Partyflock
 
A day at the Park
27 maart 2012
georganiseerd door Site Site

Amsterdamse Bos (buiten) op de kaart Site
Bosbaanweg 5
Amstelveen
NederlandNederland

Tickets & prijs A day at the Park

Voorverkoop:€ 52,50
Minimumleeftijd?Leeftijdspecificatie is een indicatie.
Twijfel je aan de correctheid, verifieer de correctheid op de website van de locatie of organisatie!
18
Stemresultaat: zeer goed
geweldig2317%
zeer goed4635%
goed3929%
ok1713%
voldoende43%
onvoldoende32%
slecht11%
zeer slecht0
waardeloos0

Line-up A day at the Park

1Mainstage
za 12:00 - 16:00:  house
za 16:00 - 17:00:  Verenigde Staten techno
za 17:00 - 19:00:  Verenigd Koninkrijk
za 19:00 - 21:00:  Verenigd Koninkrijk
za 21:00 - 23:00:  Canada techno
2From Amsterdam with love
za 14:00 - 15:00:  · zang
za 15:00 - 16:00:  Spanje house
za 16:00 - 17:00:  hip hop, reggae, pop, rock
za 17:00 - 18:00:  Spanje house
za 18:00 - 19:00:  Duitsland house, r&b
za 19:00 - 20:00:  Spanje house
za 20:00 - 21:00:  · live house, drum & bass
za 21:00 - 22:30:  België
3Under the radar
za 12:00 - 14:00:  · live house, techno
za 14:00 - 16:00:  house, techno
za 16:00 - 17:30:  Verenigde Staten trance
za 17:30 - 18:30:  · live house, techno
za 18:30 - 20:30:  house, techno
za 20:30 - 22:30:  house, techno
Nieuws
Nu de lente definitief is doorgebroken presenteert A day at the park haar enige echte trailer. Geen reguliere video om simpelweg de festivalkriebels aan te wakkeren, maar een klassiek geschoten clip waarin de historie van het festival in één soepele flow voorbij komt. Gemaakt door voormalig MTV-producers Arne van Terphoven en Maurice Hickendorff laten de heren zo het verjaardagsgevoel welig tieren! 5
A day at the park vormde de laatste jaren menig hoogtepunt in het zomerseizoen. Nu bestaat het kleurrijke festival in het Amsterdamse Bos vijf jaar en trekt hierbij alles uit de kast voor een grootse jubileumeditie op zaterdag 21 juli. Met trots presenteert A day at the park daarom vandaag haar line-up, verwacht een uitzinnig verjaardagsfeest 8
A day at the Park viert haar vijfjarig bestaan in stijl. Daarom gaan dit jaar de ballonnen al vroeg uit de kast; we verwelkomen een gloednieuw (derde) podium, halen Amsterdam naar de festivalweide en presenteren een mainstage waar het simpelweg de hele dag feest is. Wees er dus vroeg bij, zouden we bijna willen zeggen, maar dat was je waarschijnlijk toch al van plan…

Voor updates over de line-up, tickets, frisse soundcloud setjes en algemene voortgang mbt tot ADATP 2012 verwijzen we jullie graag door naar onze fanpage

Hopelijk tot 21 juli!
→ lees meer

210 opmerkingen

 
Uitspraak van Tjeerdo op zondag 22 juli 2012 om 13:44:
Een festival is geen rave

Kom op zeg Tjeerd, mensen komen toch voor de muziek naar een festival? Voor gezelligheid kan je ook met een groepje vrienden naar een willekeurige plek in het Amsterdamse Bos gaan. Bespaard je ook nog eens een duur kaartje.

Ik vind dat jullie echt doorslaan met de 'gezelligheid'. Het geluid was gewoon een aanfluiting, vooral bij een act als Green Velvet. Leuk voor zo'n grote naam dat alleen de mensen die op twee meter van het podium staan wat van zijn act meekrijgen, en de rest het idee heeft op een vrijmiddagborrel te zijn beland.

