een chip maken ze op maat is mij verteld?
maar ja meer info bij de garage, al gedaan maarja bij hun is het natuurlijk allemaal rozekleur en maneschijn.. hij is sneller, meer koppel en rijdt soepeler zeggen ze..
in hoever moet ik hun geloven?
ik wil ervaringen weten van mensen die hun diesel ook hebben laten chipppe 
maar ja meer info bij de garage, al gedaan maarja bij hun is het natuurlijk allemaal rozekleur en maneschijn.. hij is sneller, meer koppel en rijdt soepeler zeggen ze..
in hoever moet ik hun geloven?
voor die 20 pk extra.
Dat merk je niet eens.
Dat merk je niet eens.
grotere turbo is het juiste antwoord.
Uitspraak van Landlopert op donderdag 28 oktober 2010 om 15:22:voor die 20 pk extra.
Dat merk je niet eens.
30 pk is het..
maar zou je dat niet merken?? kwa koppel zowiezo wel lijkt mij.. vooral als je met ze 4 erin zit!
haha een grotere turbo is ook niet het juiste antwoord.. moet je hem alsnog laten chippen (want met een grotere turbo krijg je last van een turbogat) de turbo slaat pas aan bij de 3000 rpm ofz? wat nu 2500 is dacht ik..
laatste aanpassing
de clio van mijn moeder, ook een 1.5dci is ook gechipt en dat maakt zeker een leuk verschil.
auto rijd goed nu ook na 80.000km
levensduur ligt er helemaal aan hoe jij en/of andere bestuurders ermee omgaan.
turbo's zijn leuk maar wel gevoelig als de auto niet goed word warm gereden en het onderhoud niet juist is. bijv verkeerde olie kan al schade veroorzaken.
na laten draaien bij flinke belasting is ook aan te raden.
bij diesels haalt een goede tuner de winst vaak meer uit de inspuiting dan met het verhogen van de turbodruk.
60 newtonmeter meer trekkracht ga je zeker wel voelen...
auto rijd goed nu ook na 80.000km
levensduur ligt er helemaal aan hoe jij en/of andere bestuurders ermee omgaan.
turbo's zijn leuk maar wel gevoelig als de auto niet goed word warm gereden en het onderhoud niet juist is. bijv verkeerde olie kan al schade veroorzaken.
na laten draaien bij flinke belasting is ook aan te raden.
bij diesels haalt een goede tuner de winst vaak meer uit de inspuiting dan met het verhogen van de turbodruk.
60 newtonmeter meer trekkracht ga je zeker wel voelen...
als de electronica er beter van word zou ik het zekert doen
de electronica blijft hetzelfde..
het is de software van de ECU die word aangepast (geoptimaliseerd).
die is zoiezo laag bij renault
4 ton moet ik toch wel halen
en tuurlijk kan er iets kapot gaan, maar dan kan net zo goed bij opel!
Uitspraak van Silver Corvette. op zaterdag 29 januari 2011 om 00:24:zowiezo beginnen met een K&N luchtfilter daar haal je al 20 pk winst mee
Jaa met stickers daarvan ook
ja als je er 10 inch velge met platte bandjes oplegt misschien wel ja
Is eigelijk wel de beste tuning, je auto trekt lekker hard op en gaat makelijk over de 200 op de teller
nou dan miss 350, maargoed boeit het. ik verwacht het wel, zo niet dan pech.
traag.. nu wil ik hem miss laten chippen en vraag me af of het werkelijk zoveel zin heeft als ze zeggen? en hoe zit het met de levensduur?
iemand ervaring mee?
heb t wel eens willen doen met een laguna uit 1996... had weinig effect zijden ze
Sterker nog, als ik een turbo bestel voor een 1.6 hdi zit daar standaard een briefje bij wat er op neer komt dat het een PSA motor is en dat die allemaal kut zijn. en dat er zo goed als geen garantie op de onderdelen zit
Dit is een 1,5 dci van Renault zelf, met krukaslagers van papiermaché.
heb ze ook gezien dat ze met 60.000 al kapot liepen
Peugeot maakt al jaren puike diesels, over de hdi blokken heb ik nooit echt negatieve dingen gelezen, of gezien in de garage. Tijd gereden in een 2.0 hdi, prima blok, eindeloos veel pijn gedaan en nooit wat aan gemankeerd
haha een grotere turbo is ook niet het juiste antwoord.. moet je hem alsnog laten chippen (want met een grotere turbo krijg je last van een turbogat) de turbo slaat pas aan bij de 3000 rpm ofz? wat nu 2500 is dacht ik..
ja ken een turbo voor hoge of lage toeren kopen
maak er een bi-turbo van.. 1 voor lage toeren, 1 voor de hoge
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 februari 2011 om 23:45:Peugeot maakt al jaren puike diesels, over de hdi blokken heb ik nooit echt negatieve dingen gelezen, of gezien in de garage
Werk je in een fietsen garage dan?
1.6 hdi motor van peugeot ligt in een v50, mini, 307, focus en nog enkele andere. Allemaal enorme problemen door inwendige vervuiling. Alles slibt dicht eerste wat vaak stuk gaat is de turbo. Altijd lache als er een kut bedrijf aan werkt en klakeloos een andere opschroeft. Vinden ze het gek dat hij 50km later weer stuk is.









![[B&D]guus](/images/user/427590_2939269.jpg)









