Partyflock
 
­ Nederland

Trimbos-instituut vraagt aandacht voor risico’s van GHB

gepubliceerd door , op
Trimbos-instituut vraagt aandacht voor risico’s van GHB
3 juni 2009
OrganisatieTrimbos
GHB-verslaving neemt toe en de risico’s van out gaan (bewusteloosheid) door GHB worden door gebruikers ernstig onderschat, zo stelt het Trimbos-instituut. Het instituut vraagt daarom aandacht voor de risico’s van dit middel.

Het Trimbos-instituut signaleert dat steeds meer mensen aankloppen bij de verslavingszorg vanwege problematisch GHB-gebruik. Het Trimbos-instituut schat in dat er nu enkele honderden GHB-verslaafden onder behandeling zijn bij instellingen voor verslavingszorg. Dit aantal is relatief klein, maar sterk groeiend. Veel GHB-gebruikers lijken zich er niet van bewust dat intensief gebruik er al snel voor zorgt dat iemand steeds meer GHB nodig heeft voor hetzelfde effect. Een dagelijkse gebruiker kan in een patroon terecht komen waarin hij om de paar uur wil of moet gebruiken om trillingen, slapeloosheid of angsten te voorkomen (lichamelijke afhankelijkheid). Als je lange tijd veel GHB gebruikt, kun je ontwenningsverschijnselen krijgen: slapeloosheid, depressie, angsten, trillingen en verwardheid. Dit kan zelfs oplopen tot een epileptische aanval of delirium. Medische hulp bij afkicken is dan noodzakelijk. Lees meer over GHB verslaving.

Niet alleen verslaving is een risico van GHB-gebruik. Door het gebruik van GHB kun je bewusteloos raken, ook wel out gaan genoemd. Out gaan wordt vaak gezien als een onschuldige bijwerking. Onterecht, want in deze toestand kan iemand (in een verkeerde houding) stikken in de tong of braaksel. Bovendien is een gebruiker die niet bij bewustzijn is, kwetsbaar en afhankelijk van de betrouwbaarheid en nuchterheid van anderen. Tenslotte is niet bekend wat regelmatig out gaan eigenlijk voor gevolgen heeft voor bijvoorbeeld je hersenen. Lees meer over GHB en de risico's.

Poll, geopend op donderdag 4 juni 2009, looptijd van 5437.0 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Iemand gaat out door GHB. Wat doe je?

44453%
Ik probeer de persoon te wekken door hem aan te spreken of een pijnprikkel toe te dienen. Als de persoon niet gewekt kan worden, leg ik hem op zijn zij en bel ik 112.
15418%
Ik bewerk de persoon met make-up en maak een filmpje met mijn telefoon.
15118%
Ik controleer de ademhaling. Ademt hij nog? Dan kun je hem laten liggen. Hij komt vanzelf weer bij.
597%
Ik leg hem in de stabiele zijligging en ga verder feesten.
314%
Ik doe niks, want ik ga zelf ook wel eens out. Dat hoort er nu eenmaal bij.


Voor informatie over GHB kun je terecht op www.drugsenuitgaan.nl en met vragen kun je bellen naar de Drugs Infolijn 0900-1995.

96 opmerkingen

 
fijn dat er nu toch wat meer over bekent is heb zelf het probleem met overmatig gebruik van ghb het lijkt onschuldig ben zelf vaak out gegaan zelfs laats met de auto met alle gevolgen vandien gelukkig heb ik vrienden die me willen helpen lukt dat niet dan zal ik toch bij verslavingszorg moeten aankloppen maar zie wel in dat het zo niet langer kan fijn dat er nu wat aan gedaan kan worden gr Gayboy
Ik bewerk de persoon met make-up en maak een filmpje met mijn telefoon.

:roflol:
Uitspraak van helleendje op donderdag 4 juni 2009 om 09:50:
Ik bewerk de persoon met make-up en maak een filmpje met mijn telefoon.

