Partyflock
 
Forumonderwerp · 1041958
Het zijn misschien barre tijden in autoland, maar de pk-race stopt nooit. Shelby gooit er voor de Ultimate Aero gewoon nog vijftien procent vermogen bovenop. Komt –ie op 1.287 pk.

SSC (Shelby SuperCars) toont het 2009-model voor de Ultimate Aero. Het belangrijkste nieuws is dat de twinturbo V8 er liefst vijftien procent vermogen heeft bijgekregen. Daarmee komt hij op 1.287 pk. SSC claimt nog niks officieel, maar de vernieuwde Ultimate moet een topsnelheid kunnen halen van 434 km/u
Om een hogere topsnelheid te kunnen bereiken heeft de neus een wat aerodynamischer vorm gekregen met luchtinlaten van koolstofvezel aan de zijkant. Daarmee wordt de auto twintig procent beter gekoeld.

Ook niet onbelangrijk bij een dergelijke potente auto zijn de remmen. Op dat gebied is er een noviteit aan boord. De AeroBrake is een flap in de achterspoiler die uitklapt als er wordt geremd. De mate waarin de koolstofvezel flap uitklapt, staat in verband met hoe diep de bestuurder het rempedaal indrukt.

In het interieur gaat erop vooruit. Daar zijn vele koolstofvezel accenten te vinden. Er is een nieuw instrumentenpaneel en stuurwiel. In de console is een digitale temperatuur-unit geplaatst en een bandenspanningscontrolesysteem. Tot slot heeft de Ultimate Aero een systeem aan boord gekregen dat de software van de auto kan uitlezen.

Bron



:lief:
 
Allemaal leuk en aardig, maar wedden dat ik met mijn 90pk 8 kratjes bier sneller thuis heb staan.

Verder dikke bak (y)
 
Lijkt me niet zo makkelijk om te parkeren
Zal er wel mooi knullig uitzien, steeds zo'n remflap die om de 5 meter open klapt in de file.
Uitspraak van powerpulz op donderdag 18 december 2008 om 12:00:
Zal er wel mooi knullig uitzien, steeds zo'n remflap die om de 5 meter open klapt in de file.


Ik denk dat de flap pas om 200+ km/u zal gaan uitklappen
 
Ik vind hem trouwens niet zo'n origineel uiterlijk hebben
tegenwoordig zien die racemonsters er allemaal zo uit
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 december 2008 om 13:00:
Ik vind hem trouwens niet zo'n origineel uiterlijk hebben
tegenwoordig zien die racemonsters er allemaal zo uit


Lijken alle racemonsters op een antieke diablo? :lol:
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 december 2008 om 13:00:
Ik vind hem trouwens niet zo'n origineel uiterlijk hebben
tegenwoordig zien die racemonsters er allemaal zo uit


ja idd lijkt wel op een Koenigsegg..of een mclaren f1.. maar ja leuk als je in Kuwait zou wonen, zonder snelheidsbegrenzing op de wegen... hier heb je er geen fuck aan voldoet ie nog niet eens voor een boodschappenwagentje ahahaha :lol:
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Carnophage op donderdag 18 december 2008 om 13:06:
Lijken alle racemonsters op een antieke diablo? :lol:


Je wou dat je hem voor de deur had staan mang B) :9 of je hem dan kan onderhouden is een 2de
 
Dik ding hoor :yes:
Toch liever een Veyron!
 
Uitspraak van Chris :rot: op donderdag 18 december 2008 om 14:55:
Toch liever een Veyron!


meneertje ook nog kieskeurig zijn..
 
Tjah toch lachen zo'n auto. Zal wel onnoemelijk lekker klinken als hij volgas weg schiet. ;)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 december 2008 om 13:53:
voldoet ie nog niet eens voor een boodschappenwagentje ahahaha


Een doorsnee Ferrari wel dan?
 
Artiest Storage
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 december 2008 om 11:31:
Allemaal leuk en aardig, maar wedden dat ik met mijn 90pk 8 kratjes bier sneller thuis heb staan.


