forze DJ Team ontbreekt alleen, en de nadruk zal iets meer op pussy lounge liggen om het vol te krijgen
Uitgaande dat Paul voornamelijk zelf draait, wordt het wel druk op het podium met steeds 2 man er naast?
laatste aanpassing
Uitspraak van Schreudster op zondag 22 januari 2017 om 23:26:Uitspraak van Halbdeutscher op zondag 22 januari 2017 om 08:35:Niet verwacht deze ondersteuners te krijgen. hd me wel wat anders voorgesteld., jammer
Praktisch alle dj's die normaal op Paul's Birthday kwamen jaarlijks zijn er, dus niet heel gek. Forze DJ Team ontbreekt alleen, en de nadruk zal iets meer op pussy lounge liggen om het vol te krijgen
Uitgaande dat Paul voornamelijk zelf draait, wordt het wel druk op het podium met steeds 2 man er naast?
oa ja, opbouw happy hardcore starten evt. eenmalig nog eens live met Shaydie.
waarvoor anders/deels nr 1 op qmusic top 500 en reclame maken bij rtl boulevard....
dan holy noise, forze dj team, even offensive live (niet te lang), dan als residents (van P.L) afsluiten in deze volgorde en opbouw.
dan heb je niet zoveel dj's meer nodig, hij is toch de grootste?
laatste aanpassing
Weinig creatieve(MOH en B2s probleem ) line-up . Zowel freestyle als hardcore steeds dezelfden . Variatie was leuk geweest , want deze mensen ,die er staan ,zijn nooit uit de picture geweest . Jammer dat er geen hardcore only zaal is naast een freestyle zaal .Ahoy is leuk , maar 4 0f 5 uur naar re-edits van happy hardcore ,raw , euphoric hardstyle en jump luisteren , is mij te veel .Leuk dat Paul steeds `Godfather of Hardcore ` wordt genoemd , maar ik ken niemand die de scene zo vaak in de steek heeft gelaten of de sound verkracht heeft .In DWDD een aantal jaar terug zei hij nog dat hij nooit meer iets als happy hardcore zou doen . Elke keer als hij freestyle draait, moet ik er keihard om lachen. Begrijp zijn keuze om weer voor het geld te gaan overigens goed .
laatste aanpassing
Begrijp zijn keuze om weer voor het geld te gaan overigens goed .
Ik ook, best betaalde DJ in de scène denk. Wel een beetje een karikatuur van zichzelf geworden sinds enkele jaren. Maar goed, hoe ouder hoe gekker toch.
Wel echt kansloos dat ze dit tegelijk met Hardshock doen. Hopelijk is Partyflock.nl dan al vernieuwd, kunnen we dit rechtstreeks bekijken als we thuis zijn.
Ahoy is leuk , maar 4 0f 5 uur naar re-edits van happy hardcore ,raw , euphoric hardstyle en jump luisteren , is mij te veel .Leuk dat Paul steeds `Godfather of Hardcore ` wordt genoemd , maar ik ken niemand die de scene zo vaak in de steek heeft gelaten of de sound verkracht heeft
Hij is een van de weinig DJ's die nooit een andere stijl gedraaid heeft dan hardcore. Dus in de steek laten is nooit gebeurd. Dat jij van mening bent dat zijn huidige edits van oude nummers of happy hardcore 'verkrachting' is, dat is prima, maar het valt nou eenmaal onder het kopje hardcore.
Daarnaast zorgt hij er wel voor dat hardcore weer een stuk populairder is geworden en dat was nodig gezien de bezoekersaantallen van indoorfeesten een paar jaar geleden.
Dus of we het nu kwalitatief slecht vinden, of verkrachting van oude klassiekers, het is nodig om de scene populair te houden, en daardoor uiteindelijk ook meer volk te trekken naar de 'echte' hardcore feesten.