:roflol:

Best ernstig eigenlijk :x :x

:lol:
Laat mensen die out gaan nooit over aan hun lot wie wil het op zijn geweten hebben dat er ergere gevolgens zoals stikken of in coma raken met alle gevolgen van dien..Ik in ieder geval niet

altijd helpen kan nooit kwaad..hoe je ook zelf naar de klote bent zorg ervoor dat je altijd helder bent voor de medemens (partygangers)..

MVG
 
de gevolgen zijn groter dan het plezier die je er van hebt als je telkens weer van je vrienden moet horen dat het weer helemaal verkeerd met je is gegaan of als je weer eens wakker wordt in het ziekenhuis terwijl je eerst achter het stuur zit van je bedrijfauto dan gaat het plezier er voor jezelf en voor je vrienden er helemaal vanaf bij verkeerd gebruik is het een sluipmoordenaar voor jezelf maar ook voor medeweggebruikers
 
satish jij begrijpt het helemaal
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Ik bewerk de persoon met make-up en maak een filmpje met mijn telefoon."

Eige schuld, dikke bult moete ze ma nie net een potje teveel pakke :loser: Gebruik dan een echte drug in plaats die zoute rotzooi waar je je eige bietje zat van voel !
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Davignion op donderdag 4 juni 2009 om 10:09:
waar je je eige bietje zat van voel !

Als dat nou het enige was dan was het nog leuk he :)
komen ze nu pas achter wat de gevolgen kunnen zijn:rot:
 
Gelukkig niet bekend met ghb.
Heb het altijd al een eng goedje gevonden.
Uitspraak van helleendje op donderdag 4 juni 2009 om 09:50:
Ik bewerk de persoon met make-up en maak een filmpje met mijn telefoon

:roflol:
laatste aanpassing
Uitspraak van actief op donderdag 4 juni 2009 om 10:31:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Ik bewerk de persoon met make-up en maak een filmpje met mijn telefoon."
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Ik bewerk de persoon met make-up en maak een filmpje met mijn telefoon."

Wat een onzin zeg :P
 
wat versta je onder echte drugs het is allemaal verslavend net als te veel alcohol
Haha die met dat bewerken met make-up is best grappig :lol:

Maar ik zou 112 bellen, het is al wel eens gebeurd dat we moesten bellen en t kwam gelukkig weer goed :P
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Ik probeer de persoon te wekken door hem aan te spreken of een pijnprikkel toe te dienen. Als de persoon niet gewekt kan worden, leg ik hem op zijn zij en bel ik 112."


kheb zelf gehad dat me beste vriend nock ging @ Project hardcore :( ( gebruikt zelf niet )
en dat was echt klote...
maar goed dat veel mensen woude helpen!:)
laatste aanpassing
Uitspraak van Davignion op donderdag 4 juni 2009 om 10:09:
Eige schuld, dikke bult moete ze ma nie net een potje teveel pakke :loser: Gebruik dan een echte drug in plaats die zoute rotzooi waar je je eige bietje zat van voel !

:gaap: Wat een opmerking weer..
gehaktbal :S
Heb weleens het leven gered van een maat van mij die had ghb in zun drinken gekregen door een of andere mafkees.

was binnen paar keer knock gegaan toen is hij naar buiten gelopen gaan zitten en buitenbewust zijn geraakt.

na 10 min was hij nog niet terug dus ben gaan kijken , hem aangesproken pijn prikkel gedaan hij kwam weer ff bij ff zitten praten en toen viel hij ineens weer weg kreeg hem niet meer wakker....

