Partyflock
 
Forumonderwerp · 1039968
Koning Mohammed VI van Marokko
NRC Handelsblad had een interessante reportage. 'Adviesraad voor Marokkanen in Nederland begint in Utrecht zoektocht naar vorm en doel'.

De reportage begint met een aantal vragen: 'Hebben de Marokkanen in Nederland een adviesraad nodig? En is die raad representatief? Op de eerste bijeenkomst in Nederland bleef duidelijkheid nog uit.'

Merkwaardige zinnen, die zijn gebaseerd op gesprekken met de deelnemers aan de bijeenkomst. Ook is het opvallend hoe gemakkelijk en zonder de conventionele formuleringen het woord Marokkanen wordt gebruikt.

Geen Nederlander
Dé Marokkanen? Vreemd hè? Het gaat hier om 'de Raad van de Marokkaanse Gemeenschap in het Buitenland'. Nederland is dus buitenland voor de raad van de Marokkanen in Nederland. Zij beschouwen zich dus als buitenlander. Zijn ze dan geen Nederlander meer?

Sinds wanneer mag er van de Marokkaanse Gemeenschap worden gesproken? Waar blijft die leuke, niet kapot te krijgen, beroeps-Marokkaan om hiertegen te protesteren? Waartegen eigenlijk? Hiertegen: ‘de Marokkaanse Gemeenschap in het Buitenland’

Aanraken
Want 'de Marokkaanse Gemeenschap' bestaat niet. Dat hebben wij de afgelopen jaren geleerd van de beroeps-Marokkanen en de postmoderne multiculti-professionals.

Het ging er heftig aan toe. Het kostte tijd en inspanning voordat we het hadden begrepen. En nu schijnt de Marokkaanse gemeenschap dus toch te bestaan!

Kan iemand mij de fysieke en geestelijke gestalte van die Gemeenschap laten zien? Ik wil het zien. Ik wil het aanraken.

Subsidiekranen
Er is één probleem. We weten alleen niet waar, hoe en wie de Marokkaanse Gemeenschap is. Deze vragen zullen natuurlijk vanzelf worden opgelost als de Staat der Nederlanden de subsidiekranen openzet voor de Raad van de Marokkaanse Gemeenschap in het Buitenland.

Stelt u zich eens voor dat per ongeluk, geheel onbewust, Kamerlid Geert Wilders de Marokkaanse Gemeenschap als buitenlanders had aangeduid...

De PvdA-elite van Job Cohen tot Paul Scheffer hebben met veel moeite, ons, het domme volk geleerd om niet van 'Marokkanen' te spreken. Nee, zijn hebben mij geleerd om van Nederlandse Marokkanen te spreken. Dat heb ik altijd gedaan. Braaf schreef ik Amsterdamse Marokkanen, sommige Amsterdamse Marokkanen, de Nederlandse Marokkanen etcetera. Had ik dit niet moeten doen?

Burgerlijke waarheid
Ook hebben we 'het Samenwerkingsverband van Marokkanen in Nederland' (SMN). Wat betekent dit? Het is in elk geval niet het 'Samenwerkingsverband van Nederlandse Marokkanen in Nederland'.

Farid Azarkan, de voorzitter van het SMN, ziet veel in de adviesraad (de Raad van de Marokkaanse Gemeenschap in het Buitenland). Dit alles viel mij nooit op.

De vraag is nu wanneer er van Marokkanen en Marokkaanse gemeenschap mag worden gesproken en wanneer niet?

Van Farid en de rest mogen kennelijk alleen de (Nederlandse) Marokkanen over de Marokkanen spreken. Alle anderen is het verboden, op straffe van beschuldiging van discriminatie en rechtsongelijkheid, om van 'de Marokkanen' te spreken.

Rechtsongelijkheid
Soms vragen leiders en ideologen van de PvdA zich af waarom zoveel mensen op Wilders willen stemmen. Mijn voorlopig antwoord luidt: de rechtsongelijkheid in de taal.

Sommige mensen hebben immers meer rechten dan anderen bij het hanteren van problematische woorden. Mensen als Farid verwijten de samenleving vaak een gebrek aan principiële bereidheid om de ander als Nederlander te willen opnemen.

Wanneer willen jullie een Marokkaan als Nederlander zien? Wanneer zullen we eindelijk bijhoren? Dit zijn de klagende en verwijtende vragen van een corpus dat zich als een gemeenschap in het buitenland presenteert.

