Partyflock
 
­ Nederland

Tickets nu via Facebook te koop zonder Facebook te verlaten

gepubliceerd door , op
Tickets nu via Facebook te koop zonder Facebook te verlaten
2 oktober 2017
Ook voor het bestellen van concert- of evenementkaartjes hoef je vanaf vandaag Facebook niet meer te verlaten. Tickets die via het platform Eventbrite worden verkocht, kun je gewoon in de Facebook-app bestellen.

Dat maakt het ticketplatform vandaag bekend. Eerder dit jaar was het al begonnen met de dienst voor klanten in de VS, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland.

Bron: RTL Z

12 opmerkingen

Waarmee bedrijven/marketeers dus nog makkelijker aan uitgebreide klantprofielen kunnen komen.

Nee hoor, ik koop m'n tickets lekker via de oude weg waarmee ze hooguit alleen mijn naam, e-mailadres en geboortedatum hebben (Y)
laatste aanpassing
Uitspraak van Davidus op maandag 2 oktober 2017 om 09:26:
Waarmee bedrijven/marketeers dus nog makkelijker aan uitgebreide klantprofielen kunnen komen.

Nee hoor, ik koop m'n tickets lekker via de oude weg waarmee ze hooguit alleen mijn naam, e-mailadres en geboortedatum hebben (Y)


Bedrijven krijgen je gegevens toch wel.
Privacy is een verloren zaak. Ik denk dat de discussie beter gevoerd kan worden op het vlak hoe om te gaan met het feit dat privacy gaat verdwijnen, dan dat je probeert privacy te bewaren: als je dat probeert, hebben straks (net als in alle andere illegale sectoren) alleen (borderline) criminelen alle privacygevoelige gegevens.

In dit geval is het Facebook dat nog meer gegevens kan verzamelen, dat nog meer mensen uitsluitend op de eigen site weet te houden en drukt het (vooralsnog, zo lang andere ticketverkopers de mogelijkheid niet geboden wordt) samen met Eventbrite mogelijkerwijs allerlei kleine en middelgrote ticketverkopers uit de markt. Dat moet natuurlijk nog blijken, maar het kan over een paar wel het gevolg zijn.

Of dat slecht is is dan ook weer een vraag die ik niet met volmondig ja kan beantwoorden.

De wereld is gewoon nog keihard een 'recht van de sterkste' maatschappij. Natuurlijk zet het mensen aan tot mooie dingen, maar het lijkt er afgelopen jaren wel op dat er wat moeite ontstaan voor veel mensen om de mee te kunnen komen.
Uitspraak van Davidus op maandag 2 oktober 2017 om 09:26:
Waarmee bedrijven/marketeers dus nog makkelijker aan uitgebreide klantprofielen kunnen komen.

Doe voor populaire feesten zoals Defqon, Qlimax, Tomorrowland etc etc een pre registratie en mensen vullen het doodleuk zelf in.
Uitspraak van B-Flock :bounce: op maandag 2 oktober 2017 om 19:22:
Doe voor populaire feesten zoals Defqon, Qlimax, Tomorrowland etc etc een pre registratie en mensen vullen het doodleuk zelf in.


Als ze gratis pizza krijgen ook hoor, geeft 70% allerlei gegevens aan een verder onbekend bedrijf :D
Maar het is wel de vraag welke gegevens nou ook nog beschermd moeten worden?
Je e-mailadres? Je woonadres?
In mijn geval kan iedereen zo mijn woonadres opzoeken, dus hoef ik daar ook niet zo panisch over te doen om het te vertellen aan andere bedrijven/instanties.
En wat is fijner? 100 bedrijven al die gegevens geven, of juist zo min mogelijk en het gegeven dus ook als het ware 'privacy'-gevoelig maken, want je probeert het angstvallig 'geheim' te houden.
Mij boeit het ook niet. Ik vul alleen bijna nooit mijn echte telefoonnummer in want heb geen zin om steeds gebeld te worden. Rest boeit me niet zo
Uitspraak van B-Flock :bounce: op maandag 2 oktober 2017 om 19:22:
Doe voor populaire feesten zoals Defqon, Qlimax, Tomorrowland etc etc een pre registratie en mensen vullen het doodleuk zelf in.


Zolang je de keuze wordt geboden om in te loggen met je FB-account of een zelf aangemaakte account, kies ik altijd voor de tweede. Facebook weet 1000x meer van jou dan die paar dingetjes die je zelf dient in te vullen. En door in te loggen met je FB-account geeft je vaak automatisch toestemming om jouw gegeven te delen met de betreffende organisatie.