112 gebeld en ondertussen gekeken of hij nog ademde, blij dat ik ehbo heb hehe :D

ambulance erbij en afgevoerd.

hadden ze 5 min later geweest was hij dood geweest waarschijnlijk.

maar GHB is gewoon troep bedoel het werd/word gebruikt als olifanten verdovingsmiddel, dat zegt genoeg lijkt me verschil tussen olifant en mens.....
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Ik probeer de persoon te wekken door hem aan te spreken of een pijnprikkel toe te dienen. Als de persoon niet gewekt kan worden, leg ik hem op zijn zij en bel ik 112."

en hoe langer het duurt voor er weer genoeg en goede xtc pillen komen.
denk ik dat het alleen maar een groter probleem wordt.
mensen willen nu eenmaal toch iets gebruiken..
Uitspraak van Davignion op donderdag 4 juni 2009 om 10:09:
Eige schuld, dikke bult moete ze ma nie net een potje teveel pakke Gebruik dan een echte drug in plaats die zoute rotzooi waar je je eige bietje zat van voel !

En jou laten we dus gewoon kapot gaan als jij knock gaat ;)
hoop dat iedereen die jou opmerking leest jou gewoon kapot laat gaan als jij kock gaat :D:D:D
Werkzaam bij Hard Beats
Artiest {SHOWLIST artist 61382, 62260}
Uitspraak van arj@n op donderdag 4 juni 2009 om 12:34:
en hoe langer het duurt voor er weer genoeg en goede xtc pillen komen.
denk ik dat het alleen maar een groter probleem wordt

dat valt mij dus al op met het speed-gebruik van hier de laatste tijd
Het is leuk om iemand mee uit te vragen, niet om iemand mee out te vragen.
Gebeurd dat out gaan vaker, dan zal toch de goodwill een keer op zijn.

Richting de EHBO brengen, maar dan toch, een stuk plezier van de avond is wel weg.

Uitspraak van arj@n op donderdag 4 juni 2009 om 12:34:
mensen willen nu eenmaal toch iets gebruiken..

Daardoor ook lopen clubs/party's eerder leeg, zonde! nouja, goede tijden slechte tijden,
zolang je maar enigszins bij de les blijft :yes:
Vrienden van mij (3) zijn een paar jaar terug verongelukt...onder invloed van ja...

een ander maat was achter z`n stuur in slaap gevallen op een zondagmiddag voor een stoplicht;kwam hij bij ambulance naast hem veel politie,ken er nog 1 die z`n maat :dood: heeft gereden....

Heb het jaren terug een x gehad,maar NOOIT meer...

Mensen denken dat ze alles nog wel kunnen,totdat ze een druppel te veel hebben gehad met alle gevolggen van dien...
Ga al jaren naar party's zonder iets te gebruiken, hoogstens een paar glaasjes bier. Als je het toch wilt gebruiken doe het dan verantwoordelijk. Als je out gaat, eigen schuld. Ik kom je echt niet helpen:no:
laatste aanpassing
Ik leg hem in de stabiele zijligging en ga verder feesten.

heel egoistisch
 
Roesje uitslapen 8)
 
Artiest Afross
ja... strenge controle op de productie van stoffen als bv mdma leidt tot kut kwaliteit pillen en gebruikers die op iets anders over gaan stappen...
zodra ze strenger gaan letten op de precursors van gbl (gaat nog moeilijk worden) wordt er weer op wat anders overgestapt.

maar goed, beetje educatie is nooit verkeerd.
laatste aanpassing
14 5%

Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Ik controleer de ademhaling. Ademt hij nog? Dan kun je hem laten liggen. Hij komt vanzelf weer bij."

Zo vaak dat iemand out ligt, niet best maar goed.... deken derover heen leggen en op z'n zij leggen is ook handig...
Maar iemand die out ligt proberen wakker te schoppen werkt ook alleen maar averechts... bloedcirculatie is bijna stil op zo'n moment...
Mensen: Beter om het gewoon niet te doen;)
Uitspraak van Davignion op donderdag 4 juni 2009 om 10:09:
Eige schuld, dikke bult moete ze ma nie net een potje teveel pakke Gebruik dan een echte drug in plaats die zoute rotzooi waar je je eige bietje zat van voel !

Uitspraak van Dj Generix op donderdag 4 juni 2009 om 12:35:
En jou laten we dus gewoon kapot gaan als jij knock gaat
hoop dat iedereen die jou opmerking leest jou gewoon kapot laat gaan als jij kock gaat

Nou, inderdaad.... Eigen schuld of niet, als je der zelf ligt zou je het ook op prijs stellen als je ff geholpen wordt..... Als iemand met pillen op kapot ligt te gaan op een feest help je toch ook?
 
