Partyflock
 
Forumonderwerp · 1009748
 
Artiest {SHOWLIST artist 22202, 44097}
Friday June 13rd 2008 @ Doornroosje Nijmegen

SMACKDOWN! SUMMERSLAM!

Area 1: Beats: Smackdown Area – Industrial Hardcore, UK-Hardcore, Frenchcore, Tekno & more
Hellfish (gb) vs Bryan Fury (gb) - Deathchant / Pacemaker / Planet Mu
(Special 2 hour Hardcore body Harvest)
Live: I:GOR 🇵🇱 Deathchant / Pacemaker / Low Res Recordings
Bart Hard - Smackdown
Nekompromat - Smackdown
Element: Destruction - Smackdown

Area 2: Breakz – NGM /Antistatik Area – Ambient, IDM, Jungle, Breakcore, Tekno & more
Live: Drumcorps 🇺🇸 - Ad Noiseam / Cock Rock Disco
Live: AZ-Rotator 🇪🇸 - Ad Noiseam / Antistatik Records
DJ Hidden as Semiomime - Notochord Recordings / Merck
Live: Mez - Neurotic Waste / Antistatik Records
Live: Torsion - NGM Records / Antistatik Records / Rebelscum
Live: The Occultist - SMACK Rec.
Alternate - NGM / Antistatik

Saturday June 13rd 2008 @ Doornroosje Nijmegen
Groenewoudseweg 322, 6525 EL, Nijmegen

from 23:00 till 05:00
Doorsale 15,00 Euro - Presale 12,50 Euro

Presale @ Doornroosje.nl

More info
http://www.doornroosje.nl
http://www.smackemdown.nl
http://www.ng-ng.net
http://www.ngmagency.nl/

Get ready for tha flyah real soon ;)
laatste aanpassing
Moet ik het ook nog eens zeggen ? :p
Om de 3 maanden is beter.
Ohja en wat is nou het Triqo verhaal :) ?
Goed dat de VPU mafkezen ook komen.
Uitspraak van Mendeaz op donderdag 29 mei 2008 om 13:27:
Wel interessant onderwerp.
Is deze scene verzadigd?


Zeker!

Smackdown heeft het ook nog eens heel slim aangepakt door alle subcultures die ook maar enigszins met elkaar verbonden zijn aan te spreken (van laffe d&b tot snoeiharde speedcore).
Op zich heel cool (en goed uitgevoerd), maar zo vaak in een jaar?

Het lijkt me gevaarlijk een scene zo uit te melken. Terugkijkend op de geschiedenis van andere stromingen/subcultures voorspel ik dat we op dit tempo over een haf jaar wel weer on top of the wave zijn, waarna alles weer in elkaar dondert, er nieuwe kleinere substromingen ontstaan, en alles weer overnieuw begint. Het verloop van 'underground' genres en subculturen is, in tegenstelling tot de muzikale output, tot nu toe altijd erg standaard 8)

En ja, dat Trio verhaal, graag.
Ben ik het ook mee eens. Kijk naar breakcore, laatste 2 jaar toch wel héél erg karig qua toffe releases. Terwijl in 2004 & 2005 (om even "recent" te blijven) er veel leuks op de markt verscheen.

Smackdown heeft het ook nog eens heel slim aangepakt door alle subcultures die ook maar enigszins met elkaar verbonden zijn aan te spreken (van laffe d&b tot snoeiharde speedcore).
Op zich heel cool (en goed uitgevoerd), maar zo vaak in een jaar?


Vind ik echt een pluspunt van Smackdown, maar zoiets tevaak in een jaar doen is minder. 3x per jaar max, 2 ook prima. Budget van de organisatoren is per keer dan ook nog een stuk breder, waardoor je echt all-out kunt gaan. Niet alle artiesten vragen een hoop geld, maar dat snapt iedereen wel.

laffe d&b


STFU ;)
Uitspraak van Manga Corps op vrijdag 30 mei 2008 om 11:08:
Vind ik echt een pluspunt van Smackdown, maar zoiets tevaak in een jaar doen is minder. 3x per jaar max, 2 ook prima. Budget van de organisatoren is per keer dan ook nog een stuk breder, waardoor je echt all-out kunt gaan. Niet alle artiesten vragen een hoop geld, maar dat snapt iedereen wel.


