😏
23 januari 2014
georganiseerd door Stichting Houtje Touwtje
–
Evenemententerrein De Wilgenspot (buiten)
Lage Mierdsedijk
Lage Mierdsedijk, Reusel
Nederland
Evenemententerrein De Wilgenspot (buiten)
Lage Mierdsedijk
Lage Mierdsedijk, Reusel
Nederland
electro × 12, house × 9, hardstyle × 7, classics × 5, drum & bass × 5, techno × 5, club × 4, dubstep × 3, deep house × 2, early hardstyle × 2, freestyle × 2, tech house × 2, trap × 2, disco × 1, early hardcore × 1, happy hardcore × 1, hip hop × 1, jump × 1, oldschool × 1, progressive trance × 1, trance × 1, 70s, 80s, 90s, après ski, big room, dirty house, eurodance, jungle, liquid drum & bass, moombahton, new beat, pop, r&b, reggaeton, rock
Tickets & prijzen Malt festival
Voorverkoop: | € 7,50 | |
Aan consumptiebonnen gratis entree., toegang + consumptie: | € 20,- | 150 beschikbaar |
Deurverkoop: | € 10,- |
Voorverkoopadressen
- - Coiffure 2000, Kerkstraat 26, Reusel
- - Visspeciaalzaak Timmers(in de Vershof), Sniederslaan 49, Bladel
- - Cafe d'n Bel, Markt 50, Bladel
- - Het Smulhuis, Nieuwstraat 18, Hapert
- - Het Smulhuis, Wilhelminalaan 6, Vessem
Minimumleeftijd?
18Bezoekers
Maximaal 2000.
Maximaal 2000.
Stemresultaat: goed
geweldig | 2 | 13% | |
zeer goed | 5 | 33% | |
goed | 6 | 40% | |
ok | 2 | 13% | |
voldoende | 0 | ||
onvoldoende | 0 | ||
slecht | 0 | ||
zeer slecht | 0 | ||
waardeloos | 0 |
Line-up Malt festival
Line-up is niet compleet.
1Kempen FM 90's & Classics |
---|
Back to the 90's DJ Team hardcore |
Eddy van de Woude trance, house, disco |
JK techno, hardcore |
NiQue house, techno |
2Jan Van Pere |
After:Shock hardstyle |
Dozer hardcore, house, hardstyle |
Eddie Loco hardstyle |
Falqon hardstyle |
Razor hardstyle |
Reactiv hardstyle, trance |
Redicate hardstyle |
Zerox hardstyle |
3Energyst |
Heinos techno |
Mr. Tee house, trance, latin |
4Coiffure 2000 |
Ardistic house, techno |
Daemo house |
Royale & El Pajaro house |
Samuel Monty house, urban |
5Horeca Equipment |
Arviro house, drum & bass |
Emma techno, drum & bass, dubstep |
Thomass drum & bass, dubstep |
6Drie Linden |
Puinhoop Kollektiv techno, drum & bass, hip hop, urban |
7Visspeciaalzaak P. Timmers |
Jack Hollywood house, techno |
K.O. Pancake drum & bass, dubstep |
Pindakaas house |
Statistieken
66 | bezoekers | |
13 | geïnteresseerd | |
423 | bezoekers | |
67 | geïnteresseerd | |
74 / 21 | · | mannen / vrouwen |
24.0 | gemiddelde leeftijd | |
23.3 | leeftijd mediaan | |
2 | · | video's |
2 | · | opmerkingen |
goed | · | stemresultaat (15 stemmen) |
Na het succes van vorig jaar organiseert Stichting Houtje Touwtje voor de tweede maal het MALT festival. Op zaterdag 22 maart 2014 zal dit plaats vinden op evenemententerrein de Wilgenspot, gelegen aan de Lage Mierdsedijk te Reusel. De deuren zijn geopend van 19.00 uur tot 02.00 uur, de bar sluit om 01.30 uur. Het recept is onveranderd en ook dit jaar zijn alle lokale talenten weer aanwezig. Echter groeien we door naar 9 area's en voegen we enkele muziekstijlen toe!
→ lees meer
Na het succes van vorig jaar organiseert Stichting Houtje Touwtje voor de tweede maal het MALT festival. Op zaterdag 22 maart 2014 zal dit plaats vinden op evenemententerrein de Wilgenspot, gelegen aan de Lage Mierdsedijk te Reusel. De deuren zijn geopend van 19.00 uur tot 02.00 uur, de bar sluit om 01.30 uur. Het recept is onveranderd en ook dit jaar zijn alle lokale talenten weer aanwezig. Echter groeien we door naar 9 area's en voegen we enkele muziekstijlen toe!
