Partyflock
 
­ Nederland

Horeca-ondernemers storen zich aan smartphone

gepubliceerd door , op
Horeca-ondernemers storen zich aan smartphone
17 juni 2013
Ruim driekwart van de horecaondernemers stoort zich vreselijk aan gasten die meer oog hebben voor hun smartphone dan voor elkaar. Dit blijkt uit de stelling van MissetHoreca.nl. Negentien procent stoort zich er niet aan en vijf procent stoort zich er wel aan, maar zegt er niets van uit angst dat gasten wegblijven.

76 Procent van de in totaal 222 ondernemers die reageerden op de stelling 'Ik stoor me vreselijk aan gasten die meer oog hebben voor hun smartphone dan voor elkaar' beantwoordt de stelling met 'ja'. Negentien procent zegt op deze smartphone-stelling 'nee'. En vijf procent kiest voor het antwoord: 'Als ik er wat van zeg, blijven gasten weg.'

Iedereen kent wel zo'n situatie: in de kroeg, op het terras of uit eten en gasten zijn drukker met hun telefoon dan met tafelgenoten. Blijkbaar is het een doorn in het oog van veel ondernemers, zo blijkt uit de stelling van MissetHoreca.nl. Er iets van zeggen doet het merendeel niet.

Bron: MissetHoreca

Poll, geopend op maandag 17 juni 2013, looptijd van 3956.6 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Ik stoor me ook aan het gebruik van smartphones in horeca-gelegenheden

15951%
Ja!
10634%
Soms
4514%
Nee hoor!
10%
Anders....

42 opmerkingen

Eens een keer een fotootje delen is best, maar de hele avond maar naar die telefoon kijken :no:
Als je uit eten gaat is het vrij simpel, alle telefoons bij elkaar en de eerste wie 'm pakt zonder dit te overleggen mag de rekening betalen :-)
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Ja!"


lekker opzouten met die kuttelefoons op feesten en in de kroeg. Ik stoor mezelf er ook echt aan. Waar is die mooie tijd van vroeger gebleven dat we nog een wegwerp camera bij hadden die we keer op keer moesten opwinden.
Het enige wat ik doe met uitgaan is wat fotootjes maken maar meer niet. Het is niet dat ik uren loop te koekeloeren naar mijn telefoon. Ik zie er heel wat mensen dat wel doen en dat vind ik gewoon irritant.
Ronduit irritant, ik probeer er wel altijd met mensen die dit doen de draak aan te steken.

Het erge is dat mensen het zelf gewoon niet doorhebben.
Uitspraak van [ Ran-Dee ] op maandag 17 juni 2013 om 11:23:
Als je uit eten gaat is het vrij simpel, alle telefoons bij elkaar en de eerste wie 'm pakt zonder dit te overleggen mag de rekening betalen


precies, werkt altijd (y)
Ik vind het altijd vervelend dat mensen in de Horeca bier drinken en geld uitgeven. Kan daar misschien ook een poll over gemaakt worden? :grin

What the hell? Waar bemoeit de Horeca zich mee. Als ik toch op m'n phone wil kijken omdat ik lekker op nu.nl of twitter ofzo zit moet ik dat toch zelf weten? Dan moet m'n gezelschap daar maar wat van zeggen en dan besef ik zelf wel dat ik niet erg sociaal (live dan) bezig ben.
Begrijp me niet verkeerd, ik doe wel eens wat met m'n phone in het openbaar, in de kroeg of where ever. Ik ben er zelf ook van op de hoogte dat velen dat doen, maar zelf hou ik het altijd netjes binnen de perken.
Maar het is toch van de zotten dat ze me in de gaten gaan houden of zich aan me storen? I'm f*ckin' paying for my drinks, right?
Zolang je niemand lastig valt met je telefoon vind ik deze kritiek voornamelijk bemoeizuchtig gezeur.
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Ja!"

Je kan mij echt niet kwaaier krijgen dan meer aandacht hebben voor je smartphone dan voor mij. We spreken toch niet voor niets af.
de horeca gaat zich druk maken om smartphones :roflol:

wees blij dat er nog mensen komen überhaupt met die zgn horeca prijzen in nl
als ik op het strand 6 euro voor een flesje bier betaal maak ik zelf wel uit waar ik mee bezig ben toch :lol:
oja en een fooitje kan er dan ook niet af natuurlijk met zulke prijzen:dood:
laatste aanpassing
Uitspraak van Dance @ G op maandag 17 juni 2013 om 13:13:
6 euro vor een flesje bier


WTF :o
Daar zou ik geen twee rondjes bestellen :no:
 
Artiest Xim
Het is verbazingwekkend als je sommige groepen soms ziet op het terras. Moet altijd wel lachen en schut daarbij flink mijn hoofd. :lol:
Want eigenlijk betekent dat nuchter bekenen in zo'n geval dat die mensen liever bij hun Facebookvriendjes zijn dan met het gezelschap waarmee je op stap bent.