4 jaar geleden was het ook nog speciaal, qua populaire underground :P feesten had je toen alleen DA en OH (excl illegale feesjes) terwijl nu de handen tussen een paar organisaties ineengesloten zijn en er idd te regelmatig feesten verschijnen waarbij de verzadigingsfactor hoog oploopt.. Niks tegen samenwerkingen hoor maar als ik nu naar feesje ga is het meer van 'feesje pakken, neurocore VET! en voor de rest hebk t allemaal wel gezien of ik krijg de komende maanden 6x de kans om die te zien' om maar een voorbeeld te geven, het speciale extra gevoel is er bij mij gewoon vanaf...
+ Dat er de afgelopen jaren steeds meer organisaties zijn opgestaan waardoor er ieder weekend wel wat te doen is.. Dat is iets wat je niet tegenhoud denk ik (vooral door de populariteit op PF zijn er steeds meer organisaties bijgekomen), maar als organisatie zijnde vind ik wel dat je er idd gewoon rekening mee kan houden en je eigen concept beperken tot wat justin al aangaf max. 3x in een jaar :)..
Maargoed ik vraag me af of de organisaties zoiets zelf niet doorhebben ;)

Zoja, WAAROM? Gaat het in deze scene om geld tegenwoordig? Dat wil ik uit principe gewoon niet geloven :no: (er lopen WEL een paar geldwolven in deze scene)....
 
Artiest Balbasaur
Uitspraak van Garibaldi op vrijdag 30 mei 2008 om 13:14:
Zoja, WAAROM?


Waarom niet? Als je als organisator zijnde nou leuke avonden kunt organiseren met goede muziek, relaxt publiek, en nog een beetje geld te cashen ook, waarom zou je het dan niet vaker doen?
Dat is in bovenstaande posts wel duidelijk gemaakt d8k zo...
Omdat dan die verzadigingsfactor intrede doet, iedereen alles al een keer gezien heeft en dan besluit je feestje over te slaan !

We zijn ook wel een verwend publiek moet ik zeggen. Namen die ik graag wilde zien paar geleden (Snares) heb ik al erg vaak mogen aanschouwen. Het gaat dan van "wow, superhard los" naar "snares ging lekker los" niveau. Vermaken doe ik me absoluut dan dus, maar het speciale mist dan.

Voorbeeld van een heel special feest blijft Project Mayhem, 1x heel groot aanpakken en veel onbekende namen/namen die je niet vaak ziet + ZMK. Dat is ook nog een verschil trouwens, Hellfish is als DJ goed, maar draait UK-hardcore met een uitsprongetje naar breakcore of IDM wat erg vet kan zijn. Een DJ als Stefan ZMK draait echt heel veel verschillende stijlen, waardoor je minder snel uitgekeken raakt.

Wat ook wel weer leuk is, is dat er een redelijk "volwassen discussie" ontstaan is hier wegens een toch wel volwassen geworden concept !
Uitspraak van Garibaldi op vrijdag 30 mei 2008 om 13:14:
Zoja, WAAROM? Gaat het in deze scene om geld tegenwoordig? Dat wil ik uit principe gewoon niet geloven :no: (er lopen WEL een paar geldwolven in deze scene)....


het gaat altijd en overal om geld. ook hier. af en toe zie ik erg goede artiesten die op feestjes gezet worden voor 100 euro alsof het opvullers zijn. ik zie artiesten die helemaal niet zo goed zijn boekingen krijgen van 600-1000 euro. als je maar een connectie hebt met degene die het geld verdeelt zo lijkt het wel, dan komt het wel goed. nu valt het bij smackdown nog wel mee, als je de lineup vergelijkt met de entreeprijs, maar er zijn ook maar zat feestjes waar het publiek wordt afgezet met 6 halve local dj's voor een entreeprijs van 10-15 euro. de djs vangen allemaal 100 euro als ze geluk hebben, de rest gaat gewoon naar de organisator. en als dat feestje minimaal 50 man publiek trekt doen ze het over 2 maanden gewoon weer. ik kan me voorstellen dat artiesten voor zulke bedragen wat minder hun best doen op een livesetje of iets dergelijks. als je 100 euro vangt en je moet voor dat geld 40 uur aan een nieuwe liveset werken moet je nogal gul zijn wil je dat elke keer weer doen.

Als je meer dan 5 keer per jaar een bepaald feest wegzet, kan dat maar om 2 redenen zijn: of je hebt zoveel vette artiesten te showen en zoveel publiek dat het gewoon nodig is om iedereen tevreden te houden, of je doet het gewoon zo vaak mogelijk omdat dat ook zoveel mogelijk geld oplevert.
Aangezien deze scene zoveel feesten in de aanbieding heeft en we in nederland gezegend zijn met elke keer weer dikke lineups kan ik me alleen voorstellen dat het gaat om het geld. en begrijp me niet verkeerd, ik moedig het aan om geld te verdienen in deze scene, zodat mensen ervan kunnen leven of iig wat extra hebben. maar het lijkt me verkeerd dat dat over de rug van bepaalde artiesten gebeurt.