Dat het concept wat de stichting vorig jaar lanceerde een succes was, bleek wel uit de bezoekersaantallen. Het festival was dan ook op de avond zelf uitverkocht met 1.200 bezoekers. Voorzitter Ruud van Oirschot blikt terug: 'We wilden een uniek festival organiseren, iets anders dan er al bestond. We kozen ervoor om alle lokale DJ's uit te nodigen en ze in zes verschillende tenten hun eigen muziek te laten draaien. DJ's die normaal nooit aan de bak komen kregen zo een kans en het publiek had lekker veel keus uit muziekstijlen.' De reacties waren louter positief en men had een gezellige, muzikale avond. 'Toch waren er genoeg leermomenten', vervolgt projectleider Tom van Beek. 'We hadden die massale opkomst helemaal niet verwacht, dus bepaalde zaken waren niet berekend op zo veel bezoekers. Dat gaan we dit jaar helemaal rechttrekken. Grotere garderobe, meer toiletten en vooral zorgen dat de tap niet droog komt te staan!'
## Uitbreiding
De organisatie ziet het uitverkochte huis van vorig jaar als kans om een lichte groei door te maken. Het festival zal een grotere capaciteit krijgen en alle facilitaire zaken worden daarop ingericht. Het festival breidt zich dan ook uit van zes naar negen tenten, wat nog meer diversiteit in muziekstijlen oplevert. 'Vorig jaar hadden we alleen maar DJ's', vertelt programmeur Bas Graat, 'dat willen we graag uitbreiden met live muziek. Beginnende bands hebben het even moeilijk als de DJ's om een optreden te scoren en wij proberen ze hierin een kans te geven. Sowieso is het live element een hele mooi toevoeging.' Dat zal dit jaar in de 'VersID' tent plaats vinden, hiervoor is de organisatie een samenwerking aan gegaan met Podium 10. Zij programmeren deze tent. Daarnaast wordt er met de 'Topshop' tent 70's en 80's toegevoegd en zal de 'Timmers Visspecialist' tent de uitbreiding zijn met moonbahton en techhouse.
## Weer terug
De grote tenten zoals die vorig jaar aanwezig waren, zijn ook dit jaar weer terug. House en club is er ook dit jaar weer in de 'Coiffure 2000' tent. De 'Kempen FM' tent is ook dit jaar weer het terrein van 90's muziek. Een kleine wijziging hierin is dat de 80's plaats heeft gemaakt voor classix. Harderstyles vind je in de 'Jan van Pere' tent, uiteindlopend van early hardstyle tot aan hardcore. De apresski en feestmuziek is te horen in de 'Energyst' tent. De '3 Linden' tent wordt iets groter, waar je electro en trap met een knipoog hoort. Bij de 'Horeca Equipment' tent kun je terecht voor dubstep en drum&bass, deze tent zal in formaat ook iets groeien.
## Lokaal gedragen
'Het is mooi om te zien dat dit festival lokaal wordt gedragen', vertelt chef sponsoring Ivo Haak. 'De jeugd een kans bieden, er lokale verenigingen bij betrekken en vooral voor de regio een gezelig feest organiseren slaat toch wel aan bij de lokale ondernemers. Het is dan ook mooi dat we dankzij de sponsoren, met name de hoofdsponsor Imex en alle tentsponsoren, de entreeprijs op hetzelfde bedrag van vorig jaar kunnen houden.' Ook de samenwerking met Podium 10 ziet de organisatie als een leuke wisselwerking in de regio. Waar Podium 10 de kickstarter is op band niveau, kan MALT festival ze weer een stapje verder helpen door ze in een andere setting te plaatsen.
## Kaartenverkoop
Kaartjes voor dit festival kosten € 7,50 in de voorverkoop en zijn verkrijgbaar via drie kanalen. Kaartjes via de voorverkoopadressen en DJ's zijn verkrijgbaar vanaf 1 maart. Online zijn de E-tickets nu al te krijgen op www.maltfestival.nl/tickets.asp. Daarin hebben we de normale kaartjes, maar je kunt ook kiezen voor de 'boozetickets' waarbij je een gratis kaartje krijgt bij aanschaf van € 20,- aan drankbonnen. Hier zijn slechts 150 kaarten voor beschikbaar en alleen te krijgen als E-ticket. Meer info hierover vind je bij tickets. Kaartjes aan de avondkassa kosten € 10,-. Minimum leeftijd voor dit evenement gaat dit jaar naar 18 jaar, in verband met de nieuwe alcoholregelgeving. Hier zal strikt op worden toegezien, dus neem je ID mee!
