Partyflock
 

b2s volledig in handen SFX

gepubliceerd door , op
b2s volledig in handen SFX
OrganisatiesSFX
B2S Site
De hegemonie van SFX gaat door. Gisteren maakte het bedrijf bekend b2s Holding BV over te zullen nemen. B2S specialiseert zich vooral in hardere stijlen en kennen we natuurlijk van onder meer Decibel, Hard Bass, Thrillogy, Knock Out en Loudness.

SFX had al 50% van de aandelen van B2S in handen. Dit was onderdeel van de deal met ID&T die afgelopen oktober werd gesloten. Toentertijd werd al afgesproken dat SFX de andere helft van de aandelen van B2S over zou nemen. Het bedrijf betaalt $14.3 miljoen (ongeveer €10,5 miljoen) in contanten en 400.000 SFX-aandelen.

Bron: Businesswire.com

109 opmerkingen

Uitspraak van Sten1990 op vrijdag 20 december 2013 om 12:31:
Dat is je antwoord? Wow, onderbouwd en overtuigend.

Ik heb nog niks gelezen wat ze fout hebben gedaan, alleen maar een hoop geklaag wat nergens op gebaseerd is. Gaat iemand nog uitleggen wat ze fout doen of weet niemand het en moeten we gewoon weer wat te zeiken hebben?


amerika heeft tot op dit punt nog bijna niets toegevoegd aan de dance scene. ik denk dat de meeste mensen gewoon bang zijn dat alles naar de filestijnen gaat omdat praktisch de hele scene in amerikaanse handen komt.
that's just my guess.
Jij denkt dat als het hele zelfgecreëerde EBM-verhaal niet (meer) pakt, die Amerikanen de boel niet zullen van de hand doen? Meer heb ik niet gezegd.
Werkzaam bij JP dance events
Artiest {SHOWLIST artist 40343, 66932}
Uiteindelijk verandert er niet veel. De kartelvorming die er al was, komt alleen in andere handen. Echter is daar het nodige voor betaald en dat is niet alleen om naampjes van evenementen op te kopen, vandaar overal de scepsis. Die begrijp ik heel goed. De markt in NL heeft echter maar een bepaalde prijselasticiteit, omdat het aanbod erg royaal is. De klant zal er prijstechnisch maar mondjesmaat iets van merken, verwacht ik.

Echter op artiestenvlak zie ik wel een enorm probleem. Voorheen was het ID&B2Q kartel al heer en meester in het maken en breken van artiesten. Zat je niet in hun artiestenlijst, dan kon je optredens op (hun) grote feesten vergeten en daarmee kon je naam ook niet meer groeien, slechts enkele djs uitgezonderd. Dat zal alleen maar meer worden, omdat ook iMotion in het gamma zit en een zeer belangrijke dance hitcharts site: beatport.
Verder kan SFX nu ook makkelijker exclusiviteit of wurgcontracten eisen bij artiesten, want als ze daar niet in mee gaan mogen ze niet meer op hun grootste feesten draaien. Wat je als artiest toch nodig hebt om een naam hoog te houden. Dan haal ik de mogelijkheden binnen beatport nog niet aan. Als concurrerend festival moet je dan ook nog maar zien wat er van die grote artiesten te krijgen is, na de SFX goedkeuring.

Uitspraak van Simon Kleineberg op zaterdag 21 december 2013 om 05:38:
B2s was was lekker zelfstandig en deed niet meer aan de comereciele gekkigheid..


Dus € 69,50 voor een middagje/avondje Decibel is een koopje?
laatste aanpassing
Uitspraak van Thom-ass [Neetjur Wan 2002 - 2010] op zaterdag 21 december 2013 om 12:33:
Dus € 69,50 voor een middagje/avondje Decibel is een koopje?


Ja dat is geen geld voor zo'n feest! als je kijkt in verhouding naar Sensation, Freaqshow en Qlimax etc, waar je voor hetzelfde bedrag
maar 1 area krijgt.. voor een gunz for hire te programeren moet een organisatie als minster 1000 kaarten a 69 euro verkopen, dan moet de rest van het festival
aan materiaal oook nog betaald worden..
Uitspraak van Pascal_1974 op vrijdag 20 december 2013 om 10:37:
tsja.. maakt toch geen zak uit. Iedereen zal toch blijven gaan naar die feestjes want anders hoor je er niet bij! Eigenlijk zou iedereen dit moeten boycotten. Genoeg andere kleinere organisaties zoals Par-T, Wish, kloontjes etc die het net zo goed doen. Die zullen hopelijk ook nooit hun ziel verkopen aan de grote dance-duivel.


