ik ben een 'hybride' dj
het maakt me weinig uit, vinyl of cd... maar het is toch de laatste tijd 90% cd en 10% vinyl, en dat is niet omdat ik 'anti-vinyl' ben ofzo, maar puur om het praktische gedeelte, cd's zijn kleiner, lichter makkelijker mee te nemen, cdj's slaan niet over, geen gedonder met slechte naalden en/of aardedraadjes, en wel grappig... de poll staat precies 50-50 
Voor de muziekliefhebbers die de geluidskwaliteit van muziek in een hoog vaandel hebben staan...
Er wordt vaak gedacht dat wij (mensen die het vinyl een warm hart toedragen) anti-CD zijn, maar het is beter om te zeggen dat wij pro-analoog zijn.
Muziek die onze oren bereikt bestaat uit luchttrillingen en is altijd analoog. De mens is namelijk analoog en kan derhalve alleen maar analoge trillingen detecteren. Na de introductie van de elektronica is alle muziek vastgelegd met behulp van microfoons. Een microfoon maakt van een luchttrilling een elektrische trilling. Die elektrische trilling, beter gezegd het elektrische stroompje, kan versterkt en gemanipuleerd worden. Het kan op vele manieren beïnvloed en gewijzigd worden. Maar het blijft altijd dezelfde analoge trilling. Bij een zorgvuldige behandeling blijft de oorspronkelijke informatie intact.
Tegenwoordig gebruikt men uiteraard nog steeds microfoons om zang en muziek mee op te nemen, maar het komt steeds vaker voor dat het signaal van (digitale) muziekinstrumenten rechtstreeks op de band (of harddisk) wordt gezet. Dat scheelt dan weer één vertaalslag.
Want het geluid dat via de microfoon binnenkomt is nog altijd analoog, en moet dus in dit digitale tijdperk zo nodig worden vertaald naar een computergetal.
Als we een analoog geluidssignaal zien als een lang touw, dan wordt dat touw in een grote hoeveelheid stukjes gehakt, stukjes die elk een eigen getal krijgen. Dat getal bepaalt dus alle eigenschappen van het desbetreffende piepkleine stukje muziek of ander geluid.
Het voordeel van digitale informatie is dat het iets minder kwetsbaar is dan analoge informatie. En het kopiëren van digitale signalen is makkelijker. Ook kan het op velerlei manieren worden gemanipuleerd en bewerkt.
Het nadeel van digitale muziek is dat het - bijvoorbeeld na transport via een CD - weer moet worden terugvertaald naar een analoog signaal voordat het uit een luidspreker kan klinken.
Als we de beeldspraak van het touw gebruiken, dan kan men zich voorstellen dat wanneer al die duizenden verschillende stukjes touw weer aan elkaar geplakt zijn, dat het touw dan toch niet meer helemaal hetzelfde is als voorheen.
Kortom, er valt heel wat weg uit het geluid tijdens het digitaliseren en het omzetten van analoog naar digitaal (AD-conversie) en daarna van digitaal naar analoog (DA-conversie).
Alsof de technische verminking van digitale muziek al niet erg genoeg is, hebben de bedenkers van de CD ook nog gemeend om de muziek bewust te moeten gaan degraderen.
Als er per seconde minstens 44.000 getallen moeten worden verwerkt door de techniek, dan is het logisch dat die stroom informatie niet makkelijk te beheersen is. Men moest dus van meet af aan woekeren met de beschikbare ruimte op bijvoorbeeld een CD-schijfje of de harde schijf van een computer. Om de ruimte op een CD zo efficiënt mogelijk te kunnen benutten, heeft men besloten om een aantal dingen uit de muziek weg te halen. Zoals bijvoorbeeld de hoge tonen. Onder het motto: wat de mens niet hoort dat mist hij ook niet.
Tonen boven de 20 kHz worden dan ook resoluut afgekapt op een CD.
Een ernstige vergissing.
Verder lijdt een CD ernstig aan gebrek aan dynamiek. Wat is dynamiek?
Dat is de mate waarop zowel zachte als harde geluiden goed tot hun recht komen.