Gewoon je bek opentrekken mensen.:)
Uitspraak van Aeacus op maandag 17 juni 2013 om 12:04:
Zolang je niemand lastig valt met je telefoon vind ik deze kritiek voornamelijk bemoeizuchtig gezeur


+1 ;-)
Als ik het maar gezellig heb....
 
Ja stoor me er ook onwijs aan! Maar ik moet wel toegeven dat ik t soms ook best veel doe..
Bij mijn zusje is het zelfs zo erg dat ze om de 20 seconden even kijkt op haar telefoon, ook al heeft ze helemaal geen berichtje :lol:
Uitspraak van inactief op maandag 17 juni 2013 om 14:00:
Het is verbazingwekkend als je sommige groepen soms ziet op het terras

Het is overal. In de tram zie je ook groepjes mensen waarbij iedereen zijn telefoon in zijn klauwen heeft. Of gewoon al bij de Mac. Kwam vorige keer een restaurant in en bij meerdere tafels zag je een telefoon op tafel liggen. Door al die social media worden we onbeschoft want het gaat er alleen nog maar om dat je Facebook vrienden zien wat je doet en vaak vinden ze de reacties dan interessanter dan hetgeen wat ze aan het doen zijn.
pfff ik stoor me nergens aan, als iemand met utigaan alleen maar met zn telefoon in zijn hand staat, ja eeehh zijn probleem, zonde van je geld denk ik dan

Wat is er precies storend?

Dat iemand anders op zijn telefoon kijkt? waar mensen zich tegenwoordig druk om kunnen maken :S
lekker boeiend allemaal

Ik raak dat ding niet aan, vind het aardig kansloos als ik niet naar een feest ga en ik op partyflock berichtjes zie van: "ooooohhh die DJ draait lekker!" of: "Het is echt heeel gezellig hier"

maar ik stoor me er niet aan ofzo
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Scorrupt op maandag 17 juni 2013 om 16:48:
pfff ik stoor me nergens aan, als iemand met utigaan alleen maar met zn telefoon in zijn hand staat, ja eeehh zijn probleem, zonde van je geld denk ik dan

Wat is er precies storend?

Hahaha precies. Lekker loeren op je beeldscherm.

Ik zeg: Praat in plaats van typ. Maak gein in plaats van het delen van een filmpje van 1 of andere flapdrol uit de VS of dergelijke.
Maar ook aan de mensen die zich eraan storen. Gewoon je mond open trekken. Ben je verdomme met mij op stap of ben je liever bij je digitale vriend via de telefoon.

Als mensen je willen spreken dan komen ze maar waar wij/jij ook zijn/bent. En anders gewoon bellen en je ziet wel of de ander tijd heeft.

Ik snap de horeca ondernemers aan de ene kant wel en aan de andere kant denk ik van 'als ze maar bier kopen'.
 
Uitspraak van Dance @ G op maandag 17 juni 2013 om 13:13:
de horeca gaat zich druk maken om smartphones :roflol:

wees blij dat er nog mensen komen überhaupt met die zgn horeca prijzen in nl
als ik op het strand 6 euro voor een flesje bier betaal maak ik zelf wel uit waar ik mee bezig ben toch :lol:
oja en een fooitje kan er dan ook niet af natuurlijk met zulke prijzen:dood:


inderdaad rookverbod en de dure drankprijzen maken de horeca kapot!!

daar kunnen ze zich beter druk over maken dan over het gebruik van mobiele telefoons.

en trouwens al ik via facebook ergens in een cafe incheck is dat alleen maar reclame voor hun.
laatste aanpassing
 
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Nee hoor!"

Veel mensen die het irritant vinden hier, je hebt alleen jezelf ermee :lol: Ben zelf geen persoon die er 24/7 achter zit, veel whatsappen wel natuurlijk.
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 juni 2013 om 17:41:
en trouwens al ik via facebook ergens in een cafe incheck is dat alleen maar reclame voor hun.


