Partyflock
 
­ Nederland

Tomorrowland zet grof geschut in tegen slecht weer

gepubliceerd door , op
Tomorrowland
18 februari 2013
De organisatoren van Tomorrowland zetten voor het eerst hagelkanonnen in tegen de verwachte onweersbuien. Het festival gaat vrijdag van start, maar de toestellen werden al getest. Tomorrowland wil het comfort van de festivalgangers verhogen met de inzet van hagelkanonnen. De toestellen moeten de mogelijke regen- en hagelbuien op het festivalterrein doen afnemen.

'Met de hagelkanonnen kunnen we de hagel en de regen fel verminderen. Om de zeven seconden gaan we knallen de lucht in schieten. Zo wordt het drukgebied boven de festivalweide en de camping gebroken'', meldt Debby Wilmsen van Tomorrowland.

Het gebruik van hagelkanonnen is een primeur voor een festival in België. De toestellen worden al gebruikt door fruittelers in Limburg. Tomorrowland vindt dit weekend plaats op domein De Schorre in Boom. Het driedaagse dancefestival was in een mum van tijd uitverkocht.

3voor12 deed een belronde en er wordt heftig getwijfeld of de Tomorrowlandgangers wel 'noodweervrij' zullen blijven.....

55 opmerkingen

:roflol:
Goed stukje Marketing weer _O_
De werking van hagelkanonnen is nooit bevestigd. Ik denk dat het echt weinig zal doen met een severe weather zoals het geval was bij Pukkelpop
Benieuwd of dit gaat werken!
Wat een nonsens!
Uitspraak van GabberPinda4Life op vrijdag 26 juli 2013 om 09:38:
Marketing voor?


dat ze alles doen voor de festivalganger het zo compleet en comfortabel mogelijk te maken?
heb nog NOOIT een festival gehoord die zoveel voor een festivalganger doet hoor..dus ja, goede marketing, en goed jezelf in de picture spelen..
Haha, als je niet in ziet wat voor een Marketing apparaat er achter ID&T schuilgaat ;)
Mocht het nu fout gaan door de storm, kunnen ze in ieder geval zeggen dat ze er ALLES aan hebben gedaan om het zo veilig mogelijk te maken en dat de Organisatie geen enkele blaam treft mocht er iets misgegaan zijn.

Marketing stopt overigens niet nadat iets uitverkocht is... Ze hebben een naam hoog te houden, ook nadat een feestje uitverkocht is.
 
Uitspraak van Sjaakhans op vrijdag 26 juli 2013 om 10:00:
Haha, als je niet in ziet wat voor een Marketing apparaat er achter ID&T schuilgaat ;)
Mocht het nu fout gaan door de storm, kunnen ze in ieder geval zeggen dat ze er ALLES aan hebben gedaan om het zo veilig mogelijk te maken en dat de Organisatie geen enkele blaam treft mocht er iets misgegaan zijn.

Marketing stopt overigens niet nadat iets uitverkocht is... Ze hebben een naam hoog te houden, ook nadat een feestje uitverkocht is.


Precies dit :)
Artiest {SHOWLIST artist 54194, 10088, 75936}
Uitspraak van actief op vrijdag 26 juli 2013 om 10:22:
Precies dit :)


En Front Sjaak was geboren!

:p
Uitspraak van Sjaakhans op vrijdag 26 juli 2013 om 10:00:
Marketing stopt overigens niet nadat iets uitverkocht is... Ze hebben een naam hoog te houden, ook nadat een feestje uitverkocht is.


dat dus!
Uitspraak van Arrr69 op vrijdag 26 juli 2013 om 09:50:
dat ze alles doen voor de festivalganger het zo compleet en comfortabel mogelijk te maken?
heb nog NOOIT een festival gehoord die zoveel voor een festivalganger doet hoor..dus ja, goede marketing, en goed jezelf in de picture spelen..