Maar als er in een muziekstuk gelijktijdig zachte geluiden én harde geluiden aanwezig zijn, dan wordt het lastiger om daar een getal van te maken. Dat is eveneens een probleem als er kort na elkaar zachte en harde passages zijn.
Dat probleem heeft men opgelost door vooraf de muziek zodanig samen te persen en te bewerken dat het volumeniveau zo gelijkmatig mogelijk is.
Een grote vergissing.
Van een muziek-CD zou men kunnen zeggen: het lijkt op muziek wat er op staat maar dat is het in werkelijkheid niet.
Die stelling is makkelijk te onderbouwen. Immers, de muziek wordt eerst omgezet in getallen en vervolgens worden die getallen gebruikt als basis voor het opwekken van iets dat op de oorspronkelijke muziek lijkt.
Maar het originale signaal zelf is absoluut nergens meer te bekennen.
We laten ons dus behoorlijk bedotten.
Bij de analoge methode ligt dat duidelijk anders. De muziek blijft het hele traject door (van microfoon naar plaat en naar luidspreker) de oorspronkelijke vorm behouden.
Het enige raadselachtige en magische in het geheel blijft het feit dat het geluid zo wondermooi behouden blijft in een minuscuul kronkelpaadje (de groef) op de plaat.
Dat systeem van vastleggen van geluid is dan ook per toeval ontstaan en niet, zoals bij de CD, op de tekentafel en in het labaratorium ontwikkeld.
Wat echte muziekliefhebbers altijd al hebben beweerd, wordt nu eindelijk ook ronduit toegegeven door de technici van Philips die de CD hebben uitgevonden: het geluid van een CD is miserabel en het analoge geluid van de LP is superieur.
De technici die destijds dachten dat men wel dingen uit de muziek kon weglaten en dat een bemonsteringsfrequentie van 44.000 Hz ruim voldoende was, geven nu toe dat men zich vergist heeft.
Dat Philipsmensen nu hun vergissingen durven toegeven, is natuurlijk niet zonder reden: er zijn inmiddels betere alternatieven en de CD wordt al min of meer als afgedaan beschouwd.
Door toe te geven dat het geluid van de CD waardeloos is, probeert men weer hetzelfde trucje uit te halen als aan het begin van de jaren tachtig: mensen over te halen om hun huidige collectie af te danken en alle muziek die men heeft weer op een nieuw medium aan te schaffen.
Dat nieuwe medium is nu de Audio-DVD of de Super-Audio-CD (SAC).
Er is nog altijd een strijd tussen die twee en het is ongewis of een van beide het wel zal winnen.
Bovendien zullen ook die twee CD-systemen (de basis blijft nog steeds het “ouderwetse” CD-schijfje) binnen niet al te lange tijd weer vervangen worden door een techniek met nóg weer meer capaciteit, snelheid en kwaliteit.
Er wordt vaak gedacht dat wij (mensen die het vinyl een warm hart toedragen) anti-CD zijn, maar het is beter om te zeggen dat wij pro-analoog zijn.
Muziek die onze oren bereikt bestaat uit luchttrillingen en is altijd analoog. De mens is namelijk analoog en kan derhalve alleen maar analoge trillingen detecteren. Na de introductie van de elektronica is alle muziek vastgelegd met behulp van microfoons. Een microfoon maakt van een luchttrilling een elektrische trilling. Die elektrische trilling, beter gezegd het elektrische stroompje, kan versterkt en gemanipuleerd worden. Het kan op vele manieren beïnvloed en gewijzigd worden. Maar het blijft altijd dezelfde analoge trilling. Bij een zorgvuldige behandeling blijft de oorspronkelijke informatie intact.
Tegenwoordig gebruikt men uiteraard nog steeds microfoons om zang en muziek mee op te nemen, maar het komt steeds vaker voor dat het signaal van (digitale) muziekinstrumenten rechtstreeks op de band (of harddisk) wordt gezet. Dat scheelt dan weer één vertaalslag.