Simpel
Het antwoord is eigenlijk heel simpel. Zodra de Marokkanen ophouden zichzelf als 'Marokkaan in het buitenland' te afficheren en te organiseren. Zodra Farid en de anderen eindelijk een echte baan vinden en zich niet langer bezig houden met het organiseren van apartheid. Pas dan zal de ellende wegebben.

Sinds God en sinterklaas niet meer bestaan, is het toch fijn en rustgevend dat de Marokkanen tenminste bestaan. Zij zijn een bron van zekerheid.
 
Uitspraak van an[n]o73niem op donderdag 4 december 2008 om 16:49:
Koning Mohammed VI van Marokko
NRC Handelsblad had een interessante reportage. 'Adviesraad voor Marokkanen in Nederland begint in Utrecht zoektocht naar vorm en doel'.

De reportage begint met een aantal vragen: 'Hebben de Marokkanen in Nederland een adviesraad nodig? En is die raad representatief? Op de eerste bijeenkomst in Nederland bleef duidelijkheid nog uit.'

Merkwaardige zinnen, die zijn gebaseerd op gesprekken met de deelnemers aan de bijeenkomst. Ook is het opvallend hoe gemakkelijk en zonder de conventionele formuleringen het woord Marokkanen wordt gebruikt.

Geen Nederlander
Dé Marokkanen? Vreemd hè? Het gaat hier om 'de Raad van de Marokkaanse Gemeenschap in het Buitenland'. Nederland is dus buitenland voor de raad van de Marokkanen in Nederland. Zij beschouwen zich dus als buitenlander. Zijn ze dan geen Nederlander meer?

Sinds wanneer mag er van de Marokkaanse Gemeenschap worden gesproken? Waar blijft die leuke, niet kapot te krijgen, beroeps-Marokkaan om hiertegen te protesteren? Waartegen eigenlijk? Hiertegen: ‘de Marokkaanse Gemeenschap in het Buitenland’

Aanraken
Want 'de Marokkaanse Gemeenschap' bestaat niet. Dat hebben wij de afgelopen jaren geleerd van de beroeps-Marokkanen en de postmoderne multiculti-professionals.

Het ging er heftig aan toe. Het kostte tijd en inspanning voordat we het hadden begrepen. En nu schijnt de Marokkaanse gemeenschap dus toch te bestaan!

Kan iemand mij de fysieke en geestelijke gestalte van die Gemeenschap laten zien? Ik wil het zien. Ik wil het aanraken.

Subsidiekranen
Er is één probleem. We weten alleen niet waar, hoe en wie de Marokkaanse Gemeenschap is. Deze vragen zullen natuurlijk vanzelf worden opgelost als de Staat der Nederlanden de subsidiekranen openzet voor de Raad van de Marokkaanse Gemeenschap in het Buitenland.

Stelt u zich eens voor dat per ongeluk, geheel onbewust, Kamerlid Geert Wilders de Marokkaanse Gemeenschap als buitenlanders had aangeduid...

De PvdA-elite van Job Cohen tot Paul Scheffer hebben met veel moeite, ons, het domme volk geleerd om niet van 'Marokkanen' te spreken. Nee, zijn hebben mij geleerd om van Nederlandse Marokkanen te spreken. Dat heb ik altijd gedaan. Braaf schreef ik Amsterdamse Marokkanen, sommige Amsterdamse Marokkanen, de Nederlandse Marokkanen etcetera. Had ik dit niet moeten doen?

Burgerlijke waarheid
Ook hebben we 'het Samenwerkingsverband van Marokkanen in Nederland' (SMN). Wat betekent dit? Het is in elk geval niet het 'Samenwerkingsverband van Nederlandse Marokkanen in Nederland'.

Farid Azarkan, de voorzitter van het SMN, ziet veel in de adviesraad (de Raad van de Marokkaanse Gemeenschap in het Buitenland). Dit alles viel mij nooit op.

De vraag is nu wanneer er van Marokkanen en Marokkaanse gemeenschap mag worden gesproken en wanneer niet?

Van Farid en de rest mogen kennelijk alleen de (Nederlandse) Marokkanen over de Marokkanen spreken. Alle anderen is het verboden, op straffe van beschuldiging van discriminatie en rechtsongelijkheid, om van 'de Marokkanen' te spreken.