Uitspraak van Tjeerdo op zondag 22 juli 2012 om 13:44:
als je met pijn in je oren het terrein wil verlaten

Uitspraak van Tjeerdo op zondag 22 juli 2012 om 13:44:
en die creëer je niet als je elkaar niet kunt verstaan zoals vorig jaar.

Er is natuurlijk ook nog een middenweg he, zo zwart/wit is het natuurlijk niet ;) In de From Amsterdam with Love tent stond het geluid ook veel harder bijvoorbeeld, en daar ging je ook niet met piepende oortjes weer naar huis.

Ik vind het grappig dat ik zoveel mensen op het feest zelf heb horen klagen over het geluid, en dat hier ook weer teruglees, maar jij toch vol blijft houden dat dit beter is en dit is wat mensen willen :)
Het is vooral wat wij willen. 'A day at the park' draait niet voor 100% om muziek, het is het belangrijkste onderdeel maar niet allesoverheersend. We hebben over het algemeen wat ouder publiek dat alles wel gezien heeft en die komen in de eerste plaats voor de gezelligheid en de goede sfeer. Van de mensen die ik sprak klaagde er eigenlijk niemand over. Ben het wel met je eens dat het bij Green Velvet harder had moeten staan of hij had later geprogrammeerd moeten worden. Maar bij binnenkomst al meteen 102 dB om je oren krijgen? Nee, geloof niet dat veel mensen daarop zitten te wachten want dan ga je met het geluid van de mainstage het hele terrein over zoals vorig jaar... maar zoals ik al zei 'wat de een perfect vindt is voor de ander een minpunt..'
 
Ten opzichte van vorig jaar veel verbeteringen gezien! Subliem idee, die lockers voor de beveiliging. En ook bij de toiletten dit jaar geen opstoppingen. Top. Muziek op de mainstage was goed (lees: niet super) (Steve Lawler en Hawtin als persoonlijke toppers van de dag) maar Green Velvet had van mij niet gehoeven: wat een onzin-dj. Leuke tentjes op het terrein en heerlijke weer: wat wil je nog meer?
Overdag wat het echt super in vergelijking deed dit festival niet onder voor de andere grote jongens.

Punten van kritiek op het publiek: overdag was de sfeer lekker ontspannen, relaxt enz. in de avond werd het gewoon mat.
Uitspraak van SV op zaterdag 21 juli 2012 om 22:21:
kreeg het gevoel van een staande receptie
ik verveelde me gewoon het laatste uur, en dat is mij nog nooit overkomen

Punten van kritiek op de organisatie:
z'n afsluiting kan echt niet jongens! plaat afkappen beetje roepen dat je de mc tot en met de toilet juffrouw wild bedanken en tot ziens......
doe het dan net als defqon 15 min voor het einde al beginnen met de afsluiting, zodat je nog het gevoel hebt dat ze een toegift geven.

En het kan wezen omdat ik hardstyle en trance gewend ben maar ooooh wat was Richie Hawtin eentonig. hoort dit bij house?
Uitspraak van Tjeerdo op zondag 22 juli 2012 om 14:38:
et is vooral wat wij willen. 'A day at the park' draait niet voor 100% om muziek, het is het belangrijkste onderdeel maar niet allesoverheersend. We hebben over het algemeen wat ouder publiek dat alles wel gezien heeft en die komen in de eerste plaats voor de gezelligheid en de goede sfeer. Van de mensen die ik sprak klaagde er eigenlijk niemand over. Ben het wel met je eens dat het bij Green Velvet harder had moeten staan of hij had later geprogrammeerd moeten worden. Maar bij binnenkomst al meteen 102 dB om je oren krijgen? Nee, geloof niet dat veel mensen daarop zitten te wachten want dan ga je met het geluid van de mainstage het hele terrein over zoals vorig jaar... maar zoals ik al zei 'wat de een perfect vindt is voor de ander een minpunt..'

FLIKKER OP MET JE GEZELLIGHEID ECHT. mensen gaan toch gvd geen 53 eu betalen voor een potje gezelligheid?
 