Misschien heb ik het wel helemaal verkeerd en ben ik nu de mongool aan het uithangen, maar ik krijg het idee dat de centen soms wel wat eerlijker verdeel mogen worden, aangezien ze er toch wel zijn. Met releases is het net zo. als artiest hoef je op geen cent te rekenen, terwijl je toch gemiddeld 20 uur per track er aan besteed. misschien als je heel hard zeurt dat je 100 eurotjes krijgt. ik heb bijvoorbeeld voor een release van 8 tracks op rebelscum nooit iets gekregen. nu maakt me dat niet zoveel uit, omdat het rebelscum is en ik tevreden ben met elke release, maar puur objectief gezien: de plaat verkoopt, het geld is er, waarom niet een beetje richting artiest? en waarom moet de artiest daar honderden malen om zeuren? zo maak je geen vrienden.

verzadiging van de scene kan in de vorm van feestjes straks zeker het geval worden, maar ik denk dat het kwa muziek gewoon zn gangetje blijft gaan. een artiest maakt wat ie wil maken, en kijkt daarna pas in welke scene het toevallig valt. natuurlijk zijn er artiesten die de hypes en het geld volgen, maar die artiesten hadden het sowieso niet lang volgehouden.
 
Uitspraak van Manga Corps op vrijdag 30 mei 2008 om 13:45:
Omdat dan die verzadigingsfactor intrede doet, iedereen alles al een keer gezien heeft en dan besluit je feestje over te slaan !


Nou nee hoor, volgens mij trekken feesten als Smackdown nog genoeg mensen, iig nog genoeg om quite te draaien...


Uitspraak van Garibaldi op vrijdag 30 mei 2008 om 13:38:
Dat is in bovenstaande posts wel duidelijk gemaakt d8k zo...


Nee eigenlijk niet, er wordt vooral gedaan alsof het allemaal zo lullig is voor het publiek, maar ik heb nog geen echte redenen gezien waarom je als organisator zou moeten besluiten om te minderen met je feesten
BAL kom op...

Nou nee hoor, volgens mij trekken feesten als Smackdown nog genoeg mensen, iig nog genoeg om quite te draaien...


Heb je absoluut gelijk in. Maar de eerste liefhebbers/fanaten/bezoekers van Smackdown beginnen al te zeggen dat het wat tevaak wordt gehouden. Sidekick was btw niet echt druk (is een off-shoot van Smackdown), leegste waterfront die ik heb gezien nog.

En er wordt nergens gedaan alsof het lullig voor het publiek is. Je HOEFT niet heen, wij zeggen alleen dat het concept zo zijn waarde/speciale randje/cutting edge verliest.
Het is sowieso lastig om een balans te vinden in de hoeveelheid feesten die je geeft.

Geef je er weinig, dan blijven de feesten elke editie interessant en krijg je dit soort disccusies niet. Wel loop je tegelijkertijd het risico dat met de vele organisaties van nu je concept zo wordt overgenomen en iemand anders de dikke namen gaat boeken. In dat geval gaat iemand er dus met het succes vandoor wat jij net zo goed zelf had kunnen pakken.

De vaste bezoekers verlies je wel naar mate je 'teveel' feestjes geeft, maar je krijgt er ook nieuwe bezoekers voor terug. Maar de bezoekersaantallen in Waterfront en Roosje nemen nu wel af elke editie alsje het mij vraagt en dat komt zonder twijfel door de overkill.

Maarja, doet Smackdown minder edities, dan organiseert iemand anders ze wel in de tussenliggende maanden!
Uitspraak van Donfield op vrijdag 30 mei 2008 om 13:51:
het gaat altijd en overal om geld.


Bullshit!!!

Juist in deze scene zijn er genoeg organisaties die weinig tot net aan geen verlies draaien en gewoon een leuk feest willen geven (o.a. Crackbeats, Lost in Sequence, NYMNYR, Neurotic Waste) en dan heb ik het nog niet eens gehad over kleine non-profit organisaties die de muziek waarderen en ergens LEGAAL met goedkope tot gratis artiesten vette feesjes geven :)
Uitspraak van Donfield op vrijdag 30 mei 2008 om 13:51:
Aangezien deze scene zoveel feesten in de aanbieding heeft en we in nederland gezegend zijn met elke keer weer dikke lineups kan ik me alleen voorstellen dat het gaat om het geld. en begrijp me niet verkeerd, ik moedig het aan om geld te verdienen in deze scene, zodat mensen ervan kunnen leven of iig wat extra hebben. maar het lijkt me verkeerd dat dat over de rug van bepaalde artiesten gebeurt.


Juist doordat de grote organisaties zo vaak feesten geven zijn de kleinere organisaties vaak de dupe want daar daalt het bezoekersaantal enorm! Het gaat juist totaal NIET om het geld..

Als ik geld had gewild had ik wel eclectic feesten georganiseerd dus zou het eerder erg dom zijn om dat als gewone organisatie in DEZE scene te investeren.
 
Uitspraak van Manga Corps op vrijdag 30 mei 2008 om 13:55:
Maar de eerste liefhebbers/fanaten/bezoekers van Smackdown beginnen al te zeggen dat het wat tevaak wordt gehouden. Sidekick was btw niet echt druk (is een off-shoot van Smackdown), leegste waterfront die ik heb gezien nog.


