Partyflock
 
­ Nederland

Tweede editie van The Flying Dutch op 4 juni

gepubliceerd door , op
Afrojack, Armin van Buuren, Firebeatz, Hardwell, Martin Garrix, Nicky Romero, Oliver Heldens, Showtek, Tiësto en W&W. Dit zijn de tien DJ's die op zaterdag 4 juni met helikopters over Nederland vliegen voor de tweede editie van het grootste open air dance festival van Nederland: The Flying Dutch. Een uniek moment gepresenteerd door ING; nog nooit eerder hebben deze DJ's samen op één festival opgetreden in Nederland. The Flying Dutch vindt plaats in het Olympisch Stadion in Amsterdam, op het Landgoed Duynenwater in Eersel bij Eindhoven en op Ahoy Buiten in Rotterdam. De kaartverkoop begint aanstaande vrijdag om 12.00 uur via www.theflyingdutch.com.

De tien superstar DJ's strijken neer in drie steden voor een publiek van minimaal 100.000 enthousiaste fans. In Amsterdam sluit Armin van Buuren net als vorig jaar de dag af, in Rotterdam is dat Afrojack en Hardwell is afsluiter op de nieuwe locatie in het zuiden, het Landgoed Duynenwater in Eersel bij Eindhoven. Dit jaar zijn de DJ's Firebeatz, Martin Garrix en Tiësto voor het eerst op The Flying Dutch te zien.

Dit jaar streven de initiatiefnemers John Ewbank, Allan Hardenberg (ALDA) en presenting partner ING ernaar het succes te evenaren en er nog een schepje bovenop te doen.
John Ewbank; "We waren overweldigd door de geweldige reacties van zowel de DJs als het publiek op de eerste editie van The Flying Dutch. Met alles wat we vorig jaar geleerd hebben, gaan we er dit jaar een nog mooier feestje van maken."

Allan Hardenberg; "Nederland heeft een rijke cultuur als het om dance gaat. Wij zijn trots dat wij ons steentje hieraan bijdragen en verbinden op deze speciale dag fans, muziekliefhebbers en de beste DJ's van Nederland met elkaar met maar één gedachte: Music is what Feelings sound like."

Tjitske Benedictus, manager Sponsoring & Events ING: "We zijn trots op onze Nederlandse DJ's. De eerste editie heeft laten zien welke energie er ontstaat als deze muzikale helden losgaan. Ze zijn echt een inspiratie voor het Nederlands publiek. We zijn blij dat we verder mee kunnen bouwen aan het succes van The Flying Dutch en dat we door onze betrokkenheid het festival toegankelijk maken voor een breed publiek."

De tien Nederlandse DJ's vliegen de hele wereld over voor shows, maar speciaal voor The Flying Dutch komen ze terug naar hun vaderland om met elkaar een unieke show neer te zetten. De eerste editie was het een ongekend succes. Meer dan 100.000 uitzinnige fans genoten van de optredens en ook de DJ's waren enthousiast. Showtek over The Flying Dutch: "This might be the most special event in the Netherlands". Armin van Buuren over The Flying Dutch: "I never dreamed of an event like this when I started as a DJ. It makes me proud to be Dutch". Net als tijdens de eerste editie van The Flying Dutch op 30 mei 2015, vliegen op zaterdag 4 juni alle 10 DJ's tussen 12.00 uur 's middags en 23.00 uur 's avonds met helikopters van stad naar stad zodat ze allemaal een één-uur durende show kunnen geven in elke stad.

De kaartverkoop begint aanstaande vrijdag om 12.00 uur via www.theflyingdutch.com. Vanaf vandaag kan het publiek zich pre-registreren voor de pre sale die vrijdag 5 februari om 10.00 uur start.

33 opmerkingen

Dikke line up. :lief: Jammer van de sfeerloze bende vorig jaar. Even kijken of het Amsterdam wordt of toch een feest in Duitsland waar het wel losgaat.
Wat een geleuter in dat bericht zeg, phoe.