:lol: hehe
zeer vette wagen met absurd veel vermogen, word tijd dat TopGear em eens test.
Achterkant is trouwens ook erg cool;

 
Doe mij die ma!
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 december 2008 om 15:10:
meneertje ook nog kieskeurig zijn


8)
SSC Ultimate Aero battled tegen Lambo LP640

Bijna de meest nutteloze filmpje ooit, maar er kwam goede informatie uit:
Geen ABS, geen stuurbekrachtiging en geen traction-control. Met andere woorden... alleen The Stig kan hard met dat ding rijden.
Artiest Razer
En wat een schijtmuziek :/
Uitspraak van Chris :rot: op vrijdag 19 december 2008 om 15:18:
Geen ABS, geen stuurbekrachtiging en geen traction-control. Met andere woorden... alleen The Stig kan hard met dat ding rijden.


Jij bent zo'n jup die liever alle afkortingen aan hebt? :lol:
Bijna de meest nutteloze filmpje ooit, maar er kwam goede informatie uit:
Geen ABS, geen stuurbekrachtiging en geen traction-control. Met andere woorden... alleen The Stig kan hard met dat ding rijden.


Wat verwacht jij dan, inparkeersensoren, trekhaak en zijwieltjes?
Dit apperaat wil zo snel mogelijk naar de 400, comfort zal ver te zoeken zijn zoals elke supercar.

En wat een schijtmuziek

''muziek'' is inderdaad niet best, wellicht valt deze beter in de smaak;

laatste aanpassing
Uitspraak van Richard op vrijdag 19 december 2008 om 22:25:
Jij bent zo'n jup die liever alle afkortingen aan hebt? :lol:


Waar slaat dat nou weer op?
Van een straatauto met zo'n vermogen mag je op z'n minst de basis veiligheidsmiddelen verwachten.
Uitspraak van Qrazy op zaterdag 20 december 2008 om 02:21:
Dit apperaat wil zo snel mogelijk naar de 400, comfort zal ver te zoeken zijn zoals elke supercar.


+
voor hoever ik heb gezien zit je toch redelijk comfortabel in een Veyron, ook als je 300+ gaat.

Uitspraak van Richard op donderdag 18 december 2008 om 11:09:
Tot slot heeft de Ultimate Aero een systeem aan boord gekregen dat de software van de auto kan uitlezen.


dat is niet iets nieuws hoor dat heeft me seat ook :P

Uitspraak van Chris :rot: op vrijdag 19 december 2008 om 15:18:
Bijna de meest nutteloze filmpje ooit, maar er kwam goede informatie uit:
Geen ABS, geen stuurbekrachtiging en geen traction-control. Met andere woorden... alleen The Stig kan hard met dat ding rijden.


Gast autorijden begint pas als je dit soort shit niet hebt.

anders is het meer een computerspelletje spelen

al hou ik wel van me EPS en TCS o:) maar als ik echt hard wil zet ik die shit uit. bijvoorbeeld bij een rondje zandvoort
laatste aanpassing
Uitspraak van *Backfire* op zaterdag 20 december 2008 om 18:05:
Gast autorijden begint pas als je dit soort shit niet hebt.


Als je het hebt over een Caterham R500 of 911 GT3RS, geef ik je gelijk, maar dit is totaal anders.
 
Uitspraak van *Backfire* op zaterdag 20 december 2008 om 18:05:
Gast autorijden begint pas als je dit soort shit niet hebt.


ja want jij houdt ook makkelijk ff 1200 pk onder bedwang he.. :aai:
quote youtube: "It's a twinturbo, PUSHROD v8"

Een stoterstangenmotor met onderliggende nokkenas[!!!!!!!!]. :O

Lijkt mij n beetje primitief...

:edit: 1e filmpje ong. 4.50 min.
laatste aanpassing
quote youtube: "It's a twinturbo, PUSHROD v8"

Een stoterstangenmotor met onderliggende nokkenas[!!!!!!!!].

Lijkt mij n beetje primitief...

:edit: 1e filmpje ong. 4.50 min.


Geen idee van motoren maar er zit ook een behoorlijk prijsverschil tussen de SSC en bijvoorbeeld de Veyron

SSC
Price in USD: 650,000
Price in GBP: 325,000
Price in EUR: 480,000

Veyron
Price in USD: $1,450,000
Price in GBP: ?775,000
Price in EUR: ?1,106,000
Price in CAD: $1,764,000
zal je blij zijn als je dikke drempels voor je deur heb liggen