Want het geluid dat via de microfoon binnenkomt is nog altijd analoog, en moet dus in dit digitale tijdperk zo nodig worden vertaald naar een computergetal.
Als we een analoog geluidssignaal zien als een lang touw, dan wordt dat touw in een grote hoeveelheid stukjes gehakt, stukjes die elk een eigen getal krijgen. Dat getal bepaalt dus alle eigenschappen van het desbetreffende piepkleine stukje muziek of ander geluid.
Het voordeel van digitale informatie is dat het iets minder kwetsbaar is dan analoge informatie. En het kopiëren van digitale signalen is makkelijker. Ook kan het op velerlei manieren worden gemanipuleerd en bewerkt.
Het nadeel van digitale muziek is dat het - bijvoorbeeld na transport via een CD - weer moet worden terugvertaald naar een analoog signaal voordat het uit een luidspreker kan klinken.
Als we de beeldspraak van het touw gebruiken, dan kan men zich voorstellen dat wanneer al die duizenden verschillende stukjes touw weer aan elkaar geplakt zijn, dat het touw dan toch niet meer helemaal hetzelfde is als voorheen.
Kortom, er valt heel wat weg uit het geluid tijdens het digitaliseren en het omzetten van analoog naar digitaal (AD-conversie) en daarna van digitaal naar analoog (DA-conversie).
Alsof de technische verminking van digitale muziek al niet erg genoeg is, hebben de bedenkers van de CD ook nog gemeend om de muziek bewust te moeten gaan degraderen.
Als er per seconde minstens 44.000 getallen moeten worden verwerkt door de techniek, dan is het logisch dat die stroom informatie niet makkelijk te beheersen is. Men moest dus van meet af aan woekeren met de beschikbare ruimte op bijvoorbeeld een CD-schijfje of de harde schijf van een computer. Om de ruimte op een CD zo efficiënt mogelijk te kunnen benutten, heeft men besloten om een aantal dingen uit de muziek weg te halen. Zoals bijvoorbeeld de hoge tonen. Onder het motto: wat de mens niet hoort dat mist hij ook niet.
Tonen boven de 20 kHz worden dan ook resoluut afgekapt op een CD.
Een ernstige vergissing.
Verder lijdt een CD ernstig aan gebrek aan dynamiek. Wat is dynamiek?
Dat is de mate waarop zowel zachte als harde geluiden goed tot hun recht komen.
Maar als er in een muziekstuk gelijktijdig zachte geluiden én harde geluiden aanwezig zijn, dan wordt het lastiger om daar een getal van te maken. Dat is eveneens een probleem als er kort na elkaar zachte en harde passages zijn.
Dat probleem heeft men opgelost door vooraf de muziek zodanig samen te persen en te bewerken dat het volumeniveau zo gelijkmatig mogelijk is.
Een grote vergissing.
Van een muziek-CD zou men kunnen zeggen: het lijkt op muziek wat er op staat maar dat is het in werkelijkheid niet.
Die stelling is makkelijk te onderbouwen. Immers, de muziek wordt eerst omgezet in getallen en vervolgens worden die getallen gebruikt als basis voor het opwekken van iets dat op de oorspronkelijke muziek lijkt.
Maar het originale signaal zelf is absoluut nergens meer te bekennen.
We laten ons dus behoorlijk bedotten.
Bij de analoge methode ligt dat duidelijk anders. De muziek blijft het hele traject door (van microfoon naar plaat en naar luidspreker) de oorspronkelijke vorm behouden.
Het enige raadselachtige en magische in het geheel blijft het feit dat het geluid zo wondermooi behouden blijft in een minuscuul kronkelpaadje (de groef) op de plaat.
Dat systeem van vastleggen van geluid is dan ook per toeval ontstaan en niet, zoals bij de CD, op de tekentafel en in het labaratorium ontwikkeld.
Wat echte muziekliefhebbers altijd al hebben beweerd, wordt nu eindelijk ook ronduit toegegeven door de technici van Philips die de CD hebben uitgevonden: het geluid van een CD is miserabel en het analoge geluid van de LP is superieur.