Rechtsongelijkheid
Soms vragen leiders en ideologen van de PvdA zich af waarom zoveel mensen op Wilders willen stemmen. Mijn voorlopig antwoord luidt: de rechtsongelijkheid in de taal.

Sommige mensen hebben immers meer rechten dan anderen bij het hanteren van problematische woorden. Mensen als Farid verwijten de samenleving vaak een gebrek aan principiële bereidheid om de ander als Nederlander te willen opnemen.

Wanneer willen jullie een Marokkaan als Nederlander zien? Wanneer zullen we eindelijk bijhoren? Dit zijn de klagende en verwijtende vragen van een corpus dat zich als een gemeenschap in het buitenland presenteert.

Simpel
Het antwoord is eigenlijk heel simpel. Zodra de Marokkanen ophouden zichzelf als 'Marokkaan in het buitenland' te afficheren en te organiseren. Zodra Farid en de anderen eindelijk een echte baan vinden en zich niet langer bezig houden met het organiseren van apartheid. Pas dan zal de ellende wegebben.

Sinds God en sinterklaas niet meer bestaan, is het toch fijn en rustgevend dat de Marokkanen tenminste bestaan. Zij zijn een bron van zekerheid.


dat is verdomt veel tekst
 
Uitspraak van an[n]o73niem op donderdag 4 december 2008 om 16:49:
Koning Mohammed VI van Marokko
NRC Handelsblad had een interessante reportage. 'Adviesraad voor Marokkanen in Nederland begint in Utrecht zoektocht naar vorm en doel'.

De reportage begint met een aantal vragen: 'Hebben de Marokkanen in Nederland een adviesraad nodig? En is die raad representatief? Op de eerste bijeenkomst in Nederland bleef duidelijkheid nog uit.'

Merkwaardige zinnen, die zijn gebaseerd op gesprekken met de deelnemers aan de bijeenkomst. Ook is het opvallend hoe gemakkelijk en zonder de conventionele formuleringen het woord Marokkanen wordt gebruikt.

Geen Nederlander
Dé Marokkanen? Vreemd hè? Het gaat hier om 'de Raad van de Marokkaanse Gemeenschap in het Buitenland'. Nederland is dus buitenland voor de raad van de Marokkanen in Nederland. Zij beschouwen zich dus als buitenlander. Zijn ze dan geen Nederlander meer?

Sinds wanneer mag er van de Marokkaanse Gemeenschap worden gesproken? Waar blijft die leuke, niet kapot te krijgen, beroeps-Marokkaan om hiertegen te protesteren? Waartegen eigenlijk? Hiertegen: ‘de Marokkaanse Gemeenschap in het Buitenland’

Aanraken
Want 'de Marokkaanse Gemeenschap' bestaat niet. Dat hebben wij de afgelopen jaren geleerd van de beroeps-Marokkanen en de postmoderne multiculti-professionals.

Het ging er heftig aan toe. Het kostte tijd en inspanning voordat we het hadden begrepen. En nu schijnt de Marokkaanse gemeenschap dus toch te bestaan!

Kan iemand mij de fysieke en geestelijke gestalte van die Gemeenschap laten zien? Ik wil het zien. Ik wil het aanraken.

Subsidiekranen
Er is één probleem. We weten alleen niet waar, hoe en wie de Marokkaanse Gemeenschap is. Deze vragen zullen natuurlijk vanzelf worden opgelost als de Staat der Nederlanden de subsidiekranen openzet voor de Raad van de Marokkaanse Gemeenschap in het Buitenland.

Stelt u zich eens voor dat per ongeluk, geheel onbewust, Kamerlid Geert Wilders de Marokkaanse Gemeenschap als buitenlanders had aangeduid...

De PvdA-elite van Job Cohen tot Paul Scheffer hebben met veel moeite, ons, het domme volk geleerd om niet van 'Marokkanen' te spreken. Nee, zijn hebben mij geleerd om van Nederlandse Marokkanen te spreken. Dat heb ik altijd gedaan. Braaf schreef ik Amsterdamse Marokkanen, sommige Amsterdamse Marokkanen, de Nederlandse Marokkanen etcetera. Had ik dit niet moeten doen?

Burgerlijke waarheid
Ook hebben we 'het Samenwerkingsverband van Marokkanen in Nederland' (SMN). Wat betekent dit? Het is in elk geval niet het 'Samenwerkingsverband van Nederlandse Marokkanen in Nederland'.

