Partyflock
 
Forumonderwerp · 701270
 
Als het gaat om sportwagens?
4 cilinders, 6 in lijn of V6, V8, v10, V12 of W12
Japans, Amerikaans, Engels
Ongeblazen, turbo of compressor.
Wat is de allerfijnste motor qua geluid, prestaties, koppel, etc?

Ik vind het geluid van een dikke Yankee V8 top maar die nieuwe V10 van BMW lijkt me echt een beul.
De motoren van de Thrust SSC.(y)
 
100,000 bhp is ook geen kattepis, wel beetje lastig over de A13 zonder andere auto's in de brand te steken...
W16 ;)

maarre... supercharger op een 6-in lijn :yes:

of een amerikaanse v8 natuurlijk :D

... of de v10 diesel van vw !!! 750nm koppel! :kwijl:
zo'n gigantische amerikaanse bak, met een geluid waar je bang van wordt... dat is mooi...!

maaruh die V10 BMW is ook erg leuk, heb um een poosje geleden langs zien komen, griezelig!

2 chris P... die V10 diesel is toch de stilste diesel...?
laatste aanpassing
Artiest M@ck
Deze


uit de

Bugatti Veyron uiteraard :)
laatste aanpassing
Dat is de mooiste auto die er is.:)
Doe maar een MG XPower SV-R
5 liter v8, 400 pk
Maar met lachgasinjectie toch gauw zo'n 975 pk, kom maar met je schijtferrari enzo :D
Gewicht van de auto is me ff niet bekend, maar is niet veel, motorblok van aluminium en de rest carbon fibre :yes:
5 liter v8, 400 pk
Maar met lachgasinjectie toch gauw zo'n 975 pk,


:nee: ja hoor met alleen lachgasinjectie?
ja hoor met alleen lachgasinjectie?


Yep, da's geen geintje. En het mooiste is, dat dat vanaf de fabriek zo geleverd wordt :)

Alleen jammer genoeg voor MG gaat de Veyron daar zonder lachgas al overheen :jaja: en de X-power werd in Top Gear behoorlijk afgezeken omdat 'ie nauwelijks te besturen was.
Maar ik moet toegeven: het is wel een mooie wagen.
laatste aanpassing
met fiat punto koplampen :p
de motor uit een mazda 787b uiteraard.
2600 cc wankel motor.

V-12 :kwijl:
specs:
aantal cilinders:12, in V-vorm
kleppen per cilinder:4
cilinderinhoud:6192 cm3
boring x slag:87,0 x 86,8 mm
compressieverh:10,7:1
max. vermogen:426 kW (580 pk) bij 7600tpm
max. koppel: 650 Nm bij 5400tpm
brandstofsysteem: multipoint injectie
klepbediening: dohc
turbo: nee
katalysator: geregeld

mooooiste auto ter wereld Lamborghini Murciélago Roadster ik heb hem gezien & gehoord :lief:
laatste aanpassing
 
Het geluid van een luchtgekoelde 6 cilinder boxer verveelt ook nooit...
is dat een roadster BENNIEKUH?

Annelies---> dat weet ik niet, maar iig de sterkste personenauto zelfontbrander.
Wankelmotor :respect:


 
BMW 6-cylinder (in lijn), vooral de types gebruikt in de M5 bj 88-95, tot max 3.7 ltr :respect:
is dat een roadster BENNIEKUH?


zo heet hij :)
 
kheb een fiets met een bel erop,en als ik hard doortrap maakt ie ook een soort van v6 geluid!!

en niet te vergeten dat ik optrek van o naar 100 binnen een uur!!


o:)
Wankelmotor


Afgelopen week Top Gear zitten kijken? ;p
Wankelmotor, leuk idee maar is nog nooit echt goed toegepast (ok, misschien op de Mazda 929 (correct me if I'm wrong) na die met 2 wankelmotoren Le Mans gewonnen heeft).

Iig, geef mij maar een F12. Geblazen is er leuk bij :) (Koenig F50 :kwijl:)

Hopelijk hoor ik volgend jaar een audi 4.2l V8 (uit de S6) regelmatig in actie :)
(correct me if I'm wrong)


787b

http://www.nalin.demon.nl/787b/787b_4.mp3
http://www.nalin.demon.nl/787b/RTDin787B.wav

en zo klonk ie destijds. ( 90/91 )
wankelmotor werd daarna niet meer toegestaan in de le mans.
laatste aanpassing
zo heet hij


ik zie geen open dak

:yes:
zo beter dan?
787b

http://www.nalin.demon.nl/787b/787b_4.mp3
http://www.nalin.demon.nl/787b/RTDin787B.wav

en zo klonk ie destijds. ( 90/91 )
wankelmotor werd daarna niet meer toegestaan in de le mans.