Volgens mij hebben we daardoor inmiddels ook genoeg hardere feestjes waar muziek a la Paul makkelijk ontweken kan worden.
laatste aanpassing
Vind zelf ook sommige versies van early/happy hd platen beter of vaag slechter dan t orgineel. Is maar een qwestie vn smaak. Terwijl ik weer veel re editie/mixen van eurodance/90 muziek ( milk ink bijv) super vind op te horen op een feestje...
Of versies van huidige top 40 hits.
T heeft zn voordelen maar ook nadelen, maar ik drijf af vn topic.
Paul is en blijft een van de grand fathers of hardcore
Hoe je het ook wend of keert
Of versies van huidige top 40 hits.
T heeft zn voordelen maar ook nadelen, maar ik drijf af vn topic.
Paul is en blijft een van de grand fathers of hardcore
Hoe je het ook wend of keert
laatste aanpassing
Ik kan niet meer wachten
Paul elstak de man die ons hardcore gaf en de energiehal en de feesten in rotterdam
Ben blij dat hij nog steeds aan het draaien is en dat nog heel lang zalblijven doen .
Zonder paul elstak is een hardcore feest niet compleet .
Ik hoop dat paul wel een x een thema erin gaat gooien voor de oudere energiehal gabbers en inderdaad
Weer het forze team bij elkaar shaydee optrommelen waar ze ook verstopt mag zitten hahaha
En dan even back in time.
Even puur energiehal magie in ahoy toveren
Want zonder de energiehal was er helemaal niks
De rest van nederland snoepte mee van wat er in de energiehal was begonnen en dat is gabber
Paul elstak de man die ons hardcore gaf en de energiehal en de feesten in rotterdam
Ben blij dat hij nog steeds aan het draaien is en dat nog heel lang zalblijven doen .
Zonder paul elstak is een hardcore feest niet compleet .
Ik hoop dat paul wel een x een thema erin gaat gooien voor de oudere energiehal gabbers en inderdaad
Weer het forze team bij elkaar shaydee optrommelen waar ze ook verstopt mag zitten hahaha
En dan even back in time.
Even puur energiehal magie in ahoy toveren
Want zonder de energiehal was er helemaal niks
De rest van nederland snoepte mee van wat er in de energiehal was begonnen en dat is gabber
Uitspraak van Schreudster op donderdag 26 januari 2017 om 16:33:Hij is een van de weinig DJ's die nooit een andere stijl gedraaid heeft dan hardcore. Dus in de steek laten is nooit gebeurd. Dat jij van mening bent dat zijn huidige edits van oude nummers of happy hardcore 'verkrachting' is, dat is prima, maar het valt nou eenmaal onder het kopje hardcore.
Daarnaast zorgt hij er wel voor dat hardcore weer een stuk populairder is geworden en dat was nodig gezien de bezoekersaantallen van indoorfeesten een paar jaar gelede
Kwam meer omdat mainstream dood is/was . Nu is het nog steeds zoekende ,want veel producties zijn niet te onderscheiden van raw.Dat er meer mensen naar hardcore feesten gaan ,is niet zijn verdienste .Het komt meer door het populair worden van uptempo ,het toevoegen van raw-stages op festivals en het ontdekken van hardcore op internet door NextGen. Freestyle is overigens vaak ten koste gegaan van de early op festivals.Kan me niet voorstellen dat na een set van Paul iemand naar hardcore gaat luisteren . 80 % van zijn boekingen is op 90"s/freestyle feesten en vaak komt hij niet toe om echte, nieuwe hardcore te draaien .Partyraiser ,Peacock ,N-Vitral ,Furyan ,Angerfist ,Noisekick met zijn feesten en nog wel een paar anderen zijn veel belangrijker .Hij zal best nog wel voor anderen(co-) produceren, maar er is niets wereldschokkends uitgebracht onder zijn eigen naam de laatste jaren.Voor de nieuwe generatie is hij geen hardcore headliner.
