Partyflock
 

Essence vindt dit jaar geen doorgang

gepubliceerd door , op
Langdurig overleg tussen organisator ALDA, de Jaarbeurs en de gemeente Utrecht heeft niet mogen baten. Het evenement Essence, dat op 5 december op de agenda stond om op herhaling te gaan na de geslaagde start vorig jaar, kan geen doorgang vinden. Belangrijkste struikelblok bleek een negatief advies van de politie als gevolg van een gebrek aan politie-inzet. Op 5 december wordt de wedstrijd Utrecht – Ajax gespeeld en deze is aangemerkt als risicowedstrijd.

Bij woordvoerder Allan Hardenberg van ALDA komt de klap hard aan. 'We zijn al maanden ermee bezig en hadden een prachtige line-up samengesteld. Dan is het jammer dat we onze plannen met Essence voorlopig op de lange baan moeten schuiven vanwege externe factoren. We hebben nog gekeken of we het feest konden verplaatsen naar later in december maar dat kregen we programmatechnisch niet rond omdat de grote namen die wij beoogden al volgeboekt waren rond de Kerst.'

Toch hoeven bezoekers van Essence op 5 december niet thuis te blijven. ALDA maakt deze week bekend welke vervanging er is gevonden.

69 opmerkingen

 
jammer, vorig jaar was echt vet, niet te druk, goede line up, was prima feestje!

wel benieuwd welke line up ze voor dit jaar op oog hadden, maar dat zullen we wel nooit te weten komen...
laatste aanpassing
jammer, was best leuk vorig jaar :(


Ik verbaas me overigens wel over het politie-advies. Vergt een dance-event met zulke stromingen zoveel politie-inzet dan? :X
 
Het feest begint pas s'avonds toch, kan de politie inzet die is gebruikt bij de wedstrijd mooi ff pauze houden en daarna doorgaan bij de Jaarbeurs (Y)
 
ja altijd rellen joh op trance feesten.
moet altijd zeker wel 3000 man aan plisie aan de pas komen jwz.

beetje vaag dit.
gelukkig gaat thunderdome nog wel door:)
Echt balen :(
Vind de jaarbeurs altijd een prima locatie!

Benieuwd naar het alternatief. Hopelijk Essence op een andere plek..
Utrecht is altijd moeilijk met politie, kan me nog herinneren dat voor Trance Energy meer politie werd opgetrommeld dan voor een voetbalwedstrijd. Stonden ze daar allemaal beetje wortel te schieten... :D
 
Ik denk dat de kaartverloop net als vorig jaar slecht gaat. Alda events cancelt veel feesten. Ik vind het slecht dat je als organisatie zoveel feesten cancelt. Heb gehoord dat het financieel daar ook niet al te best gaat. Take care Alda.

Gr.
Uitspraak van Stefanovic b) op dinsdag 29 september 2009 om 15:41:
Ik verbaas me overigens wel over het politie-advies. Vergt een dance-event met zulke stromingen zoveel politie-inzet dan? :X


Wel met al die supergevaarlijke drugsgebruikers natuurlijk! :P
Uitspraak van Tjeerdo op dinsdag 29 september 2009 om 15:53:
Utrecht is altijd moeilijk met politie,


Utrecht wordt door dat slappe linkse PvdA beleid suf gehouden. Altijd wordt er moeilijk gedaan bij evenementen, en bij house-feesten in het bijzonder, tenzij deze worden georganiseerd door krakers. (N)
Uitspraak van Scamp op dinsdag 29 september 2009 om 15:53:
de jaarbeurs altijd een prima locatie!


Jaarbeurs is altijd goed :)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 september 2009 om 15:48:
gelukkig gaat thunderdome nog wel door


Das te hopen... :/
laatste aanpassing
Boeie gewoon naar een ander lokatie! Al vind ik de jaarbeurs wel altijd echt ideaal!!
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 29 september 2009 om 15:59:
Ik denk dat de kaartverloop net als vorig jaar slecht gaat. Alda events cancelt veel feesten. Ik vind het slecht dat je als organisatie zoveel feesten cancelt. Heb gehoord dat het financieel daar ook niet al te best gaat. Take care Alda.


kom maar op met je bron of zuig je dit uit je grote duim?
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 29 september 2009 om 15:59:
Heb gehoord dat het financieel daar ook niet al te best gaat.


