Partyflock
 
Forumonderwerp · 1105205
Ik heb een andere auto gekocht, maaar: tis een Renault Megane 1.5 dci bj 2003 met 86 pk..

traag.. nu wil ik hem miss laten chippen en vraag me af of het werkelijk zoveel zin heeft als ze zeggen? en hoe zit het met de levensduur?
iemand ervaring mee?
 
Uitspraak van Qwaribo op donderdag 28 oktober 2010 om 14:31:
traag.. nu wil ik hem miss laten chippen en vraag me af of het werkelijk zoveel zin heeft als ze zeggen?


schiet alleen op als je er een turbo op hebt zitten! :)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 oktober 2010 om 14:32:
schiet alleen op als je er een turbo op hebt zitten!


ja zit erop ;)
 
Uitspraak van Qwaribo op donderdag 28 oktober 2010 om 14:37:
ja zit erop


dan zou ik het doen :yes: ..
voor meer info ff bij de garage zelf vragen wat & welke chip het beste voor jou auto is :)
een chip maken ze op maat is mij verteld?

maar ja meer info bij de garage, al gedaan maarja bij hun is het natuurlijk allemaal rozekleur en maneschijn.. hij is sneller, meer koppel en rijdt soepeler zeggen ze..

in hoever moet ik hun geloven? :P ik wil ervaringen weten van mensen die hun diesel ook hebben laten chipppe :)
 
Uitspraak van Qwaribo op donderdag 28 oktober 2010 om 15:07:
een chip maken ze op maat is mij verteld?


klopt :)
Uitspraak van Qwaribo op donderdag 28 oktober 2010 om 15:07:
ik wil ervaringen weten van mensen die hun diesel ook hebben laten chipppe


kun je niks vinden op internet via google ofzo ?
ja op de site van de tuner/chipper.. staan van die verhaaltjes, mja dat komt ook niet echt geloofwaardig over :lol:
voor die 20 pk extra.
Dat merk je niet eens.
grotere turbo is het juiste antwoord.
Uitspraak van Landlopert op donderdag 28 oktober 2010 om 15:22:
voor die 20 pk extra.
Dat merk je niet eens.


30 pk is het.. :)

maar zou je dat niet merken?? kwa koppel zowiezo wel lijkt mij.. vooral als je met ze 4 erin zit!

haha een grotere turbo is ook niet het juiste antwoord.. moet je hem alsnog laten chippen (want met een grotere turbo krijg je last van een turbogat) de turbo slaat pas aan bij de 3000 rpm ofz? wat nu 2500 is dacht ik..
laatste aanpassing
Uitspraak van Tacone* o:) op donderdag 28 oktober 2010 om 15:21:
tarotkaarten leggeng


:loser: kom op zeg...
Heb je al nieuwe krukaslagers besteld?
Uitspraak van Qwaribo op donderdag 28 oktober 2010 om 14:31:
Renault Megane 1.5 dci bj 2003 met 86 pk..


:')
Jij rijdt Seat, niet teveel commentaar hebben dus.
Uitspraak van Qwaribo op donderdag 28 oktober 2010 om 15:07:
in hoever moet ik hun geloven? :P ik wil ervaringen weten van mensen die hun diesel ook hebben laten chipppe :)


Simpel gezegd koppel en pk neemt toe.

Daarbij is je koppelverloop veel soepeler.
Uitspraak van Mattijs op zaterdag 30 oktober 2010 om 11:03:
Jij rijdt Seat, niet teveel commentaar hebben dus.


stuk beter als die franse troep, en dude een civic :lol:
laatste aanpassing
de clio van mijn moeder, ook een 1.5dci is ook gechipt en dat maakt zeker een leuk verschil.
auto rijd goed nu ook na 80.000km

levensduur ligt er helemaal aan hoe jij en/of andere bestuurders ermee omgaan.
turbo's zijn leuk maar wel gevoelig als de auto niet goed word warm gereden en het onderhoud niet juist is. bijv verkeerde olie kan al schade veroorzaken.
na laten draaien bij flinke belasting is ook aan te raden.
bij diesels haalt een goede tuner de winst vaak meer uit de inspuiting dan met het verhogen van de turbodruk.
60 newtonmeter meer trekkracht ga je zeker wel voelen...
Zou het niet aan durven bij een 1.5dci. Niet echt een geweldig stukje Franse techniek.
idd het is al een wonder als dat ding in de standaard setup heel blijft, laat staan met een chip erin.
Beste is op de bank en dan laten afstellen door iemand die weet wat hij doet inderdaad, maar of het de moeite en het geld waard is op een 1.5 diesel en of het heel blijft, geen idee :P
Altijd leuk ja, na het olie verversen de motor in de soep.
Als het een beetje mee zit word die begin februari gechipt! :D

nu maar duimen dat het goedgaat!:p
als de electronica er beter van word zou ik het zekert doen

Uitspraak van Qwaribo op donderdag 28 oktober 2010 om 14:31:
en hoe zit het met de levensduur?


die is zoiezo laag bij renault :rot:
Uitspraak van BOTSSIEE op maandag 24 januari 2011 om 19:11:
als de electronica er beter van word zou ik het zekert doen


de electronica blijft hetzelfde..

het is de software van de ECU die word aangepast (geoptimaliseerd).