Farid Azarkan, de voorzitter van het SMN, ziet veel in de adviesraad (de Raad van de Marokkaanse Gemeenschap in het Buitenland). Dit alles viel mij nooit op.

De vraag is nu wanneer er van Marokkanen en Marokkaanse gemeenschap mag worden gesproken en wanneer niet?

Van Farid en de rest mogen kennelijk alleen de (Nederlandse) Marokkanen over de Marokkanen spreken. Alle anderen is het verboden, op straffe van beschuldiging van discriminatie en rechtsongelijkheid, om van 'de Marokkanen' te spreken.

Rechtsongelijkheid
Soms vragen leiders en ideologen van de PvdA zich af waarom zoveel mensen op Wilders willen stemmen. Mijn voorlopig antwoord luidt: de rechtsongelijkheid in de taal.

Sommige mensen hebben immers meer rechten dan anderen bij het hanteren van problematische woorden. Mensen als Farid verwijten de samenleving vaak een gebrek aan principiële bereidheid om de ander als Nederlander te willen opnemen.

Wanneer willen jullie een Marokkaan als Nederlander zien? Wanneer zullen we eindelijk bijhoren? Dit zijn de klagende en verwijtende vragen van een corpus dat zich als een gemeenschap in het buitenland presenteert.

Simpel
Het antwoord is eigenlijk heel simpel. Zodra de Marokkanen ophouden zichzelf als 'Marokkaan in het buitenland' te afficheren en te organiseren. Zodra Farid en de anderen eindelijk een echte baan vinden en zich niet langer bezig houden met het organiseren van apartheid. Pas dan zal de ellende wegebben.

Sinds God en sinterklaas niet meer bestaan, is het toch fijn en rustgevend dat de Marokkanen tenminste bestaan. Zij zijn een bron van zekerheid.


 
Uitspraak van Sincerity op donderdag 4 december 2008 om 16:52:
dat is verdomt veel tekst


 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 december 2008 om 16:57:
dat is verdomt veel tekst


Uitspraak van an[n]o73niem op donderdag 4 december 2008 om 16:49:
Koning Mohammed VI van Marokko
NRC Handelsblad had een interessante reportage. 'Adviesraad voor Marokkanen in Nederland begint in Utrecht zoektocht naar vorm en doel'.

De reportage begint met een aantal vragen: 'Hebben de Marokkanen in Nederland een adviesraad nodig? En is die raad representatief? Op de eerste bijeenkomst in Nederland bleef duidelijkheid nog uit.'

Merkwaardige zinnen, die zijn gebaseerd op gesprekken met de deelnemers aan de bijeenkomst. Ook is het opvallend hoe gemakkelijk en zonder de conventionele formuleringen het woord Marokkanen wordt gebruikt.

Geen Nederlander
Dé Marokkanen? Vreemd hè? Het gaat hier om 'de Raad van de Marokkaanse Gemeenschap in het Buitenland'. Nederland is dus buitenland voor de raad van de Marokkanen in Nederland. Zij beschouwen zich dus als buitenlander. Zijn ze dan geen Nederlander meer?

Sinds wanneer mag er van de Marokkaanse Gemeenschap worden gesproken? Waar blijft die leuke, niet kapot te krijgen, beroeps-Marokkaan om hiertegen te protesteren? Waartegen eigenlijk? Hiertegen: ‘de Marokkaanse Gemeenschap in het Buitenland’

Aanraken
Want 'de Marokkaanse Gemeenschap' bestaat niet. Dat hebben wij de afgelopen jaren geleerd van de beroeps-Marokkanen en de postmoderne multiculti-professionals.

Het ging er heftig aan toe. Het kostte tijd en inspanning voordat we het hadden begrepen. En nu schijnt de Marokkaanse gemeenschap dus toch te bestaan!

Kan iemand mij de fysieke en geestelijke gestalte van die Gemeenschap laten zien? Ik wil het zien. Ik wil het aanraken.

Subsidiekranen
Er is één probleem. We weten alleen niet waar, hoe en wie de Marokkaanse Gemeenschap is. Deze vragen zullen natuurlijk vanzelf worden opgelost als de Staat der Nederlanden de subsidiekranen openzet voor de Raad van de Marokkaanse Gemeenschap in het Buitenland.

Stelt u zich eens voor dat per ongeluk, geheel onbewust, Kamerlid Geert Wilders de Marokkaanse Gemeenschap als buitenlanders had aangeduid...