Heb gehoord dat jij geen verstand van zaken hebt
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 29 september 2009 om 15:59:
Ik denk dat de kaartverloop net als vorig jaar slecht gaat


Denk het ook...zou nl niet weten waar je nu al kaarten vandaan kunt halen :vaag:
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Scamp op dinsdag 29 september 2009 om 16:09:
Uitspraak van Biglebber op dinsdag 29 september 2009 om 15:59:
Ik denk dat de kaartverloop net als vorig jaar slecht gaat

Denk het ook...zou nl niet weten waar je nu al kaarten vandaan kunt halen


De animo voor dit soort feesten wordt gemeten. Als er weinig vraag is (en te is over een paar maanden) dan draai je op zo'n feestje (net als vorig jaar) zo een half miljoen negatief. Heb jij (en Alda al helemaal) niet in de broekzak zitten.

Bron: kvk misschien......
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 29 september 2009 om 16:11:
De animo voor dit soort feesten wordt gemeten. Als er weinig vraag is (en te is over een paar maanden) dan draai je op zo'n feestje (net als vorig jaar) zo een half miljoen negatief. Heb jij (en Alda al helemaal) niet in de broekzak zitten.

Bron: kvk misschien......


Hahahhahahaa..........bla
Werkzaam bij Area 0522
Artiest {SHOWLIST artist 1760, 7723}
Uitspraak van Sebastiaan™ op dinsdag 29 september 2009 om 16:08:
Heb gehoord


Uitspraak van Wouter? op dinsdag 29 september 2009 om 16:08:
Heb gehoord


Uitspraak van Wouter? op dinsdag 29 september 2009 om 16:08:
Heb gehoord


Uitspraak van Sebastiaan™ op dinsdag 29 september 2009 om 16:08:
uit je grote duim


Uitspraak van Sebastiaan™ op dinsdag 29 september 2009 om 16:08:
zuig


Uitspraak van One-O-Eight op dinsdag 29 september 2009 om 16:04:
en


Werkzaam bij Focus Events
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 29 september 2009 om 16:11:
De animo voor dit soort feesten wordt gemeten. Als er weinig vraag is (en te is over een paar maanden) dan draai je op zo'n feestje (net als vorig jaar) zo een half miljoen negatief. Heb jij (en Alda al helemaal) niet in de broekzak zitten.

Bron: kvk misschien......


Biglebber ----> Aangemeld op: 29 september 2009 15:53
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 29 september 2009 om 16:11:
De animo voor dit soort feesten wordt gemeten. Als er weinig vraag is (en te is over een paar maanden) dan draai je op zo'n feestje (net als vorig jaar) zo een half miljoen negatief.


Vorig jaar was het inderdaad niet druk, omdat veel mensen een afwachtende houding tov Alda hebben. Ze hebben echter een prima feest neergezet en ik ben er van overtuigd dat het dit jaar drukker geweest zou zijn (mits Line-up net zo goed was geweest als vorig jaar dan he).
laatste aanpassing
Uitspraak van Bigboldy op dinsdag 29 september 2009 om 16:21:
Biglebber ----> Aangemeld op: 29 september 2009 15:53


Ah, is t er zo een ;)
 
Gaan we toch naar een andere hal Brabanthallen of Ahoy niet zo moeilijk toch...
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 september 2009 om 16:32:
Brabanthallen


Ander kopje had wel gemogen: Overheidsbezuinigingen treffen dance-evenement :P

Ben benieuwd naar de nieuwe locatie.
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 29 september 2009 om 16:11:
Bron: kvk misschien......


