stukje biologie vwo6:
de hersens van de vrouw zijn groter, wegen dus zwaarder en bevatten dus ook meer hersencellen!
MAAR
de capaciteit (of vermogen) van de hersens van de man is groter! de cellen worden effectiever gebruikt... vandaar het verschil in IQ tussen de twee sexes...
dus ja, mannen zijn intelligenter
... kijk het maar na vrouwen, het staat in de boeken en ongetwijfeld ook ergens op het net
de hersens van de vrouw zijn groter, wegen dus zwaarder en bevatten dus ook meer hersencellen!
MAAR
de capaciteit (of vermogen) van de hersens van de man is groter! de cellen worden effectiever gebruikt... vandaar het verschil in IQ tussen de twee sexes...
dus ja, mannen zijn intelligenter
Esco 1 oktober 2004 14:03
En als je dat weet............... Wat dan???
Dan gaat er een heel nieuw wereld voor de man open. Op het moment dat je een vrouw echt doorhebt (dan bedoel ik niet meer; het denken dat je een vrouw doorhebt) kun je alles bij een vrouw doen en nog zal ze van je blijven houden
En als je dat weet............... Wat dan???
Dan gaat er een heel nieuw wereld voor de man open. Op het moment dat je een vrouw echt doorhebt (dan bedoel ik niet meer; het denken dat je een vrouw doorhebt) kun je alles bij een vrouw doen en nog zal ze van je blijven houden
Ik denk meteen aan wat vrouwtjes hiero op flock met 'Don't mess with me' 30x in hun persoonlijke text
boodschappen doen
niet te overmoedig he, dat doen omdat wij zeggen dat ze daar beter in zijn. Maar wiskunde en handel, zijn wel manne-dinge. We hebben een supermarkt vrouwelijk gemaakt omdat we zeggen dat zij daar goed in zin (ze vergeten altijd wat, of wisselgeld klopt niet
(we kunnen vrouwen alles wijsmaken, dus wel lopen wel ietsje voor)
Whahahaha uit die opmerkingen blijkt alweer hoe slim de vrouwen zijn jullie doen het zware werk en wij...........
na 9 maanden persen.
Emotionele, gevoeige dingen zijn vrouwen beter in, maar is omdat vrouwen beter naar hun gevoelens kan kijken. Maar, dit heeft helemaal niks te maken met inteligentie, het is een natuurlijk feit.
laatste aanpassing
tja okee een feit is ook dat mannen vaak sterker (lichamelijk dan) zijn..........
Effies serieus zal ik reageren ik denk dat bij ieder persoon het verschillend is zelfs je IQ kan heel hoog zijn maar kan je toch nog "dom" zijn dus........de strijd zal altijd blijven ligt in onze aard tussen de mannetjes en de vrouwtjes!!!
Effies serieus zal ik reageren ik denk dat bij ieder persoon het verschillend is zelfs je IQ kan heel hoog zijn maar kan je toch nog "dom" zijn dus........de strijd zal altijd blijven ligt in onze aard tussen de mannetjes en de vrouwtjes!!!
tja okee een feit is ook dat mannen vaak sterker (lichamelijk dan) zijn..........
Nader inzien, dat jij dit een meetpunt vind wat betreft IQ..mmz
Effies serieus zal ik reageren ik denk dat bij ieder persoon het verschillend is zelfs je IQ kan heel hoog zijn maar kan je toch nog "dom" zijn dus
dat noem je interpreten, heeft weer niks met iq te maken. Je kan dom overkomen, maar je bent het niet, of mischien ben je wat trager in handelen, maar alsnog kan je slim zijn.
ik hier een relevante topic
Hier mijn lap tekst:
Inteligentie heeft te maken met logica, inzicht en denkvermogen.
Mensen die veel weten zijn hoeven niet per se slim te zijn. Dat is kennis en kennis bereik je door zo breed mogelijk te observeren en waar te nemen. Lezen, bestuderen, mondelinge gesprekken over een bepaald onderwerp uitvoeren (en begrijpen).
En geheugen is weer wat anders, wat hier bij ons in de feestwereld redelijk aangetast wordt.
Onthouden lukt bijna altijd, maar het denkvermogen om het opgeslagen terug te roepen is net even te veel. (bijv met namen, iemand herhaald zijn naam voor je. En jij reageert: oh ja, ik weet nog, zo en zo heet je en je wist het ook bijna)
Een kind dat al op vroege leeftijd al waargenomen door verschillende groepen; kleuterklas (motoriek/ruimtelijke ordening)school, ouders, vrienden, muziekles of bijvoorbeeld zijn voetbalvereniging. Door bijvoorbeeld vaak veel complimenten te krijgen en ook beloningen (cijfers/rapport) begint het kind een zelfkennis te creeën, wetend dat hij "slimmer" is dan de anderen.