Met verkrachting van de sound bedoel ik meer dat mensen denken dat happy hardcore hardcore is , terwijl het versnelde eurodance is met een paar zwabbers in de videoclip . Erger me dood als mensen erop proberen te gabberen .Veel merchandising die voor happy werd gebruikt,was een rip-off van hardcore logo"s. Veel gabbers werden daardoor uitgelachen , omdat iedereen ze associeerden met "Gabbertje" en de rest van die kindermuziek .
Ik hoop dat je als fan een mooie avond zult hebben . Ik ga voor Hardshock ,ondanks dat Ahoy om de hoek is .
laatste aanpassing
vind het zelf ook spijtig te horen/zien dat early vaak weg gelaten wordt op festivals of daarvoor in de plaats freestyle is gekomen.
zal door commerciële redenen zijn/ +meer bezoekers aantallen trekt.
Waarom niet beide
En we moeten die tijd eens achter ons laten (die rancune) tegen happy, happy heeft er ook voor gezorgd naderhand vanaf 2010+- toen millennium hardcore tot een eind kwam.
dat er steeds meer mensen positief/met een andere kijk terugkijken (op de ontstaan periode) en/of onze muziek stroming.
dus in de huidige tijd breder geaccepteerd is/wordt!
bewijs is de steeds meer georganiseerde 90 feesten vanaf die tijd.
zal door commerciële redenen zijn/ +meer bezoekers aantallen trekt.
Waarom niet beide
En we moeten die tijd eens achter ons laten (die rancune) tegen happy, happy heeft er ook voor gezorgd naderhand vanaf 2010+- toen millennium hardcore tot een eind kwam.
dat er steeds meer mensen positief/met een andere kijk terugkijken (op de ontstaan periode) en/of onze muziek stroming.
dus in de huidige tijd breder geaccepteerd is/wordt!
bewijs is de steeds meer georganiseerde 90 feesten vanaf die tijd.
laatste aanpassing
want veel producties zijn niet te onderscheiden van raw
Dat ligt niet aan de mainstream hardcore, maar aan dat Raw bijna een kopie is van millennium hardcore met nog wat hardstyle invloeden.
De basis mainstream hardcore is niet veel veranderd, dus lijken mainstream en raw heel erg op elkaar.
Het komt meer door het populair worden van uptempo
Uptempo is populair geworden door bovenstaande reden. Uptempo nu trekt niet ander volk dan mainstream in het millenium tijdperk, en zorgt dus niet voor een groei in de hardcore scene
het toevoegen van raw-stages
Dit is dus precies wat ik bedoel. De hardstyle scene was op een gegeven moment veel groter, en dan wil een deel toch wat steviger. Raw is een tussenstap naar hardcore.
Raw en Freestyle zijn voor hardstyle gangers veel toegankelijker om mee te beginnen en de hardcore nscene uiteindelijk te ontdekken
Freestyle is overigens vaak ten koste gegaan van de early op festivals
Simpelweg omdat Early steeds minder populair werd. Logisch ook, gezien de early mensen steeds ouder worden, en voor de jonge generatie early minder aanspreekt dan de 'early in een nieuw jasje' binnen de freestyle.
80 % van zijn boekingen is op 90"s/freestyle feesten en vaak komt hij niet toe om echte, nieuwe hardcore te draaien
Van 1998 tot 2005 was het vrijwel verboden om happy hardcore te draaien op de radio omdat het 'te hard' zou zijn en agressie zou oproepen. De terugkerende populariteit draagt er zeker wel aan bij dat er weer mensen hardcore ontdekken en neemt ook het beeld een beetje weg dat gabbers allemaal kale pillenslikkende nazi's zijn.
Partyraiser ,Peacock ,N-Vitral ,Furyan ,Angerfist ,Noisekick met zijn feesten en nog wel een paar anderen zijn veel belangrijker
Voor het hardcore publiek misschien. Maar je kan mij niet vertellen dat als je een gemiddelde discotheek binnenloopt en je zet een track van noisekick op, dat er dan mensen in de zaal staan die denken: daar wil ik meer van horen, ik ga het eens googlen. Ze denken hooguit dat de draaitafel kapot is.