De PvdA-elite van Job Cohen tot Paul Scheffer hebben met veel moeite, ons, het domme volk geleerd om niet van 'Marokkanen' te spreken. Nee, zijn hebben mij geleerd om van Nederlandse Marokkanen te spreken. Dat heb ik altijd gedaan. Braaf schreef ik Amsterdamse Marokkanen, sommige Amsterdamse Marokkanen, de Nederlandse Marokkanen etcetera. Had ik dit niet moeten doen?

Burgerlijke waarheid
Ook hebben we 'het Samenwerkingsverband van Marokkanen in Nederland' (SMN). Wat betekent dit? Het is in elk geval niet het 'Samenwerkingsverband van Nederlandse Marokkanen in Nederland'.

Farid Azarkan, de voorzitter van het SMN, ziet veel in de adviesraad (de Raad van de Marokkaanse Gemeenschap in het Buitenland). Dit alles viel mij nooit op.

De vraag is nu wanneer er van Marokkanen en Marokkaanse gemeenschap mag worden gesproken en wanneer niet?

Van Farid en de rest mogen kennelijk alleen de (Nederlandse) Marokkanen over de Marokkanen spreken. Alle anderen is het verboden, op straffe van beschuldiging van discriminatie en rechtsongelijkheid, om van 'de Marokkanen' te spreken.

Rechtsongelijkheid
Soms vragen leiders en ideologen van de PvdA zich af waarom zoveel mensen op Wilders willen stemmen. Mijn voorlopig antwoord luidt: de rechtsongelijkheid in de taal.

Sommige mensen hebben immers meer rechten dan anderen bij het hanteren van problematische woorden. Mensen als Farid verwijten de samenleving vaak een gebrek aan principiële bereidheid om de ander als Nederlander te willen opnemen.

Wanneer willen jullie een Marokkaan als Nederlander zien? Wanneer zullen we eindelijk bijhoren? Dit zijn de klagende en verwijtende vragen van een corpus dat zich als een gemeenschap in het buitenland presenteert.

Simpel
Het antwoord is eigenlijk heel simpel. Zodra de Marokkanen ophouden zichzelf als 'Marokkaan in het buitenland' te afficheren en te organiseren. Zodra Farid en de anderen eindelijk een echte baan vinden en zich niet langer bezig houden met het organiseren van apartheid. Pas dan zal de ellende wegebben.

Sinds God en sinterklaas niet meer bestaan, is het toch fijn en rustgevend dat de Marokkanen tenminste bestaan. Zij zijn een bron van zekerheid.


Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 december 2008 om 16:58:
Koning Mohammed VI van Marokko
NRC Handelsblad had een interessante reportage. 'Adviesraad voor Marokkanen in Nederland begint in Utrecht zoektocht naar vorm en doel'.

De reportage begint met een aantal vragen: 'Hebben de Marokkanen in Nederland een adviesraad nodig? En is die raad representatief? Op de eerste bijeenkomst in Nederland bleef duidelijkheid nog uit.'

Merkwaardige zinnen, die zijn gebaseerd op gesprekken met de deelnemers aan de bijeenkomst. Ook is het opvallend hoe gemakkelijk en zonder de conventionele formuleringen het woord Marokkanen wordt gebruikt.

Geen Nederlander
Dé Marokkanen? Vreemd hè? Het gaat hier om 'de Raad van de Marokkaanse Gemeenschap in het Buitenland'. Nederland is dus buitenland voor de raad van de Marokkanen in Nederland. Zij beschouwen zich dus als buitenlander. Zijn ze dan geen Nederlander meer?

Sinds wanneer mag er van de Marokkaanse Gemeenschap worden gesproken? Waar blijft die leuke, niet kapot te krijgen, beroeps-Marokkaan om hiertegen te protesteren? Waartegen eigenlijk? Hiertegen: ‘de Marokkaanse Gemeenschap in het Buitenland’

Aanraken
Want 'de Marokkaanse Gemeenschap' bestaat niet. Dat hebben wij de afgelopen jaren geleerd van de beroeps-Marokkanen en de postmoderne multiculti-professionals.

Het ging er heftig aan toe. Het kostte tijd en inspanning voordat we het hadden begrepen. En nu schijnt de Marokkaanse gemeenschap dus toch te bestaan!

Kan iemand mij de fysieke en geestelijke gestalte van die Gemeenschap laten zien? Ik wil het zien. Ik wil het aanraken.