Alsof die ''liefhebbers'' meer waard zijn dan t normale publiek...uiteindelijk draait het om mensen trekken, en dat doet Smackdown nog aardig goed d8 ik zo...Sidekick ging wat mis, maar dat kwam misschien ook door de naam
de naam ??? kom op hoor. op SCHIJT AAN komen ook zat mensen :D

liefhebbers zijn niet meer waard, maar zoals eerder gezegd, het is een constatering. Elke bezoeker is een mogelijke liefhebber. En het aantal mensen dat een feest trekt is geen graadmeter voor de geboden kwaliteit.

FLOCK ON ! ;)
laatste aanpassing
ik heb toch het idee dat, hoewel het misschien niet direct gericht is op het geld, het toch meespeelt. tegenwoordig zie ik gewoon gebeuren dat elke persoon elke cent pakt die er te pakken valt. goedkope of gratis feestjes zijn er zeker, maar om een mooi feest weg te zetten, met mooie aankleding EN een dikke lineup moet er simpelweg geld ingestoken worden. en dan belandt je op het punt waar iedereen geld ruikt, en het zal proberen te pakken ook. begrijp me dus niet verkeerd, ik scheer niet de hele scene over 1 kam, ik verwoord alleen wat ik denk te zien. dat betekent dat ik dus ook zie dat er feestjes als sassenoize worden georganiseerd waar je een dikke lineup hebt voor een heerlijk bedrag van 6 euro. zo kan het dus ook. en zo zal het vaak ook wel gebeuren, maar toch zal elk concept proberen te groeien. je kunt niet voor eeuwig artiesten weinig tot niets bieden en feestjes van 5 euro gaan organiseren. En de reden dat je dan geen hardstyle feestjes gaat organiseren is simpelweg omdat het voor alle mensen de scene is waar ze van houden, die ze graag zien groeien en waar ze connecties hebben.

maw ik krijg het idee dat er in eerste instantie vaak vanuit liefde voor de scene gedacht wordt, dat zeker, maar zodra er centen bij komen kijken worden veel mensen egoistisch. en je maakt geen mooie, complete feesten zonder geld.
 
Uitspraak van Manga Corps op vrijdag 30 mei 2008 om 14:30:
kom op hoor. op SCHIJT AAN komen ook zat mensen


Denk dat Schijt Aan qua naamsbekendheid groter is dan Sidekick...misschien niet in ''onze kringen''


Uitspraak van Manga Corps op vrijdag 30 mei 2008 om 14:30:
geboden kwaliteit.


Maakt ook geen fuck uit imo...kwaliteit is ook voor iedereen anders, en een organisator hoeft daar wat mij betrefrt echt geen rekening mee te houden...die heeft het volste recht om te doen en laten wat hij wil

Al dat gezeur, grow up...kap er mee, of probeer er wat aan te doen, maar ga niet op openbare fora tegen andere organisatoren vertellen dat ze verkeerd bezig zijn
Al dat gezeur, grow up...kap er mee, of probeer er wat aan te doen, maar ga niet op openbare fora tegen andere organisatoren vertellen dat ze verkeerd bezig zijn


nu breng je het heel negatief en kwaadaardig he bal ! ;) Niks dan respect voor da luukstah (hoe kan dat ook na 3 dagen Maschinenfest ??)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 mei 2008 om 14:43:
Al dat gezeur, grow up...kap er mee, of probeer er wat aan te doen, maar ga niet op openbare fora tegen andere organisatoren vertellen dat ze verkeerd bezig zijn


eigenlijk wel mee eens...
ik zou er nog zoveel over kunnen zeggen, maar misschien constateer ik alles wel verkeerd en doet iedereen zn best om er het beste van te maken. je ziet vaak dat feestjes redelijk zijn opgezet maar er gewoon geen volk opaf komt. in dat opzicht doen ze bij smackdown toch nog iets heel erg goed.

iig hoop ik dat iedereen de 13e er nog flink zin in heeft.
 
Uitspraak van Manga Corps op vrijdag 30 mei 2008 om 14:48:
nu breng je het heel negatief en kwaadaardig he bal !


mja...mijn fout...zo kwam het ff op me over
Uitspraak van Donfield op vrijdag 30 mei 2008 om 14:33:
en je maakt geen mooie, complete feesten zonder geld.


Wat een tekst, sluit ik me volledig bij aan.

Een discussie op niveau, top heren!

De frequentie waarmee een feest gegeven wordt is echt niet alleen om extra geld binnen te halen, het gaat ook om het bouwen aan je merk en het ontstijgen van de grijze massa. Dat is wat Smackdown goed doet. SD is ondertussen synoniem voor dikke beats 'n breaks. En als jullie denken dat SD alle verliezen van de eerste edities goed gemaakt heeft, dan eet ik mijn popcorn met kartonnen bak en al op 8) SD doet SD per definitie uit liefde voor de muziek.
Uitspraak van Manga Corps op vrijdag 30 mei 2008 om 13:55:
Maar de eerste liefhebbers/fanaten/bezoekers van Smackdown beginnen al te zeggen dat het wat tevaak wordt gehouden. Sidekick was btw niet echt druk (is een off-shoot van Smackdown), leegste waterfront die ik heb gezien nog.

