Partyflock

Bumble onthult 'Making Moves In Music' finalisten

 

Bumble onthult 'Making Moves In Music' finalisten

gepubliceerd door , op
Bumble onthult 'Making Moves In Music' finalisten (afbeelding)
In november 2018 kondigde Bumble de 'Making Moves In Music' campagne aan, een muzikaal initiatief om de strijd aan te gaan tegen de ongelijkheid in een sterk door mannen gedomineerde muziekindustrie. De female first social network app met meer dan 50 miljoen gebruikers wereldwijd wil met deze campagne vrouwelijke DJ's en producers een podium bieden binnen de muziekindustrie.

Het initiatief dat in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk is gelanceerd, heeft meer dan 500 aanmeldingen ontvangen, met iedere vrouw strijdend voor de kans om te mogen draaien op één van de grootste zomerfestivals; Mysteryland 2019.

Na intensief beraad kondigt Bumble, samen met haar campagne partners PR bureau The Media Nanny, Nederlands grootste entertainment- en media bedrijf ID&T en het Amerikaanse label Astralwerks, met trots de 6 DJ's / producers aan die het tot de volgende ronde van het Making Moves In Music initiatief hebben weten te schoppen.

De 6 finalisten zullen tegen elkaar strijden voor de 3 begeerde finale plekken door een intensieve driedaagse masterclass en bootcamp in Amsterdam te volgen. Tijdens deze bootcamp leren de finalisten waardevolle technieken van experts uit de muziekindustrie, inclusief masterclasses over social media en hoe je geboekt kan worden als DJ voor een festival.

Aan het einde van de drie dagen wordt de finalisten gevraagd een set van 45 minuten voor te bereiden en deze te draaien in de bekende Amsterdamse Kopstootbar. Over het gehele weekend houdt de Making Moves In Music jury, bestaande uit muziekexperts op verschillende gebieden, de finalisten goed in de gaten.

De 3 gekozen finalisten worden aangekondigd in de week van 28 februari, waarnaar ze mee worden genomen naar Los Angeles voor een driedaags bootcamp bij record label Astralwerks. Daar zullen ze voor ultieme uitdagingen komen te staan en strijden voor de titel.

De winnares wordt aangekondigd in maart en meegenomen naar het meest erkende muziekevenement ter wereld; Miami Music Week. Een optreden op Mysteryland, één van ID&T's grootste zomerfestivals, behoort ook tot het prijzenpakket.

Afgelopen jaar bestond slechts 19% van de geboekte artiesten op festivals uit vrouwen of groepen met op zijn minst één vrouwelijk lid. Met deze campagne hoopt Bumble het bewustzijn te vergroten over de ongelijke verdeling in de muziekindustrie, met als doel kansen te creëren voor vrouwelijke DJ's en producers op muziek podia en festivals.

Meet the finalists
Phi Nix, Netherlands
Nicky Elisabeth, Netherlands
cassine, United Kingdom
Robyn Bevan, United Kingdom
Florence Bird, United Kingdom
Outsider, Germany