Mis even waarom het niet meer op Strijp is, te klein?
Ik sla dit jaar ook maar over, het is idd een leuke line up maar ga liever naar een festival waar je meer keuze hebt en nog van stage kan switchen.
wtf, bijna dezelfde line-up als vorig jaar? :')
Enige die ik mis in de lineup is Dash Berlin.
Ik sla over. Was vorig jaar gezellig door de vele bekenden, maar geef mijn geld liever ergens anders aan uit...
De djs zijn allemaal zo trots dat ze Nederlander zijn, dat ze het in het Engels melden. :')
Uitspraak van actief op maandag 1 februari 2016 om 10:38:
Wat een geleuter in dat bericht zeg, phoe.

Mis even waarom het niet meer op Strijp is, te klein?


Volgens mij zijn ze/ gaan ze bouwen op de locatie waar vorig jaar het festival werd gehouden.

On: Mij niet gezien op dit feest! Of Tiesto moet een classic trance-setje gaan draaien. Maar dat zal wel niet aangezien 80% van de bezoekers de standaard Slam FM muziek wil horen.
Dat ze Yellow Claw weg laten is al iig een verbetering.
Uitspraak van Merveil op maandag 1 februari 2016 om 16:17:
Dat ze Yellow Claw weg laten is al iig een verbetering.


+1
 
Werkzaam bij Partyflock
Uitspraak van TDNL op maandag 1 februari 2016 om 11:19:
Enige die ik mis in de lineup is Dash Berlin.


Die staat denk ik liever voor enthousiast publiek.
Uitspraak van actief op maandag 1 februari 2016 om 22:28:
▶Uitspraak van TDNL op maandag 1 februari 2016 om 11:19:Enige die ik mis in de lineup is Dash Berlin.
Die staat denk ik liever voor enthousiast publiek.


Shots fired.
Uitspraak van actief op maandag 1 februari 2016 om 22:28:
Die staat denk ik liever voor enthousiast publiek.


Dan moet hij ander genre draaien :o
laatste aanpassing
Uitspraak van B-Flock :bounce: op maandag 1 februari 2016 om 09:49:
Dikke line up. :lief: Jammer van de sfeerloze bende vorig jaar. Even kijken of het Amsterdam wordt of toch een feest in Duitsland waar het wel losgaat.


Was het zo dramatisch dan? Welke ben je geweest? Wilde hier eigenlijk eens naar toe gaan (Eindhoven) maar als ik dit lees begin ik toch te twijfelen..
Wat mij betreft overstijgt de line-up dit jaar alles van vorig jaar. De locatie in Eindhoven is tien keer mooier. Geen Yellow Claw meer! Top zo. Direct kaarten bestellen.
Vorig jaar dat Strijp-S was inderdaad sfeerloos, maar wat wil je als je zo'n sfeerkiller als Yellow-Claw erin zet. Strijp-S was een lang en smal terrein, met één wc locatie. Dit jaar bij Eersel is wel een stuk chiller! Mooie festivallocatie waar ook Dominator werd georganiseerd. Ik verwacht dat de sfeer een stuk beter wordt.
Vorig jaar kwam veel van dat 'eventjes-gezellig- naar-die-Nederlandse-DJs-kijken-volk' op af. Hopelijk dit jaar meer party people.
 
Uitspraak van Sinaasappelsap op dinsdag 2 februari 2016 om 08:55:
▶Uitspraak van B-Flock :bounce: op maandag 1 februari 2016 om 09:49:Dikke line up. :lief: Jammer van de sfeerloze bende vorig jaar. Even kijken of het Amsterdam wordt of toch een feest in Duitsland waar het wel losgaat.
Was het zo dramatisch dan? Welke ben je geweest? Wilde hier eigenlijk eens naar toe gaan (Eindhoven) maar als ik dit lees begin ik toch te twijfelen..