En er wordt nergens gedaan alsof het lullig voor het publiek is. Je HOEFT niet heen, wij zeggen alleen dat het concept zo zijn waarde/speciale randje/cutting edge verliest


Amen :)
Uitspraak van Oorsplijtend op vrijdag 30 mei 2008 om 15:14:
SD doet SD per definitie uit liefde voor de muziek.


Da's helemaal waar .. (Y) :respect:

Nu maar hopen dat de samenwerking met NG-NG daar niks aan zal veranderen :X
laatste aanpassing
Werkzaam bij TK07
Artiest Mendeaz
Ik en de meeste mensen die feesten organiseren die ik persoonlijk ken zijn allemaal mensen die het doen omdat ze het tof, gezellig enz vinden. Kan me voorstellen dat je als artiest een keer tegen een klootzak aanloopt die het om het geld doet maar mijn ervaringen zijn voor 95% anders. Bovendien kun je als artiest natuurlijk gewoon boekingen weigeren waarbij organisatoren over ruggen van artiesten rijk worden. De scene is klein dus rotte appels zijn snel bekend.

Over het aantal feesten:
Vorig jaar hebben we 5 keer Tektron en éen keer Takketek georganiseerd, de feesten waren elke keer druk bezocht, en het was gewoon elke keer hartstikke gezellig met veel positieve reacties. natuurlijk ben je dan snel geneigd om veel feesten te geven, waarom niet? dat heeft helemaal niks met geld te maken.

Dit jaar is wel te merken dat de bezoekersaantallen wat teruglopen. Denk dat dit inderdaad te wijten is aan een verzadigde scene. Wij gaan dan ook sterk terug in frequentie naar 2 keer per jaar en wat ik om me heen hoor zijn we niet de enige. Denk dat als genoeg organisaties zich realiseren dat ze de scene aan het verzadigen zijn dat het vanzelf terugloopt en per feest weer interessant wordt.Zoniet dan loopt iedereen zich stuk en op het moment dat er geen geld meer te verdienen valt hou je weer een scene van puur liefhebbers over.

Verder denk ik dat veel organisatoren zijn die een voorbeeld kunnen nemen aan de forms feesten. Al 10 jaar lang organiseren zij elke maand een feest en weten daarbij de kwaliteit dusdanig hoog te houden dat het nog steeds elke maand volle bak is, respect!
Uitspraak van Donfield op vrijdag 30 mei 2008 om 13:51:
ik kan me voorstellen dat artiesten voor zulke bedragen wat minder hun best doen op een livesetje of iets dergelijks. als je 100 euro vangt en je moet voor dat geld 40 uur aan een nieuwe liveset werken moet je nogal gul zijn wil je dat elke keer weer doen.


Uitspraak van Donfield op vrijdag 30 mei 2008 om 14:33:
je kunt niet voor eeuwig artiesten weinig tot niets bieden en feestjes van 5 euro gaan organiseren.


:loser:
reiskosten moeten toch wel genoeg zijn vind ik, voor gemiddeld artiest, ik bedoel je doet t toch niet voor t geld? of wel soms, want dan kan je beter stoppen naar mijn idee...

je doet t toch omdat t cool is om te spelen, en t een kick geeft t publiek los te zien gaan op jou muziek.....
laatste aanpassing
Overdaad schaadt.

Uitspraak van Da Tomba !! op maandag 26 mei 2008 om 18:48:
want ?


heb een examen Deens na dat weekend.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 mei 2008 om 14:28:
Alsof die ''liefhebbers'' meer waard zijn dan t normale publiek


Ik denk, als idealist en muziekliefhebber, dat je het wel voor die liefhebbers zou moeten doen, en niet voor het 'normale publiek''. Als je je met een 'underground' concept richt op de massa, ben je gewoon een commerciële harry.
Natuurlijk is dit erg zwart-wit, en ik bedoel ook niet dat Smackdown hier de harry is, echter, de groeiende frequentie van grote feesten baart me zorgen. Wat 'grotere' organisaties in deze scene niet door lijken te hebben, is dat ze door de markt te verzadigen, hun eigen fundering verzwakken. Zonder kweekvijvers op den duur ook geen big fish.
Daarnaast bedoel ik met commercieel ook niet per se verdiend geld, eerder de beslaglegging op een bepaalde subcultuur.


Uitspraak van Donfield op vrijdag 30 mei 2008 om 13:51:
als artiest hoef je op geen cent te rekenen, terwijl je toch gemiddeld 20 uur per track er aan besteed


Ik denk dat je inderdaad niet moet rekenen op geld als je maar 20 uur aan een track besteed, jezus zeg.
Uitspraak van Donfield op vrijdag 30 mei 2008 om 14:33:
je kunt niet voor eeuwig artiesten weinig tot niets bieden en feestjes van 5 euro gaan organiseren.