Veel gabbers werden daardoor uitgelachen , omdat iedereen ze associeerden met "Gabbertje" en de rest van die kindermuziek .
Sja, dat heeft niemand gewild, maar dat is met alle dingen die te populair worden. Maar de 2 jaar voor 'Gabbertje' was het door Paul, Charly Lownoise & Mental Theo en de Party Animals wel zo populair geworden dat het een blijvende scene geworden is. Op een gegeven moment moest alleen 80% weer even wegwezen, maar die 20% die overbleef had er wellicht nooit geweest en dan was hardcore wellicht net zo klein gebleven als drum&bass en dergelijke.
Je zit er echt naast . Het is wel heel oldschool , maar op de BOX werden Outblast & Korsakoff, PA , Mental Theo &CL of Scooter wel gedraaid .
Dat happy hardcore weer populair is ,komt doordat er een decennium tussen zit :fout wordt leuk net zoals met de 80"s.Veel liefhebbers zijn(ver) boven de dertig .Kaartjes voor die feesten zijn vaak in de ramsj .
Paul draait behalve op feesten van B2S ,AoD en in het buitenland nergens hardcore. Een lead-in via de freestyle lijkt me erg sterk . Al jaren sluiten hardcore dj"s feesten als Qlimax af , dit heeft nooit tot een sterke basis voor hardcore geleid .Dus waarom bij freestyle wel , zeker omdat het nog softer is .
Noisekick verkoopt met Frenchcore S'il Vous Plaît (2 keer per jaar) wel vaak uit , Panic ondanks zijn freestyle vorig weekend niet .Paul lukte het met zijn verjaardagsfeestjes ook vaak niet.
Snakepit was dit jaar uitverkocht . Project Hardcore lukte het vaak niet en werd steeds kleiner . Uptempo zorgt zeker voor groei ,geeft hardcore een eigen identiteit en zorgt voor nieuw bloed qua dj"s .
Onder leiding van Endymion , AoF en Amnesys werd op een gegeven moment opgeschoven naar de 150 bpm /raw.De huidige producties zijn alleen in bpm nog hardcore ; distortion ontbreekt en scratches een op een gekopieerd van raw.Promo zei rond 2010 ook dat mainstream dood was :geen nieuwe dj "s en de sound eenheidsworst was en niet vernieuwend .Sindsdien is er veel naar raw/ hardstyle gekeken en gekopieerd . Raw lijkt op millenium (1998-2002 zal je wel niet bedoelen), maar de trance invloeden ontbreken .Uptempo is een reactie op de 150 bpm en zeker geen mainstream .maar een tegenreactie .
Muziek wordt alleen succesvol als het zich ontwikkelt en afzet tegen bestaande vormen . Als het niet onderscheidend is ,sterft het uit . De re-edits van happy sluiten niet op de huidige hardcore aan en de top40 van nu re-editen met een hardcore kick is even zinvol. De basis van alle happy hardcore hits zijn overigens oude popliedjes .80 % van de mensen kan namelijk hardstyle , jump, hardcore etc. niet verdragen zonder melodie (drugs).
Voor mij is Paul voor hardcore als McDonald"s voor vlees . Mensen noemen het nog steeds wel zo , maar het smaakt er niet meer naar.
Laten we verder stoppen ; de discussie gaat allang niet meer over het feest .
Dat happy hardcore weer populair is ,komt doordat er een decennium tussen zit :fout wordt leuk net zoals met de 80"s.Veel liefhebbers zijn(ver) boven de dertig .Kaartjes voor die feesten zijn vaak in de ramsj .
Paul draait behalve op feesten van B2S ,AoD en in het buitenland nergens hardcore. Een lead-in via de freestyle lijkt me erg sterk . Al jaren sluiten hardcore dj"s feesten als Qlimax af , dit heeft nooit tot een sterke basis voor hardcore geleid .Dus waarom bij freestyle wel , zeker omdat het nog softer is .