Uitspraak van t0mm1e op maandag 2 oktober 2017 om 16:25:
Bedrijven krijgen je gegevens toch wel.
Privacy is een verloren zaak.


Klopt. Heb het boek "Je hebt wél iets te verbergen" laatst gelezen en dat zet je wel even aan het nadenken.
Uitspraak van Davidus op dinsdag 3 oktober 2017 om 10:00:
Zolang je de keuze wordt geboden om in te loggen met je FB-account of een zelf aangemaakte account, kies ik altijd voor de tweede. Facebook weet 1000x meer van jou dan die paar dingetjes die je zelf dient in te vullen. En door in te loggen met je FB-account geeft je vaak automatisch toestemming om jouw gegeven te delen met de betreffende organisatie.


Tenzij je ook perfect je cookies overal afschermd, alle social-buttons laat blokkeren door bijvoorbeeld Ghostery en nooit je (semi vaste) IP-adres hebt gebruikt toen je dat per ongeluk niet deed, weet Facebook toch wel ongeveer wat jij uitvreet op Internet.
Bezoek je Google ook via een proxy of Tor middels DuckDuckGo?

Daarbij zijn de bedrijven waar jij niet inlogt met Facebook juist heel blij als je dat WEL doet. Ze kunnen allerlei informatie van jou via Facebook krijgen.
Ik geef ze liever die mogelijkheid dan dat ik er voor zorg dat alleen Facebook al die informatie houdt.
Partyflock vind het ook enorm fijn als jij WEL koppelt met Facebook. Voor de statistieken, eventuele voor het overnemen van agenda en likes (favorieten).
Op dit moment doen relatief weinig mensen dat op Partyflock. En wie heeft daar baat bij? Juist! Facebook! Of partijen die doen wat Partyflock doet maar bijna vereisen dat je inlogt met Facebook (apps).
Want: die hebben veel meer informatie over wie hun bezoeker leuk vinden. Mensen loggen 1x met Facebook in en jaren lang weet die partij wat jij leuk vindt en heeft het dus min of meer 'goede' gegevens over de markt.
Hoe meer mensen hun Facebook profiel koppelen op Partyflock, hoe duidelijker het wordt voor Partyflock welke events men leuk vindt en waar we dus op moeten concentreren.
Nu is het vooral heel veel tijd spenderen om heel veel toe te voegen. Zeer inefficient en al lang niet rendabel meer.
Als veel meer mensen koppelen kan daar een enorme slag gehaald worden.

Het is een lastige kwestie hoor. Er is (nog) geen goede oplossing, het is langzame ontwikkeling naar de toekomst. We zien wel waar het schip strandt.
Ik geloof dat uiteindelijk privacy verdwijnt voor algoritmen (machine learning? kunstmatige intelligentie?), omdat daar zo veel voordeel uit te behalen valt (als zelfrijdende auto's niets mogen delen, hoe gaan straks miljoenen auto's zo efficient mogelijk door het verkeer manoeuvreren?), maar het is nog lang niet wenselijk dat privacy tussen mensen verdwijnen. Daar is de mensheid echt nog lang niet aan toe. Mensen zijn te verschillend en hebben te afwijkende ideeën over wat wel en niet 'goed' is (en niet alleen wat betreft criminaliteit, maar ook wat wenselijk gedrag is, of je minder bedeelden moet helpen en op wat voor manier, waar je je geld aan moet spenderen (toekomstvisie), etc etc etc).
Uitspraak van B-Flock :bounce: op dinsdag 3 oktober 2017 om 05:44:
Mij boeit het ook niet. Ik vul alleen bijna nooit mijn echte telefoonnummer in want heb geen zin om steeds gebeld te worden. Rest boeit me niet zo


Maar daar heb je het al: juist het feit dat er 'privacy' bestaat en je anoniem gebeld kunt worden, betekent dat je dat niet doet.
Want als mensen mij gewoon met een normaal nummer bellen, kan ik ze prima blokkeren.

Daarbij is dit ook wel een leuk voorbeeld hoe privacy 'minder' wordt: vroeger belde je _altijd_ anoniem. Nu is het eigenlijk een beetje not-done om anoniem te bellen.
Uitspraak van t0mm1e op dinsdag 3 oktober 2017 om 11:22:
Hoe meer mensen hun Facebook profiel koppelen op Partyflock, hoe duidelijker het wordt voor Partyflock welke events men leuk vindt en waar we dus op moeten concentreren.
Nu is het vooral heel veel tijd spenderen om heel veel toe te voegen. Zeer inefficient en al lang niet rendabel meer.
Als veel meer mensen koppelen kan daar een enorme slag gehaald worden.