Daarom is het ook goed dat er grotere tegenhangers zijn, maar wat minder vaak. Daar hebben we het toch over?

Uitspraak van Mendeaz op vrijdag 30 mei 2008 om 16:30:
Denk dat als genoeg organisaties zich realiseren dat ze de scene aan het verzadigen zijn dat het vanzelf terugloopt en per feest weer interessant wordt.Zoniet dan loopt iedereen zich stuk en op het moment dat er geen geld meer te verdienen valt hou je weer een scene van puur liefhebbers over.


Eigenlijk allebij wel best, toch :)
 
Uitspraak van [ ] [ ] [x] $$$$$$ op vrijdag 30 mei 2008 om 18:03:
Ik denk, als idealist en muziekliefhebber, dat je het wel voor die liefhebbers zou moeten doen, en niet voor het 'normale publiek''. Als je je met een 'underground' concept richt op de massa, ben je gewoon een commerciële harry.


Ik denk, als ballie, dat het geen reet uit maakt wat jij denkt. :P Of een organisatie nou goed of fout bezig is, amateuristisch of commercieel, het maakt geen fuck uit; die organisatie heeft het volste recht om te doen en laten wat ze willen, en hoeven imo zeker geen rekening te houden met andere. Natuurlijk is het aardig als ze het wel doen, maar t hoeft niet, en dat is wat telt imo...concurrentie. En als ze echt te groot worden kun je 3 dingen doen;

-laten schieten
-miepen op een forum
-tegenactie!

en vooral de laatste 2 zie ik in grote mate gebeuren :P


Uitspraak van [ ] [ ] [x] $$$$$$ op vrijdag 30 mei 2008 om 18:03:
Wat 'grotere' organisaties in deze scene niet door lijken te hebben, is dat ze door de markt te verzadigen, hun eigen fundering verzwakken. Zonder kweekvijvers op den duur ook geen big fish.


Wie denkt er nu commercieel? :P


Uitspraak van [ ] [ ] [x] $$$$$$ op vrijdag 30 mei 2008 om 18:03:
Daarnaast bedoel ik met commercieel ook niet per se verdiend geld, eerder de beslaglegging op een bepaalde subcultuur.


Och, als je subcultuurtje zo makkelijk bespeeld kan worden, wat stelt dat hele subcultuurtje dan werkelijk voor? Dat vond ik ook altijd het mooie van de ouwe gabbers :P ''Vroeger was gabber zijn nog vet en underground, maar toen kwam Gabber Piet en die heeft het commercieel gemaakt en de scene verneukt''....right, je scene laten verneuken door gabber piet :P
Uitspraak van ChemicalCleo op vrijdag 30 mei 2008 om 17:03:
reiskosten moeten toch wel genoeg zijn vind ik, voor gemiddeld artiest, ik bedoel je doet t toch niet voor t geld? of wel soms, want dan kan je beter stoppen naar mijn idee...

je doet t toch omdat t cool is om te spelen, en t een kick geeft t publiek los te zien gaan op jou muziek.....


niet helemaal waar

als je ziet dat ik al 6 jaar lang dag in dag uit mn tijd besteed aan muziek maken, ik per track gemiddeld 20 uur kwijt ben en met livesets nog wel meer, en ik moet ook nog eens 40-50 uur werken per week kun je begrijpen dat tijd erg kostbaar is. nu zeg ik niet dat ik het voor het geld doe, maar na al die jaren wil je er wel eens wat voor terug zien. de meeste artiesten doen het, naast het geven van een toffe act en uit liefde voor de muziek, ook om later (gedeeltelijk) hun geld mee te verdienen. dat is mijn streven, en zo denk ik nog wel van meer artiesten.
Dat maakt me geen loser. Het is niet meer dan rechtvaardig dat je als artiest recht hebt op een deel van de inkomsten. een eerlijk deel.
Met dat geld geef je de artiest de mogelijkheid om meer tijd in zn muziek te stoppen en meer geld in apparatuur en dergelijke.
Je moest eens weten wat een origineel Ableton live pakketje kost of een simpele audio interface. iemand met een normale baan en uitgaven kan dat nooit fatsoenlijk betalen en nog eens gratis of voor een paar tientjes optreden. dat is gewoon onrealistisch
Uitspraak van [ ] [ ] [x] $$$$$$ op vrijdag 30 mei 2008 om 18:03:
dat je het wel voor die liefhebbers zou moeten doen, en niet voor het 'normale publiek''. Als je je met een 'underground' concept richt op de massa