Noisekick verkoopt met Frenchcore S'il Vous Plaît (2 keer per jaar) wel vaak uit , Panic ondanks zijn freestyle vorig weekend niet .Paul lukte het met zijn verjaardagsfeestjes ook vaak niet.
Snakepit was dit jaar uitverkocht . Project Hardcore lukte het vaak niet en werd steeds kleiner . Uptempo zorgt zeker voor groei ,geeft hardcore een eigen identiteit en zorgt voor nieuw bloed qua dj"s .
Onder leiding van Endymion , AoF en Amnesys werd op een gegeven moment opgeschoven naar de 150 bpm /raw.De huidige producties zijn alleen in bpm nog hardcore ; distortion ontbreekt en scratches een op een gekopieerd van raw.Promo zei rond 2010 ook dat mainstream dood was :geen nieuwe dj "s en de sound eenheidsworst was en niet vernieuwend .Sindsdien is er veel naar raw/ hardstyle gekeken en gekopieerd . Raw lijkt op millenium (1998-2002 zal je wel niet bedoelen), maar de trance invloeden ontbreken .Uptempo is een reactie op de 150 bpm en zeker geen mainstream .maar een tegenreactie .
Muziek wordt alleen succesvol als het zich ontwikkelt en afzet tegen bestaande vormen . Als het niet onderscheidend is ,sterft het uit . De re-edits van happy sluiten niet op de huidige hardcore aan en de top40 van nu re-editen met een hardcore kick is even zinvol. De basis van alle happy hardcore hits zijn overigens oude popliedjes .80 % van de mensen kan namelijk hardstyle , jump, hardcore etc. niet verdragen zonder melodie (drugs).
Voor mij is Paul voor hardcore als McDonald"s voor vlees . Mensen noemen het nog steeds wel zo , maar het smaakt er niet meer naar.
Laten we verder stoppen ; de discussie gaat allang niet meer over het feest .
Nee, dit heeft inderdaad weinig zin. Geen enkel argument van jou is een reactie op mijn argumenten, maar een totaal ander voorbeeld. The Box kon je zelf nummers aanvragen, ik had het over dj's die weigerden alles wat met happy hardcore te maken had te draaien. Paul heeft nooit hardstyle, jump, house, club of wat dan ook gedraaid. En ja, op freestyle en 90's feesten draait hij hardcore (geen jump en geen hardstyle waar de feesten mee beginnen). Dat is nou eenmaal ook hardcore, net als uptempo hardcore is.
Bij Panic vorige week waren meer bezoekers dan er bij Frenchcore S'il Vous Plaît naar binnen kunnen. Pas als Noisekick Ahoy, Silverdome, HMH of iets dergelijks uitverkoopt dan heb je een punt, ware het niet dat het ging om mensen buiten de scene te trekken en niet binnen de scene. Daarnaast is de reden dat de discotheken niet meer uitverkopen, de opkomst van festivals. Mainstream op een festival is niet anders dan een discotheek. Frenchcore only festivals zijn er niet, meestal een klein tentje, dus blijven de alternatieven in discotheken veel interessanter.
Met millenium bedoel ik uiteraard vanaf 2002, gezien 98-02 qua stijl eigenlijk nergens bij past. Promo zegt altijd al dat mainstream (met name alles buiten ttm) dood is, maar ook zijn laatste album is veel herhaling van eerdere zetten.
Maargoed, we verschillen duidelijk van mening, en gelukkig is de hardcore tegenwoordig weer dusdanig groot, dat het mooi gesplitst kan worden.
Dus kan ik lekker naar mn mainstream feestjes met Paul, Panic, Neophyte records, Maddog, Anime etc en word ik niet lastig gevallen met die uptempo rommel die nergens naar klinkt en kan jij lekker naar hardshock en wordt jij verder niet lastig gevallen met breaks en melodieen en mensen met een shirt aan.