Dat het concept wat de stichting vorig jaar lanceerde een succes was, bleek wel uit de bezoekersaantallen. Het festival was dan ook op de avond zelf uitverkocht met 1.200 bezoekers. Voorzitter Ruud van Oirschot blikt terug: 'We wilden een uniek festival organiseren, iets anders dan er al bestond. We kozen ervoor om alle lokale DJ's uit te nodigen en ze in zes verschillende tenten hun eigen muziek te laten draaien. DJ's die normaal nooit aan de bak komen kregen zo een kans en het publiek had lekker veel keus uit muziekstijlen.' De reacties waren louter positief en men had een gezellige, muzikale avond. 'Toch waren er genoeg leermomenten', vervolgt projectleider Tom van Beek. 'We hadden die massale opkomst helemaal niet verwacht, dus bepaalde zaken waren niet berekend op zo veel bezoekers. Dat gaan we dit jaar helemaal rechttrekken. Grotere garderobe, meer toiletten en vooral zorgen dat de tap niet droog komt te staan!'
## Uitbreiding
De organisatie ziet het uitverkochte huis van vorig jaar als kans om een lichte groei door te maken. Het festival zal een grotere capaciteit krijgen en alle facilitaire zaken worden daarop ingericht. Het festival breidt zich dan ook uit van zes naar negen tenten, wat nog meer diversiteit in muziekstijlen oplevert. 'Vorig jaar hadden we alleen maar DJ's', vertelt programmeur Bas Graat, 'dat willen we graag uitbreiden met live muziek. Beginnende bands hebben het even moeilijk als de DJ's om een optreden te scoren en wij proberen ze hierin een kans te geven. Sowieso is het live element een hele mooi toevoeging.' Dat zal dit jaar in de 'VersID' tent plaats vinden, hiervoor is de organisatie een samenwerking aan gegaan met Podium 10. Zij programmeren deze tent. Daarnaast wordt er met de 'Topshop' tent 70's en 80's toegevoegd en zal de 'Timmers Visspecialist' tent de uitbreiding zijn met moonbahton en techhouse.
## Weer terug
De grote tenten zoals die vorig jaar aanwezig waren, zijn ook dit jaar weer terug. House en club is er ook dit jaar weer in de 'Coiffure 2000' tent. De 'Kempen FM' tent is ook dit jaar weer het terrein van 90's muziek. Een kleine wijziging hierin is dat de 80's plaats heeft gemaakt voor classix. Harderstyles vind je in de 'Jan van Pere' tent, uiteindlopend van early hardstyle tot aan hardcore. De apresski en feestmuziek is te horen in de 'Energyst' tent. De '3 Linden' tent wordt iets groter, waar je electro en trap met een knipoog hoort. Bij de 'Horeca Equipment' tent kun je terecht voor dubstep en drum&bass, deze tent zal in formaat ook iets groeien.
## Lokaal gedragen
'Het is mooi om te zien dat dit festival lokaal wordt gedragen', vertelt chef sponsoring Ivo Haak. 'De jeugd een kans bieden, er lokale verenigingen bij betrekken en vooral voor de regio een gezelig feest organiseren slaat toch wel aan bij de lokale ondernemers. Het is dan ook mooi dat we dankzij de sponsoren, met name de hoofdsponsor Imex en alle tentsponsoren, de entreeprijs op hetzelfde bedrag van vorig jaar kunnen houden.' Ook de samenwerking met Podium 10 ziet de organisatie als een leuke wisselwerking in de regio. Waar Podium 10 de kickstarter is op band niveau, kan MALT festival ze weer een stapje verder helpen door ze in een andere setting te plaatsen.
## Kaartenverkoop
Kaartjes voor dit festival kosten € 7,50 in de voorverkoop en zijn verkrijgbaar via drie kanalen. Kaartjes via de voorverkoopadressen en DJ's zijn verkrijgbaar vanaf 1 maart. Online zijn de E-tickets nu al te krijgen op www.maltfestival.nl/tickets.asp. Daarin hebben we de normale kaartjes, maar je kunt ook kiezen voor de 'boozetickets' waarbij je een gratis kaartje krijgt bij aanschaf van € 20,- aan drankbonnen. Hier zijn slechts 150 kaarten voor beschikbaar en alleen te krijgen als E-ticket. Meer info hierover vind je bij tickets. Kaartjes aan de avondkassa kosten € 10,-. Minimum leeftijd voor dit evenement gaat dit jaar naar 18 jaar, in verband met de nieuwe alcoholregelgeving. Hier zal strikt op worden toegezien, dus neem je ID mee!