Subsidiekranen
Er is één probleem. We weten alleen niet waar, hoe en wie de Marokkaanse Gemeenschap is. Deze vragen zullen natuurlijk vanzelf worden opgelost als de Staat der Nederlanden de subsidiekranen openzet voor de Raad van de Marokkaanse Gemeenschap in het Buitenland.

Stelt u zich eens voor dat per ongeluk, geheel onbewust, Kamerlid Geert Wilders de Marokkaanse Gemeenschap als buitenlanders had aangeduid...

De PvdA-elite van Job Cohen tot Paul Scheffer hebben met veel moeite, ons, het domme volk geleerd om niet van 'Marokkanen' te spreken. Nee, zijn hebben mij geleerd om van Nederlandse Marokkanen te spreken. Dat heb ik altijd gedaan. Braaf schreef ik Amsterdamse Marokkanen, sommige Amsterdamse Marokkanen, de Nederlandse Marokkanen etcetera. Had ik dit niet moeten doen?

Burgerlijke waarheid
Ook hebben we 'het Samenwerkingsverband van Marokkanen in Nederland' (SMN). Wat betekent dit? Het is in elk geval niet het 'Samenwerkingsverband van Nederlandse Marokkanen in Nederland'.

Farid Azarkan, de voorzitter van het SMN, ziet veel in de adviesraad (de Raad van de Marokkaanse Gemeenschap in het Buitenland). Dit alles viel mij nooit op.

De vraag is nu wanneer er van Marokkanen en Marokkaanse gemeenschap mag worden gesproken en wanneer niet?

Van Farid en de rest mogen kennelijk alleen de (Nederlandse) Marokkanen over de Marokkanen spreken. Alle anderen is het verboden, op straffe van beschuldiging van discriminatie en rechtsongelijkheid, om van 'de Marokkanen' te spreken.

Rechtsongelijkheid
Soms vragen leiders en ideologen van de PvdA zich af waarom zoveel mensen op Wilders willen stemmen. Mijn voorlopig antwoord luidt: de rechtsongelijkheid in de taal.

Sommige mensen hebben immers meer rechten dan anderen bij het hanteren van problematische woorden. Mensen als Farid verwijten de samenleving vaak een gebrek aan principiële bereidheid om de ander als Nederlander te willen opnemen.

Wanneer willen jullie een Marokkaan als Nederlander zien? Wanneer zullen we eindelijk bijhoren? Dit zijn de klagende en verwijtende vragen van een corpus dat zich als een gemeenschap in het buitenland presenteert.

Simpel
Het antwoord is eigenlijk heel simpel. Zodra de Marokkanen ophouden zichzelf als 'Marokkaan in het buitenland' te afficheren en te organiseren. Zodra Farid en de anderen eindelijk een echte baan vinden en zich niet langer bezig houden met het organiseren van apartheid. Pas dan zal de ellende wegebben.

Sinds God en sinterklaas niet meer bestaan, is het toch fijn en rustgevend dat de Marokkanen tenminste bestaan. Zij zijn een bron van zekerheid.


 
Uitspraak van an[n]o73niem op donderdag 4 december 2008 om 16:49:
Dé Marokkanen? Vreemd hè? Het gaat hier om 'de Raad van de Marokkaanse Gemeenschap in het Buitenland'. Nederland is dus buitenland voor de raad van de Marokkanen in Nederland. Zij beschouwen zich dus als buitenlander. Zijn ze dan geen Nederlander meer?


Die raad is vanuit Marokko opgericht. Als wij hier de Wereldomroep uit zenden dan maken we toch ook TV voor Nederlanders in bet buitenland? Dat iemand zich buitenlander voelt in het land waar ie woont zegt niks, als jij voor je werk in Japan verblijft voel je je toch ook geen Japanner ook al spreek je de taal etc?