Ontopic: Kaartjes zijn binnen
Bij Panic vorige week waren meer bezoekers dan er bij Frenchcore S'il Vous Plaît naar binnen kunnen. Pas als Noisekick Ahoy, Silverdome, HMH of iets dergelijks uitverkoopt dan heb je een punt, ware het niet dat het ging om mensen buiten de scene te trekken en niet binnen de scene. Daarnaast is de reden dat de discotheken niet meer uitverkopen, de opkomst van festivals. Mainstream op een festival is niet anders dan een discotheek. Frenchcore only festivals zijn er niet, meestal een klein tentje, dus blijven de alternatieven in discotheken veel interessanter.
Met millenium bedoel ik uiteraard vanaf 2002, gezien 98-02 qua stijl eigenlijk nergens bij past. Promo zegt altijd al dat mainstream (met name alles buiten ttm) dood is, maar ook zijn laatste album is veel herhaling van eerdere zetten.
Maargoed, we verschillen duidelijk van mening, en gelukkig is de hardcore tegenwoordig weer dusdanig groot, dat het mooi gesplitst kan worden.
Dus kan ik lekker naar mn mainstream feestjes met Paul, Panic, Neophyte records, Maddog, Anime etc en word ik niet lastig gevallen met die uptempo rommel die nergens naar klinkt en kan jij lekker naar hardshock en wordt jij verder niet lastig gevallen met breaks en melodieen en mensen met een shirt aan.
Ontopic: Kaartjes zijn binnen
Oke ,nog een keer . Elektroforze (met Partyraiser), Tekno Warriors aliassen van hem waren toch echt geen hardcore.Trouwens het zijn Pauls eigen woorden dat happy versnelde eurodance is . 31-07-'13 Paul Elstak & Panic feat. MC Alee @ I Love Beatz Mixtape , klinkt echt als hardcore de eerste 13 tracks.Zo zijn er echt nog wel dertig tracklisten te vinden .
Panic - Noisekick 1863- 3490 bezoekers op FB/Partyflock statistieken en leeftijd 30.4 om 24.4. Dus wie zorgt voor nieuwe aanwas . De bezoekers van Panic willen wel hun shirt uittrekken , maar gezien hun leeftijd krijgen ze het niet meer over hun dikke kop .Frenchcore S'il Vous Plaît! , Vive la Frenchcore en Nocturnal (wanneer?) zijn groter en vaker in het land te vinden dan een hardcore event met Paul of Panic(met freestyle zaal natuurlijk), waar de focus op hen ligt of Neophyte Records .
Promo zei dat na een overleg met Q en andere belanghebbenden,maar heb het idee dat je de ontwikkelingen niet echt volgt. Veel plezier de 15de .
Panic - Noisekick 1863- 3490 bezoekers op FB/Partyflock statistieken en leeftijd 30.4 om 24.4. Dus wie zorgt voor nieuwe aanwas . De bezoekers van Panic willen wel hun shirt uittrekken , maar gezien hun leeftijd krijgen ze het niet meer over hun dikke kop .Frenchcore S'il Vous Plaît! , Vive la Frenchcore en Nocturnal (wanneer?) zijn groter en vaker in het land te vinden dan een hardcore event met Paul of Panic(met freestyle zaal natuurlijk), waar de focus op hen ligt of Neophyte Records .
Promo zei dat na een overleg met Q en andere belanghebbenden,maar heb het idee dat je de ontwikkelingen niet echt volgt. Veel plezier de 15de .
laatste aanpassing
Panic - Noisekick 1863- 3490 bezoekers op FB/Partyflock
Hahaha, het staat op facebook dus het is waar? Bij Panic (ik was er bij) waren tussen de 3000 en 4000 mensen schat ik.
Bij Noisekick, waar maximaal 2000 kaarten voor verkocht konden worden, waren volgens jou dus 3500 bezoekers.
Heel gek, maar Noisekick heeft op de een of andere manier altijd meer dan 2x zo veel bezoekers dan dat er kaarten zijn.
Misschien omdat iedereen het altijd heel stoer vindt om te zeggen dat ze fan zijn van Noisekick en er bij waren.