want anders zouden de feesten van ID&T niet uitverkocht raken?
mensen blijven toch wel komen alleen maar door de naam die ze door de jaren heen hebben opgebouwd.
Uitspraak van WallMart op vrijdag 26 juli 2013 om 10:44:
want anders zouden de feesten van ID&T niet uitverkocht raken?
mensen blijven toch wel komen alleen maar door de naam die ze door de jaren heen hebben opgebouwd.


klopt, en die naam hebben ze hoog te houden, want de concurrentie is moordend aan het worden in festivalland.
ze verkopen wel uit, maar waarborgen kwaliteit en doen alles voor de klant..
Uitspraak van WallMart op vrijdag 26 juli 2013 om 10:44:
want anders zouden de feesten van ID&T niet uitverkocht raken?
mensen blijven toch wel komen alleen maar door de naam die ze door de jaren heen hebben opgebouwd.


Kan me toch een tijd herinneren, dat het heel slecht ging. Innercity kwam bijna niemand op af. Veel feesten werden gered door gratis kaarten weg te geven.
Toen hebben ze met Sensation en Mysteryland verder gebouwd, wat zeer succesvol is inmiddels.

Ben benieuwd naar die kanonnen, ga het morgen maar eens testen:-)
 
Uitspraak van RobbieDG op vrijdag 26 juli 2013 om 10:57:
Mysteryland verder gebouwd


Mysteryland verkoopt ook al niet meer zo snel uit als eerst. Hier hebben ze dan ook een tijdje tekort geschoten in de marketing denk ik...
Het verkoopt toch wel uit geld in Nederland echt niet meer :)
Uitspraak van actief op vrijdag 26 juli 2013 om 11:05:
Mysteryland verkoopt ook al niet meer zo snel uit als eerst. Hier hebben ze dan ook een tijdje tekort geschoten in de marketing denk ik...
Het verkoopt toch wel uit geld in Nederland echt niet meer :)


Sfeer is gewoon stuk minder als op tomorrowland, vind ik. En weer is laatste jaren ook super slecht geweest.
 
Uitspraak van RobbieDG op vrijdag 26 juli 2013 om 11:16:
Sfeer is gewoon stuk minder als op tomorrowland, vind ik. En weer is laatste jaren ook super slecht geweest.


Die wordt op Tomorrowland ook steeds minder (mening), hoort nou eenmaal bij meer naamsbekendheid ofzo?
Uitspraak van Sjaakhans op vrijdag 26 juli 2013 om 10:00:
Haha, als je niet in ziet wat voor een Marketing apparaat er achter ID&T schuilgaat ;)


Tomorrowland is inmiddels in zekere zin losgekoppeld van ID&T. Waar het ooit begon als het Mysterland van België, is het na de overname (75%) van ID&T door SFX, qua aandelen terug gekocht door de 2 Belgische eigenaren.

Uitspraak van Sjaakhans op vrijdag 26 juli 2013 om 10:00:
Marketing stopt overigens niet nadat iets uitverkocht is... Ze hebben een naam hoog te houden, ook nadat een feestje uitverkocht is.


De marketing achter dit festival is de natte droom van iedere ondernemer. Ze creëren een droom waar iedereen deel van uit wil maken, daar boven op springt de media er direct boven op, waardoor reclame maken (flyers, advertenties, e.d.) bijna niet meer hoeft. Het feest verspreidt zich zelf.
Dik respect voor de 2 heren die dit (samen met een heel team mensen) voor elkaar weet te krijgen!
Het is dat het Belgen zijn, anders had ik ze kunnen betichten van een gezonde V.O.C.-mentaliteit
Uitspraak van actief op vrijdag 26 juli 2013 om 11:05:
Mysteryland verkoopt ook al niet meer zo snel uit als eerst. Hier hebben ze dan ook een tijdje tekort geschoten in de marketing denk ik...
Het verkoopt toch wel uit geld in Nederland echt niet meer