Uitspraak van arj@n op donderdag 4 juni 2009 om 12:34:
en hoe langer het duurt voor er weer genoeg en goede xtc pillen komen.
denk ik dat het alleen maar een groter probleem wordt.
mensen willen nu eenmaal toch iets gebruiken..

Idd zo lang drugs illegaal blijft, gaan mensen troep gebruiken, maar nu er de laatste tijd geen goede invoer van pillen (MDMA) meer is lijkt het alleen maar erger te worden.
 
Uitspraak van chinchilla:dood:H4L op donderdag 4 juni 2009 om 13:04:
pillen genoeg hier wat is het probleem??

Stuur er mij maar een paar! :)
 
Uitspraak van actief op donderdag 4 juni 2009 om 10:31:
Heb het altijd al een eng goedje gevonden.

Me to
Lang leve GHB, dat levert ook vaak leuke filmpjes op http://www.youtube.com/watch?v=m8pDgj9iYls
Eigenlijk is gewoon een combinatie van alle keuzes het beste.

Eerst iemand proberen wakker te houden.

Ik probeer de persoon te wekken door hem aan te spreken of een pijnprikkel toe te dienen. Als de persoon niet gewekt kan worden

Ik controleer de ademhaling. Ademt hij nog? Dan kun je hem laten liggen. Hij komt vanzelf weer bij.

Gewoon goed in de gaten houden of er niet binnensmonds gebraakt word ofzo.

Ik bewerk de persoon met make-up

is in sommige gevallen wel geoorloofd. Het is een goed teken om iemand erop te wijzen volgende keer de kop erbij te houden. En een goed bewijs omdat out-gangers nog wel eens niet willen geloven dat ze out gegaan zijn. Filmen of fotos vind ik not-done.

Om het kwartier proberen wakker te maken, al is het bij een flinke overdosis beter die persoon zijn roes uit te laten slapen.

Wordt een persoon na 1,5- 2 uur nog niet wakker, dan wordt het misschien tijd te bellen met
112

Het voorgaande stappenplan is ook exact wat de ehbo op een feest doet. Soms geven ze een zoutinfuus.


Dat er wat meer gewaarschuwd wordt voor de verslaving vind ik goed, aangezien velen nog promoten dat het niet verslavend is. Juist met het oog op komende zomer aangezien bijzonder veel xtc-gebruikers inmiddels zijn, of nog overgaan op ghb.
laatste aanpassing
 
Ghb , bier , zelfde laken een pak
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 juni 2009 om 15:30:
Idd zo lang drugs illegaal blijft, gaan mensen troep gebruiken, maar nu er de laatste tijd geen goede invoer van pillen (MDMA) meer is lijkt het alleen maar erger te worden.

Wat denk jij , als ze het legaliseren , wat ze uiteraard niet doen , dat het dan minder word?

Blijven dromen
gelijk 112 bellen is een beetje drastisch..
Stabiele zijligging, en goed id gaten houden wat zijn hartslag doet..

Duurt het te lang of wijkt hij af, dan 112 bellen.

G is zowieso niks voor op feesten :no:
Uitspraak van Coefnoen™ op donderdag 4 juni 2009 om 15:08:
wakker te schoppen werkt ook alleen maar averechts... bloedcirculatie is bijna stil op zo'n moment...

bullshit. Tuurlijk is je bloedcirculatie langzamer als je slaapt omdat je je minder inspant. Bijna stil...... :Lol:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Ik bewerk de persoon met make-up en maak een filmpje met mijn telefoon."
Goed dat dit nu ook us op Partyflock staat...!! :yes:
 
Tla, ligt er ook wel een beetje aan wie het is een waar...
Is het op een feest, lever je ze af bij de EHBO. Maar als het thuis een van de beruchte nokkie-isten is, zijligging, en make up(Y) Wel om de zoveel tijd even checken:D
Werkzaam bij Njoy
Wordt Trimbos nou pas wakker ?
 