Op ten duur heeft ie zijn identiet, bijvoorbeeld op school ,bevestigd, doordat hij wellicht gepest word (hij is een nerd, hij weet alles) of juist in de hemel geprezen wordt, maar ook vaak door leerlingen of door de leerkracht dingen gevraagd wordt (ja jan-diederk weet het antwoord wel juf).
Mensen om zich heen die dat door hebben, stimuleerd het kind nog meer (mams: ja, ik zorg er wel voor dat hij piloot wordt, hij heeft de brains ervoor)
Vaak word zijn opvoedingstijl aangepast (niet te laat thuis, niet drinken/roken, ga leren)
Middelbareschool begint eigen leven, keuzes maken, vrienden maken, plannen. Hierbij gaat het ook wel om intelligentie (moeilijkheidsgraad en tempo van de leerstof, maar ook doorzettingsvermogen (dingen aan de kant laten staan om te leren)
mocht alles goedgaan, sociale controle is uitstekend, levenswijze is zal het inteligente kind naar de universiteit gaan. Waar hij "zijn" mensen leert kennen die ook zo gedreven is als hem en ook netjes zijn als hem. Creeërt ie zo zijn levenstijl
ben benieuwd naar meningen/suggesties
Hier mijn lap tekst:
Inteligentie heeft te maken met logica, inzicht en denkvermogen.
Mensen die veel weten zijn hoeven niet per se slim te zijn. Dat is kennis en kennis bereik je door zo breed mogelijk te observeren en waar te nemen. Lezen, bestuderen, mondelinge gesprekken over een bepaald onderwerp uitvoeren (en begrijpen).
En geheugen is weer wat anders, wat hier bij ons in de feestwereld redelijk aangetast wordt.
Onthouden lukt bijna altijd, maar het denkvermogen om het opgeslagen terug te roepen is net even te veel. (bijv met namen, iemand herhaald zijn naam voor je. En jij reageert: oh ja, ik weet nog, zo en zo heet je en je wist het ook bijna)
Een kind dat al op vroege leeftijd al waargenomen door verschillende groepen; kleuterklas (motoriek/ruimtelijke ordening)school, ouders, vrienden, muziekles of bijvoorbeeld zijn voetbalvereniging. Door bijvoorbeeld vaak veel complimenten te krijgen en ook beloningen (cijfers/rapport) begint het kind een zelfkennis te creeën, wetend dat hij "slimmer" is dan de anderen.
Op ten duur heeft ie zijn identiet, bijvoorbeeld op school ,bevestigd, doordat hij wellicht gepest word (hij is een nerd, hij weet alles) of juist in de hemel geprezen wordt, maar ook vaak door leerlingen of door de leerkracht dingen gevraagd wordt (ja jan-diederk weet het antwoord wel juf).
Mensen om zich heen die dat door hebben, stimuleerd het kind nog meer (mams: ja, ik zorg er wel voor dat hij piloot wordt, hij heeft de brains ervoor)
Vaak word zijn opvoedingstijl aangepast (niet te laat thuis, niet drinken/roken, ga leren)
Middelbareschool begint eigen leven, keuzes maken, vrienden maken, plannen. Hierbij gaat het ook wel om intelligentie (moeilijkheidsgraad en tempo van de leerstof, maar ook doorzettingsvermogen (dingen aan de kant laten staan om te leren)
mocht alles goedgaan, sociale controle is uitstekend, levenswijze is zal het inteligente kind naar de universiteit gaan. Waar hij "zijn" mensen leert kennen die ook zo gedreven is als hem en ook netjes zijn als hem. Creeërt ie zo zijn levenstijl
ben benieuwd naar meningen/suggesties
laatste aanpassing
Laag IQ wil niet zeggen dat je dom bent in mijn ogen en ook zeker niet in de wetenschap zijn ogen!
Ja en nee. Iemand met een laag iq, zou het heel moeilijk krijgen, dat hij de stof niet begrijpt en wellicht zijn denkvermogen niet "volmaakt" zijn om de logica er van in te kunnen zien, en dus dat ie het niet binnen de tijd zal halen.






![[ .. kleintje deb :flower: .. ]](/images/user/30791_2546389.jpg)