Ik denk persoonlijk dat het vooral aan het feit ligt dat er TE veel podia zijn, het terrein zo achterlijk groot is en het maar 1 dag duurt. Ik heb vorig jaar met Mysteryland minstens 1 of 2 acts gemist die ik graag zou willen zien omdat het terrein zo ongelofelijk uitgestrekt is en dan baal je wel als je dik 70 euro hebt betaald. Zowel Defqon.1 als Decibel zijn van vergelijkbare grootte maar toch een stuk makkelijker te belopen omdat het terrein compacter is. Van 'The big top' naar de Electric Deluxe tent was je bijna 20 minuten aan het lopen :(
laatste aanpassing
Uitspraak van actief op vrijdag 26 juli 2013 om 11:05:
Mysteryland verkoopt ook al niet meer zo snel uit als eerst. Hier hebben ze dan ook een tijdje tekort geschoten in de marketing denk ik...
Het verkoopt toch wel uit geld in Nederland echt niet meer :)


Ook dit is heel trendgevoelig.
Waar je als technoliefhebber op tijd moet zijn voor je Awakeningskaartjes, moet je als hardere stijl liefhebber ook snel zijn voor je decibel kaartjes.
ML en DV bestaan al zo lang, dat bijna iedere festivalbezoeker er weer meer dan 1x is geweest. Maar omdat het aanbod van festivals met meerdere muzieksmaken de afgelopen jaren ontzettend is gestegen, verkopen deze nu nog maar zeer moeilijk uit. Terwijl de feesten welke zich richten op 1 stijl of 1 stroming, bijna allemaal uitverkopen binnen no time.
Uitspraak van Sjaakhans op vrijdag 26 juli 2013 om 11:35:
Ook dit is heel trendgevoelig.
Waar je als technoliefhebber op tijd moet zijn voor je Awakeningskaartjes, moet je als hardere stijl liefhebber ook snel zijn voor je decibel kaartjes.
ML en DV bestaan al zo lang, dat bijna iedere festivalbezoeker er weer meer dan 1x is geweest. Maar omdat het aanbod van festivals met meerdere muzieksmaken de afgelopen jaren ontzettend is gestegen, verkopen deze nu nog maar zeer moeilijk uit. Terwijl de feesten welke zich richten op 1 stijl of 1 stroming, bijna allemaal uitverkopen binnen no time.


Dit is zeker waar, goed verwoord (y)
laatste aanpassing
Uitspraak van Nijneman op vrijdag 26 juli 2013 om 11:28:
qua aandelen terug gekocht door de 2 Belgische eigenaren.


iig eentje daarvan is begonnen als/in ID&T België hoor :) Niet dat het mij verder zal boeien, maar het is wel degelijk een door ID&T opgezet event.
 
Uitspraak van Sten1990 op vrijdag 26 juli 2013 om 11:32:
Zowel Defqon.1 als Decibel zijn van vergelijkbare grootte maar toch een stuk makkelijker te belopen omdat het terrein compacter is. Van 'The big top' naar de Electric Deluxe tent was je bijna 20 minuten aan het lopen


Bij Decibel ben je ook ongeveer 20 minuten onderweg als je van de ene kant van het terrein naar de andere kant wil.
Uitspraak van actief op vrijdag 26 juli 2013 om 12:34:
Bij Decibel ben je ook ongeveer 20 minuten onderweg als je van de ene kant van het terrein naar de andere kant wil.


Hmm, misschien dat dat in mijn herinnering anders was omdat het toen niet regende en het daardoor geen vervelende wandeling was.. My bad!
Uitspraak van actief op vrijdag 26 juli 2013 om 11:22:
Die wordt op Tomorrowland ook steeds minder (mening), hoort nou eenmaal bij meer naamsbekendheid ofzo?


Ga morgen zelf naar tomorrowland, ben erg benieuwd. Kan me voorstellen dat die minder wordt door steeds meer nationaliteiten. Ben erg benieuwd.
Uitspraak van actief op vrijdag 26 juli 2013 om 12:34:
Bij Decibel ben je ook ongeveer 20 minuten onderweg als je van de ene kant van het terrein naar de andere kant wil.