:/ Waarom zou je in godesnaam via facebook in een café inchecken? Wie of wat heeft daar wat aan?
Als het nou een app als foursquared was, was het nog iets, maar op facebook? Doe je dat met al je "bewegingen"?

Verder wel met je eens hoor, hoewel op mij niet echt van toepassing. Ik zou voor een deal gaan: wij houden onze smartphone op zak, maar we mogen ook weer binnen roken. :devil:
laatste aanpassing
Als ik naar een feest ga leg ik altijd mijn mobiel in een kluisje (of ergens anders). Waarom heet een feestje eigenlijk een feestje? Je bent er toch om lekker los te gaan, bekenden en niet-bekenden te spreken en om helemaal op te gaan in de muziek? Daarbij heb ik geen mobiel nodig. Als ik wat over het feest wil vertellen doe ik dat de volgende dag wel:)
Uitspraak van Scorrupt op maandag 17 juni 2013 om 16:48:
Dat iemand anders op zijn telefoon kijkt? waar mensen zich tegenwoordig druk om kunnen maken :S
lekker boeiend allemaal


I rest my case.
zwaar irritant ja, op stap gaan betekent op stap gaan en niet constant kijken of je nog belangrijk genoeg bent op de interwebz ;)
Uitspraak van inactief op maandag 17 juni 2013 om 17:33:
'als ze maar bier kopen'.


dat dus! maar inderdaad irritant als je met iemand bent die alleen maar op zijn telefoon loert, maargoed als iemand dat met uitgaan doet moet ie lekekr zelf weten ik kom voor de muziek
laatste aanpassing
wat heeft een horecaondernemer er te maken met in hoeverre ik met mijn telefoon bezig ben op zijn terras? Het moet niet gekker worden
 
Laatst op een verjaardag met mannetje of 15. Was ik samen met 1 ander gezellig aan het kletsen en rest allemaal met hun telefoon bezig. Te triest eigenlijk....
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 juni 2013 om 12:13:
Laatst op een verjaardag met mannetje of 15. Was ik samen met 1 ander gezellig aan het kletsen en rest allemaal met hun telefoon bezig. Te triest eigenlijk....


Welkom in 2013 :)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 juni 2013 om 14:23:
Welkom in 2013 :)


:lol:
Ja, paar bierviltjes er onder en tadaa!
ik stoor me meer aan die minderjarige breezah kutjes bij basic fit die meer calorieën verbranden met pingen dan met trainen:frusty:
 
Waar maken die horecaondernemers zich druk om, ze hebben tenminste klanten en als ik in mijn andere hand toch een drankje heb dan hebben ze hun geld toch...
Waarom zouden die horecaondernemers zich er druk om maken? Zij hebben toch hun geld binnen?

Persoonlijk gezien erger ik me er wel aan. Als ik met iemand afspreek, verwacht ik dat er interactie is tussen ons, en niet tussen jou en je telefoon. Want anders kun je net zo goed thuisblijven in je eentje.
Op feesten ook. Waarom zou je om de haverklap op je whatsapptwitterfacebook weetikveelwat kijken? Doe je telefoon weg, en geniet van de muziek en de real-life contacten die je opdoet. Filmpjes maken: /care. Waarschijnlijk heb je een geluidskwaliteit dat om te huilen is, als het echt dik is staan de mensen om je heen al te filmen, en vaak is er toch een hobbyfilmer en een professionele filmer aanwezig.
Uitspraak van Chagrijnige Appel op vrijdag 21 juni 2013 om 11:06:
Waarom zouden die horecaondernemers zich er druk om maken? Zij hebben toch hun geld binnen?


Ja, want je hebt alleen een onderneming om geld te harken. Kan jou de sfeer in je toko schelen! En je werk leuk vinden? Nah! Onnodige onzin!
Uitspraak van Tja B) op vrijdag 21 juni 2013 om 13:28:
Ja, want je hebt alleen een onderneming om geld te harken. Kan jou de sfeer in je toko schelen! En je werk leuk vinden? Nah! Onnodige onzin!

Als bijna iedereen op hun smartphone zit te kijken dan kijk je toch ook niet naar de sfeer?
Uitspraak van Chagrijnige Appel op maandag 24 juni 2013 om 13:41:
Als bijna iedereen op hun smartphone zit te kijken dan kijk je toch ook niet naar de sfeer?


De bezoeker niet, maar ik snap wel dat een horecaondernemer dat jammer vind