En op basis van leeftijd kan je niet groeien, er komen er namelijk evenveel bij als dat er weg gaan. Groeien kan alleen door liefhebbers van andere muziekstijlen over te halen.
Freestyle is dus de ideale stap richting mainstream en een deel daarvan eindigt uiteindelijk bij ook bij early, uptempo of terror/speedcore
En van Paul: Elektrofoze heb je gelijk in. Had ik nog nooit van gehoord. Ook wel echt compleet iets anders dan kiezen voor hardstyle omdat het populairder is.
En waarom zou Tekno warriors en happy hardcore niet onder hardcore vallen? Ik heb altijd maar aangehouden dat als het op Thunderdome staat dan valt het onder de noemer hardcore. Dus dat geldt voor beiden. Voor elke omschrijving die je mee kan geven zijn tientallen hardcore platen te noemen die niet aan de omschrijving voldoen.
En mixtape is natuurlijk geen argument. Het I love beats concept is alle harde stijlen, dus als je daar een cd van maakt, dan kan je niet de hardstyle overslaan.
Hij draaide echter nooit hardstyle op de I love beats feesten.
Promo heeft op elke cd wel een nummer gezet dat zich afzet tegen de mainstream. Of hij dan een keer wat roept is niet echt een steekhoudend argument dat dat het moment is dat hij het begon te vinden.
Dus qua ontwikkelingen zou ik zn cd's nog eens opzetten, dan hoor je het zelf.
Uitspraak van Schreudster op zaterdag 28 januari 2017 om 00:27:Voor het hardcore publiek misschien. Maar je kan mij niet vertellen dat als je een gemiddelde discotheek binnenloopt en je zet een track van noisekick op, dat er dan mensen in de zaal staan die denken: daar wil ik meer van horen, ik ga het eens googlen. Ze denken hooguit dat de draaitafel kapot is.
Hahahahaha deze heldige opmerking XD
Uitspraak van Schreudster op donderdag 26 januari 2017 om 16:33:Hij is een van de weinig DJ's die nooit een andere stijl gedraaid heeft dan hardcore.
https://partyflock.nl/artist/43684:ElektroForze
Uitspraak van Richard_1992 op woensdag 12 april 2017 om 19:31:Komt er een timetable online? Meestal is dat op woensdag toch?
Er stond gisteren op Facebook dat er geen timetable online komt echt stom
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 april 2017 om 19:46:Er stond gisteren op Facebook dat er geen timetable online komt echt stom
Oh dat heb ik even gemist. Ja had wel leuk geweest om te weten van tevoren
Maarja goed, het feestje zal er niet minder om worden!
Het is bijna zo ver... Mijn grootste show ooit! De laatste voorbereidingen voor B2S presents DJ Paul Elstak [official b2s event] zijn in volle gang en ik kan niet wachten! Een van de hoogtepunten wordt mijn 'once-in-a-lifetime' DJ set waarbij alle belangrijke momenten van de laatste 30 jaar voorbij komen. Ik ga deze set maar een keer in mijn leven doen. Kom dus op tijd om niks van de show te missen!
De time table maken we niet bekend, zodat je verrast zult worden zaterdag. Tot dan!
Geen timetable dus. Wel een optreden met JeBroer
De time table maken we niet bekend, zodat je verrast zult worden zaterdag. Tot dan!
Geen timetable dus. Wel een optreden met JeBroer
Uitspraak van Schreudster op woensdag 12 april 2017 om 20:56:Geen timetable dus.
