Partyflock
 
­ Nederland

Dance Valley krijgt toestemming verkoop losse vrijdagkaarten

anoniem gepubliceerd op
UDC, organisator van Dance Valley 2006, heeft bekend gemaakt dat UDC per direct toestemming van de gemeente heeft gekregen dagkaarten voor de vrijdag aan te bieden voor het dance-event dat op 14 en 15 juli aanstaande plaatsvindt in Spaarnwoude.

Brian Bout namens UDC Events: ‘een doorbraak en in meerdere opzichten een mooi gebaar naar het dancepubliek, zo mag je het besluit van de gemeente Velsen van vandaag best noemen. Uiteindelijk hebben een perfect verlopen Dance Valley 2005 en de bezoekers van ons eerste meerdaagse festival de autoriteiten er van kunnen overtuigen dat deze opzet van het event haalbaar is. Het besluit dat we nu zowel vrijdag- als zaterdagkaarten als complete weekendkaarten mogen aanbieden komt precies op tijd’ vervolgt Bout zijn commentaar op het gemeentelijke besluit, ‘want de organisatie van Dance Valley 2006, The Weekender nadert met nog 6 weken te gaan het hoogtepunt’.

Vorig jaar was het eerste meerdaagse Dance Valley 2005 een feit. Hierbij was jammer dat op het vlekkeloos verlopen evenement de voorwaarde van de vergunningverstrekkers was dat bezoekers, anders dan bij meerdaagse evenementen als Pinkpop en Lowlands, geen aparte dagkaarten konden verkrijgen. Volgens UDC betekent het besluit van de gemeente Velsen vooral dat het publiek de grote winnaar is. Bout: ‘Fans van onder meer The Prodigy en Danny Tenaglia kunnen we nu aparte kaarten voor de Dance Valley 2006 vrijdag aanbieden’. Volgens UDC zullen er extra voorzieningen getroffen worden voor fans die besluiten om alleen een vrijdagkaart aan te kopen om alsnog te kunnen accommoderen mochten zij willen overnachten op de camping. De kaarten voor vrijdag kosten € 39,- de toegangsprijs voor zaterdag bedraagt € 62,50 en het camping passepartout voor het gehele weekend kost € 85,- De genoemde prijzen zijn exclusief voorverkoopfee.

72 opmerkingen

Gemeente velsen \o/
allemaal leuk en aardig maar het blijft gvd wel bijna 90 euro voor een feestje!!!
Uitspraak van babyboom op zondag 4 juni 2006 om 13:17:
allemaal leuk en aardig maar het blijft gvd wel bijna 90 euro voor een feestje!!!

En dan ben je alleen nog maar binnen :|

maarjah wat is wel goedkoop tegenwoordig :S





Vroeger was alles beter
Hier ben ik erg blij mee. Ik moet op zaterdag werken, maar denk dat ik nu toch ga gewoon. Puur voor Prodigy.
koop je alleen vrijdag kaart en blijf je toch 2 dagen feeste, hoe doen ze dat dan?
Uitspraak van Knits op zondag 4 juni 2006 om 13:43:
Puur voor Prodigy.

Inderdaad, lijkt mij ook wel wat!
 
Zit ik lekker in Berlijn !!!
oh loop de kaart verkoop niet zo goed had ik wel verwacht met zo veel feesten elk weekend .een paar geleden was het altijd uitverkocht
Hehe...eindelijk! Zou es tijd worden zeg! Was toch eigelijk raar van die gemeente Velsen dat ze die regel ingesteld hadden. Nu kan Dance Valley net als Pinkpop en Lowlands écht een meerdaags festival gaan worden.

Ik zie hier alleen maar voordelen in :yes:
Zal je wel zien dat tijdens het optrden van The Prodigy de 1e 30 meter voor het podium alleen maar Prodigy fans zijn :) Allemaal jumpen enzo :bounce: :bounce: :bounce:

Volgens UDC zullen er extra voorzieningen getroffen worden voor fans die besluiten om alleen een vrijdagkaart aan te kopen om alsnog te kunnen accommoderen mochten zij willen overnachten op de camping.