Artiest {SHOWLIST artist 51833, 65138}
Uitspraak van Tjeerdo op zondag 22 juli 2012 om 14:38:
Het is vooral wat wij willen. 'A day at the park' draait niet voor 100% om muziek, het is het belangrijkste onderdeel maar niet allesoverheersend. We hebben over het algemeen wat ouder publiek dat alles wel gezien heeft en die komen in de eerste plaats voor de gezelligheid en de goede sfeer. Van de mensen die ik sprak klaagde er eigenlijk niemand over. Ben het wel met je eens dat het bij Green Velvet harder had moeten staan of hij had later geprogrammeerd moeten worden. Maar bij binnenkomst al meteen 102 dB om je oren krijgen? Nee, geloof niet dat veel mensen daarop zitten te wachten want dan ga je met het geluid van de mainstage het hele terrein over zoals vorig jaar... maar zoals ik al zei 'wat de een perfect vindt is voor de ander een minpunt..'

Je hebt het steeds over harder, luider. Zoals boven werd aangegeven was het geluid gewoon uit balans. Te veel laag, te weinig hoog. Dat kan je gewoon bijstellen, daar hoeft niets harder voor.

Ik krijg nu wel een naar bijsmaakje van gister, nu ik allemaal van zulke arrogante reacties van de crew lees. Volgende keer sla ik maar over (Y)
laatste aanpassing
Uitspraak van Jay Kay op zondag 22 juli 2012 om 14:09:
Want ook nu weer had ik het idee dat ik meer op een staande receptie stond

Tja, heb ik nu al vaker gehoord en meegemaakt dit jaar. Dat ga je krijgen als het volume laag blijft. Trekt vrijdagmiddag borrelpubliek en het gaat niet meer echt los :(
Heel jammer deze ontwikkeling......
Het is vooral wat wij willen. 'A day at the park' draait niet voor 100% om muziek, het is het belangrijkste onderdeel maar niet allesoverheersend.

Volgens mij organiseer je een festival voor de bezoekers en daarmee is het eerste gedeelte van de zin een beetje raar.
Ik kom al een aantal jaren op A day at the Park maar het geluid was op de main, vooral 's-middags niet in orde.
Ook vonden velen de opstelling van de main 'krap' in vergelijking met bijvoorbeeld vorig jaar.
Top: Sfeer, eten, aankleding, vuurwerk.
Jammer: Geluid, geen lasers, prijs water.

Uiteraard heeft iedereen zijn eigen waarheid maar een beetje meer inlevingsvermogen met jullie klant lijkt mij niet geheel overbodig.
Ik vond het weer erg gezellig! :) Ook door diegenen met wie ik daar was en de zon natuurlijk.. Groove Armada vond ik echt waardeloos.. Verder vond ik de opstelling vorig jaar veel beter, en volgens mij was er toen ook meer keuze in eten.. niet alleen het water was duur, maar ook het eten was buitensporig.. Maar dat is niet alleen op adatp zo, volgens mij bijna overal op festivals..

Maar volgend jaar ben ik er gewoon weer bij :)
Zoals al eerder opgemerkt is dit gewoon geen festival voor de echte elektronische muziekliefhebber. Het festival is leuk, maar het grote deel van het publiek interesseert het gewoon niet eens wie er draait heb ik het idee. Ik zie het als een soort oudoor Sensation als ik kijk wat voor mensen er op afkomen. Geluid op main ging inderdaad nergens over. Zelf sta ik liever op een festival met 1 grote stage/terrein met goed geluid, dan een aantal met kutgeluid. Daarnaast was dat idee van kluisjes voor de ingang natuurlijk compleet achterlijk, en de dames wc's waren ook een drama. Ook begon de organisatie al om 22:30 met het afbouwen van verschillende kraampjes etc. Dit heb ik zelf nog nooit eerder gezien, is dat niet een beetje hetzelfde als het licht aan doen in een nachtclub?

Ondanks de kleine irritaties hierboven heb ik toch een lekkere en gezellige dag gehad, en het festival was erg leuk aangekleed.
Na vorig jaar mijn 2e ADATP. Vorig jaar was het weer de spelbreker, maar als Digweed en Cox afsluiten dan heb je niks te klagen weer of geen weer.