Maar goed, dat wil nog niet zeggen dat we onze ogen dienen te sluiten voor het gevaar dat een aanzienlijk deel (20-30% rotte appels) van de Marokkanen in Nederland vormt.
Wat is t doel van deze tekst
Tis gwn btje moeilijk doen om wat.. woorden?
Een Marokkaan in Nederland, n Nederlandse Marokkaan, whatever
Weetje hoe Marokkanen uit Nederland in Marokko genoemd worden?
Nederlanders :P
En n Marokkaan in Nederland is in essentie n Marokkaan in t buitenland
Wat is t probleem
De tekst spreekt over racisme
Morgan Freeman werd in n interview gevraagd hoe je racisme kon overkomen
Hij zei met n strakke blik naar de vrager: Stop talking about it!
Omdat t niet helpt
Hele tijd lullen over racisme, zeiken over simpele dingen als taalgebruik en woordkeuze..
Dat is niet de oplossing
Denk je dat deze tekst n oplossing is?
Tis deel van t probleem
Ik ben n Nederlandse Marokkaan, of n Marokkaanse Nederlander, kies maar uit
Boeit me vrij weinig hoe je me noemt
Mn ma is Hollands en mn pa Mocro
De Marokkaanse gemeenschap in Nederland zijn gwn de Marokkanen die in Nederland wonen :S
De tekst is moeilijk doen over simpele dingen
Zelfde als moeilijke woorden gebruiken om simpele dingen te zeggen
Tis onzin, we schieten dr niks mee op en niemand heeft hier n boodschap aan
Ze spreken toch ook over n Nederlandse gemeenschap in Canada bijv
De Marokkanen Nederlanders willen noemen omdat ze hier wonen is juist racisme
Laat ze hun identiteit behouden, hun naam.. tis maar n woord wat je gebruikt ;)
 
:respect:
Artiest DanM
Wordt ook wel lichtelijk moe van dat slappe gelul tegenwoordig...:gaap: beetje op jezelf letten heb je het druk genoeg mee, leven en laten leven..(y)
Uitspraak van an[n]o73niem op donderdag 4 december 2008 om 16:49:
Dé Marokkanen? Vreemd hè? Het gaat hier om 'de Raad van de Marokkaanse Gemeenschap in het Buitenland'. Nederland is dus buitenland voor de raad van de Marokkanen in Nederland. Zij beschouwen zich dus als buitenlander. Zijn ze dan geen Nederlander meer?


hahaha, wanneer het jullie uitkomt ja. Continu benadrukken in de pers onze afkomst, en we moeten niet zeiken dat dat gebeurt. En nu profileren een stel zich als Marokkanen, en vragen ze of wij ons dan geen Nederlander voelen :lol:

Gedraag je er dan eens na en behandel ons ook zo.
Je gaat ook niet de hele dag je familie zwart zitten maken als ze op visite komen en dan aan het eind van de avond kankeren dat er geen familiegevoel is
 
Uitspraak van --*-- op donderdag 4 december 2008 om 17:58:
De tekst is moeilijk doen over simpele dingen


:roflol: hoor wie het zegt :lol:
Artiest {SHOWLIST artist 50962, 52643}
Uitspraak van an[n]o73niem op donderdag 4 december 2008 om 16:49:
Raad van de Marokkaanse Gemeenschap in het Buitenland'


is dit niet ongeveer hetzelfde als een ambassade?
 
Uitspraak van an[n]o73niem op donderdag 4 december 2008 om 16:49:
Zij zijn een bron van zekerheid


zekerheid voor een grote bek ja.
Uitspraak van Skirheid op zaterdag 6 december 2008 om 12:49:
wanneer het jullie uitkomt ja


Inderdaad
In t nieuws: n jongeman, van Marokkaanse afkomst..
Hold up
Wrom moet dát erbij gezegd worden?
Wanneer n Hollandse jongeman iets doet is t alleen n jongeman..
F dat
hehe, zo werkt het.
En dan vragen waarom voel je je geen Nederlander, je hebt toch een Nederlands paspoort?
Nederlander tegen wil en dank zeker. Zoals Aboutaleb, zelfs als je alles hebt gedaan om succesvol te zijn is er nog iets om op te zeiken. Is gewoon een of andere angst
 
Uitspraak van Skirheid op maandag 8 december 2008 om 21:34:
hehe, zo werkt het.
En dan vragen waarom voel je je geen Nederlander, je hebt toch een Nederlands paspoort?
Nederlander tegen wil en dank zeker. Zoals Aboutaleb, zelfs als je alles hebt gedaan om succesvol te zijn is er nog iets om op te zeiken. Is gewoon een of andere angst


en laats zei jij nog dat je een nederlander was schatje :O
ik raak serieus in de war van je :)
 
Pffff, wat een zeiktekst om een paar woordjes zeg :/ Als we onszelf daar al op blind gaan staren zijn we wel heel ver van huis.