Ben benieuwd hoe ze dit willen gaan oplossen? Zou je dan een zaterdag kaart erbij moeten kopen of zou je dan het verschil tussen een vrijdagkaart en een weekendkaart moeten bijleggen? En als je besluit te blijven...dan heb je je tent toch niet bij je of gaan ze daar ook voor zorgen dan?
Ik heb sowieso al een Heineken tentje

Brakheid op zondag :worship:
Artiest Magic-D
Dus ze gaan iedereen controleren wat voor kaart dat ze hebben, zodat die mensen er zaterdagmorgen uit gezet kunnen worden..
Uitspraak van babyboom op zondag 4 juni 2006 om 13:17:
allemaal leuk en aardig maar het blijft gvd wel bijna 90 euro voor een feestje!!!

joh..eigenlijk moeten we niet zo zeiken..ga eens naar een concert of theater...betaal je ook hoofdprijezen,maar dan wel meestal voor 1 hoofdact!! :/ Bij deze feesten heb je veeeel meer artietsen/waar voor je geld! (Y)

Tuurlijk is het (flink) duurder geworden met de pleuro,maar dan nog verhoudingsgewijs interresant en het waard! :jaja:
Uitspraak van Remkow op zondag 4 juni 2006 om 13:43:
koop je alleen vrijdag kaart en blijf je toch 2 dagen feeste, hoe doen ze dat dan?

's nachts is het festival terrein gewoon gesloten, die gaat zaterdag's weer open.
De camping is er gewoon naast.
 
Slap vind ik dit! :/

Het mooie vd vrijdag vorig jaar was dat er écht alleen maar liefhebbers waren en de sfeer was daardoor nog beter!

Desalniettemin blijft dancevalley het fijnste festival! b)
€90 schandalig gewoon :|. ga daar mijn centjes niet heen brengen, no way! :\
Nature One: dat is 3 dagen en dat maar voor €65. :D
Dus als je kijkt naar prijsverhouding dance valley - nature one.. vindt ik dat je bij dance valley gewoon zwaar genaaid wordt! :nosmile:

En trouwens, ga die dag toch lekker naar extrema! :woop:
laatste aanpassing
Werkzaam bij JP dance events
Artiest {SHOWLIST artist 40343, 66932}
Uitspraak van Bakkiez op zondag 4 juni 2006 om 15:07:
Dus als je kijkt naar prijsverhouding dance valley - nature one.. vindt ik dat je bij dance valley gewoon zwaar genaaid wordt

En daarom zit ik ook in Berlijn en 2 weekjes later in Kastellaun :D :woepwoep:
 
Hmm, best jammer... Ik woon er nagenoeg om de hoek en wil daarom geen camping-passepartout kopen; m'n eigen bed slaapt toch veel lekkerder ;); alleen kost het me nu dus meer :S... Nu wordt het toch echt ff twijfelen of ik zo veel neer wil leggen voor The Prodigy; wie haalt me over? :D
Uitspraak van actief op zondag 4 juni 2006 om 17:22:
Hmm, best jammer... Ik woon er nagenoeg om de hoek en wil daarom geen camping-passepartout kopen; m'n eigen bed slaapt toch veel lekkerder ;); alleen kost het me nu dus meer :S... Nu wordt het toch echt ff twijfelen of ik zo veel neer wil leggen voor The Prodigy; wie haalt me over? :D



39 euro vind ik niet teveel ;)
Voor Prodigy zeker niet nee.
ah ik snap het al, voor die 90 euro krijg je ook gratis frisdrank de hele dag. Ik schrok ook al, het zou maar alleen de entree zijn die 90 euro :o
Best wel toffe actie zou ik zeggen alleen zie ik het meer als zakkenvullerij. Nu krijgen ze nog meer geld binnen :-)
 
misschien vrijdag dan DV en zaterdag Extrema :p
laatste aanpassing
wat is dan de begin- en eindtijd van vrijdag?
 
