voor de mensen die niet weten wat het is 
A few years ago, Van Kronenburg Autosport started the development of a complete new line of engine management systems called KMS. From the beginning of the development, the main goal was to offer an extremely reliable and user-friendly system at a very competitive price. We have produced a complete line of fully programmable 3D (25x16 load sites) engine management systems that contain:
KMS Management; Complete engine management system which offers the possibility to manage all (turbo + n/a) petrol engines up to 10 cylinders with options such as:
self-learning lambda control
boost control
idle control
launch-control
powershift (gear dependent)
rpm limiter (soft and hard limits)
extra outputs (shift-light, water injection, cooling fan, etc.)
analog input (gear position, second lambda sensor, etc.)
fuel pump control
programmable tacho output
two engine load sensors (TPS and MAP)
data output for external devices (digital dashboard, KMS UEGO display)
KMS Management; Complete engine management system which offers the possibility to manage all (turbo + n/a) petrol engines up to 10 cylinders with options such as:
self-learning lambda control
boost control
idle control
launch-control
powershift (gear dependent)
rpm limiter (soft and hard limits)
extra outputs (shift-light, water injection, cooling fan, etc.)
analog input (gear position, second lambda sensor, etc.)
fuel pump control
programmable tacho output
two engine load sensors (TPS and MAP)
data output for external devices (digital dashboard, KMS UEGO display)
Wat wil je er mee gaan doen dan?
Komende week moet ik daar een project mee gaan doen op school. Ze hebben daar zo'n vermogens bank met een Opel blokje..en die moeten we simpel gezegd 'tunen'..
Snap alleen van dat progamma niet al teveel..
dus had gehoopt dat iemand me dat een beetje kon uitleggen
ik neem aan dat je een basis map hebt om mee te beginnen?
We krijgen van de docent idd een progamma waar al het 1 en ander instaat.. Wat precies? weet ik niet..
Maar aangezien we dit alles binnen een aantal uurtjes moeten doen kunnen we niet het hele KMS systeem uitproberen..
of is t een turbo?
ik weet het gewoon niet meer
ik dacht van niet..
Uitspraak van [BJ] scully op zaterdag 10 februari 2007 om 10:24:Wou dat ik zulke vakken kreeg op school.
je kan niet alles hebben
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 februari 2007 om 22:30:suc6 ermee
krijgen we nog pics?
kan misschien wel wat foto's op internet zetten als ik klaar ben ja..
maar houdt niet veel soeps in..
Ik vind het beetje vaag om echt een goede mapping te gaan doen met de KMS computers heb je wel ff wat meer verstand nodig hoor.
ja dat vind ik dus ook! We kregen die opdracht en hadden nog nooit van KMS gehoord of wat dan ook.. krijg je een beetje uitleg en dan moet je het klusje maar zien te klaren
We krijgen wel wat hulp van de leraar, maar aangezien dat ding nog niet eens voor 100% werkt..loop dat ook niet echt soepeltjes
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 februari 2007 om 08:44:krijg je een beetje uitleg en dan moet je het klusje maar zien te klaren
Nou, dan bel je toch de ANWB op?! tjonge, hoe moeilijk kan het zijn zeg.....
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 februari 2007 om 16:06:Heeft iemand van jullie wel eens met een KMS systeem gewerkt..of progamma?
Geen ervaring mee nee
snap ook echt niet dat een school daarmee gaat werken. Pak dan iets simpelers. Zo'n systeem kost al snel 1000 euro beetje vage actie
Is leuk om mee te werken, maar niet als je dat binnen een paar uurtjes gedaan moet hebben..
Uitspraak van cool daddy op woensdag 14 februari 2007 om 21:13:Nou, dan bel je toch de ANWB op?! tjonge, hoe moeilijk kan het zijn zeg.....
net of hun daar ooit van gehoord hebben
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 februari 2007 om 16:16:net of hun daar ooit van gehoord hebben
Die moeten ook een studie doen, kijk je nooit naar die reclame
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 februari 2007 om 16:16:ik weet het! Heb in de tijd dat dat ding op school werd afgeleverd daar ook stage gelopen
Jij hebt stage gelopen bij Kronenburg?
Uitspraak van BlaZe [ JM ] op woensdag 7 maart 2007 om 15:23:Die moeten ook een studie doen, kijk je nooit naar die reclame
dat gaat over hoeveel wielen een auto heeft
Uitspraak van [BJ] scully op woensdag 7 maart 2007 om 15:40:Jij hebt stage gelopen bij Kronenburg?
nope, op school!
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 maart 2007 om 16:14:nope, op school!