Dacht al dat ik er naast zat :)

Die motor klinkt trouwens ook erg lekker, onvervalste race-sound :D
Artiest Razer


deze dus :D
specs :
Plaatsing: Vóór, overlangs.
Bouwwijze: V.
Cilinderaantal: 10.
Cilinderinhoud: 7990 cm3.
Boring: 101,6 mm.
Slag: 98,6 mm.
Compressieverhouding: 9,6 op 1.
Maximum vermogen: 282 kW (450 pk) bij 5100 min-1 (DIN).
Specifiek vermogen: 35,3 kW (56,3 pk) per l.
Specifieke massa: 5,4 kg per kW (3,4 kg per pk).
Maximum koppel: 615 Nm bij 3600 min-1 (DIN).
Ontsteking: Elektronisch, zonder stroomverdeler.
Kleppen per cilinder: 2.
Klepstelwijze: Hydraulische klepstoters.
Oliekoeler: Ja.
Nokkenas(sen): 2×1, bovenliggend.
Nokkenasaandrijving: ketting.
Krukaslagers: 6.
Inspuiting: Elektronisch.
Type: Multipoint.
Compressor: Nee.
Brandstof: Euro loodvrij.
Dynamo: 120 A.
Accu: 90 Ah.
Materiaal blok: Lichtmetaal.
Materiaal kop: Lichtmetaal.
Maar dat is een vrachtwagenmotor, het gaat hier om automotoren :D
zit in een auto :[
Weet ik, maar dat zegt meer over de engineers dan over de motor ;)

Kunnen ook alleen de Amerikanen, een 8 liter 16V V8 in een auto leggen :/
Kunnen ook alleen de Amerikanen, een 8 liter 16V V8 in een auto leggen


Yep, wij europeanen zouden de inhoud (bijna) halveren bij een zelfde vermogen :jaja:
 
maar dan krijg je geen koppel van 615 Nm bij 3600 toeren...
Torque wins races, horsepower sells cars...
 
Wat dachten jullie van de volgende motoren:

-de 3.2 V6 uit de Alfa 156 GTA (maar ja, bijna alle sportieve italiaanse motoren hebben een lekkere sound :kwijl: )
-de 5 cilinders van Volvo, omdat die zo'n lekkere kenmerkende roffel hebben
-de V10 TDI van VW: ongekend brute, alles vernietigende dieselpower
-boxer motoren (van Porsche of Subaru) klinken ook altijd lekker :)
maar dan krijg je geen koppel van 615 Nm bij 3600 toeren...


Dat zou ik niet te hard zeggen. Neem als voorbeeld een SL 55 AMG, die gaat er met 5,5 liter al ruim overheen:

aantal cilinders: 8, in V-vorm
kleppen per cilinder: 3
cilinderinhoud: 5439 cm3
boring x slag: 97,0 x 92,0 mm
compressieverh.: 9,0:1
max. vermogen: 368 kW (500 pk) @ 6100tpm
max. koppel 700 Nm @ 2750tpm
brandstofsysteem: multipoint injectie
klepbediening: ohc
turbo mech.: compressor
katalysator: geregeld
 
Met compressor idd...
Ja, ok ... daar heb je gelijk in.
 
Er schijnt ergens een Viper turbo rond te rijden.
Je wil niet weten wat die doet met een setje 335-30-18's
v8 uit landrover enzo met ander stukje in uitlaat klinkt ook heeeerlijk :kwijl:

maar nog steeds nr. 1 Lamborghini Murcièlago :kwijl:
Is er wat op een compressor tegen dan? Haal je tenminste een hoger rendement uit je motor.

maar dan krijg je geen koppel van 615 Nm bij 3600 toeren...
Torque wins races, horsepower sells cars...


Klopt, koppel is belangrijk. Gewicht daarentegen ook (Y) :)
 
Die Rover V8 hadden ze pas bij Topgear een heel item over, is een van de meest gebruikte motoren.
Nee, tegen een compressor is niets op tegen, maar Amerikanen geloven niet in turbo's e.d.
There's no substitute for qubic inches zeggen ze daar...
laatste aanpassing
There's no substitute for qubic inches zeggen ze daar...


Gelukkig weten ze hier beter ;) Beter een turbo dan een sloot extra gewicht door meer inhoud.

Maar ze gebruiken daar ook wel compressoren. Alleen noemen het daar supercharger. Ok, het werkt íets anders in de aandrijving van het onderdeel, maar de werking komt op hetzelfde neer.

Wacht maar tot de benzine daar nog duurder wordt. Motoren van europees ontwerp winnen de laatste tijd aardig terrein daar aan de andere kant van de oceaan.
 
Ik geef ook liever de voorkeur aan een +100pk/liter motor.
De sensatie van een Honda VTEC is bijna niet te evenaren
 
De nieuwste 160pk 1.9 TDi van VW. Beul van un motor met un kleine inhoud. Diesel rulezz en al helemaal als ie in ut vooronder van un VW Touran ligt......
ja die vw zelfontbranders zijn wel goed...

zag een 1.9tdi taxi een gti'tje eruit trekken

koppel he!
ik vind de standaard honda motortjes al lachuh :)
dat 1,5je kan je doortrappen :9 lekker hoog in de toeren :)
de 1,6 VTEC was naar mijn idee 1 van de 1e die de 100 pk/l haalde..

de alfa 1,4 klinkt en rijdt ook errug lekker

en qua top motoren.. sja.. tis allemaal mooi speelgoed :9 respect voor de v10 D van VW.. alleen het gewicht he.. schijnt dat die Touareg daarmee als een dweil rijdt..
en wat moet je ermee.. gooi maar in een LT.. [LT 3,5 is ook lekker trouwens.. beetje rauw, maar wel errug soepel.

en de motor uit die uitgebouwde nissan skyline, daar wassik wel ff stil van :P
laatste aanpassing
De sound van een amerikaanse V8/V10 kan nix tegenop
en zo is het maar net :[
5,9 V8.., dat geluid..:kwijl:
laatste aanpassing
 
Een dikke jaren 70 bak met V8 voorzien van een paar Cherry Bombs is een machtig geluid.
Maar ik reed net weer in een Impreza, en dat geluid van een boxer + turbo is mmmmm
laatste aanpassing