Dit jaar waren de DJ's op de main de grote teleurstellingen van de dag. Geen enkele optreden wist te overtuigen en dan sla je als organisatie de plank toch flink mis. Opzet van het festival is geweldig, maar uiteindelijk kom je voor de DJ's en om naarmate de avond vordert om uit je dak te gaan.

Als je toch gaat bezuinigen,bezuinig dan niet op de DJ's maar op de aankleding. Wat mij betreft een editie om je voor te schamen vooral als je beseft dat dit de viering van de 5 jarige editie was.

Volgend jaar zullen ze wat mij betreft wel moeten overtuigen met een killer line-up want ik ga niet 100 euro uitgeven voor de "gezeligheid".
Voor iedereen die alleen maar loopt te zeuren..... volgend jaar lekker thuisblijven!! Hoef je ook niet in de rij te staan om naar het toilet te gaan.... kan je je muziek net zo hard zetten als je zelf wilt (alleen je buren kunnen gaan klagen) ... kost je watertje je 0.59 eurocent.....
Ik heb een topdag gehad!! En volgens mij ik niet alleen..Heb alleen maar vrolijke en leuke mensen gezien en gesproken.
Uitspraak van Goldfish op zondag 22 juli 2012 om 20:07:
Voor iedereen die alleen maar loopt te zeuren..... volgend jaar lekker thuisblijven!! Hoef je ook niet in de rij te staan om naar het toilet te gaan.... kan je je muziek net zo hard zetten als je zelf wilt (alleen je buren kunnen gaan klagen) ... kost je watertje je 0.59 eurocent.....
Ik heb een topdag gehad!! En volgens mij ik niet alleen..Heb alleen maar vrolijke en leuke mensen gezien en gesproken.

Goeie pillen he! die defqon's :xtc:
laatste aanpassing
Uitspraak van Tjeerdo op zondag 22 juli 2012 om 13:44:
Kan wel even reageren op het geluid. Dat hebben we bewust lager gezet in de middag. Een festival is geen rave, als je met pijn in je oren het terrein wil verlaten en puur en alleen voor de muziek komt zijn daar andere festivals beter voor geschikt. Bij ons staat de gezelligheid voorop en die creëer je niet als je elkaar niet kunt verstaan zoals vorig jaar.

Tjeerdo, super dat je reageert als organisatie.

Het lag niet aan het volume dat te zacht stond, we zijn immers naar voren gegaan bij Groove Armada en daar was het niet anders. Het lag vooral aan de diepte van het geluid dat alleen maar boem boem boem deed. Voor mij leek het een beetje alsof je voor de deur van een discotheek staat, of dat iemand in een andere kamer hard de stereo open heeft staan. Al met al had het geluid geen contrast tussen hoge en lage tonen, gevolg is dat het eentonig over kwam.

Nogmaals, opzet van het terein was top, ook als je gezelligheid wilt kan je in de ene hoek uit je dak gaan en in de andere hoek lekker chillen.
Genoeg mensen lekker uit hun dak zien gaan, opvallend genoeg wel met een flesje water in hun hand

Maar de Disco Mini van Dance Department een betere soundset heeft dan je Main-stage?
 
Uitspraak van SV op zondag 22 juli 2012 om 20:56:
Maar de Disco Mini van Dance Department een betere soundset heeft dan je Main-stage?

:lol:
Uitspraak van Goldfish op zondag 22 juli 2012 om 20:07:
Voor iedereen die alleen maar loopt te zeuren..... volgend jaar lekker thuisblijven!! Hoef je ook niet in de rij te staan om naar het toilet te gaan.... kan je je muziek net zo hard zetten als je zelf wilt (alleen je buren kunnen gaan klagen) ... kost je watertje je 0.59 eurocent.....
Ik heb een topdag gehad!! En volgens mij ik niet alleen..Heb alleen maar vrolijke en leuke mensen gezien en gesproken.