Verwacht je een topsfeer dan bij zon feest?
Uitspraak van Sinaasappelsap op dinsdag 2 februari 2016 om 08:55:
Was het zo dramatisch dan? Welke ben je geweest?

Vorig jaar in Amsterdam geweest. Naar mijn mening (iemand kan het dus anders beleefd hebben) waren er veel dagjesmensen wat we overigens geen moer uitmaakt maar het leek meer een borrel dan een feestje. Het ging niet echt los en ik stond zeker niet ver naar achter en als de muziek weggedraaid werd deden er maar weinig mensen mee. Heb echt nog nooit in mijn leven zo een sfeerloze bende gezien. Had meer het gevoel dat de mensen op de bus stonden te wachten.

Uitspraak van Mr.Michael op dinsdag 2 februari 2016 om 09:33:
Vorig jaar kwam veel van dat 'eventjes-gezellig- naar-die-Nederlandse-DJs-kijken-volk' op af.

Eens ja. Veel mensen die normaal niet snel naar een feest gaan en nu dachten ach de Nederlandse top staat er laten we een kijkje gaan nemen.

Uitspraak van actief op dinsdag 2 februari 2016 om 09:57:
Verwacht je een topsfeer dan bij zon feest?

Waarom niet? In het buitenland staan ook allemaal grote namen zoals hier en daar gaat het wel hard los. Maar ja die mensen hebben niet zoveel keus als wij verwende Nederlanders.
laatste aanpassing
 
Nou dat van buitenland hoor ik toch weleens anders zo links en rechts... De beelden zien er episch uit maar de sfeer is op mainstages doorgaans net zo tam als hier. Die vlieger van buitenland altijd los gaat voor mij echt niet meer op!

Los van dat is het appels met peren. In nl gaan mensen nog bijna wekelijks naar events daar niet. Noem het verwend, maar de muziek die je op mainstages hoort hoor je voortaan dagelijks op de radio en elke willekeurige kroeg. Dat maakt het gevoel wat je erbij krijgt anders en dus ook de beleving. Al helemaal als de nummers qua elementen allemaal op elkaar lijken. Het trucje is ooit klaar toch?
laatste aanpassing
Uitspraak van actief op dinsdag 2 februari 2016 om 09:57:
Verwacht je een topsfeer dan bij zon feest?


Niet persé, maar ook geen sfeerloze bende, zoals B-Flock het beschreef..

Uitspraak van B-Flock :bounce: op dinsdag 2 februari 2016 om 10:03:
Eens ja. Veel mensen die normaal niet snel naar een feest gaan en nu dachten ach de Nederlandse top staat er laten we een kijkje gaan nemen.


Dit heb ik ook wel binnen mijn vriendenkring gezien inderdaad. Mensen die normaliter niet gauw naar een fissa gaan maar deze line-up wel aangrepen om eens te gaan. Hoeft desalniettemin niet persé te betekenen dat er een zaadsfeer ontstaat.. Wat dus wel het geval was volgens sommige. Ga er nog een nachtje over slapen, blijft bijzonder om al deze namen op een event te zien in Nederland..
Uitspraak van actief op dinsdag 2 februari 2016 om 11:02:
De beelden zien er episch uit maar de sfeer is op mainstages doorgaans net zo tam als hier. Die vlieger van buitenland altijd los gaat voor mij echt niet meer op!

Ben je weleens in het buitenland geweest? Ik inmiddels meerdere keren en ja het gaat echt los daar. Ook op de main. Ben augustus vorig jaar in Oostenrijk geweest waar het op 1 dag met bakken uit de hemel kwam echt keihard en die mensen gingen maar door.

Uitspraak van Sinaasappelsap op dinsdag 2 februari 2016 om 11:12:
Ga er nog een nachtje over slapen, blijft bijzonder om al deze namen op een event te zien in Nederland..

Ja wat line up betreft is het bijna jammer dat de sfeer niet echt van de grond komt.
 
Uitspraak van B-Flock :bounce: op dinsdag 2 februari 2016 om 13:41:
Ben je weleens in het buitenland geweest?