Ah dus jij hebt serieus 14 ekkies neergelegd om een uittreksel van Alda uit het KVK register te krijgen?
Uitspraak van Scamp op dinsdag 29 september 2009 om 16:23:
Ah, is t er zo een ;)


Idd. Denk et ook.

Lekkere wijven trouwens op je profiel pic.
Zal et er maar bijzetten, want bijzonder snugger zie je er niet uit, ik was sarcastisch over de dames.
laatste aanpassing
Uitspraak van Tjeerdo op dinsdag 29 september 2009 om 15:53:
Utrecht is altijd moeilijk met politie, kan me nog herinneren dat voor Trance Energy meer politie werd opgetrommeld dan voor een voetbalwedstrijd. Stonden ze daar allemaal beetje wortel te schieten...


hehe, idd kan me nog herrineren dat zo n groepie in de zaal stond en echt verveeld stonden te ouwehoeren. Ze vinden zichzelf ook totaal overbodig overigens.
Wat mij betreft is het niet eens zo n slechte ontwikkeling, want de politie kan zich beter bezig houden met criminaliteit en hierdoor zullen denk ik in de toekomst vaker grotere feesten geen doorgang kunnen vinden. Dit zorgt voor minder veel feesten, waardoor hopelijk de sfeer etc weer beter wordt
Kun je nagaan... voetbal ooit begonnen als leuke volkssport... en nu... nee erg jammer:(
mooi zuur.. een van de weinige feesten waar ik echt naar uitkeek.. ach.. nieuwe locatie.. ook prima.. :D

maar wat een gezeik.. Jaarbeurs ook een van de weinige locaties waar ik altijd veel (!) politie binnen zie lopen.. :/
Uitspraak van Neillcee op dinsdag 29 september 2009 om 16:51:
Jaarbeurs ook een van de weinige locaties waar ik altijd veel (!) politie binnen zie lopen..


heb in de afgelopen jaren bij Trance Energy ook wel een verandering gemerkt qua beveiliging en beleid (vorig jaar zelfs 4 honden) en t gaat niet echt de goede kant op :(
Zonde, want ik heb er slechts 1x een opstootje gezien (er zullen er vast wel wat meer geweest zijn, maar zo weinig merk je er dus van als bezoeker)
Artiest Nendis
Meen je :O dit leek mij dus een feest om te bezoeken na de goeie reacties van vorig jaar, jammer, ben benieuwd hoe de vervanging eruit komt te zien ..
Beter dat ze dit afgelasten. Die voetbal'supporters' kunnen zich toch niet gedragen en het zou mij echt niet verbazen dat ze elkaar daar op zouden gaan zoeken :/ Wel jammer, vorig jaar was een gezellig feestje! Aan de andere kant kan ik met een nieuwe datum ook daadwerkelijk op dit feest zijn, want ik zou niet gaan omdat Rammstein de volgende dag is 8)
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 29 september 2009 om 15:59:
Ik denk dat de kaartverloop net als vorig jaar slecht gaat.


Er was niet eens kaartverkoop Sjaak! :s
 
Misschien is het klokgebouw een optie:p. Haha stelletje amateurs bij Alda. Alle eigen concepten floppen (clckworks, feestjes bij vroeger, nu ook essence). Toko gaat binnenkort failliet. Ze draaien alleen op de naam van Armin (dat die zich daar voor laat gebruiken).
laatste aanpassing
:z

Fake accounts zijn nog veel amateuristischer... Die worden alleen door mensen gebruikt die ofwel zelf compleet mislukt zijn in hun leven, ofwel door concurrenten die er belang bij hebben om een ander zwart af te schilderen...

In beide gevallen is het meelijwekkend. Als je een echte vent bent post je gewoon onder je eigen naam...
 
Vriend Tjeerdo, je kan moeilijk zeggen dat ik geen gelijk heb toch........?
Altijd jammer zoiets :/
KAK!

1. Hoeveel politie heb je nodig op een trance feest?
2. Voetbalwedstrijd is niet 's avonds/'s nachts
3. TT Hal, Brabanthallen etc. etc. ??????