Het Trimbos is al heel even wakker, nu feestend Nederland nog... ;)

Het wakker houden van iemand die teveel GHB op heeft, heeft vaak een averechts effect want ze worden er vervelend van en willen alleen maar slapen... als ze gaan hou je ze toch niet tegen. Beter kun je ze naar de EHBO brengen als ze nog kunnen lopen... scheelt een hoop drama om niets als mensen van hun stokje gaan in een zaal. :yes:
Uitspraak van Ome Bertuz :X op donderdag 4 juni 2009 om 20:47:
grootste fabel ooit over GHB.......

idd. Ooit in leven geroepen doordat 1 ijverige journalist van de Telegraaf dat in een artikel heeft gezet.
je bent toch ook achterlijk als je da gif in je lichaam stopt :bye:
Helaas zie ik bijna elke week wel iemand out gaan. Blijf er dan ook altijd bij(hoe ik er ook van baal) Ik zelf hoef die bende niet zie er teveel mensen letterlijk kapot aan gaan.
Helaas n tijd terug goede bekende van me overleden aan Ghb....elke dag moest ie n paar buisjes nemen...en moest ie dus met de dood bekopen......
Hou je gebruik in de gaten en probeer niks thuis te nemen.
Leer van dit soort zaken geniet en gebruik dus met mate..............
Uitspraak van arj@n op donderdag 4 juni 2009 om 12:34:
hoe langer het duurt voor er weer genoeg en goede xtc pillen komen.
denk ik dat het alleen maar een groter probleem wordt.
mensen willen nu eenmaal toch iets gebruiken..

Dat is helemaal waar
een nekschot geven en verder gaan
 
dat gaat veeeeels te furrrr :yes:
 
Werkzaam bij Bar27
werd/word gebruikt als olifanten verdovingsmiddel

Onzin! GHB is 1 van de meest veilige en onschadelijk drug die er bestaat, MITS het zorgvuldig wordt gebruikt, en DAAR ligt de fout, bij de begruikers zelf dus.

fijn dat er nu toch wat meer over bekent is heb zelf het probleem met overmatig gebruik van ghb het lijkt onschuldig ben zelf vaak out gegaan zelfs laats met de auto met alle gevolgen vandien gelukkig heb ik vrienden die me willen helpen lukt dat niet dan zal ik toch bij verslavingszorg moeten aankloppen maar zie wel in dat het zo niet langer kan fijn dat er nu wat aan gedaan kan worden

Welke mongool gaat er dan ook out achter het stuur?

Hou je gebruik in de gaten
laatste aanpassing
Uitspraak van Miss Punt..!! op donderdag 4 juni 2009 om 19:14:
Goed dat dit nu ook us op Partyflock staat...!!

:yes:
GHB is verboden, maar alcohol niet. De schade aan mens en maatschappij door alcohol is vele malen groter. Kan iemand uitleggen waarom alcohol niet verboden wordt (buiten de vette accijnzen)? Of, nog leuker: waarom maken ze GHB niet legaal ;-)
laatste aanpassing
 
ik zou zijn ghb fles stiekum tijdens zijn slaapje in de gootsteen kieperen om hem te ontstoppen :)
 
''Ik bewerk de persoon met make-up en maak een filmpje met mijn telefoon.''

haha


Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Ik controleer de ademhaling. Ademt hij nog? Dan kun je hem laten liggen. Hij komt vanzelf weer bij."
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 juni 2009 om 10:42:
ik zou zijn ghb fles stiekum tijdens zijn slaapje in de gootsteen kieperen om hem te ontstoppen

precies.. gootsteenontstopper + GBL grafiti verwijderaar = GHB (kort door de bocht maar t is wel zo..)