Alleen in Italië(compleet anders) en België, Tomorrowland meerdere keren. Vond het daar wel meevallen, voor sfeer moest je net als in NL niet op de main maar de specifieke area's zijn. Verder vooral van vrienden die ik daar wel in vertrouw gehoord hoe het bijvoorbeeld op Ultra Miami allemaal wel meeviel qua losgaan. Vind het altijd makkelijk gezegd dat buitenland altijd meer los gaat. Ook daar heb je gewoon mega tamme dingen net als hier.
laatste aanpassing
Tomorrowland vind ik niet echt een goed voorbeeld. Het is hip om daar naartoe te gaan en vooral selfies te maken voor Facebook. Wij zijn in Portugal geweest naar I am Hardwell en om zeven uur stond het daar zwart van de mensen terwijl de toko om half elf pas openging. Waar wij bij Kill the buzz (de opwarmer) een biertje staan te drinken en de week aan het bespreken zijn gaan die mensen daar vanaf minuut een compleet uit hun dak. En dat gaat door tot het einde. Je hoeft daar de muziek niet weg te draaien die mensen komen er bovenuit. Dus het ligt er misschien aan waar je heengaat.
Gelukkig heb je in Nederland zo veel keus van de zomer om elk weekend weg te gaan, dat het voor heel veel mensen geen must is om hier heen te gaan, dus blijf dan vooral lekker weg!

Ik heb mij vorig jaar kostelijk vermaakt in Amsterdam, en vond de prijs/kwaliteit verhouden prima!

Of wij verwend zijn? Geen idee, wij zijn gewoon "nuchtere" Nederlanders. Elk festival heeft zijn up's en down's, je weet op voorhand wat je kunt verwachten. Bij Tiesto is dat geen trance, dus zeik dan niet dat hij trance moet draaien. Wij zijn Nederlanders die overal om kunnen zeiken, dus kunnen wij een festival sfeer ook heel snel naar de klote helpen.

In maart maar eens kijken of ze in Miami een beetje kunnen feesten.
Uitspraak van Frenckel op woensdag 3 februari 2016 om 08:13:
Bij Tiesto is dat geen trance, dus zeik dan niet dat hij trance moet draaien.


Ik neem aan dat je hiermee mijn opmerking bedoelt? Kan je ook ergens aangeven waar ik zeik?
Of valt mening geven tegenwoordig onder de noemer zeiken??
Uitspraak van Begaaierd op woensdag 3 februari 2016 om 08:59:
Ik neem aan dat je hiermee mijn opmerking bedoelt?


Nee, ik bedoel hier niet alleen jou mee. Maar kijk voor de grap eens als Tiesto in Nederland draait, dan gaat het alleen maar over zijn vroegere muziekstijl.

En een mening geven mag zeker, gelukkig wel.....
Uitspraak van Frenckel op woensdag 3 februari 2016 om 09:34:
Nee, ik bedoel hier niet alleen jou mee. Maar kijk voor de grap eens als Tiesto in Nederland draait, dan gaat het alleen maar over zijn vroegere muziekstijl.


Jup, en Armin moet volgens hen trance draaien, Showtek moet weer hardstyle draaien, Martin Garrix is overhyped, Heldens maakt radiomuziek en Afrojack is een aandachtsgeile autist.. We moeten met z'n alle niet zo zeiken! Helemaal met je eens!
Uitspraak van Frenckel op woensdag 3 februari 2016 om 09:34:
Maar kijk voor de grap eens als Tiesto in Nederland draait, dan gaat het alleen maar over zijn vroegere muziekstijl.

Ik ben persoonlijk helemaal niet van de trance, laat hem maar gewoon zijn nieuwe meuk draaien. :lief: Al is af en toe een oud nummertje best leuk.