Hmmm... Interessante opmerking :)
laatste aanpassing
Uitspraak van [ ] [ ] [x] $$$$$$ op vrijdag 30 mei 2008 om 18:03:
Ik denk dat je inderdaad niet moet rekenen op geld als je maar 20 uur aan een track besteed, jezus zeg


wat is dat nou

ik heb trackjes in 6 uur gemaakt, en ook trackjes in 35 uur. het is GEMIDDELD. het verschilt ook gewoon per persoon. maar ga nou niet zeggen dat je minimaal zoveel uur aan een track moet werken. das onzin. als het af is is het af. jij dacht toch niet echt dat een drumcorps of hidden of weet ik veel wie honderden uren aan een track besteed? misschien een vsnares, en die ook niet eens altijd. zoals ik al zeg, het verschilt per track per persoon. ik heb gehoord van iemand als promo dat hij gemiddeld 3-4 uur over een rude awakening trackje doet. dat is misschien een beetje lui, maar nog niet eens zo slecht. je kunt niet met 40 uur extra eraan werken een extra vet resultaat afdwingen
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 mei 2008 om 18:16:
die organisatie heeft het volste recht om te doen en laten wat ze willen, en hoeven imo zeker geen rekening te houden met andere.


Leuk is dat, een organisatie die geen rekening houdt met de wensen en behoeften van z'n klant (y)
Zo krijgt ie wel binding met z'n klanten idd.... not.

Maar goed, gelukkig is dat jouw mening en niet die van iedereen. :)
 
edit: dubbel
laatste aanpassing
 
Uitspraak van [WBS] Joker.one op vrijdag 30 mei 2008 om 18:20:
Aan welke kant sta jij eigenlijk BAL?


Welke kanten zijn er dan? Volgens mij is dit meer een algemene discussie, niet met specifieke organisaties ofzo...of wil jke serieus Smackdown (even voor de duidelijheid: deze jongen



aanmerken als grote organisatie?


Uitspraak van Dancelady :sweethug: op vrijdag 30 mei 2008 om 20:02:
Leuk is dat, een organisatie die geen rekening houdt met de wensen en behoeften van z'n klant (y)


Het is toch ook helemaal niet afgestemd op klanten? Kijk als je een bedrijfsuitje organiseert moet je idd wel rekening houdt met mensen maar als je vanuit je eigen overtuiging, omdat je zelf dingen wilt zien gebeuren een feest organiseert, vind ik niet dat je je moet bezig houden met wie er wel of niet komen nee...en als je echt doet wat je potentiele klanten niet willen dan merk je dat vanzelf wel in de bezoekersaantallen en sterft dat uit
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 62250, 37391}
logt nietsvermoedend in op PF om even het Smackdowntopic te checken, wat een discussie is hier gaande hehe.. altijd leuk!


Smackdown word inderdaad redelijk frequent gegeven, en ik kan me voorstellen dat de zoveelste keer hellfish, bryan fury etc op een gegeven moment oud nieuws wordt, vooral voor de vaste bezoekers van smackdown (en die zijn er zoals ik begrijp nogal veel)
Maar het werkt 2 kanten op, het publiek hier in NL is verwend met zulke line-ups elke keer. Ik vind dat ze echt wel elke keer weer nieuwe shit wegzetten, ondanks dat er dan ook vaak weer dezelfde namen tussen staan. Drumcorps/AZ-Rotator etc is toch vrij vernieuwende shit

De organisatie nodigt nu NGM uit om een area te verzorgen, oftewel, ze nodigen een andere organisatie uit om hun geluid te vertegenwoordigen. Dat geeft toch ook aan dat ze zelf dingen uit handen geven, en zorgen dat niet weer dezelfde smackdown-namen op de flyert komen te staan.

Je kunt als organisatie ook niet ineens alleen maar onbekende namen wegzetten, want hoe 'underground' je dan ook bent, als je iets niet kent ga je er minder snel voor naar een feest. Publiekstrekkers blijf je houden, en omdat deze scene zo klein is, kom je vaak bij dezelfde artiesten uit. Het gaat juist om hetgeen dat eromheen gebeurt imo, de namen tussen de grote namen. En dat die niet zo goed betaald worden is kut, omdat het muzikaal zeker niet onder hoeft te doen aan de grotere namen. Maar iedereen begint ergens, en ben je innovatief/creatief genoeg dan kom je vanzelf hogerop de ladder en onderscheid je je van de massa, net zoals bv aphex twin zijn eerste boekingen ook geen 10000 euro kon vragen.

voor mij geld dat ik het tof vind om gewoon live te pielen en mensen erop los te zien gaan, en op dat moment heb ik schijt aan het geld dat ik ermee verdien. Geld is leuk, ook als artiest zijnde vind ik dat je op een gegeven moment je gage omhoog mag gooien, maar zou ik echt geld willen verdienen dan was ik wel dik gaan beleggen, of volgde ik nu een studie tot hartchirurg oid. Tis en blijft een hobby in de eerste plaats imo

Dan nog even dit:

Uitspraak van [ ] [ ] [x] $$$$$$ op vrijdag 30 mei 2008 om 18:03:
Ik denk dat je inderdaad niet moet rekenen op geld als je maar 20 uur aan een track besteed, jezus zeg.