Nou draag ik Partyflock een warm hart toe en wil ik best wel dingen doen om het leven makkelijker te maken. Maar er is natuurlijk een groot verschil tussen PF en FB. Veel dingen waar ik hier over spreek of op reageer zeg ik liever niet op FB omdat daar ook m'n collega's, familie en in sommige gevallen zelf klanten zitten. Persoonlijk hou ik beide platformen liever een beetje gescheiden. Al snap ik ook wel dat PF opzoek is naar manieren om te overleven in tijden van FB dominantie.
Ik houd alles gescheiden. Om nog n soort illusie van privacy te hebben... feestboek zit niet op t zelfde device als whatsapp, telefoons zitten zoinzo geen social media troep op.
Vriendenlijsten staan vol met mensen die ik nog nooit ontmoet of zelfs gesproken heb, ik post zelf nooit content behalve in besloten groepen of onder n pseudoniem.
Op alle sites gebruik ik andere afkortingen, geboortedatums, emailadressen.. of vul de gegevens achterstevoren, compleet uit mn duim gezogen of whatever in.

Veel succes met mijn online gegevens toegewenst, hoop dat ze er in stikken...
Ze mogen best wat info over mij hebben, reclames en acties doe ik toch niet aan mee dus wat willen ze verder met mijn informatie? Mij bellen? prive nummers pak ik niet op en bij verkoop per telefoon hang ik direct op. Mijn e-mail adres gaat alle reclame al direct in ongewenst en verder belaagd niemand mij thuis aan de deur.

Ze kunnen wel alles van je weten. Maar wat boeit het verder? 99% van de bedrijven heeft aan mij geen nieuwe klant.

Ohja adblocker. Beste uitvinding ooit.
laatste aanpassing
Uitspraak van Pepsi. op woensdag 4 oktober 2017 om 09:52:
Ze kunnen wel alles van je weten. Maar wat boeit het verder? 99% van de bedrijven heeft aan mij geen nieuwe klant.


Ik zag laatst foto van een Facebook vriendje met gezin die een leuk uitje gedaan hadden. Leek mij leuke activiteit.
Ben daar ook heen gegaan met gezin en was zeer geslaagd.
Facebook kan theoretisch bepalen dat ik een week of 2 na zien van die foto, ook die locatie bezocht heb. Het kan afleiden dat ik kinderen heb en dat desbetreffende gezin kinderen heeft. Het kan nu zelfs bepalen dat wat dat gezien doet en weer van een ander gezin heeft afgekeken, ook voor mij interessant kan zijn. Het kan foto's of ideeën daarover in mijn timeline of op andere manier laten opborrelen.
Je kunt dat commercieel zien, maar het gaat veel verder dan dat.

Echter, bovenstaande wordt nu nog niet gedaan. Machine learning (wat met nu kunstmatige intelligentie noemt) staat nog wat in de kinderschoenen.
Over 50 jaar zullen dat soort dingen misschien wel mogelijk zijn.
Het zou voor mij en mijn gezin makkelijker maken om een leuk uitje of activiteit te vinden. Het is nu soms echt zoeken en uitpluizen en soms geluk hebben om een leuke activiteit te ontdekken.
Speelbossen zoeken bleek ook een uitdaging. Zoeken op Google zeg je? Veel succes. We hebben een leuke gevonden bij het Hulsbeek in Oldenzaal die moeilijk als zodanig te vinden is.

Gemiddeld persoon zal niet zo ver nadenken over welke gegevens en informatie uiteindelijk te koppelen valt.
Er is ook niet altijd direct geld aan te verdienen. Die belemmering is jammer want er is zonder winstoogmerk natuurlijk veel meer te bereiken dan met. Maar dan moet je wel instellingen hebben die leuk vinden om geld tegen de muur te gooien. Google doet/deed het, maar is inmiddels natuurlijk ook erg gebonden aan shareholder interest. En wat veel bedrijven en instellingen uitspoken wordt natuurlijk ook vaak onder de rader gehouden.

Ik merk wel dat iedereen hier alleen maar aan commercie en reclames denkt.
Dat heeft maar oppervlakkig met de hele privacy-kwestie te maken.