De technici die destijds dachten dat men wel dingen uit de muziek kon weglaten en dat een bemonsteringsfrequentie van 44.000 Hz ruim voldoende was, geven nu toe dat men zich vergist heeft.
Dat Philipsmensen nu hun vergissingen durven toegeven, is natuurlijk niet zonder reden: er zijn inmiddels betere alternatieven en de CD wordt al min of meer als afgedaan beschouwd.
Door toe te geven dat het geluid van de CD waardeloos is, probeert men weer hetzelfde trucje uit te halen als aan het begin van de jaren tachtig: mensen over te halen om hun huidige collectie af te danken en alle muziek die men heeft weer op een nieuw medium aan te schaffen.
Dat nieuwe medium is nu de Audio-DVD of de Super-Audio-CD (SAC).
Er is nog altijd een strijd tussen die twee en het is ongewis of een van beide het wel zal winnen.
Bovendien zullen ook die twee CD-systemen (de basis blijft nog steeds het “ouderwetse” CD-schijfje) binnen niet al te lange tijd weer vervangen worden door een techniek met nóg weer meer capaciteit, snelheid en kwaliteit.
Uitspraak van S Francisco op donderdag 26 februari 2009 om 23:51:Door toe te geven dat het geluid van de CD waardeloos is, probeert men weer hetzelfde trucje uit te halen als aan het begin van de jaren tachtig: mensen over te halen om hun huidige collectie af te danken en alle muziek die men heeft weer op een nieuw medium aan te schaffen.
marketing (N)
Uitspraak van S Francisco op donderdag 26 februari 2009 om 23:51:Wat echte muziekliefhebbers altijd al hebben beweerd, wordt nu eindelijk ook ronduit toegegeven door de technici van Philips die de CD hebben uitgevonden: het geluid van een CD is miserabel en het analoge geluid van de LP is superieur.
De technici die destijds dachten dat men wel dingen uit de muziek kon weglaten en dat een bemonsteringsfrequentie van 44.000 Hz ruim voldoende was, geven nu toe dat men zich vergist heeft.
Dat Philipsmensen nu hun vergissingen durven toegeven, is natuurlijk niet zonder reden: er zijn inmiddels betere alternatieven en de CD wordt al min of meer als afgedaan beschouwd.
Door toe te geven dat het geluid van de CD waardeloos is, probeert men weer hetzelfde trucje uit te halen als aan het begin van de jaren tachtig: mensen over te halen om hun huidige collectie af te danken en alle muziek die men heeft weer op een nieuw medium aan te schaffen.
Ik ga Philips aanklagen
Uitspraak van DJ Ed Mission op vrijdag 27 februari 2009 om 07:58:1.Waarom draaien dj's met cd
CD's (en alle andere digitale media) bieden gewoon een shitload meer mogelijkheden, is toegankelijker en goedkoper.
Maar vinyl is blijft natuurlijk wel authentieker en je kunt de skills van de dj makkelijker beoordelen. Maar ja... als een DJ zich anderhalf uur achter z'n Apple'tje verschuild dan kun je toch nog steeds z'n nummers, overgangen en totale set goed of slecht vinden?
Als je geen gevoel voor muziek hebt dan wordt het toch nooit wat. En als er dj's zijn die stiekem overgangen of scratchgeluidjes van te voren opnemen dan hoop ik dat ze er gelukkig mee zijn
Uitspraak van S Francisco op donderdag 26 februari 2009 om 23:51:veel tekst
Goed, van deze lap tekst vol onwaarheden, verdraaingen en ontkenningen wil ik graag even van één stukje de bron weten:
Uitspraak van S Francisco op donderdag 26 februari 2009 om 23:51:De technici die destijds dachten dat men wel dingen uit de muziek kon weglaten en dat een bemonsteringsfrequentie van 44.000 Hz ruim voldoende was, geven nu toe dat men zich vergist heeft.