Je vergeet een goede organisatie, TT Events :haha:
Artiest {SHOWLIST artist 87534, 3403}
Uitspraak van Scott Marten op vrijdag 20 december 2013 om 13:40:
Je kan zeggen wat je wil... Maar toch knap gedaan van Jan. Van kleine feestjes in Tropicana naar de eerste Decibel met 3 tenten in een weiland... naar dit.
Ik zeg petje af.


idd.....gezeik allemaal....gewoon goed gedaan! (y)
 
Uitspraak van Simon Kleineberg op zaterdag 21 december 2013 om 14:07:
Ja dat is geen geld voor zo'n feest! als je kijkt in verhouding naar Sensation, Freaqshow en Qlimax etc, waar je voor hetzelfde bedrag
maar 1 area krijgt.. voor een gunz for hire te programeren moet een organisatie als minster 1000 kaarten a 69 euro verkopen, dan moet de rest van het festival
aan materiaal oook nog betaald worden..


Op Decibel komen ook bijna 2x zoveel mensen als op Qlimax, en bijna 6x zoveel mensen als op Freaqshow. De inkomsten zijn dus ook een veelvoud. Je kunt jouw vergelijking dus niet op deze manier maken.

Bovendien is een artiestengage van € 69.000 voor G4H natuurlijk absolute onzin.



Uitspraak van Simon Kleineberg op zaterdag 21 december 2013 om 05:38:
SFX = ID&T, Qdance, B2s, Paylogic, Dance-tunes, Sineac, Blooming Dale, Platimun Agency, SlamFM.. etc...
kortom alles is in handen van amerika..


SlamFM is momenteel van Talpa; sinds 2007 al niet meer in bezit van ID&T. Bloomingdale en Cineac zijn al sinds 2006 niet meer van ID&T. Cineac bestaat zelfs al 4 jaar niet meer.



Uitspraak van toerist op zaterdag 21 december 2013 om 02:29:
ja, het is een ondernemer die het leuk vind te investeren in winstgevende bedrijven nnndus


In muziek- en evenement gerelateerde bedrijven, ja. Daar is een duidelijke rode draad in zichtbaar. Jouw aanname dat deze ondernemers daar geen passie voor voelen is nergens op gebaseerd. En dus klopt ook de rest van je beredenering niet.



Uitspraak van t0mm1e op vrijdag 20 december 2013 om 21:38:
Het is de vaag of SFX in Nederland een groeimarkt ziet, of meer een volwassen stabiele omgeving waar ze niet veel kunnen of willen groeien. In dat laatste geval is er een kans dat geld vanuit Nederland wordt geherinvesteerd in andere landen.


Je hele verhaal gaat, hoewel onderbouwd, slechts over de verdeling van winst. Dat is één aspect om deze gebeurtenissen te beoordelen, maar ik vind het persoonlijk minder interessant. Of de winst wordt gebruikt om radiostations van te kopen (ID&T), om concepten en muziek te ondersteunen of om Hollywood villa's te bemachtigen is mij om het even zolang de kwaliteit, de toegankelijkheid en het aanbod van de (Nederlandse) EDM evenementen in orde is. En dat neemt nog steeds zienderogen toe - iets waar ik met deze overnames ook niet zo snel verandering in verwacht te zien komen.


Al met al kan deze bundeling van macht ook hele mooie dingen gaan betekenen, iets waar Duncan bij de overname van ID&T ook al over sprak: mondiale investeringskracht; schaalvergroting, schaalvoordeel. Zoals ook de kwaliteit van de Sensation producties enorm is toegenomen sinds de shows in 20 landen kunnen worden hergebruikt, kunnen we dit ook verwachten voor Mysteryland, Qlimax, Decibel, Energy en noem ze maar op. Dit is de enige concrete verandering die ik op korte termijn verwacht mee te maken naar aanleiding van het SFX circus, en daar profiteren wij Nederlanders als eerste van.
laatste aanpassing
Uitspraak van actief op zaterdag 21 december 2013 om 18:16:
Je hele verhaal gaat, hoewel onderbouwd, slechts over de verdeling van winst. Dat is één aspect om deze gebeurtenissen te beoordelen, maar ik vind het persoonlijk minder interessant. Of de winst wordt gebruikt om radiostations van te kopen (ID&T), om concepten en muziek te ondersteunen of om Hollywood villa's te bemachtigen is mij om het even zolang de kwaliteit, de toegankelijkheid en het aanbod van de (Nederlandse) EDM evenementen in orde is. En dat neemt nog steeds zienderogen toe - iets waar ik met deze overnames ook niet zo snel verandering in verwacht te zien komen.