We zijn gewoon genaait!
wat ik trouwens ook wel de organiaties wil aanrekeken is die drang naar expansie. Ik bedoel, hoe meer bezoekers hoe meer dit vreet aan een gemeente qua politie, hulpdiensten etc. Kan Essence niet bij wijze van spreke eens in de HMH gehouden worden ofzo? Een zaal trance, en boven house ofzo?
Nee, meteen 20.000 man willen trekken die er (volgens mij?) niet op af komen met die moordende concurrentie momenteel...
 
Uitspraak van Gelache woar op dinsdag 29 september 2009 om 18:37:
wat ik trouwens ook wel de organiaties wil aanrekeken is die drang naar expansie. Ik bedoel, hoe meer bezoekers hoe meer dit vreet aan een gemeente qua politie, hulpdiensten etc. Kan Essence niet bij wijze van spreke eens in de HMH gehouden worden ofzo? Een zaal trance, en boven house ofzo?
Nee, meteen 20.000 man willen trekken die er (volgens mij?) niet op af komen met die moordende concurrentie momenteel...


Amen.


Zelfs evolution met een pax van ongeveer 14500 raakt bij lange na niet uitverkocht en daar draait tiesto. En het wordt gepromoot door radio 538 (weet nou niet of ik je daar nou warm van moet worden). Natuurlijk trekt essense geen 20k bezoekers na 2 jaar.


De truc is (volgens mij) om klein te beginnen en te gaan groeien als je een leuk concept hebt (kijk naar bijvoorbeeld het Lief Festival en Voltt, en indoor DD)
 
achjoh dan gaan jullie tog gezellig naar ahoy:)
is alleen ff iets anders:P

ene voor degene die zeggen voetbal is niet in de avond.
nou op zaterdag mooi wel.
Schaamtelijk dat de DANCE moet leiden door dat voetbal geouwehoer. :loser:

Eigenlijk zou de politie juist niet meer aanwezig moeten zijn bij voetbalwedstrijden.. En gewoon de clubs de verantwoordelijkheid laten nemen dat ze ervoor zorgen dat het rustig blijft.
Uitspraak van J Q R D I :banana: op dinsdag 29 september 2009 om 19:12:
Eigenlijk zou de politie juist niet meer aanwezig moeten zijn bij voetbalwedstrijden.. En gewoon de clubs de verantwoordelijkheid laten nemen dat ze ervoor zorgen dat het rustig blijft.


Dat kan net zo goed voor de dance-feesten gelden. Denk bovendien dat de Knvb eind juli al heeft aangegeven dat deze wedstrijd zou plaatsvinden, en de goedkeuring van de gemeente al had gehad, alvorens Alda de gemeente naar de beschikbaarheid vroeg. Daaroverheen nog een keer de incidenten deze zomer bij de festivals/strandfeesten, en je kunt begrijpen dat de gemeente alleen maar kan weigeren. Die het eerst komt, die het eerst maalt...
laatste aanpassing
 
oom agent moet natuurlijk sinterklaas vieren
Daar baal ik van..........was vorig jaar HET feest van het jaar!!!
Gewoon alleen nog wedstrijden voor thuispubliek. Ben je van al het gezeik af en alle kostenverslindende maatregelen op kosten van de gemeenschap...
Altijd weer dat kut voetbal :nocheer:
Uitspraak van Tjeerdo op dinsdag 29 september 2009 om 20:02:
Gewoon alleen nog wedstrijden voor thuispubliek. Ben je van al het gezeik af en alle kostenverslindende maatregelen op kosten van de gemeenschap...


Nou, er zijn tegenwoordig zoveel feesten, dat je je kunt afvragen of het wel goed is voor de ''scene'' en die politie inzet zou ook anders besteed kunnen worden. In utrecht heb je in december al thunderdome, februari trance energie, en dan nog locaties als vechtsebanen, central studios etc
laat die gare gasten elkaar gewoon lekker afrossen bij het voetbal.
beetje jammer dit, had me er al op verheugd. ze kunnen toch ook Essence in de RAI doen :D
En het leukste is dat Utrecht - 020 nog geen eens op 5 december is!!!!! Die wedstrijd is op ZONDAG 6 DECEMBER!