Gaarne.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 februari 2009 om 09:00:44 kHz ís ook voldoende.. je koptelefoon komt vaak niet boven de 30 kHz (die je al zo mooi vindt klinken) dusHet menselijk gehoor kan 't ook niet waarnemen
http://www.breem.nl/fldtechniek/pggehoor.htm
Je haalt bemonsteringsfrequentie en cut-off frequency door elkaar...
Het theorema van nyquist stelt dat bij een bemonsteringsfrequentie van 44.1 kHz geen frequenties hoger als 22.05 kHz beschreven kunnen worden...
Uitspraak van S Francisco op donderdag 26 februari 2009 om 23:51:De muziek blijft het hele traject door (van microfoon naar plaat en naar luidspreker) de oorspronkelijke vorm behouden.
Interessante kijk heb je erop.
Alleen klopt bovenstaande quote toch niet helemaal in mijn ogen, wat betreft de dance scene (in zn geheel).
Want dat wordt al in 1-en, en 0-en gemaakt, gemixt en gemasterd.
Andere muziek (van een bandje bijv.) wordt ook niet meer op tape opgenomen.
Desondanks wel interessante info
Want dat wordt al in 1-en, en 0-en gemaakt, gemixt en gemasterd
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 februari 2009 om 16:12:geluid produceren dmv naald/groef, is gewoon velen malen ''anders'' dan wanneer het digitaal gereproduceerd wordt van een cd of dat beter is? ik denk het wel, waarom?
Uitspraak van Quantise op donderdag 26 februari 2009 om 15:29:
kijk ik lul geen crap, ik hoor wat ik hoor pas een keer hoorde een dj draaien met cd dus, en het geluid leek voor mij te stoppen snap je, het vulde de zaal niet. daarna een dj met plaat en dat vulde de hele zaal
je kan die frequenties niet horen idd heb je gelijk in, maar je kan het wel waarnemen
LEZEN!!!!
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 februari 2009 om 13:55:Uitspraak van Quantise op donderdag 26 februari 2009 om 16:12:
geluid produceren dmv naald/groef, is gewoon velen malen ''anders'' dan wanneer het digitaal gereproduceerd wordt van een cd of dat beter is? ik denk het wel, waarom?
Uitspraak van Quantise op donderdag 26 februari 2009 om 15:29:
kijk ik lul geen crap, ik hoor wat ik hoor pas een keer hoorde een dj draaien met cd dus, en het geluid leek voor mij te stoppen snap je, het vulde de zaal niet. daarna een dj met plaat en dat vulde de hele zaal
je kan die frequenties niet horen idd heb je gelijk in, maar je kan het wel waarnemen
So fucking true!!
https://partyflock.nl/albumelement/60987702:006
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 februari 2009 om 13:55:LEZEN!!!!
Doe dat zelf ook eens. Zo moeilijk is het ECHT niet om te begrijpen dat je er goed naast zit...
Uitspraak van Quantise op donderdag 26 februari 2009 om 16:12:
je kan die frequenties niet horen idd heb je gelijk in, maar je kan het wel waarnemen
Als ze er al zijn, worden ze in 9 van de 10 gevallen niet eens weergegeven...
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 februari 2009 om 13:55:LEZEN!!!!
Dus digitaal geproduceerde (dus volgens jullie lossy) muziek afgespeeld van vinyl, klinkt dus beter dan dezelfde muziek afgespeeld van cd?
Frequencies die niet bestaan, worden ook niet weergegeven door vinyl hoor.. Het enige kan dus het verschil in masteren zijn imho..
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 februari 2009 om 14:18:het gaat om de dynamiek van het ECHTE geluid dat geproduceerd wordt van de plaat af en niet digitaal
Sorry hoor, maar dat gaat er bij mij echt niet in.. Ik mis compleet de logica in dat verhaal..
Een cd-speler speelt namelijk 1:1 de muziek af zoals de producer het geproduceerd/gemasterd heeft..(want die levert het digitaal af). Vinyl voegt daar alleen wat ruis en tikjes aan toe.
laatste aanpassing
Die zijn toendertijd analoog opgenomen...
klopt!