Het is voor alleen zaterdag toch 62,50???
ik vind het een top feesie en wil het er wel voor uitgeven, elk jaar weer!!!
kusss
Uitspraak van Bakkiez op zondag 4 juni 2006 om 15:07:
€90 schandalig gewoon :|. ga daar mijn centjes niet heen brengen, no way! :\
Nature One: dat is 3 dagen en dat maar voor €65. :D
Dus als je kijkt naar prijsverhouding dance valley - nature one.. vindt ik dat je bij dance valley gewoon zwaar genaaid wordt! :nosmile:

Helaas is de huur voor locaties in NL zo enorm hoog. Hierom zijn feesten in DE vaak heel goedkoop vergeleken met hier :S

Maar een voordeel van N1 vind ik het statiegeld systeem :D Wanneer komt dat nu in NL ?
lief maar toch @ (L) parade dus ja lb :D gehe
volgens mij gaat dance valley over 2 weken vol gas kaarten strooien.. ik geloof nooit dat ze uitverkocht raken..Extrema staat ruim voor in de ledenlijst..

dat krijg je ervan...
 
Uitspraak van Sherrif op zondag 4 juni 2006 om 22:47:
volgens mij gaat dance valley over 2 weken vol gas kaarten strooien.. ik geloof nooit dat ze uitverkocht raken..Extrema staat ruim voor in de ledenlijst..

dat krijg je ervan...

Misschien dezelfde soort acties als bij Innercity :D
 
Kaarten strooien of niet, kga in ieder geval naar Dance Valley... Vrijdag wordt zeker een toppertje... Danny is de shit! :-)
Uitspraak van Knits op zondag 4 juni 2006 om 13:43:
Puur voor Prodigy



Die heb ik op Mayday voor het eerst live gezien dit jaar, :respect: alleen daarvoor gaan = (y)
 
wat een gezeik over de prijs zeg.. vrekken :[
Hehe kaartverkoop liep zeker niet helemaal lekker door Extrema ;)

Maar goed nieuws dit. Dagkaarten voor alle dagen horen gewoon bij meerdaagse festivals (Y)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van DK079 op maandag 5 juni 2006 om 01:56:
Hehe kaartverkoop liep zeker niet helemaal lekker door Extrema

De titanenstrijd tussen Extrema Outdoor 2006 en Dance Valley Festival 2006, The Weekender woedt onverstoorbaar voort, maar lijkt vooralsnog geen verliezers te kennen. Twee gigantische dancefestivals in één weekend... beide organisaties hadden het liever anders gezien. Omdat er geen politie beschikbaar was voor een meerdaags festival begin augustus werd Dance Valley min of meer gedwongen haar vaste datum te verlaten voor een weekend in midden juli. Tot grote ergernis van Extrema Outdoor, dat sinds jaar en dag midden juli aanhoudt voor haar festival. Vooral laatstgenoemde dacht aan het kortste eind te trekken qua bezoekersaantallen. Maar anderhalve maand voordat Dance Valley en Extrema hun deuren openen loopt de kaartverkoop volgens beide festivals voorspoedig. Dance Valley ziet een lichte steiging ten opzichte van vorig jaar en Extrema heeft twee keer zoveel kaarten verkocht als in dezelfde periode vorig jaar.

http://3voor12.vpro.nl/3voor12/magazines/news/index.jsp?portals=2534202&magazines=10719222&news=28583748
 
"Natuurlijk is zo'n samenvallende datum niet gunstig," weet Brian Bout van UDC (de organisatie achter Dance Valley). "Nu dwing je sommige mensen een keuze te maken tussen Dance Valley en Extrema." Of de Dance Valley line-up, met een exclusief optreden van Danny Tenaglia en een show van The Prodigy, veel invloed heeft gehad op de kaartverkoop, betwijfelt Bout. "Het zijn natuurlijk grote acts, maar Dance Valley gaat om het geheel," stelt hij. "De line-up is belangrijk, maar het festival zelf heeft de meeste magie." Toch betwijfelt hij of hij volgend jaar weer in hetzelfde weekend zijn evenement wil organiseren. "Onze voorkeur gaat nog steeds uit naar eind juli of onze oude vaste datum,"vertelt Bout. "Hierover kunnen we meer vertellen ergens in juni. Dan krijgen we ook een vaste datum van de gemeente voor de komende vijf jaar."
Dan maar het A1 grandprix verplaatsen...
Heb zelf nog steeds geen keuze gemaakt, extrema, DV of Berlijn.
 