Het zal mij een worst wezen hoe goed de evenementen wel niet worden. Ik ga er toch niet meer heen. Ben ouwe saaie lul geworden :D
Ik vind in principe wel interessant waar rijkdom uiteindelijk heengaat en wat er mee gedaan wordt.
Als SFX hier de markt afroomt en het allemaal investeert in Zuid-Amerika omdat daar de 'EDC' markt met 200% groeit, dan wordt jij daar toch ook niet specifiek heel blij van?
Ik zeg niet dat dat gaat gebeuren, maar b2s was voorheen 50% in Nederlandse handen, dus de eigenaren hadden toen ook baat bij investeren in Nederland. Nu gaat die 50% van de winst eerst naar de US en dan gaan ze DAAR bedenken wat er mee gaat gebeuren.
Er is nu gewoon meer kans dat de winst die in Nederland gemaakt wordt niet 100% terugvloeit naar Nederland.

Uitspraak van actief op zaterdag 21 december 2013 om 18:16:
Al met al kan deze bundeling van macht ook hele mooie dingen gaan betekenen, iets waar Duncan bij de overname van ID&T ook al over sprak: mondiale investeringskracht; schaalvergroting, schaalvoordeel. Zoals ook de kwaliteit van de Sensation producties enorm is toegenomen sinds de shows in 20 landen kunnen worden hergebruikt, kunnen we dit ook verwachten voor Mysteryland, Qlimax, Decibel, Energy en noem ze maar op. Dit is de enige concrete verandering die ik op korte termijn verwacht mee te maken naar aanleiding van het SFX circus, en daar profiteren wij Nederlanders als eerste van.


Dat zijn zeker voordelen. Meer winst voor SFX, meer mogelijkheden dat ze dat investeren in nog mooiere shows.
Daartegenover heb je een zeer machtig bedrijf dat op veel vlakken de dienst kan uitmaken. Overigens was hier ook al enigszins sprake van voor SFX de boel opkocht natuurlijk.
Voor bezoekers heeft dat niet altijd een enorm nadeel. Google wordt door veel mensen ook nog steeds gewaardeerd.
Tegelijkertijd hebben ze Google maps jarenlang (en nog steeds) met geld van hun zoekmachine gefinancieerd en alle concurrentie er uitgedrukt.
Nu plaatsen ze er al steeds meer reclame in EN moeten bedrijven die meer dan 25.000 pagina's met een kaart laten zien (Partyflock ook) gewoon betalen. Nu. Nu er geen concurrentie meer is.
En als de staat zelf een bouwbedrijf gaat beginnen heet het concurrentievervalsing. Hoe heet het dan dat SFX ook beatport er bij koopt om uitgifte van muziek te beheersen? Of dat Google met inkomsten van hun zoekmachine allerlei andere projecten begint?
Ik zeg ook niet dat dit fout is, of dat dit niet moet trouwens. Dit is gewoon hoe het nu werkt. Als een bedrijf veel geld verdient, dan zal het dat geld willen gebruiken om wellicht heel andere dingen te gaan doen, om daar in te investeren. Zo breidt een bedrijf steeds verder uit (als het succesvol is) en wordt het steeds machtiger.
Ik begeef mij hier ook steeds meer op filosofisch gebied en eigenlijk gaat wat ik zeg al helemaal niet meer over specifiek deze situatie. Maar het geeft wel aan waarom ik ook in deze situatie kritisch ben op wat er gebeurt en niet zeg "SFX for president! All hail our new EDM overlords!"
Dus dat, mooi verwoord T0mmi3!
Uitspraak van actief op zaterdag 21 december 2013 om 18:16:
Zoals ook de kwaliteit van de Sensation producties enorm is toegenomen sinds de shows in 20 landen kunnen worden hergebruikt, kunnen we dit ook verwachten voor Mysteryland, Qlimax, Decibel, Energy en noem ze maar op


dit is al lopende..Mysteryland naar o.a. Chile, VS, Taiwan, China e.d. Sensation gaat ook heel Azie veroveren.
mark my words dat Defqon ook meerdere landen zal aandoen, langzamaan is EDM niet het enige, maar harddance is ook enorm opkomend wereldwijd.

Uitspraak van actief op zaterdag 21 december 2013 om 18:16:
Bovendien is een artiestengage van € 69.000 voor G4H natuurlijk absolute onzin.


volgens mij heb jij geen flauw idee wat DJ's verdienen he;)

kort maar krachtig:

Uitspraak van t0mm1e op zaterdag 21 december 2013 om 23:54:
Meer winst voor SFX, meer mogelijkheden dat ze dat investeren in nog mooiere shows.