Uitspraak van Sinaasappelsap op woensdag 3 februari 2016 om 09:39:
Jup, en Armin moet volgens hen trance draaien, Showtek moet weer hardstyle draaien, Martin Garrix is overhyped, Heldens maakt radiomuziek en Afrojack is een aandachtsgeile autist

:lol:
Uitspraak van Sinaasappelsap op woensdag 3 februari 2016 om 09:39:
Jup, en Armin moet volgens hen trance draaien, Showtek moet weer hardstyle draaien, Martin Garrix is overhyped, Heldens maakt radiomuziek en Afrojack is een aandachtsgeile autis


Geen speld tussen deze beweringen te krijgen.

Waarom zou ik niet mogen zeggen dat ik de muziekstijl van Tiesto vroeger veel beter vind? Sterker nog, Tiesto is naar mijn mening verantwoordelijk voor de beste trance dj-set ooit!
Of mag je tegenwoordig alleen je mening laten horen wanneer het positief is?
 
Uitspraak van Sinaasappelsap op woensdag 3 februari 2016 om 09:39:
Jup, en Armin moet volgens hen trance draaien, Showtek moet weer hardstyle draaien, Martin Garrix is overhyped, Heldens maakt radiomuziek en Afrojack is een aandachtsgeile autist.. We moeten met z'n alle niet zo zeiken! Helemaal met je eens!


Mag je dan wel uitspreken dat die artiesten je niet boeien, of is dat ook zeiken? Volgens mij zijn we ook het land van de mening namelijk ;) Maar nee, het moet allemaal mega überpositivo. Vooral op Partyflock... Je ding zeggen over Afrojack is echt uit den boze :o
Uitspraak van Begaaierd op woensdag 3 februari 2016 om 10:43:
Waarom zou ik niet mogen zeggen dat ik de muziekstijl van Tiesto vroeger veel beter vind? Sterker nog, Tiesto is naar mijn mening verantwoordelijk voor de beste trance dj-set ooit!
Of mag je tegenwoordig alleen je mening laten horen wanneer het positief is?


Uitspraak van actief op woensdag 3 februari 2016 om 10:52:
Mag je dan wel uitspreken dat die artiesten je niet boeien, of is dat ook zeiken? Volgens mij zijn we ook het land van de mening namelijk ;) Maar nee, het moet allemaal mega überpositivo. Vooral op Partyflock... Je ding zeggen over Afrojack is echt uit den boze :o


Iedereen mag zijn mening geven, valt mij alleen op dat het al jaren hetzelfde is dat steeds wordt uitgesproken. Armin en met name Tiësto draaien al jaren (nagenoeg) geen trance meer, maar toch moet steeds opnieuw benoemd worden. Zelfde geldt voor Showtek en met name Headhunterz.. Zo herhaaldelijk doorgaan op iets wat al tig keer is besproken/uitgelegd is mijn inziens zeiken ipv je mening geven.
Als Tiesto nou eens een dikke oldschool gabber set zou geven, zoals hij vroeger in bijvoorbeeld Club X of in de energiehal wel eens deed, dan zou ik misschien wel gaan.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Sinaasappelsap op woensdag 3 februari 2016 om 11:50:
Zo herhaaldelijk


Ja dat hele draaide vroeger dit dat hoeft van mij ook niet, wel eens. Vastgrijpen aan het oude en dat keer op keer uitspreken haal je niets meer terug nee. Koesteren die shit!

Maar als ze een nieuwe track uitbrengen of een zoveelste super uniek event om zo'n DJ neergezet wordt is dat ook herhalend. Dus krijg je herhalend dezelfde kritiek lijkt me....
Uitspraak van Bobje op woensdag 3 februari 2016 om 13:45:
Als Tiesto nou eens een dikke oldschool gabber set zou geven, zoals hij vroeger in bijvoorbeeld Club X of in de energiehal wel eens deed, dan zou ik misschien wel gaan.


Oei, ben erg benieuwd hoe op deze post gereageerd gaat worden. Vragen om een trance dj setje wordt al gezien als zeiken, laat staan het vragen om een classic oldschool gabber setje.

Je bent iig niet te bang :)