In standaard productietermen kun je ook even kijken naar de nieuwe Maserati Quattroporte, maar die wordt alweer overtroffen door de nieuwe M5 met V10/500 pk.
Er komt ook een nieuwe Audi RS4 uit met 450 pk, en aangezien die lichter is dan de RS6 ben ik benieuwd naar de cijfers die dat ding voort gaat brengen! 
Ferrari heeft ook een mooie geschiedenis met snelle 2+2 auto's, maar op dat vlak gaat mijn voorkeur uit naar de Bentley Continental GT.
Ferrari heeft ook een mooie geschiedenis met snelle 2+2 auto's, maar op dat vlak gaat mijn voorkeur uit naar de Bentley Continental GT.
Deze:
http://www.vsmotor.no/bilder.html
Ik weet niet of je er de straat mee op mag hahahahah
Het is moeilijk om te zien wat de snelste 4 persoons auto is, er zijn er zoveel die erg snel zijn.
Wat standaard auto's betreft zal de nieuwe M5 er wel 1 van zijn.
Maar ook de nieuwe M5 zal niet standaard blijven!!!!!!!
Dus wat er daarvan weer gecreeerd gaat worden zal iig bruut snel zijn.
http://www.vsmotor.no/bilder.html
Ik weet niet of je er de straat mee op mag hahahahah
Het is moeilijk om te zien wat de snelste 4 persoons auto is, er zijn er zoveel die erg snel zijn.
Wat standaard auto's betreft zal de nieuwe M5 er wel 1 van zijn.
Maar ook de nieuwe M5 zal niet standaard blijven!!!!!!!
Dus wat er daarvan weer gecreeerd gaat worden zal iig bruut snel zijn.
laatste aanpassing
een brabus is bij die types een opzichzelf staand merk.
De EV 12 is dus gewoon een "standaard auto"
Hij is wel gebaseerd op een mercedes-benz maar mercedes trekt hier zoveel mogelijk zijn handen vanaf!
De EV 12 is dus gewoon een "standaard auto"
Hij is wel gebaseerd op een mercedes-benz maar mercedes trekt hier zoveel mogelijk zijn handen vanaf!
Dat klopt idd dat het gewoon een merk is maar die moter is wel getuned.
En wat de McLaren betreft, het is nog steeds 1 van de allersnelste auto's ter wereld maar het is geen 4 persoons auto maar een 3 persoons.
De bestuurdersstoel zit in het midden.
Dat klopt idd dat het gewoon een merk is maar die moter is wel getuned.
Tja, is wat je onder tuning verstaat. Je zou ook kunnen stellen dat het een compleet nieuw ontwikkelde motor is. Maar als dit tuning is, dan kun je alle small blocks van GM ook wel op een grote hoop vegen, evenals de 6-inlijns van Jaguar. En een RS6 is zeker een S6 met turbo conversie...
Brabus is gewoon als autofabrikant erkend en dit is de standaard auto.
laatste aanpassing
Tja, is wat je onder tuning verstaat. Je zou ook kunnen stellen dat het een compleet nieuw ontwikkelde motor is. Maar als dit tuning is, dan kun je alle small blocks van GM ook wel op een grote hoop vegen, evenals de 6-inlijns van Jaguar. En een RS6 is zeker een S6 met turbo conversie...
Het is hoe je het bekijkt.
De voorbeelden die je noemt zijn allemaal eigen fabriek.
En Brabus is geen Mercedes, dus is het toch zo dat een ander de moter aangepast heeft op basis van een bestaande motor en dat is toch echt tuning
M.b.t. motoren:
Sorry, maar ik vind dat je Brabus echt te kort doet wanneer je dat tuning noemt.
En in het geval van Audi is dat geen tuning dan? Formeel is de fabrikant van S6 plus, RS4 en RS6 Quattro GmbH en niet Audi. In het geval van de RS4 werd de motor zelfs ontwikkeld aan de hand van de S4 2.7T door Cosworth Technology. Voor de RS2 was Porsche verantwoordelijk evenals bij de MB 500E, Cosworth zat achter de 2.5 16V uit de 190 Evo, bij de Volvo XC90 was Yamaha verantwoordelijk voor de V8. De nieuwe MG op basis van de 75 wordt door een ordinaire Ford V8-motor aangedreven, en een volledig Lotus motorblok...
Ergo, het komt ook bij de 'eigen fabrieken' wel erg vaak voor dat een ander de motor aanpast op basis van een bestaande motor, hetgeen dus tuning schijnt te zijn...
Brabus tunet ook auto's, maar sommige staan echt niet meer als Mercedes in de kentekenpapieren. Als je een overzicht met toelating van nieuwe auto's van het KBA (Kraftfahrt-Bundesamt) opzoekt, staat Brabus gewoon er gewoon tussen als "Hersteller". Evenals Hartge, Alpina en Ruf...
Sorry, maar ik vind dat je Brabus echt te kort doet wanneer je dat tuning noemt.
En in het geval van Audi is dat geen tuning dan? Formeel is de fabrikant van S6 plus, RS4 en RS6 Quattro GmbH en niet Audi. In het geval van de RS4 werd de motor zelfs ontwikkeld aan de hand van de S4 2.7T door Cosworth Technology. Voor de RS2 was Porsche verantwoordelijk evenals bij de MB 500E, Cosworth zat achter de 2.5 16V uit de 190 Evo, bij de Volvo XC90 was Yamaha verantwoordelijk voor de V8. De nieuwe MG op basis van de 75 wordt door een ordinaire Ford V8-motor aangedreven, en een volledig Lotus motorblok...