Beetje jammer.
All About the money.
Zag je ook inderdaad met thunderdome.
zakken gevuld en over naar een ander concern.

Hoop dat er IND niet te veel veranderd.
Maar het zal me niks verbazen.

Iig heel veel genoten van b2s
Bedankt voor de mooie jaren
Uitspraak van Arrr69 op zondag 22 december 2013 om 13:58:
Bovendien is een artiestengage van € 69.000 voor G4H natuurlijk absolute onzin.
volgens mij heb jij geen flauw idee wat DJ's verdienen he


G4H voor €69000 hahahaha dat verdiend geen 1 harddance artiest.
Uitspraak van Pascal_1974 op zondag 22 december 2013 om 22:01:
G4H voor €69000 hahahaha dat verdiend geen 1 harddance artiest.


zo ver zitten ze er niet vanaf..
echter hangt het natuurlijk van een aantal factoren af..maar toch hebben ze niks te klagen..house en trance artiesten doen het idd aanzienlijk beter
Uitspraak van Arrr69 op zondag 22 december 2013 om 13:58:
volgens mij heb jij geen flauw idee wat DJ's verdienen he;)


Uitspraak van Arrr69 op zondag 22 december 2013 om 22:14:
zo ver zitten ze er niet vanaf..


Gast, denk even na. Voorbeeld uit de realiteit: G4H staat aankomend optreden in Fox in stadskanaal. Kaartjes zijn 8 euro per stuk en er past 1.800 man in die toko. Zou dus betekenen dat wanneer alle entree naar G4H zou gaan, ze nog minstens 50.000 euro bij zouden moeten leggen om het op entree te redden, of dat er per persoon die binnen is een slordige 30/35 euro aan drank uitgegeven zou moeten worden mits uitverkocht. Dan hebben we het nog niet eens over een Headhunterz gehad die er ook nog staat, plus de onkosten van de toko zelf. Makes perfect sense right?

Het zal eerder tussen de 3.000 en de 5.000 schommelen dan dat het over de 10.000 heen gaat, laat staan 69.000.

Uitspraak van Simon Kleineberg op zaterdag 21 december 2013 om 14:07:
Ja dat is geen geld voor zo'n feest! als je kijkt in verhouding naar Sensation, Freaqshow en Qlimax etc, waar je voor hetzelfde bedrag
maar 1 area krijgt.. voor een gunz for hire te programeren moet een organisatie als minster 1000 kaarten a 69 euro verkopen, dan moet de rest van het festival
aan materiaal oook nog betaald worden..


Ik denk dat jij een behoorlijk vertekend beeld hebt van de prijs die je voor een harddance act betaald. I rest my case.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Sten1990 op zondag 22 december 2013 om 22:53:
Gast, denk even na. Voorbeeld uit de realiteit: G4H staat aankomend optreden in Fox in stadskanaal. Kaartjes zijn 8 euro per stuk en er past 1.500 man in die toko. Zou dus betekenen dat wanneer alle entree naar G4H zou gaan, ze nog minstens 57.000 euro bij zouden moeten leggen om het op entree te redden, of dat er per persoon die binnen is een slordige 30/35 euro aan drank uitgegeven zou moeten worden mits uitverkocht. Dan hebben we het nog niet eens over een Headhunterz gehad die er ook nog staat, plus de onkosten van de toko zelf. Makes perfect sense right?

Het zal eerder tussen de 3.000 en de 5.000 schommelen dan dat het over de 10.000 heen gaat, laat staan 69.000.


Ik kan mij voorstellen dat de boekingsprijs voor een zaterdag veel hoger zal liggen dan voor een dinsdagavond (kerstavond). Maar je beredenering lijkt mij verder kloppend. Ik heb persoonlijk geen verstand/inzicht in DJ gages, wie wel?
Uitspraak van Sten1990 op zondag 22 december 2013 om 22:53:
Het zal eerder tussen de 3.000 en de 5.000 schommelen dan dat het over de 10.000 heen gaat, laat staan 69.000.


Kan me nog herinneren dat dj Dana toen een keer op een feestje in Woerden iets van 1600 euro vroeg en dat was in de tijdsgeest dat zij als (early) hardstyle artiest zeer gewild was. Dus gezien de inflatie en de nu meer volwassen scene zou ik ze max op 5000 inschatten.