Misschien dat ik alleen de vrijdag ga dan. 39€ vind ik nog wel te doen voor een dag feesten. Ga echt geen 62,50€ neerleggen om een beetje te dansen. Dikke lul :lol:

Uitspraak van Bakkiez op zondag 4 juni 2006 om 15:07:
Nature One: dat is 3 dagen en dat maar voor €65. :D


55€ ;)
laatste aanpassing
solarweekend is ook maar 49 euro voor drie dagen..
 
Uitspraak van J Q R D I :banana: op zondag 4 juni 2006 om 13:21:
En dan ben je alleen nog maar binnen :|

maarjah wat is wel goedkoop tegenwoordig :S



NATURE ONE!! (vergeleken met dance valley).

Enne N1 is met camping inderdaad wel 65 euri's;)
iig 13 euro voor de camping en 55 voor t kaartje (vorig jaar) EN IK HEB ER WEER GOED GOED GOED VEEL ZIN IN:D!
Echt super dit :respect:

Ben echt heel erg blij dat ik gewoon twee losse kaarten kan halen :D:D:D Kamperen is gewoon echt niet mijn ding, had het er wel zeker weer voor overgehad hoor daarnietvan, maar dit is wel een heel stuk beter :9
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 juni 2006 om 15:48:
iig 13 euro voor de camping en 55 voor t kaartje (vorig jaar)


Kom je uit op 68 euro.

DV weekendticket is ongeveer 90 euro.

Een verschil van 22 euro....maar voor n1 zijn er natuurlijk ook extra reiskosten aan verbonden (niet voor iedereen, maar goed).

Het verschilt nauwelijks.
Shit, lekker op tijd. Heb ik afgelopen week 90 euro betaald voor mijn weekender kaartje omdat ik de prodigy perse wil zien, kan het nu ook voor 39 euro. EN BEDANKT UDC.
NATURE ONE blijft toch een veel beter feest....dance valley heeft zijn glorie verloren.....en trouwens net goed met zon prijs!!!!!
Werkzaam bij Dance Concepts
Werkzaam bij Juicy Lounge Bar
Artiest {SHOWLIST artist 18398, 48419, 20856}
Toch wel tof voor als je the Prodigy zou willen zien. Ik had al een zaterdag kaartje voor dat ik de line-up wist... hmmm misschien nog optie ff op en neer. ;-)
jezus wat een prijzen
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 juni 2006 om 01:48:
wat een gezeik over de prijs zeg.. vrekken


Jij woont vast nog thuis:s
wat een dom bericht...voor lowlands kun
je helemaal geen dagkaarten kopen,enkel
weekend kaarten.Toch mooi dat ze het voor
dv aanpassen,kan k lekker alleen vrijdag
gaan om de prodigy te zien:-)
 
Uitspraak van Dé Daaan!!! a.k.a. The Fairy Wicked.... op maandag 5 juni 2006 om 17:00:
Echt super dit

Ben echt heel erg blij dat ik gewoon twee losse kaarten kan halen Kamperen is gewoon echt niet mijn ding, had het er wel zeker weer voor overgehad hoor daarnietvan, maar dit is wel een heel stuk beter


Je bent dus duurder uit als je twee losse kaarten haalt. Dus wat is nu een heel stuk beter? Als je graag van je geld af wil is dit een top oplossing ja! ;)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 juni 2006 om 10:09:
Je bent dus duurder uit als je twee losse kaarten haalt. Dus wat is nu een heel stuk beter? Als je graag van je geld af wil is dit een top oplossing ja!