Irritante bij Decibel is dat iedereen altijd op zijn elvendertigste loopt op die lange weg... Dus mede daarom doe je er een eeuwigheid over altijd :o
 
Uitspraak van Sjaakhans op vrijdag 26 juli 2013 om 13:30:
Irritante bij Decibel is dat iedereen altijd op zijn elvendertigste loopt op die lange weg... Dus mede daarom doe je er een eeuwigheid over altijd


Ja dat klopt vaak wel.
Je kan de wandeling ook zo lang maken als je zelf wil, je kan ook door alle verschillende area's lopen, dan ben je nog langer onderweg
echte festival bezoekers gaan door weer en wind, beetje mo
i boy praktijken dit!!!
Tommorrowland is nog steeds onderdeel van ID&T. Echter is het allemaal verworven in diverse constructies. Ze hebben het nu alleen slimmer aangepakt, dat 's werelds grootste dance-festival niet onderdeel word van SFX
Uitspraak van actief op vrijdag 26 juli 2013 om 13:42:
Je kan de wandeling ook zo lang maken als je zelf wil, je kan ook door alle verschillende area's lopen, dan ben je nog langer onderweg


Decibel is ook echt een feest waar ik zonder planning naartoe ga, want van alle festivals die ik bezocht heb is het daar echt onmogelijk om je aan je planning te houden :lol:
 
Uitspraak van RobbieDG op vrijdag 26 juli 2013 om 13:07:
Ga morgen zelf naar tomorrowland, ben erg benieuwd. Kan me voorstellen dat die minder wordt door steeds meer nationaliteiten. Ben erg benieuwd.


Sfeer was minder, maar nog steeds insane! Weet zeker dat je een top feest hebt :) Hopen dat het niet te hard gaat noodweren alleen....
Jammer dat ik er dit jaar niet bij ben :(
Uitspraak van actief op vrijdag 26 juli 2013 om 14:09:
Sfeer was minder, maar nog steeds insane! Weet zeker dat je een top feest hebt :) Hopen dat het niet te hard gaat noodweren alleen....
Jammer dat ik er dit jaar niet bij ben :(


Omweer duurt vaak maar erg kort. Neem wel poncho mee, en droge kleren in de auto. Komt wel goed.
Uitspraak van Arrr69 op vrijdag 26 juli 2013 om 09:50:
dat ze alles doen voor de festivalganger het zo compleet en comfortabel mogelijk te maken?
heb nog NOOIT een festival gehoord die zoveel voor een festivalganger doet hoor..dus ja, goede marketing, en goed jezelf in de picture spelen..


Klopt alleen denk,ik,niet dat ze,nog marketing nodig hebben;p
Ik geloof er eerlijk gezegd vrij weinig van. Ik wens iedereen er sterkte.
 
Uitspraak van Sjaakhans op vrijdag 26 juli 2013 om 18:47:
WTF is omweer? :roflol:

Weer dat snel omslaat in onweer.
Wolkbreuk zet Tomorrowland onder water

Boven de festivalweide in Boom heeft koning regen vanavond stevig huisgehouden. Het terrein werd omgevormd tot een modderpoel. Tijdens de wolkbreuk werden ook de vooraf felbekritiseerde hagelkanonnen even ingezet.

bron: hbvl
Uitspraak van Jappie-Core op vrijdag 26 juli 2013 om 22:34:
Wolkbreuk zet Tomorrowland onder water

Boven de festivalweide in Boom heeft koning regen vanavond stevig huisgehouden. Het terrein werd omgevormd tot een modderpoel. Tijdens de wolkbreuk werden ook de vooraf felbekritiseerde hagelkanonnen even ingezet.

bron: hbvl


http://www.hbvl.be/backstage/minder-warm-maar-een-even-groot-feest-op-tomorrowland.aspx

Uitspraak van Arrr69 op vrijdag 26 juli 2013 om 09:50:
dat ze alles doen voor de festivalganger het zo compleet en comfortabel mogelijk te maken?
heb nog NOOIT een festival gehoord die zoveel voor een festivalganger doet hoor..dus ja, goede marketing, en goed jezelf in de picture spelen..