Niet aan mij besteed, regelrechte troep gewoon
 
GHB is verboden, maar alcohol niet. De schade aan mens en maatschappij door alcohol is vele malen groter. Kan iemand uitleggen waarom alcohol niet verboden wordt (buiten de vette accijnzen)? Of, nog leuker: waarom maken ze GHB niet legaal

+1
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 juni 2009 om 09:38:
Onzin! GHB is 1 van de meest veilige en onschadelijk drug die er bestaat, MITS het zorgvuldig wordt gebruikt, en DAAR ligt de fout, bij de begruikers zelf dus.

dat is een hele goeie opmerking!!!

Uitspraak van SuperBas op donderdag 4 juni 2009 om 19:09:
"Ik bewerk de persoon met make-up en maak een filmpje met mijn telefoon."

wel een kutstreek als ze dat met je uithalen........:) maarja je moet idd weten hoe je het moet gebruiken


Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 juni 2009 om 10:42:
ik zou zijn ghb fles stiekum tijdens zijn slaapje in de gootsteen kieperen om hem te ontstoppen

Dat noem ik pas echt zonde...:)


Uitspraak van º²º Lieverdinie op donderdag 4 juni 2009 om 14:32:
Ik leg hem in de stabiele zijligging en ga verder feesten.

;-)
Uitspraak van º²º Lieverdinie op donderdag 4 juni 2009 om 14:32:
heel egoistisch

nee hoor valt wel mee.....maar als het vrienden zijn is het een ander verhaal natuurlijk, dan maak je wel zorgen zeker als
ze het nog nooit op hebben.....
Ik heb nooit GHB durven gebruiken, een hoop andere middelen wel, maar op een of andere manier vind ik GHB beetje eng spul. Het verschil tussen goede dosis en overdosis is mij te klein.
 
Uitspraak van hoeisiedan? op vrijdag 5 juni 2009 om 11:08:
precies.. gootsteenontstopper + GBL grafiti verwijderaar = GHB (kort door de bocht maar t is wel zo..)

Niet aan mij besteed, regelrechte troep gewoon

weet je toevallig wa ze allemaal in je pilletje of grammetje coke donderen voor je 't consumeert?

juist net zoveel rotzooi
 
Had er vanochtend al over gelezen in de krant. Vind het goed dat ze er onderzoek naar doen en informatie over verspreiden. Al vind ik GHB echt voor kneuzen. Als je het dan wil doen, doe het dan goed en gecontroleerd.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 juni 2009 om 11:00:
wat versta je onder echte drugs het is allemaal verslavend net als te veel alcohol

verslaving zit bij de meeste zaken, tussen de oren van de persoon die het neemt. geestelijke verslaving creëert je eigen geest... lichamelijk is misschien een ander verhaal
laatste aanpassing
1 keer gedaan, nooit meer!

lag eerst kotsend boven de plee om vervolgens "gezellig" 2 uur out te zijn (slapen) terwijl ik zelf vrienden had uitgenodigd.

Wat een feest...
laatste aanpassing
 
:kots: vieze troep ja!
Voelde me der goed ziek van in ieder geval niet een fijn gevoel:P
 
Hier proost ik op :bier:

G als after is en blijft koning (y)
 
ghb vin ik wel goeie shit... tot op bepaalde hoogt en dosering
je moet er wel weten mee om te gaan ja
Nog nooit gedaan! GHB is mij te link!
Ah, GHB, lang niet gehad. Maar weer eens proberen, was wel wazig spul voor zover ik me kan herinneren :lol:
Uitspraak van Blutz² op vrijdag 5 juni 2009 om 10:32:
Kan iemand uitleggen waarom alcohol niet verboden wordt (buiten de vette accijnzen)?

Je geeft het antwoord zelf al. ;P
 
Nooit GHB op, ook weinig behoefte aan. Nu nog minder (y)
 
Uitspraak van Da Hardbass op vrijdag 5 juni 2009 om 19:59:
GHB is mij te link!