Ja en vrijdagnacht lig ik dus heerlijk in mijn eigen heerlijke bedje te slapen en kan ik zaterdagochtend lekker onder mijn eigen douche waar niet al tig mensen gedoucht hebben
Nogmaals ik heb het er graag voor over die paar centen meer, daar krijg ik namelijk LUXE voor tertug
DanceValley hahahaha ... mensen laat is merken dat u de absurde prijzen van de nederlandse feesten meer dan zat bent en ga lekker naar Melt festival of naar de Loveparade.. of klim van mij part over het hek in spaarnwoude.

En kom niet met het onzin verhaal dat t niet anders kan. Het is gewoon achterlijk: 90 euro voor 2 dagen 'feesten', waarbij je dan ook nog is niet je eigen vreten/drinken mee mag nemen naar de camping, dus asociaal veel moet betalen daarvoor(hamburgers a 6 euro enzo), je je eigen auto nie mag parkeren op de camping, er 's nachts geen herrie mag zijn .. Naar mijn mening heeft de organisatie van DanceValley iets te grote dollar(of euro)-tekentjes voor de ogen.
 
Wat een gezeik over die prijzen. Wordt een beetje doodziek van al die hypocriete nederlanders. Ze moeten volgens mij altijd iets te zeiken hebben. Waar hebben we het in godsnaam over?? DV of N1 20euro verschil......
Jullie hebben zeker thuis niks zinnigs te doen ofzo???
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 juni 2006 om 10:09:
Je bent dus duurder uit als je twee losse kaarten haalt. Dus wat is nu een heel stuk beter? Als je graag van je geld af wil is dit een top oplossing ja!

Die keuze kan iedereen toch voor zich zelf maken??

Uitspraak van Copiloot op maandag 5 juni 2006 om 17:28:
Shit, lekker op tijd. Heb ik afgelopen week 90 euro betaald voor mijn weekender kaartje omdat ik de prodigy perse wil zien, kan het nu ook voor 39 euro. EN BEDANKT UDC.

Dat bedoel ik....Weer zeiken over UDC, alsof zij ervoor gekozen hebben dat de gemeente zo laat nog laat weten dat een losse krt voor vrij toegestaan is.
laatste aanpassing
Nee, maar ik vind dat ze wel iets terug kunnen doen voor de mensen die nu "opgescheept" zitten met een weekendkaart. Ik zou echt niet weten wat, en ik vind de line-up van zaterdag ook zeker vet, maar heb dat weekendkaartje toch echt alleen voor the prodigy gehaald.
Typerend dat niemand het over Danny Tenaglia heeft!!! Terwijl hij toch de Godfather aller DJ's is!
"Hierbij was jammer dat op het vlekkeloos verlopen evenement de voorwaarde van de vergunningverstrekkers was dat bezoekers, anders dan bij meerdaagse evenementen als Pinkpop en Lowlands, geen aparte dagkaarten konden verkrijgen"


Bullshit, alleen bij Pinkpop kan je aparte dagkaarten krijgen. Bij Lowlands zeker niet...weer lekker geinformeerd he
 
Uitspraak van ZAZAZA op dinsdag 6 juni 2006 om 19:06:
Typerend dat niemand het over Danny Tenaglia heeft!!! Terwijl hij toch de Godfather aller DJ's is!

Misschien omdat dat niet de godfather voor de Nederlanders is. Ik had al wel van de naam gehoord, maar waar die vandaan kwam of wat zijn draaistijl was wist/weet ik ook niet, maar ben nu wel heeeel erg benieuwd
NIET LULLEN!!! GEWOON GAAN!



P.S. DOE IK OOK!!
Denk dat UDC beter 1 dag in augustus had moeten doen ipv een weekend tegelijk met Extrema en LP! :yes:
Uitspraak van ZAZAZA op dinsdag 6 juni 2006 om 19:06:
Typerend dat niemand het over Danny Tenaglia heeft!!! Terwijl hij toch de Godfather aller DJ's is!


Er zijn wel meer DJ's die in NL onbekend zijn en in het buitenland andersom :yes:
Uitspraak van babyboom op zondag 4 juni 2006 om 13:17:
allemaal leuk en aardig maar het blijft gvd wel bijna 90 euro voor een feestje!!!


