Partyflock
 
­ Nederland

Millennials dragen het Amsterdam Dance Event

gepubliceerd door , op
Millennials dragen het Amsterdam Dance Event
19 oktober 2017
ADE was vorig jaar met 450 events op 140 locaties, met 2.200 artiesten en ruim 375.000 bezoekers de grootste editie ooit. Hoe komt dat? Vooral omdat millennials (in Nederland een groep van zo'n 4 miljoen mensen) experiences zoals festivals, concerten en clubs meer dan ooit omarmen. Uit ons onderzoek blijkt dat 54% van de millennials het afgelopen jaar op een muziekevent geweest en 89% van de millennials zegt ervaringen belangrijker te vinden dan fysieke producten. Een andere trend is dat millennials ook steeds meer overdag naar events gaan. Grote events als Awakenings,HYTE en Dockyard spelen daar op in.

Dat social media een belangrijke rol speelt bij deze generatie is natuurlijk ook geen geheim. Wat wel verrassend is, is dat 54% van de millennials vooral events bezoekt om dit te kunnen laten zien aan hun volgers en vrienden op social media. 68% vindt het dan ook leuk om content over en van events op hun tijdlijn terug te vinden. 64% vindt het bezoeken van een event waardevoller dan online content.

Eventbrite is een van de grootste eventtechnologieplatformen ter wereld. Organisatoren van events gebruiken Eventbrite om hun ticketverkopen te versterken, events te promoten en te managen en operationele activiteiten op locatie uit te kunnen voeren. Tijdens ADE hebben we op woensdag 18 oktober en donderdag 19 oktober een hangout bij Ron's Gastrobar Paris waar we onder andere vertellen over hoe we samenwerken met partners als Facebook en Spotify.

12 opmerkingen

"Wat wel verrassend is, is dat 54% van de millennials vooral events bezoekt om dit te kunnen laten zien aan hun volgers en vrienden op social media. 68% vindt het dan ook leuk om content over en van events op hun tijdlijn terug te vinden. "

Vind ik niet verrassend. Wel verontrustend.
laatste aanpassing
Ehh maar de meeste ADE-events zijn 18+ dus helemaal niet toegankelijk voor millenials (=geboren 2000+?)

Maar goed ook want de sfeer wordt er niet beter op als kinderen welkom zijn.
Dat social media een belangrijke rol speelt bij deze generatie is natuurlijk ook geen geheim. Wat wel verrassend is, is dat 54% van de millennials vooral events bezoekt om dit te kunnen laten zien aan hun volgers en vrienden op social media. 68% vindt het dan ook leuk om content over en van events op hun tijdlijn terug te vinden.


triest, ik zag laatst zelf eens millenialtje reageren in een facebook bericht van awakenings waarin zo n gozertje jeff mills neerzette als een dj zonder techniek die niet kon draaien....
Uitspraak van BryTwy op donderdag 19 oktober 2017 om 11:21:
Ehh maar de meeste ADE-events zijn 18+ dus helemaal niet toegankelijk voor millenials (=geboren 2000+?)


De definitie van een millenial is: gebroren tussen 1980 en 2000
Uitspraak van Gelache woar op donderdag 19 oktober 2017 om 11:51:
triest, ik zag laatst zelf eens millenialtje reageren in een facebook bericht van awakenings waarin zo n gozertje jeff mills neerzette als een dj zonder techniek die niet kon draaien....


die gene mag ik graag verwijzen naar het feest tech909 .
laatste aanpassing
Zo uit de losse pols dit
Uitspraak van Gelache woar op donderdag 19 oktober 2017 om 11:51:
Wat wel verrassend is, is dat 54% van de millennials vooral events bezoekt om dit te kunnen laten zien aan hun volgers en vrienden op social media.


Het woordje "vooral" maakt deze zin heel bizar, alsof dit de belangrijkste reden zou zijn?
Uitspraak van Dano1974 op donderdag 19 oktober 2017 om 20:07:
Het woordje "vooral" maakt deze zin heel bizar, alsof dit de belangrijkste reden zou zijn?


Toevallig was ik gister op ASOT. De zin die je citeert is niet verassend. Er staan oprecht mensen om de 5/6 minuten Snapchatfilmpjes te maken en verder om zich heen te loeren, met zo'n blik en houding van: Wat doe ik hier?!
Uitspraak van Dano1974 op donderdag 19 oktober 2017 om 20:07:
Het woordje "vooral" maakt deze zin heel bizar, alsof dit de belangrijkste reden zou zijn?


euh ja. Er groeit een generatie op waarbij het individu, zij zelf, centraal staan. Dus je gaat naar een festival, concert om daarmee op social media te shinen. Muziek is voor die millenials bijzaak terwijl oudere generaties de muziek op nr 1 zette en pas daarna alle randzaken
Uitspraak van Gelache woar op vrijdag 20 oktober 2017 om 16:28:
Muziek is voor die millenials bijzaak terwijl oudere generaties de muziek op nr 1 zette en pas daarna alle randzaken

Ken genoeg oudere mensen die staan te filmen hoor. Loopt ook een voorbeeld hier op Flock rond die onder feesten naderhand weet ik hoeveel filmpjes post. :x

Conclusie is volgens mij dat we bijna allemaal verslaafd zijn aan die telefoon, die continue in ons hand hebben en met zijn allen hetzelfde staan te filmen.
laatste aanpassing
Uitspraak van B-Flock :bounce: op vrijdag 20 oktober 2017 om 21:00:
Loopt ook een voorbeeld hier op Flock rond die onder feesten naderhand weet ik hoeveel filmpjes post.

Hahaha ik ken er ook zo een... snap best dat mensen filmpjes maken. Maar uiteindelijk ga je naar het feest voor het feest of de muziek/DJ of omdat het gezellig is omdat je vrienden gaan lijkt mij. Vind het leuk om op social media te zien waar iedereen uithangt. Maar dat als primaire reden te noemen om naar een feest te gaan 🤔
Ik neem mijn mobiel het liefst niet mee. Stukken leuker en ideaal tijdens het dansen..