Dat slaat echt als een lul op lampolie! Tijd speelt bij het uiteindelijke product, de track, echt totaaaal geen rol. laten we voortaan allemaal bij onze tracks zetten hoelang we ermee bezig zijn geweest, want dat bepaalt uiteindelijk voor jou of het vet is of niet. beetje raar vind ik

Lamme poot syndroom wakkert aan, ik stop.
Uitspraak van Donfield op vrijdag 30 mei 2008 om 19:20:
ook om later (gedeeltelijk) hun geld mee te verdienen


dan moet je toch wat realistischer gaan denken, t grote geld ligt namelijk niet bij t publiek waar jij voor speelt! dan moet je bij een heel ander 'genre' zijn, lijkt mij.
laatste aanpassing
Uitspraak van Mez op vrijdag 30 mei 2008 om 21:08:
lul op lampolie


:roflol:

Uitspraak van [ ] [ ] [x] $$$$$$ op vrijdag 30 mei 2008 om 18:03:
Ik denk dat je inderdaad niet moet rekenen op geld als je maar 20 uur aan een track besteed, jezus zeg.


Dude, ik ga nu echt 1000 euro extra vragen per kwartier dat ik bovenop de basisbundel van 40 uur a 25.000 euro vraag, excl voorrijkotsen en btw. Wist niet dat de hoeveelheid tijd die je in een track stopt zo lucratief uit kon pakken. :rot:
'Vroeger was gabber zijn nog vet en underground, maar toen kwam Gabber Piet en die heeft het commercieel gemaakt en de scene verneukt''....right, je scene laten verneuken door gabber piet


hehe :D
Uitspraak van ChemicalCleo op vrijdag 30 mei 2008 om 22:21:
dan moet je toch wat realistischer gaan denken, t grote geld ligt namelijk niet bij t publiek waar jij voor speelt! dan moet je bij een heel ander 'genre' zijn, lijkt mij.


Er zijn in deze scene zat artiesten die het heel ver geschopt hebben en al jaren fulltime ervan leven. en riant ook.
 
Mensen met eigen tanks enzo, en plannen om een eigen duikboot te kopen
iedereen die in deze scene geld probeert te verdienen is een commercieel onbenul.
Meer als een pit zonder druif
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 mei 2008 om 18:16:
Ik denk, als ballie, dat het geen reet uit maakt wat jij denkt.


Dus moet ik mijn mond maar houden, niet zeuren, ver blijven van enige discussie? Prima uitgangspunt voor een discussie bal (y)


Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 mei 2008 om 18:16:
Och, als je subcultuurtje zo makkelijk bespeeld kan worden, wat stelt dat hele subcultuurtje dan werkelijk voor? Dat vond ik ook altijd het mooie van de ouwe gabbers ''Vroeger was gabber zijn nog vet en underground, maar toen kwam Gabber Piet en die heeft het commercieel gemaakt en de scene verneukt''....right, je scene laten verneuken door gabber piet


Juist bij jou had ik wat meer verbondenheid verwacht. Iets meer devotie bal! 8)
Daarnaast is deze scene in de verste verte niet te vergelijken met hardcore anno 1996 (300.000 'gabbers', niet?8) ), en Hellfish niet met gabber piet (Bryan Fury misschien, in enige mate 8)).
Misschien moet ik het nogmaals benadrukken, ik heb niks tegen smackdown, of feesten van eenzelfde grootte! Ik vind het juist tof dat ze er zijn, het was ooit echt iets om naar uit te kijken! Echter, ik zeg (alweer) dat ik denk dat de frequentie van deze feesten (zoals in de afgelopen/komende maanden) schadelijk is voor een scene. Ik praat vanuit mezelf als liefhebber, niet als organisator, dus:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 mei 2008 om 18:16:
Wie denkt er nu commercieel?


beticht me niet van het Calimero syndroom :p

Uitspraak van Gemalen_trapleuning op vrijdag 30 mei 2008 om 23:00:
Dude, ik ga nu echt 1000 euro extra vragen per kwartier dat ik bovenop de basisbundel van 40 uur a 25.000 euro vraag, excl voorrijkotsen en btw. Wist niet dat de hoeveelheid tijd die je in een track stopt zo lucratief uit kon pakken.


Omdat je te stom bent om je in de discussie te mengen, verval je in good old partyflock-humor?


Uitspraak van Mez op vrijdag 30 mei 2008 om 21:08:
laten we voortaan allemaal bij onze tracks zetten hoelang we ermee bezig zijn geweest, want dat bepaalt uiteindelijk voor jou of het vet is of niet


Doen! lijkt me enerverend.
Mijn opmerking was misschien ook wat kort door de bocht hoor :) Toch denk ik dat jullie echt niet gemiddeld iedere 20 uur een track afleveren, je stopt toch ook tijd in vooronderzoek en het spelen met je apparatuur zonder aan een track te werken. Ideeen maken. Dat telt ook toch?
laatste aanpassing