Njah maakt op zich ook niet uit, al kun je hem zelf al wel een beetje invullen
Uitspraak van og-for-life op donderdag 13 april 2017 om 22:13:Rick65 ik ben vanaf begin erbij en mijn shirt gaat gemakkelijk over mijn hoofd zie er beter uit als vele terrorgangers van 15/20 jaar jonger. Word gemiddeld 12 jaar jonger geschat. Laat iedereen in zijn waarde zou ik zeggen.
og-for-life
Er was eerst een opmerking dat uptempo mensen alleen ontbloot rondlopen op feesten . Dit was daarop een reactie . Ik zou niet beledigd zijn , maar als ik je beledigd heb , sorry . De discussie met Schreudster was een beetje tldr aan sommige reacties te zien . En nu naar Hardshock .
laatste aanpassing
2 kaartjes TK: 30 Per stuk ophalen bij ahoy: 0633035811
Dit plaatste Paul Elstak zojuist op Facebook:
Vanavond gaat het dan eindelijk gebeuren. Mijn eigen avond in Ahoy. Ik heb er ontzettend veel zin in. Gezellig los gaan met mijn hardcore collega's en vrienden. Er komen zelfs artiesten langs uit andere scenes zoals Partysquad, Adaro, Luna en Hardwell.
En vooral dank aan de duizenden fans die vanavond erbij zullen zijn. Ik ben een gelukkig mens.
Tot straks en laten we er een legendarische avond/nacht van maken
Word een legendarisch avondje gok ik zo!
Vanavond gaat het dan eindelijk gebeuren. Mijn eigen avond in Ahoy. Ik heb er ontzettend veel zin in. Gezellig los gaan met mijn hardcore collega's en vrienden. Er komen zelfs artiesten langs uit andere scenes zoals Partysquad, Adaro, Luna en Hardwell.
En vooral dank aan de duizenden fans die vanavond erbij zullen zijn. Ik ben een gelukkig mens.
Tot straks en laten we er een legendarische avond/nacht van maken
Word een legendarisch avondje gok ik zo!
Ik kon hier niet bij zijn, dus hoe was het ???
Eerste 2 uur was het nog vrij rustig. Ook niet echt de muziek waar iedereen voor kwam.
Om 12 was de officiële opening met een freestyle uurtje. Had van mij ook niet echt gehoeven, weinig origineels.
Vervolgens Restyle en Korsakoff, die een logisch MOH set draaiden. Prima opwarmertje.
Daarna Paul's showcase, met z'n dochter die Luv you more kwam zingen, Ruby Prophet die Helium kwam zingen, en Partysquad en Jebroer die nog even langskwamen.
Topset in ieder geval, trip door 30 jaar Paul Elstak.
Neophyte en Stunned Guys draaiden ook een prima setje, beetje combinatie tussen Millennium en Present.
Vervolgens Panic en Paul die samen een millennium set draaiden. Uur lang knallen.
Mad Dog en Nosferatu draaiden present setje, bleef ook lekker doorgaan.
Daarna Offensive Records met JeBroer en Polska als MC's. Ook een geslaagde combi.
Laatste uurtje heb ik gemist, zat ik in de auto terug.
Al met al topfeest. Fijn dat het (ruimschoots) niet uitverkocht was, maar wel helemaal gevuld. Ideale drukte.
Daardoor ook lekker koel, makkelijk drinken halen, niet te druk bij de toiletten.
Geluid was goed, lichten waren goed, special effects waren voldoende.
Op een paar te dronken mensen na leek iedereen gezellig.
Waardig jubileumfeestje
Enige minpuntje was dat Alee niet zn beste avond had (kwam niet veel meer uit dan 'klappen voor jezelf') en Diesel veranderde daar niet veel in ('Ahoy is in de tent')
Uitspraak van Schreudster op maandag 17 april 2017 om 19:10:Laatste uurtje heb ik gemist, zat ik in de auto terug.
Laatste uurtje knalde heerlijk door! Zoals wel te verwachten was van Partyraiser & Destructive Tendencies! Alleen die laatste plaat sloeg dan voor mij weer helemaal nergens op het was een Terror plaat, al had je dat met Partyraiser wel kunnen verwachten natuurlijk! En zoals je zelf al zegt: al met al een topfeest, leuke avond gehad!
Heeft iemand nog enige idee of er bepaalde setjes opgenomen zijn trouwens?
laatste aanpassing