Stage gelopen op school? Word er niet echt duidelijker van zo hoor.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 maart 2007 om 16:14:dat gaat over hoeveel wielen een auto heeft
Uitspraak van BlaZe [ JM ] op woensdag 7 maart 2007 om 16:29:ja is moeilijk hoor voor die mensen
vandaar de anwb..
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 maart 2007 om 16:28:Toen heb ik vervolgens mijn stage afgelopen op school..
Oh oke.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 februari 2007 om 16:16:Heb in de tijd dat dat ding op school werd afgeleverd daar ook stage gelopen
Dus als ik het goed begrijp, is er een auto bij jou op school afgeleverd met een KMS management.
laatste aanpassing
Uitspraak van [BJ] scully op woensdag 7 maart 2007 om 17:59:Dus als ik het goed begrijp, is er een auto bij jou op school afgeleverd met een KMS management
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 februari 2007 om 17:27:Komende week moet ik daar een project mee gaan doen op school. Ze hebben daar zo'n vermogens bank met een Opel blokje..en die moeten we simpel gezegd 'tunen'..
met een opel blok?
ga je er wel rustig mee om want die dingen roesten al in de folder
Uitspraak van [BJ] scully op woensdag 7 maart 2007 om 19:16:Oh oke, en wat moest jij daar precies mee doen dan? Programmeren lijkt mij, maar ook kabelboom maken enzo?
Gegevens meten (ontsteking en inspuiting) en dat verwerken in een tabel..vervolgens de motor dan op de KMS laten lopen en tunen
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 maart 2007 om 19:37:met een opel blok?
ga je er wel rustig mee om want die dingen roesten al in de folder
Opel 2 liter met turbo..
best mooi blokje en loopt wel goed!
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 maart 2007 om 10:12:Gegevens meten (ontsteking en inspuiting) en dat verwerken in een tabel..vervolgens de motor dan op de KMS laten lopen en tunen
Oke, en is dat een beetje te doen? Zou ik dat bijvoorbeeld zelf kunnen programmeren bij mijn auto?
Uitspraak van [BJ] scully op donderdag 8 maart 2007 om 13:54:Oke, en is dat een beetje te doen? Zou ik dat bijvoorbeeld zelf kunnen programmeren bij mijn auto?
Als je er vaker meegewerkt heb dan is dat wel te doen..
maar denk als je dat zelf bij je eigen auto wilt doen dat je heel wat centjes kwijt bent want ik weet zo dat zo'n KMS systeem niet al te goedkoop is..
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 maart 2007 om 14:36:maar denk als je dat zelf bij je eigen auto wilt doen dat je heel wat centjes kwijt bent want ik weet zo dat zo'n KMS systeem niet al te goedkoop is..
Ik weet wat het kost
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 maart 2007 om 14:37:je moet weten wat je doet..wij hebben nu wat aangekloot in de praktijk en wat uitgeprobeerd.. natuurlijk moet je wel weten wat je doet anders kan er veel fout gaan
Je kan wel gratis een handleiding downloaden, en het programma moet makkelijk in de omgang zijn. Het lijkt mij wel iets voor op de Polo namelijk. Een chip op maat moet ie zowieso hebben, en dan moet er ook nog een andere MAP-sensor in.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 maart 2007 om 10:12:Opel 2 liter met turbo..
best mooi blokje en loopt wel goed
blijft opel he
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 maart 2007 om 10:12:Gegevens meten (ontsteking en inspuiting) en dat verwerken in een tabel..vervolgens de motor dan op de KMS laten lopen en tunen
Filmpje
Uitspraak van [BJ] scully op donderdag 8 maart 2007 om 17:06:'t blijven stomme opmerkingen he
nee niet stom tis de waarheid opel rot gewoon onder je reet vandaan
Ja je moet zelf weten wat je ermee doet en wat niet...het blijft je eigen keuze..ik kan je enkel zeggen wat ik zo doen of wat mijn bevindingen hiermee zijn..
Maar is zeker een mooi ding, niet alleen om mee te spelen, maar ook om mee te werken..je kan er best veel vermogen en koppel uithalen..
heb ik niet..maar geloof me! was mooi
Maar is zeker een mooi ding, niet alleen om mee te spelen, maar ook om mee te werken..je kan er best veel vermogen en koppel uithalen..
Uitspraak van BlaZe [ JM ] op donderdag 8 maart 2007 om 17:07:Filmpje
heb ik niet..maar geloof me! was mooi
Uitspraak van [BJ] scully op donderdag 8 maart 2007 om 13:54:Oke, en is dat een beetje te doen? Zou ik dat bijvoorbeeld zelf kunnen programmeren bij mijn auto?