Na 1 ml sterf je :/
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 juni 2009 om 03:14:
Na 1 ml sterf je :/

Euhm 10 zul je bedoelen? 1 ml per 25 kg lichaamsgewicht is ongeveer wat voor de meeste de beste methode is ;) Daarom is het 'gokken' met buisjes dus ook zo vervelend, want als het buisje 5 ml is, en je denkt de helft erin te gooien, dan kan het ook zo maar 3 zijn in plaats van 2,5 ml, en dan ga je zitten :yes:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 juni 2009 om 09:38:
GHB is 1 van de meest veilige en onschadelijk drug die er bestaat, MITS het zorgvuldig wordt gebruikt, en DAAR ligt de fout, bij de gebruikers zelf dus.

alles wat je doe 'kan' dodelijk zijn als je het niet goed doet of niet met mate, als je te veel water drink ( meer als 3 liter achter elkaar ) kan je ook dood gaan om maar niet te spreken over alcohol.. :rot:
paracetamol, levens gevaarlijk.. als je een heel doosje achterover sla ben je niet meer te redden :aai:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 juni 2009 om 19:37:
G als after is en blijft koning

inderdaad :respect: maar wel alles goed doseren ;)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van actief op zaterdag 6 juni 2009 om 10:54:
Euhm 10 zul je bedoelen? 1 ml per 25 kg lichaamsgewicht is ongeveer wat voor de meeste de beste methode is Daarom is het 'gokken' met buisjes dus ook zo vervelend, want als het buisje 5 ml is, en je denkt de helft erin te gooien, dan kan het ook zo maar 3 zijn in plaats van 2,5 ml, en dan ga je zitten

Was ook sarcastisch bedoeld ;)
1 Flugeltje achterover en dan lekker oogjes dicht en snaveltjes toe!
Artiest {SHOWLIST artist 61007, 52133}
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Ik leg hem in de stabiele zijligging en ga verder feesten."
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 juni 2009 om 17:53:
Was ook sarcastisch bedoeld ;)

(Y)
 
Uitspraak van onlinegangster op zondag 7 juni 2009 om 10:13:
1 Flugeltje achterover en dan lekker oogjes dicht en snaveltjes toe!

flugeltje is 60ml niet?
die oogjes gaan wss voorgoed dicht.
Artiest {SHOWLIST artist 69600, 57719}
Waarom kijken mensen nog steeds naar de componenten van een drug? Het reageert met elkaar, dus het wordt een compleet nieuwe stof.

Als je een gekookt eitje eet, heeft het ook een soortgelijk proces gehad. Je eet toch ook niet het rauwe ei?

En als je toch naar de componenten kijkt, kan je ook geen speed of pillen gebruiken, want daar zit alkaline(inhoud van batterijen) in. (Y)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 juni 2009 om 09:38:
Onzin! GHB is 1 van de meest veilige en onschadelijk drug die er bestaat, MITS het zorgvuldig wordt gebruikt, en DAAR ligt de fout, bij de begruikers zelf dus.

Fout.

Je kan beter geloven dat er olifanten mee plat worden gespoten dan dit.

Ik zie genoeg mensen die te veel gebruiken en stiekem doen (zoals bij coke-probleemgebruikers).

Het out gaan en "zo voelt het lekker" zit veel te dicht tegen elkaar aan.
 
een ding is zeker hoe dan ook als je er niet mee om kan gaan is het gewoon verstandig er van af te blijfen dat geld voor zowel alle drugs en alcohol kun je dat wel dan heb je er veel plezier van en daarom zou ik zeggen doe wat je het beste lijkt en hou je verstand erbij gr mies
het kutte is dat mensen van xtc naar ghb overstappen omdat er zelden meer fatsoenlijke mdma in zogenoemde 'xtc' zit. slechts 1 op de 4 pillen die als xtc/mdma verkocht worden bevat daadwerkelijk mdma. dit heeft meerdere oorzaken:

1.een belangrijke grondstof voor mdma komt van een boomschors uit azie,
die grondstof wordt sinds de olympische spelen vanwege verscherpte controle niet meer westerlijk naar europa gesmokkeld, maar oostelijk naar canada, daar leeft momenteel wat bij ons in de jaren 90 speelde qua handel/kwaliteit.
2.er is geen markt meer voor xtc is nederland. klinkt gek, maar bedenk je dat je in het buitenland (zoals polen) 25 euro voor 1 pil betaalt en wij hier in nederland dan gauw spreken over '3 voor een tientje?'

slechte ontwikkeling aangezien mdma minder gevaarlijk is dan ghb.
wel goed dat er voor gewaarschuwd wordt.

zelf overigens nog nooit ghb gebruikt en in het verleden wel plezier gehad van xtc maar al jaren niet meer gedaan, doe mij maar jointje en/of biertje...
laatste aanpassing
G is zooi
heb 1x een dopje op en ik vin ut gewoon uber fatsig
ranzig gewoon

liever een tikkel maja ieder is verschillend:)
niet gebruiken is beter maar toch:)
goedkope bocht is het
Het is idd wel een onschadelijke drug als je het goed doseert en geen of weinig alchol erbij drinkt, en ik vind het een mooie drug als afsluiter hehe.
Ik vind teveel zuipen kansloos en ik vind drugs nodig hebben om je te vermaken op een feest driedubbel zo hard kansloos. Ik kan er gewoon niet in komen waarom.. Ik loop inmiddels 2 jaar mee. Ik houd 12u feesten achter elkaar gewoon vol. Nuchter! En ik vermaak me uitstekend.

Hoe fucked up is je mind als je altijd maar van die rotzooi nodig hebt. Wat voor kutleven heb je dan?

En jullie hebben het vast allemaal druk ofzo en het is nodig om je hoofd leeg te maken ofzo blablaa. Ik weet niet maar ik heb ook een druk schema maar dan sta je in die zaal, dan ga je gewoon staan geniet je van de muziek, de mensen en dan zit je er binenn een half uur ook zelf in.

Ik vind het goed dat Partyflock hier ook aandacht aan besteed. Maar ik denk dat de meeste drugsgebruikers al zodanig hun verstand hebben verloren (ja van dichtbij meegemaakt) dat je alleen de niet-gebruikers kan waarschuwen om er ook nooit aan te beginnen.
Voor iemand die het zonder opzet inneemt:
"Ik probeer de persoon te wekken door hem aan te spreken of een pijnprikkel toe te dienen. Als de persoon niet gewekt kan worden, leg ik hem op zijn zij en bel ik 112."

De persoon die het in zijn/haar drinken heeft gegooit.. Mogen ze van mij ophangen :jaja:


Voor iemand die het met opzet inneemt:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Ik bewerk de persoon met make-up en maak een filmpje met mijn telefoon."

Die laat ik ook, met opzet(!), liggen..
Hij/zij stopt die kk-zooi in je strot..
Moet je ook voor je eigen gevolgen opdraaien!!
Je bent geen f*cking olifant!!! :vaag:
Uitspraak van Rosio op donderdag 4 juni 2009 om 14:27:
Ga al jaren naar party's zonder iets te gebruiken, hoogstens een paar glaasjes bier. Als je het toch wilt gebruiken doe het dan verantwoordelijk. Als je out gaat, eigen schuld. Ik kom je echt niet helpen :no:

Just like me... Echter zuip ik wel eens flink bier :)
En ik blijf bij mijn bovenstaande mening :jaja:
Uitspraak van Yska op vrijdag 12 juni 2009 om 00:51:
Ik vind teveel zuipen kansloos en ik vind drugs nodig hebben om je te vermaken op een feest driedubbel zo hard kansloos. Ik kan er gewoon niet in komen waarom.. Ik loop inmiddels 2 jaar mee. Ik houd 12u feesten achter elkaar gewoon vol. Nuchter! En ik vermaak me uitstekend.

Haha dom meisje je had zoveel meer lol gehad die 2 jaar als je lekker wappie was geweest op die feesten :)

Okee ik weet dat ik nu een hele leuke reactie van je ga krijgen, maar ga lekker ergens anders haten