Uitspraak van Empathy [BTR] op vrijdag 27 februari 2009 om 14:24:Sorry hoor, maar dat gaat er bij mij echt niet in.. Ik mis compleet de logica in dat verhaal..
wat snap je er niet aan dan? jij ben zeker ook zo iemand die VST's beter dan hardware vind klinken
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 februari 2009 om 14:45:wat snap je er niet aan dan? jij ben zeker ook zo iemand die VST's beter dan hardware vind klinken
En daar hebben we er nog eentje. Je hebt het nu over volledig analoge synths? Een oude Moog ofzo?
Of een digitale synth als een Roland JP8000
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 februari 2009 om 14:45:wat snap je er niet aan dan? jij ben zeker ook zo iemand die VST's beter dan hardware vind klinken
Nee, wat ik er niet aan snap staat eronder.
En hardware is tegenwoordig ook meer en meer digitaal.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 februari 2009 om 15:20:maar ik kan gewoon niet snappen dat je een digitale bron, beter vind klinken dan een analoge, dat was m'n punt meer
Tegenwoordig is de bron in 99% van de gevallen digitaal. Ook als deze met vinyl wordt afgespeeld.
hier zit dus de kronkel 
digitaal of niet, het wordt analoog gereproduceerd (naald/groef), en die extra trillingen/frequenties, doen er voor zorgen dat je die dynamiek kan voelen/horen, net als mijn voorbeeld, dat het geluid van cd voor je stopt, en van vinyl helemaal om je heen gaat en de zaal letterlijk vult met geluid, wat ik dus met cd mis.
je heb er best wel wat kaas van gegeten, dus daarom snap ik niet dat je het niet kan/wil horen.
digitaal of niet, het wordt analoog gereproduceerd (naald/groef), en die extra trillingen/frequenties, doen er voor zorgen dat je die dynamiek kan voelen/horen, net als mijn voorbeeld, dat het geluid van cd voor je stopt, en van vinyl helemaal om je heen gaat en de zaal letterlijk vult met geluid, wat ik dus met cd mis.
je heb er best wel wat kaas van gegeten, dus daarom snap ik niet dat je het niet kan/wil horen.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 februari 2009 om 15:31:digitaal of niet, het wordt analoog gereproduceerd (naald/groef), en die extra trillingen/frequenties, doen er voor zorgen dat je die dynamiek kan voelen/horen
Dus in feite vind je de muziek beter klinken door de 'vervuiling' van het geluid? Hmmkay..
Stukkie interview met Jeff Mills...
D: Was last night the first time you’ve DJed with just CD decks?
J: I think so.
D: That’s funny that you’re not sure.
J: It’s different, and I really don’t like it so much. Having to look at a list of what’s on the disc and pushing too many buttons. …. Vinyl, you don’t have to look at the meter. Your mind can be elsewhere, your eyes can be elsewhere. You use your ears less in the digital format than you do in analogue, in a vinyl situation, because your listening very much to the frequencies to know, or the structure of the song to give you cues for when to do what. Or how to weed away those frequencies so that you can mix the next record in. But when you have to look at the screen or a computer read out it’s different. In some cases, it’s OK, because last night I was concerned about the vibration, because we were setting things on the floor. But I would much prefer to use vinyl, because of the physical aspect of connecting with this motion, this clockwise motion of this disc, information, the frailty of it all. The needle is just tracking on the surface of this record. And that any jolt would totally disorient it, and everyone else, and myself. And that I think is most reflective of the life of what we are, and who we are and how we live. We don’t control our destiny, we don’t control our life, we don’t control what tomorrow is going to be. It’s by coincidence. We have to adapt. And that I think it is why I think I like vinyl the most, because it puts you right on the edge of disaster. And that I still like.
Me 2
D: Was last night the first time you’ve DJed with just CD decks?
J: I think so.
D: That’s funny that you’re not sure.