Hoe dan ook. 69.000 is way too much. Dat zijn eerder bedragen die in de buurt komen van Avicci, Quetta, etc
laatste aanpassing
Lekker geloven dat die knapen zoveel verdienen hahaha
Uitspraak van Sten1990 op zondag 22 december 2013 om 22:53:
Gast, denk even na. Voorbeeld uit de realiteit: G4H staat aankomend optreden in Fox in stadskanaal. Kaartjes zijn 8 euro per stuk en er past 1.800 man in die toko. Zou dus betekenen dat wanneer alle entree naar G4H zou gaan, ze nog minstens 50.000 euro bij zouden moeten leggen om het op entree te redden, of dat er per persoon die binnen is een slordige 30/35 euro aan drank uitgegeven zou moeten worden mits uitverkocht. Dan hebben we het nog niet eens over een Headhunterz gehad die er ook nog staat, plus de onkosten van de toko zelf. Makes perfect sense right?

Het zal eerder tussen de 3.000 en de 5.000 schommelen dan dat het over de 10.000 heen gaat, laat staan 69.000.


als je verder leest, zie je dat het afhangt van factoren o.a. aantal bezoekers, tijdstip, live/niet live, locatie, etc etc.
ik denk absoluut na, en weet waar ik over praat hoor:)
ik heb nergens gezegd dat ze 69.000 per optreden krijgen, maar sommige acts komen hier echt wel aan hoor.
Uitspraak van toerist op zondag 22 december 2013 om 23:24:
Kan me nog herinneren dat dj Dana toen een keer op een feestje in Woerden iets van 1600 euro vroeg en dat was in de tijdsgeest dat zij als (early) hardstyle artiest zeer gewild was. Dus gezien de inflatie en de nu meer volwassen scene zou ik ze max op 5000 inschatten.

Hoe dan ook. 69.000 is way too much. Dat zijn eerder bedragen die in de buurt komen van Avicci, Quetta, etc


als je denkt dat Avicii en Guetta hun bed uitkomen voor een optreden van 69.000 zit je er flink naast;)
uitzonderingen daar gelaten zoals o.a. ADE
Ik heb wel eens gehoord dat Guetta een ton kreeg voor Tomorrowland in het jaar dat hij nr 1 van de DJ MAG top was....... :O
Jaar of 5 geleden hoorde ik van een eigenaresse van een kleine club in Limburg dat ze voor Don Diablo 3500 moest betalen voor een uurtje......

Wil niet per se hier een discussie beginnen over fees, maar ik denk dat heel veel mensen (nog) niet beseffen dat naast organisaties artiesten en hun 4 boekers/managers/PR-mensen/etc ook verantwoordelijk zijn voor het duurder worden van events. En Tiesto die een kwart miljoen krijgt voor een optreden in Vegas? Kom op.....is dat ECHT nodig of ECHT verdiend? Kweenie.....als ik het zelf zou krijgen zou ik het misschien ook wel verdedigen natuurlijk 8)
Uitspraak van Arrr69 op maandag 23 december 2013 om 09:26:
als je denkt dat Avicii en Guetta hun bed uitkomen voor een optreden van 69.000 zit je er flink naast;)
uitzonderingen daar gelaten zoals o.a. ADE


ik zeg ook: "bedragen die in de buurt komen van" twee jaar terug vroeg Avicci nog 150.000 voor een optreden met oud en nieuw. Dus ja, het kan nog veel gekker :)
Vergeet niet dat SFX jaren geleden dit kunstje al eens deed in de pop/rock en hier wereldwijd LiveNation van gemaakt heeft. (voorheen Mojo in NL) Dus gaat er nu niemand meer naar concerten of naar Lowlands omdat Livenation de grootste partij is van NL? Precies, wat een onzin! LiveNation zorgt er alleen maar voor dat er dikke artiesten optredens komen verzorgen.
Is wel een mooi totaal pakket aan het worden van de marktleiders..

SFX -> ID&T, Q-dance, B2S, Paylogic

Heb je wel alles binnen een bedrijf. Ergens hoop ik op wat kosten 'besparing' daardoor.
Uitspraak van Robkûh :hi: op dinsdag 24 december 2013 om 19:15:
Heb je wel alles binnen een bedrijf. Ergens hoop ik op wat kosten 'besparing' daardoor.


Voor het bedrijf wel, klant niet.

Van wie is Art of Dance eigenlijk, is dat nog zelfstandig of ook al onderdeel van?
Gewoon verdiepen in wat andere stijlen, dan heb je Q-dance helemaal niet nodig ;) Er is genoeg toffe muziek die niet voor een substantieel drijft op marketing.
Uitspraak van Mental Power op woensdag 25 december 2013 om 06:04:
Art of Dance


Ik weet het eigenlijk niet. Volgens mij net als UDC en MoH best zelfstandig nog..
Domme jongen. Er is zoveel meer dan de standaard meuk van Q-dance.