Uitspraak van BOTSSIEE op maandag 24 januari 2011 om 19:11:
die is zoiezo laag bij renault


4 ton moet ik toch wel halen :) ligt ook aan jezelf, als je geen goed onderhoud pleegt!

en tuurlijk kan er iets kapot gaan, maar dan kan net zo goed bij opel!
zowiezo beginnen met een K&N luchtfilter daar haal je al 20 pk winst mee
 
Met een dubbele uitlaat toch ook wel zoiets ?
Uitspraak van Qwaribo op vrijdag 28 januari 2011 om 14:12:
4 ton moet ik toch wel halen :)


:')
Uitspraak van Qwaribo op vrijdag 28 januari 2011 om 14:12:
4 ton moet ik toch wel halen


ja als je er 10 inch velge met platte bandjes oplegt misschien wel ja :lol:

Is eigelijk wel de beste tuning, je auto trekt lekker hard op en gaat makelijk over de 200 op de teller :d
Uitspraak van Silver Corvette. op zaterdag 29 januari 2011 om 00:24:
zowiezo beginnen met een K&N luchtfilter daar haal je al 20 pk winst mee


Jaa met stickers daarvan ook :O


Uitspraak van BOTSSIEE op maandag 31 januari 2011 om 09:45:
ja als je er 10 inch velge met platte bandjes oplegt misschien wel ja

Is eigelijk wel de beste tuning, je auto trekt lekker hard op en gaat makelijk over de 200 op de teller


nou dan miss 350, maargoed boeit het. ik verwacht het wel, zo niet dan pech. ;)
Uitspraak van Qwaribo op donderdag 28 oktober 2010 om 14:31:
traag.. nu wil ik hem miss laten chippen en vraag me af of het werkelijk zoveel zin heeft als ze zeggen? en hoe zit het met de levensduur?
iemand ervaring mee?


heb t wel eens willen doen met een laguna uit 1996... had weinig effect zijden ze
zonde van je geld, dat klein beetje winst zal het verschil ook niet maken,

en die beloofde 30 pk kan je ook wel shaken...
 
Uitspraak van Qwaribo op vrijdag 28 januari 2011 om 14:12:
4 ton moet ik toch wel halen :) ligt ook aan jezelf, als je geen goed onderhoud pleegt!


Als het dezelfde diesels zijn die peugeot/citroen gebruikt wel ja, heb ze gezien over de 5,5 ton (Y)
heb ze ook gezien dat ze met 60.000 al kapot liepen :)

Sterker nog, als ik een turbo bestel voor een 1.6 hdi zit daar standaard een briefje bij wat er op neer komt dat het een PSA motor is en dat die allemaal kut zijn. en dat er zo goed als geen garantie op de onderdelen zit
Uitspraak van Rexel op vrijdag 4 februari 2011 om 14:24:
Sterker nog, als ik een turbo bestel voor een 1.6 hdi zit daar standaard een briefje bij wat er op neer komt dat het een PSA motor is en dat die allemaal kut zijn. en dat er zo goed als geen garantie op de onderdelen zit


Dit is een 1,5 dci van Renault zelf, met krukaslagers van papiermaché.
 
Uitspraak van Rexel op vrijdag 4 februari 2011 om 14:24:
heb ze ook gezien dat ze met 60.000 al kapot liepen :)


Peugeot maakt al jaren puike diesels, over de hdi blokken heb ik nooit echt negatieve dingen gelezen, of gezien in de garage. Tijd gereden in een 2.0 hdi, prima blok, eindeloos veel pijn gedaan en nooit wat aan gemankeerd (Y)
tis gister gebeurt en :respect: :D

zo'n verbetering!! o:) trekt nu soepeler en vlotter! :) vooral met ze 4e erin :yes:

ik zeg aanrader!
zoals ik al zei, die newtonmeters voel je zeker bij zo'n clio :)
Waar heb je hem laten tunen?
Uitspraak van PeterX op woensdag 16 februari 2011 om 13:22:
Waar heb je hem laten tunen?


tis een megane maar dat terzijde :p

maar die nm voel je idd! :D

ehm bij een chipper in almelo! (Y) goeie service enz! kwamen zelfs op locatie :D
Werkzaam bij Partyflock
Uitspraak van Qwaribo op donderdag 28 oktober 2010 om 15:37:
haha een grotere turbo is ook niet het juiste antwoord.. moet je hem alsnog laten chippen (want met een grotere turbo krijg je last van een turbogat) de turbo slaat pas aan bij de 3000 rpm ofz? wat nu 2500 is dacht ik..


ja ken een turbo voor hoge of lage toeren kopen ;)
maak er een bi-turbo van.. 1 voor lage toeren, 1 voor de hoge
 
Ja joh, laten we er duizenden euros aan spenderen :'(
laatste aanpassing
hahaha idd :p het heeft me nu 250 gekost.. en ze kwamen op locatie (Y)
 
Uitspraak van Qwaribo op vrijdag 18 februari 2011 om 09:07:
hahaha idd :p het heeft me nu 250 gekost.. en ze kwamen op locatie (Y)


Ik weet nu al dat ik mijn auto daar niet laat chippen (Y)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 februari 2011 om 23:45:
Peugeot maakt al jaren puike diesels, over de hdi blokken heb ik nooit echt negatieve dingen gelezen, of gezien in de garage


Werk je in een fietsen garage dan?

1.6 hdi motor van peugeot ligt in een v50, mini, 307, focus en nog enkele andere. Allemaal enorme problemen door inwendige vervuiling. Alles slibt dicht eerste wat vaak stuk gaat is de turbo. Altijd lache als er een kut bedrijf aan werkt en klakeloos een andere opschroeft. Vinden ze het gek dat hij 50km later weer stuk is.
 
Vreemd dat ik ze regelmatig zie met debiele kmer standen, zonder vreemde kuren...