Ergo, het komt ook bij de 'eigen fabrieken' wel erg vaak voor dat een ander de motor aanpast op basis van een bestaande motor, hetgeen dus tuning schijnt te zijn...
Brabus tunet ook auto's, maar sommige staan echt niet meer als Mercedes in de kentekenpapieren. Als je een overzicht met toelating van nieuwe auto's van het KBA (Kraftfahrt-Bundesamt) opzoekt, staat Brabus gewoon er gewoon tussen als "Hersteller". Evenals Hartge, Alpina en Ruf...
laatste aanpassing
Cosworth Technology is eveneens van VAG (staat overigens te koop).
Maar dan doen fabrikanten toch net zo hard aan tuning... Voorbeeld Peugeot 106 1.6-motoren, de TU5Jx
TU5J2: 106 1.6 8V - 66 kW
TU5JP: 106 1.6 8V Rallye - 76 kW
TU5J4: 106 1.6 16V - 87 kW
Daar doen ze toch hetzelfde?
Maar dan doen fabrikanten toch net zo hard aan tuning... Voorbeeld Peugeot 106 1.6-motoren, de TU5Jx
TU5J2: 106 1.6 8V - 66 kW
TU5JP: 106 1.6 8V Rallye - 76 kW
TU5J4: 106 1.6 16V - 87 kW
Daar doen ze toch hetzelfde?
laatste aanpassing
Brabus is gewoon als autofabrikant erkend en dit is de standaard auto.
wat bedoel je hier dan mee?
Brabus pakt gewoon een standaard Mercedes en fokt hem op. Ze maken zelf geen auto's hoewel je wel gelijk hebt met:
maar sommige staan echt niet meer als Mercedes in de kentekenpapieren
Het is alleen geen autofabrikant.
In Duitsland erkent het KBA Brabus als "Hersteller", waarom zijn ze dan geen autofabrikant? En dan graag iets anders dan je mening want die vind ik t.o.v. het KBA niet zo interessant.
De EV12 is gewoon een model van Brabus, geen getunede Mercedes of Brabus.
De basis komt inderdaad bij Mercedes vandaan en het kan zijn dat voor bijvoorbeeld botsveiligheid meegelift wordt op tests van MB voor zover mogelijk, maar er wordt zoveel veranderd (niet alleen motor, om er 340 km/h mee te halen zul je ook veel aandacht aan aerodynamica moeten besteden, onderstel, remmen, besturing, etc...) dat je echt niet meer van een 'opgefokte' Mercedes kunt spreken. Waarom zou het KBA ze anders als "Hersteller" erkennen.
De EV12 is gewoon een model van Brabus, geen getunede Mercedes of Brabus.
De basis komt inderdaad bij Mercedes vandaan en het kan zijn dat voor bijvoorbeeld botsveiligheid meegelift wordt op tests van MB voor zover mogelijk, maar er wordt zoveel veranderd (niet alleen motor, om er 340 km/h mee te halen zul je ook veel aandacht aan aerodynamica moeten besteden, onderstel, remmen, besturing, etc...) dat je echt niet meer van een 'opgefokte' Mercedes kunt spreken. Waarom zou het KBA ze anders als "Hersteller" erkennen.
laatste aanpassing
Brabus pakt gewoon een standaard Mercedes en fokt hem op. Ze maken zelf geen auto's hoewel je wel gelijk hebt met:
Waar houdt opfokken op en begint een nieuwe auto?
Het is onzin om jullie manier te redeneren. Zo zijn een groot deel van de onderdelen in een Golf en een Ibiza (en nog veel meer auto's in de VW groep die op dit platform staan) identiek aan elkaar. Net als bijv. de 106 en de Saxo.
Als je dat als aparte modellen ziet en een Brabus E V12 niet, dan heb ik het idee dat je slechts naar de buitenkant van de auto kijkt. Intern zal een Brabus E V12 ongetwijfeld meer verschillen van een MB E dan een Saxo en een 106.
Er zijn trouwens veel meer dubieuze modellen te verzinnen, neem de MG Z? reeks en talloze fabrikanten als Lingenfelter, AC Schnitzer, Brabus, Ruf en dus ook Spyker etc. etc.
Maar om de discussie maar met feiten te beeindigen:
The world-renowned tuner and car manufacturer offers individualized options to satisfy every wish. The BRABUS product line-up ranges from powerful tuned engines and elegantly styled aerodynamic kits to high-quality light-alloy wheels, dynamic yet comfortable sport suspensions and exquisitely handcrafted luxury interiors.
BRABUS is also one of the most exclusive automobile manufacturers in the world: Recognized as such by the 'Kraftfahrtbundesamt' (German Federal Motor Vehicle Department) BRABUS produces stimulating and exciting ultra-performance vehicles such as the new BRABUS E V12 with 640 hp / 471 kW and a top speed of 340 km/h.
BRABUS is also one of the most exclusive automobile manufacturers in the world: Recognized as such by the 'Kraftfahrtbundesamt' (German Federal Motor Vehicle Department) BRABUS produces stimulating and exciting ultra-performance vehicles such as the new BRABUS E V12 with 640 hp / 471 kW and a top speed of 340 km/h.
Bron: http://www.brabus.de/portrait/00porte.htm
Vertaling: http://www.brabus.de/portrait/01p_niederlande.htm
laatste aanpassing
