J: It’s different, and I really don’t like it so much. Having to look at a list of what’s on the disc and pushing too many buttons. …. Vinyl, you don’t have to look at the meter. Your mind can be elsewhere, your eyes can be elsewhere. You use your ears less in the digital format than you do in analogue, in a vinyl situation, because your listening very much to the frequencies to know, or the structure of the song to give you cues for when to do what. Or how to weed away those frequencies so that you can mix the next record in. But when you have to look at the screen or a computer read out it’s different. In some cases, it’s OK, because last night I was concerned about the vibration, because we were setting things on the floor. But I would much prefer to use vinyl, because of the physical aspect of connecting with this motion, this clockwise motion of this disc, information, the frailty of it all. The needle is just tracking on the surface of this record. And that any jolt would totally disorient it, and everyone else, and myself. And that I think is most reflective of the life of what we are, and who we are and how we live. We don’t control our destiny, we don’t control our life, we don’t control what tomorrow is going to be. It’s by coincidence. We have to adapt. And that I think it is why I think I like vinyl the most, because it puts you right on the edge of disaster. And that I still like.
Me 2
Uitspraak van S Francisco op vrijdag 27 februari 2009 om 19:21:J: It’s different, and I really don’t like it so much. Having to look at a list of what’s on the disc and pushing too many buttons. …. Vinyl, you don’t have to look at the meter. Your mind can be elsewhere, your eyes can be elsewhere. You use your ears less in the digital format than you do in analogue, in a vinyl situation, because your listening very much to the frequencies to know, or the structure of the song to give you cues for when to do what. Or how to weed away those frequencies so that you can mix the next record in. But when you have to look at the screen or a computer read out it’s different. In some cases, it’s OK, because last night I was concerned about the vibration, because we were setting things on the floor. But I would much prefer to use vinyl, because of the physical aspect of connecting with this motion, this clockwise motion of this disc, information, the frailty of it all. The needle is just tracking on the surface of this record. And that any jolt would totally disorient it, and everyone else, and myself. And that I think is most reflective of the life of what we are, and who we are and how we live. We don’t control our destiny, we don’t control our life, we don’t control what tomorrow is going to be. It’s by coincidence. We have to adapt. And that I think it is why I think I like vinyl the most, because it puts you right on the edge of disaster. And that I still like.
mooi stukje
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 februari 2009 om 00:36:beschadigde CDs zijn trouwens eenvoudig te repareren
Dat werkt inderdaad supergoed
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 februari 2009 om 11:37:Uitspraak van S Francisco op vrijdag 27 februari 2009 om 19:21:
J: It’s different, and I really don’t like it so much. Having to look at a list of what’s on the disc and pushing too many buttons. …. Vinyl, you don’t have to look at the meter. Your mind can be elsewhere, your eyes can be elsewhere. You use your ears less in the digital format than you do in analogue, in a vinyl situation, because your listening very much to the frequencies to know, or the structure of the song to give you cues for when to do what. Or how to weed away those frequencies so that you can mix the next record in. But when you have to look at the screen or a computer read out it’s different. In some cases, it’s OK, because last night I was concerned about the vibration, because we were setting things on the floor. But I would much prefer to use vinyl, because of the physical aspect of connecting with this motion, this clockwise motion of this disc, information, the frailty of it all. The needle is just tracking on the surface of this record. And that any jolt would totally disorient it, and everyone else, and myself. And that I think is most reflective of the life of what we are, and who we are and how we live. We don’t control our destiny, we don’t control our life, we don’t control what tomorrow is going to be. It’s by coincidence. We have to adapt. And that I think it is why I think I like vinyl the most, because it puts you right on the edge of disaster. And that I still like.
mooi stukje
Word up!
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 28 februari 2009 om 12:03:wij doen alleen een beetje suiker in het mengseltje, voor de structuur, vult nóg beter de gaatjes op
ook maar eens proberen
smaakt dat residu ook een beetje?
Word up!
idd, maar platen zijn wel een beetje kwetsbaar, als je ze laat stuiteren..hè Voessie?
(DJ Tomcraft ft Sido - Sureshot)
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 28 februari 2009 om 15:26:pressed cdtjeng
hier ga je al de fout in, tegenwoordig burn je een cd, pressing gebeurt alleen bij de fabriek








![Empathy [BTR]](/images/user/68927_1659640.gif)