Tomorrowland is een festival apart. Dit festival is de natte droom van elke conceptontwikkelaar. Ik bedoel dus alles erop en eraan, van het ontwerp van de stages tot aan de persoonlijke behandeling van de bezoeker..
Zondag ga ik er eens koekeloeren :)
Tijdens de Olympische spelen in peking hebben ze van soortgelijke raketten gebruik gemaakt, volgens mij is dat toen aardig gelukt.
Uitspraak van actief op vrijdag 26 juli 2013 om 11:05:
Mysteryland verkoopt ook al niet meer zo snel uit als eerst. Hier hebben ze dan ook een tijdje tekort geschoten in de marketing denk ik...
Het verkoopt toch wel uit geld in Nederland echt niet meer :)


Je bedoeld een tekort aan een goeie line up:rot:
GEMEENTELIJK RAMPENPLAN OP TOMMOROWLAND EVEN AFGEKONDIGD DOOR REGEN

De gemeenten Boom en Rumst hebben zaterdagnacht rond 1 uur preventief het gemeentelijk rampenplan afgekondigd door de hevige regenval tijdens het muziekfestival Tomorrowland. "Dit vooral om alle actoren stand-by te hebben."
"In de praktijk blijkt er echter geen stormschade te zijn. Wel zijn er op de camping Dreamville een 120-tal tenten ondergelopen. Dat betekent dat er voor een 300 kampeerders droge slaapplaatsen worden voorzien in de gathering-tent van Dreamville. Daar wordt tevens voorzien in extra dekens, koffie en dergelijke".

Voor de rest van de 35.000 kampeerders waren er geen problemen en de uitstroom verliep vlot. Rond 3 uur werd het gemeentelijk rampenplan opnieuw afgeblazen en werd er teruggekeerd naar de operationele coördinatie.

Bron: HBVL

http://www.hbvl.be/backstage/gemeentelijk-rampenplan-op-tomorrowland-even-afgekondigd-door-regen.aspx
laatste aanpassing
Uitspraak van Tja B) op vrijdag 26 juli 2013 om 12:04:
iig eentje daarvan is begonnen als/in ID&T België hoor :) Niet dat het mij verder zal boeien, maar het is wel degelijk een door ID&T opgezet event.


Helemaal correct, iig Michiel is/was van ID&T België, maar als ik mij niet vergis, is het concept Tomorrowland inmiddels dus niet meer van ID&T, maar van die twee heren.
Maar het is inderdaad wel ontstaan als een ID&T evenement.
 
Ik snap de heisa om dit festival niet. :lol:
laatste aanpassing
Dit is geen festival dit is kunst!
En die dingen werken nie, wanne drek
Ik dacht dat het te maken had met de onweer
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 juli 2013 om 14:29:
Ik snap de heisa om dit festival niet.


Ben je er ooit weleens geweest?

Dit festival is van de buitencategorie :)
Kanonnen hoorde je constant knallen, helaas kwam het nog met bakken naar beneden :-)

Festival zelf was inderdaad buitencategorie.

Kunt het goed vergelijken met Mysteryland, waarbij de mainstage de buitencategorie is.
Daarnaast is sfeer erg goed, om 14:00 uur s'middags ging het al los.

Main ging in de avond contant los bij elke beat....niet normaal

Jammer van het weer....
 
Uitspraak van ILoveHardStyle op dinsdag 30 juli 2013 om 14:31:
Ben je er ooit weleens geweest?

Dit festival is van de buitencategorie


Nee al die mainstage artiesten kunnen mij geen ene tering schele. De techno line up daarin tegen was vet. Maar daar ga ik geen 100 euro voor neerleggen.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 juli 2013 om 16:14:
Nee al die mainstage artiesten kunnen mij geen ene tering schele. De techno line up daarin tegen was vet. Maar daar ga ik geen 100 euro voor neerleggen.


Het gaat ook niet alleen om de Mainstage, maar om de totaal ervaring...:)
Maar goed je kunt het pas beoordelen als je er geweest bent. De sfeer op iedere stage is niet normaal !