Ik heb ook absoluut een topdag gehad. Dit betekent toch niet dat je een aantal zaken niet mag benoemen die voor verbetering vatbaar zouden kunnen zijn.
Uitspraak van STELKA op zondag 22 juli 2012 om 20:17:
Goeie pillen he! die defqon's

Hoe bedoel je???
prima dagje gehad..zonnetje. biertje. beetje dansen..heerlijk!
Uitspraak van HennyHuismayne op zondag 22 juli 2012 om 19:43:
Ik zie het als een soort oudoor Sensation als ik kijk wat voor mensen er op afkomen.

Mee eens.. Helaas..

Dit is niet mn eerste datp maar wel bij uitstek de teleurstellendste.
Wat de muziek betreft, niet helemaal mijn ding, maar als het publiek enthousiast is (zoals vorig jaar tijdens mr Cox z'n set) heb je een topsfeertje en ga je lekker los. Achteraf gezien was op dat moment het grootste deel van het publiek al weg ivm slechte weer en bleven de mensen die vooral komen voor de muziek.

2012 editie vond ik simpelweg saai. Kijken en bekeken worden met je overpriced zonnebril en vooral NIET los gaan mensen..

Erg jammer, want het was zo'n leuk feestje..
 
Ik ben naar alle vijf de edities geweest, maar ik vind het echt elk jaar minder worden.

Ben echter dit jaar toch weer gegaan, wellicht een beetje tegen beter weten in, maar ook omdat het zo lekker dichtbij is en ik me niet kon voorstellen thuis te zitten, terwijl ik thuis de beats zou horen (wat achter gezien bij deze editie misschien niet eens het geval was geweest met het lage volume..)

Voor volgend jaar nog maar eens heel goed nadenken of ik hier nog heen wil, op dit moment zeg ik van niet.

Ik snap ook niet zo goed waarom het een afweging tussen gezelligheid en goed/luid geluid moet zijn. Ik ben naar genoeg feestjes/festivals geweest waar beiden mogelijk is :jaja:
met "voor de een een plus voor de ander een min" kan je alle kritiek wel wegwuiven
Uitspraak van Tjeerdo op zondag 22 juli 2012 om 14:38:
Van de mensen die ik sprak klaagde er eigenlijk niemand over.

denk je echt dat er kritische mensen tussen zitten? ze willen toch volgende keer weer gastenlijstje dus gaan echt geen kritiek uiten naar de organisatie...

als het geluid kraakhelder en mooi in balans is dan kan je elkaar nog heel goed verstaan met 102 DB.
Ik begrijp het geloof ik niet helemaal... je boekt dure artiesten: Groove Armada, Hawtin, en dan zeg je dat het om de gezelligheid draait en niet om de muziek????

Heb al heel veel domme pr-praatjes gehoord, maar dit slaat echt werkelijk alles.
laatste aanpassing
Uitspraak van Goldfish op zondag 22 juli 2012 om 23:46:
Hoe bedoel je???

wat denk je zelf?

Uitspraak van anders op maandag 23 juli 2012 om 13:12:
denk je echt dat er kritische mensen tussen zitten? ze willen toch volgende keer weer gastenlijstje dus gaan echt geen kritiek uiten naar de organisatie...

Moet zeggen dat als Tjeerdo had tegen gekomen ook niet negatief over het festival was begonnen.
had het best naar mijn zin, en heb veel bij die ander tent gestaan.
In de avond was ik naar de main gegaan voor de afsluiting en ja dan valt de magere geluidskwaliteit wel op

Uitspraak van spectral op maandag 23 juli 2012 om 15:16:
Ik begrijp het geloof ik niet helemaal... je boekt dure artiesten: Groove Armada, Hawtin, en dan zeg je dat het om de gezelligheid draait en niet om de muziek????
Daar klopt idd iets niet in die redenering
 
Uitspraak van spectral op maandag 23 juli 2012 om 15:16:
Ik begrijp het geloof ik niet helemaal... je boekt dure artiesten: Groove Armada, Hawtin, en dan zeg je dat het om de gezelligheid draait en niet om de muziek????