Een kaartje voor alléén de vrijdag kost geen 90 euro maar 39 ex. fee. Volgens de UDC site zullen er extra voorzieningen komen mocht men toch willen overnachten. Uiteraard zal men dan andere polsbandjes krijgen zodat er een verschil bestaat
tussen de weekenders en de vrijdag overnachters.

Uitspraak van Copiloot op maandag 5 juni 2006 om 17:28:
Shit, lekker op tijd. Heb ik afgelopen week 90 euro betaald voor mijn weekender kaartje omdat ik de prodigy perse wil zien, kan het nu ook voor 39 euro. EN BEDANKT UDC.

Nee bedank gemeente Velsen maar, UDC had ook liever het feest in de eerste week van augustus.
Uitspraak van Copiloot op dinsdag 6 juni 2006 om 17:10:
Nee, maar ik vind dat ze wel iets terug kunnen doen voor de mensen die nu "opgescheept" zitten met een weekendkaart. Ik zou echt niet weten wat, en ik vind de line-up van zaterdag ook zeker vet, maar heb dat weekendkaartje toch echt alleen voor the prodigy gehaald.

Probeer je toch te ruilen met iemand anders.
Het was jou eigen keuze dat je een weekender hebt gekocht om de Prodigy te zien, niemand heeft je daartoe gedwongen.
ach heb twee kaarten en ik ga nie eens hahahahah voor een leuk prijsje mag iemand ze over nemen hoor hoef je ook niet zoveel voor te betalen
39 euro voor prodigy is niet duur :) allicht wel ff kijken.. balen dat ik moet werken zaterdag!
Kaartje ligt al ruim 2 maanden te wachten dus ga me niet meer druk maken veder.
 
Ik vind 85 euri voor 2 dagen wel goed te doen,line-up is ook weer superrr!!

En dan mag iedereen het wel over de festivals in Duitsland hebben maare wat denk je dat het kost om daar in Duitsland te komen :)
Denk dat je dan alsnog het zelfde kwijt bent!
hoi mensen ik ga wle mis naar Dance Valley 2006 ik kan mis graates kaarten krijgen maar 90 euro is wel duur is 5 min loopen en tog veel geld duk kan me voorstelen

ik ga mazzzzzzzzzzzzz
De kaarten voor vrijdag kosten € 39,- de toegangsprijs voor zaterdag bedraagt € 62,50 en het camping passepartout voor het gehele weekend kost € 85,- De genoemde prijzen zijn exclusief voorverkoopfee.


Artiest {SHOWLIST artist 41497, 51180}
Appels met peren vergelijken! Dat is het! Ben je nou een liefhebber, of ben je het niet. Dance-Valley is namelijk echt niet te vergelijken met Nature One. DV is veel breder qua stromingen, terwijl N1 meer de underground stijlen zijn. Bij N1 staan veel meer locale helden, die lang niet zo veel kosten als de locale helden van Nederland. Dus das een slechte vergelijking. Festivals die wel te vergelijken zijn, bijvoorbeeld Global Gathering, die kosten net zo veel.

Ik ga dus WEL naar dance-valley en ja ik heb met plezier € 85,- betaald voor 2 dagen lang genieten. Dat maakt mij een liefhebber. En als je geen liefhebber ben, hou dan je muil en blijf lekker thuis.
 
Ik wil ook vrijdag,maar er wilt niemand mee..dus houd het op :(
 
dus kan ik met een weekend kaart gewoon naar huis na de vrijdag en terug op de zaterdag, of ben je verplicht om te campen of een los een vrijdag en een zaterdag kaarten te kopen??
laatste aanpassing
Nee, met een weekendkaart is het de bedoeling dat je blijft. Wil je tussendoor naar huis zal je twee kaartjes moeten kopen.

En **Bi@nc@**, van mijn vrienden gaat er ook niemand op vrijdag, ik heb alle smoesjes wel gehoord inmiddels, dus ga ik alleen. Op een festival als dit ben je namelijk nooit alleen! Ik kom vast wel weer mensen tegen.
 
ach ja, dan ga ik maar camperen, kan ook best leuk worden denk ik