Wel zijn er "afspraken gemaakt" tussen Utreg en 020 op Essence.. zal daar wel mee te maken hebben. maar beetje raar dat men van te weinig politie inzet spreekt terwijl de wedstrijd toch echt een dag later is!

Zie: http://www.fc-utrecht.nl/wedstrijden/1e_elftal

Bericht klopt dus niet helemaal!
laatste aanpassing
Ze schatten de kans gewoon zeer klein dat het dit jaar een groter succes wordt dan vorig jaar. Kortom ze durven het niet aan (denk ik). En zoeken gewoon een kleinere locatie (HMH? :D) Die ze wel uitverkopen ;-)
Uitspraak van Gelache woar op dinsdag 29 september 2009 om 20:48:
Nou, er zijn tegenwoordig zoveel feesten, dat je je kunt afvragen of het wel goed is voor de ''scene'' en die politie inzet zou ook anders besteed kunnen worden. In utrecht heb je in december al thunderdome, februari trance energie, en dan nog locaties als vechtsebanen, central studios etc


Wat een onzin, wat denk je dat zulke feesten allemaal opbrengen voor de 'stad Utrecht' ??
(taxi's, restaurants, cafe's, hotels, bus, trein, supermarkt etc etc)
 
Uitspraak van FCU1980 op dinsdag 29 september 2009 om 22:08:
En het leukste is dat Utrecht - 020 nog geen eens op 5 december is!!!!! Die wedstrijd is op ZONDAG 6 DECEMBER!

Wel zijn er "afspraken gemaakt" tussen Utreg en 020 op Essence.. zal daar wel mee te maken hebben. maar beetje raar dat men van te weinig politie inzet spreekt terwijl de wedstrijd toch echt een dag later is!

Zie: http://www.fc-utrecht.nl/wedstrijden/1e_elftal

Bericht klopt dus niet helemaal!


Heeft er ook niets mee te maken. Ze gaan de bezoekersaantallen niet halen en kunnen zich geen strop van 500k veroorloven. Ik had er meer respect voor gehad als ze dat gewoon melden. Dit is natuurlijk een bullshit excuus. Zo'n vergunning vraag je een jaar van tevoren aan. Alda: amateurs.
Nou dan gaan we maar naar voetbal......????????
Uitspraak van Doosje12 op dinsdag 29 september 2009 om 22:49:
Nou dan gaan we maar naar voetbal......????????


Op Zondag 6 december ben ik daar sowieso.. maar had de zaterdag er voor ook graag op Essence geweest...
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 29 september 2009 om 22:47:
Heeft er ook niets mee te maken. Ze gaan de bezoekersaantallen niet halen en kunnen zich geen strop van 500k veroorloven. Ik had er meer respect voor gehad als ze dat gewoon melden. Dit is natuurlijk een bullshit excuus. Zo'n vergunning vraag je een jaar van tevoren aan. Alda: amateurs.


Dat zou kunnen idd, als dat zo is dan is het idd beter om dat gewoon te zeggen. Mocht het toch met utreg - 020 te maken hebben dan is het een hele domme fout in het bericht natuurlijk. Iedereen kan op internet opzoeken wanneer die wedstrijd is ;-)
Uitspraak van J Q R D I :banana: op dinsdag 29 september 2009 om 22:14:
Wat een onzin, wat denk je dat zulke feesten allemaal opbrengen voor de 'stad Utrecht' ??
(taxi's, restaurants, cafe's, hotels, bus, trein, supermarkt etc etc)


ja klopt, maar het gaat om politie inzet. Hier is decapaciteit en veiligheid in het geding, en dan gaat boven inkomsten voor de plaatselijke horeca en middenstand
 
Uitspraak van Ypl op dinsdag 29 september 2009 om 22:11:
kleinere locatie (HMH? ) Die ze wel uitverkopen