Zeg breng hem niet op een idee, straks heb je volgend jaar een gezellig feest, met ook nog eens goedkope kut-dj's 8)
 
Betaal je € 52,50 voor een kaartje voor een feest met de nodige bekende dj's, zet de organisatie het geluid zachter omdat het wel gezellig moet blijven

:roflol:
Ze hebben roove Armada en Hawtin ook opdracht gegeven het wel een beetje gezellig te houden ;)
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 juli 2012 om 18:50:
zet de organisatie het geluid zachter omdat het wel gezellig moet blijven

Denk dat de gemeente beslist hoe hard het mag niet de organisatie. Die doen meetingen tussendoor.

L-acoustics speakers bij de main stonden maar half open dus daar lag het niet aan.
Het was niet eens L-accoustics... het was een DB audio set, geleverd door Ampco Flashlight, die doen onder andere ook Pinkpop.

Maar Partyflock zit vol met experts die als geen ander weten hoe je een festival moet neerzetten. Sterker nog, men leest ook vooral niet wat er wordt gezegd als er al eens een organisator de moeite neemt om iets uit te leggen. Bij GA stond het op 100 dB, bij Richie op 102 dB. Dat zijn zeer acceptabele volumes voor een festival. Alleen in het begin van de dag, toen de mensen binnen kwamen stond het zachter.

Maar lees vooral wat je wilt lezen en ga verder voorbij aan alle goede dingen die deze dag te bieden had. Ik ben er wel klaar mee in elk geval. Kom volgend jaar wel weer eens langs om te zien wat dan weer de mankementen zijn. :-)
 
Uitspraak van Tjeerdo op maandag 23 juli 2012 om 20:56:
Het was niet eens L-accoustics... het was een DB audio set, geleverd door Ampco Flashlight, die doen onder andere ook Pinkpop.

Maar Partyflock zit vol met experts die als geen ander weten hoe je een festival moet neerzetten. Sterker nog, men leest ook vooral niet wat er wordt gezegd als er al eens een organisator de moeite neemt om iets uit te leggen. Bij GA stond het op 100 dB, bij Richie op 102 dB. Dat zijn zeer acceptabele volumes voor een festival. Alleen in het begin van de dag, toen de mensen binnen kwamen stond het zachter.

Maar lees vooral wat je wilt lezen en ga verder voorbij aan alle goede dingen die deze dag te bieden had. Ik ben er wel klaar mee in elk geval. Kom volgend jaar wel weer eens langs om te zien wat dan weer de mankementen zijn.

Voor een cursus klantcontact ben je bij Tjeerdo aan het goede adres! Hij weet als geen ander potentiële bezoekers af te schrikken (Y)
 
Uitspraak van Tjeerdo op maandag 23 juli 2012 om 20:56:
Maar lees vooral wat je wilt lezen

Betrek je dat dan ook op jezelf? :)

Volgens mij geeft nagenoeg iedereen aan dat het feest organisatorisch prima in orde was (wellicht met uitzondering van de dames wc's) en een mooie aankleding kende, maar is er wel veel kritiek op het geluid. Dan kan jij zeggen dat het zo bedoeld was, dat wil dan toch niet zeggen dat het dan wel in orde is? Klaarblijkelijk hebben toch een hoop mensen zich eraan gestoord, ik kom in ieder geval in eerste instantie voor de muziek en als het geluid daarbij niet in orde is, dan baal ik.

Bij Groove Armada was het in inderdaad best ok, bij Richie Hawtin gewoon goed. Bij Green Velvet echter slecht en bij Steve Lawler erg matig. Ik vind dat best een aanfluiting voor zulke artiesten, zijn toch niet de minste namen die je boekt.

En natuurlijk zit Partyflock weer vol met azijnpissers volgens jou. Ik denk alleen dat de mensen van hier juist voor de muziek komen, en die van bijvoorbeeld Facebook meer voor de gezelligheid, en je daarom daar weinig/minder geklaag hoort.

Uitspraak van Tjeerdo op maandag 23 juli 2012 om 20:56:
Kom volgend jaar wel weer eens langs

Denk dat ik volgend jaar maar eens 909 probeer en misschien weer naar Electronic Family ga, bij de laatste hadden jullie het geluid beter voor elkaar vind ik :)