Neem dan megasquirt, dat is veel beter zelf te doen.
Daar heb je een forum bij waar je alles kan vragen e.d.
http://www.megasquirt.info/
http://www.msefi.com/
http://forum.bs-autotune.nl/
Scheelt enorm in prijs
laatste aanpassing
Als je een sirieuze en goede afstelling wil krijgen met het KMS programma moet je toch echt wel een goede pak ervaring hebben. Ligt er ook aan welk KMS systeem je pakt. maar je gaat je eigen kenvelden maken in het programma. Ik zou als je dan toch een dikke 1000 euro uitgeeft het ook ff door iemand laten doen die het vaker doet en dan nog maar 200 euro extra kwijt zijn ofzo, maar dan loopt je blok ook goed. Je moet ook zorgen dat je een extra mapping hebt voor APK, omdat je anders waarschijnlijk je uitstooten niet haalt
Neem dan megasquirt, dat is veel beter zelf te doen.
Dat lijkt mij helemaal niks, ik geef dan liever wat meer uit, aan een kastje die al ik elkaar zit
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 maart 2007 om 18:21:Je krijgt trouwens bij dat KMS systeem wel een gebruiksaanwijzing,..
maar ik het KMS progamma zelf is alles in het engels..en als je niet zo'n kei bent in het engels en dan vooral die termen dan kun je misschien beter iets anders pakken..
maar goed..woordenboek kan ook helpen
Engels is geen probleem, en ik DENK dat ik ook wel in staat ben, om het mezelf te leren, maar het is natuurlijk niet de bedoeling om een nieuw blok in de soep te draaien.
Ik zou als je dan toch een dikke 1000 euro uitgeeft het ook ff door iemand laten doen die het vaker doet en dan nog maar 200 euro extra kwijt zijn ofzo, maar dan loopt je blok ook goed.
Kijk, als het 200 Euro extra zou kosten is de keus snel gemaakt natuurlijk, maar ik ben bang dat het wel wat meer gaat kosten.
Als je een sirieuze en goede afstelling wil krijgen met het KMS programma moet je toch echt wel een goede pak ervaring hebben. Ligt er ook aan welk KMS systeem je pakt. maar je gaat je eigen kenvelden maken in het programma. Ik zou als je dan toch een dikke 1000 euro uitgeeft het ook ff door iemand laten doen die het vaker doet en dan nog maar 200 euro extra kwijt zijn ofzo, maar dan loopt je blok ook goed. Je moet ook zorgen dat je een extra mapping hebt voor APK, omdat je anders waarschijnlijk je uitstooten niet haalt
Jij snapt wat ik bedoel!
Als je er geen tot weinig ervaring mee hebt dan zal ik niet direkt mijn eigen auto daarmee veranderen..je moet toch een beetje weten waarmee je bezig bent. En je kan dan wel een handleiding doorlezenmaar dan nog weet je niet hoe een KMS systeem werkt..je moet ervaring opdoen..
Toch als je het zelf wilt proberen wens ik je veel succes! Kom je er niet uit dan laat je maar wat weten
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 maart 2007 om 11:51:Toch als je het zelf wilt proberen wens ik je veel succes! Kom je er niet uit dan laat je maar wat weten misschien dat ik jou met mijn beetje kennis wat kan helpen
Ben er nog lang niet aan toe hoor, ben mn mogelijkheden gewoon aan het bekijken. Het voordeel van een programmeerbaar management is, dat ik dat als eerste erop kan zetten, en vervolgens telkens kan aanpassen als ik weer iets verander. Als ik een chip op maat laat schrijven, moet ik eerst alles aanpassen.
Je kan ze ook al in elkaar gesoldeerd kopen 
Wideband erbij, tps, fors edis 4, krukas sensor en wiel, paar andere sensoren en bedrading en je kan aan de slag.
Je kan het zelfs eerst oefenenen op de comp zonder motor tenminste met stimulator.
Ben je voor 800 klaar en je kan het allemaal zelf.
DTA/Haltech enz is natuurlijk veel beter, maarja ook een stuk duurder.
Wideband erbij, tps, fors edis 4, krukas sensor en wiel, paar andere sensoren en bedrading en je kan aan de slag.
Je kan het zelfs eerst oefenenen op de comp zonder motor tenminste met stimulator.
Ben je voor 800 klaar en je kan het allemaal zelf.
DTA/Haltech enz is natuurlijk veel beter, maarja ook een stuk duurder.
laatste aanpassing





![[BJ] scully](/images/user/52961_2461542.jpg)



![BlaZe [ JM ]](/images/user/100245_3758840.jpg)