Moet je ben ik wel erg veel geld vragen voor een kaartje ID&T heeft namelijk alle nachtvergunningen daar in handen. Organisaties betalen zich scheel om een vergunning van ID-t af te kopen, wat natuurlijk weer zo zijn nadelen heeft m.b.t. de line-up en show.
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 29 september 2009 om 22:47:
Alda: amateurs


jij snapt het echt niet en hebt duidelijk iets tegen deze organisatie, alhoewel ik me afvraag waarom je dan wel naar de armada night gaat in okt. niet erg consequent.
half milj. bla bla bla hou je bij je leest, de kvk gaat je niks vertellen over dit event, alleen over jaar resultaten globaal.
wieberen jij, lekker iemand anders pesten, alda is een pracht organisatie.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 september 2009 om 16:32:
of Ahoy niet zo moeilijk toch...


Tegelijk met nightmare die ook in ahoy wordt gehouden :roflol:


Mijn gok: Ik denk dat ze naar de maassilo gaan. Daar kan je ook 3 area's maken met trance. house en techno en dan krijg je de tent wel vol denk ik :jaja:
jammer hoor......
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 30 september 2009 om 00:00:
Mijn gok: Ik denk dat ze naar de maassilo gaan. Daar kan je ook 3 area's maken met trance. house en techno en dan krijg je de tent wel vol denk ik


zou best een goede oplossing zijn :jaja:
Uit betrouwbare bron net vernomen dat er een event komt in de Heineken Music Hall op 5 december onder de titel Armin van Buuren vs markus Schulz!

Laten we hopen dat dit echt zo is ;-)
Uitspraak van Biglebber op dinsdag 29 september 2009 om 22:47:
Alda: amateurs

jij snapt het echt niet en hebt duidelijk iets tegen deze organisatie, alhoewel ik me afvraag waarom je dan wel naar de armada night gaat in okt. niet erg consequent.
half milj. bla bla bla hou je bij je leest, de kvk gaat je niks vertellen over dit event, alleen over jaar resultaten globaal.
wieberen jij, lekker iemand anders pesten, alda is een pracht organisatie.

Helemaal mee eens Global Underground: Doordat de voetbal wedstrijd op zondag is, dus daar de meeste politieagenten voor ingeroosterd zijn, brengt dit capaciteitsproblemen voor de zaterdag met zich mee. Zo moeilijk is het allemaal niet!! Helaas liggen gemeentes en politie wel vaker dwars bij aanvragen en Utrecht staat niet echt bekend als een gemakkelijke gemeente.
 
Uitspraak van Tjeerdo op dinsdag 29 september 2009 om 20:02:
Gewoon alleen nog wedstrijden voor thuispubliek.


Ja en het bezoekende team ken dan niet eens een goal vieren anders krijgen ze een gele kaart:P

lekker handig.

Dan was het hier beter geregeld met dance parade en bavaria city racing.
aangezien dat werd gehouden toen feyenoord uit speelde.
Echt jammer dat het niet door kan gaan :(
Vorig jaar was het echt een leuk, niet al te druk feest met een super line up.. Ik ben wel benieuwd wat voor feest hiervoor in de plaats komt..

Maar waarom lassen ze dat voetbal niet gewoon af? Dat vind ik persoonlijk een veel beter idee!;)
Balen, vorig jaar was zeker bruut. Dan maar tijdens Fabulous dubbel uit ons dak!
Uit betrouwbare bron net vernomen dat er een event komt in de Heineken Music Hall op 5 december onder de titel Armin van Buuren vs markus Schulz!

Laten we hopen dat dit echt zo is

Klopt!

The Best of Both Worlds
Line up
Armin van Buuren
Markus Schulz

Locatie HMH Amsterdam Kaartverkoop a.s. zaterdag bij timoco
Kijk anders ff op de site
Uitspraak van Sidney1 op donderdag 1 oktober 2009 om 21:58:
The Best of Both Worlds
Line up
Armin van Buuren
Markus Schulz


:cheer:
nu al zin in!