Ik heb er een scriptie voor school over geschreven, er is namelijk ook een perfecte site voor waar je de History of House precies terug kunt lezen. Bij google gewoon zoeken op history of housemusic. Het is allemaal begonnen in The Warehouse in Chicago
laatste aanpassing
OOK uit scriptie gehaald !
"In 1977 ging ik naar een Newyokse club, er was nog geen spraken van rap. De DJ draaide Metal on Metal in een lange versie van een minuut of tien waarbij de thema's steeds verschoven. Het klonk geweldig. Dat moest ik zien, dus ben ik meteen op de DJ afgestapt. Het bleek dat hij een Kraftwerk-plaat op de draaitafels had liggen en een illegale plaat, waarop een 'loop' was gemaakt van een klein deel van het nummer".
Later in 1982 gebruikte de rapper Afrika Bambaataa de melodie van 'Trans-Europa-Express' en het ritme van 'Numbers' voor de legendarische plaat 'Planet Rock', die als blauwdruk gold voor de latere rap. De platen van Kraftwerk werden meteen opgepikt door de zwarte gemeenschap in Amerika. Bambaataa: "Ich glaube nicht dass Kraftwerk wussten, wie wichtig sie für die Schwarzen in 1977 waren, als 'Trans-Europa-Express' Rauskam". Later gebruikte zwarte muzikanten in Detroit de muziek van Kraftwerk om hun eigen funky elektronische muziek te ontwikkelen, Techno. Een vreemde speling van het lot, dat de blanke rock traditie Kraftwerk in eerste instantie afwees, omdat het geen soul zou hebben, terwijl de zwarte muziek hen juist als voorbeeld nam.
Men zou zich kunnen voorstellen dat Kraftwerk niet blij is met de manier waarop aan de haal is gegaan met hun muziek. Niets is minder waar. Hütter: "Dit is precies wat we al lang geleden voorspeld hebben. Een nieuwe generatie die is opgegroeid met elektronica. Jonge mensen, die op hun slaapkamer aan de slag gaan met een computer, en zelf muziek maken. We hebben altijd al gezegd dat elektronische muziek de nieuwe muziek van het volk zou worden. En dat is het nu ook: Volkswagenmuziek".
"In 1977 ging ik naar een Newyokse club, er was nog geen spraken van rap. De DJ draaide Metal on Metal in een lange versie van een minuut of tien waarbij de thema's steeds verschoven. Het klonk geweldig. Dat moest ik zien, dus ben ik meteen op de DJ afgestapt. Het bleek dat hij een Kraftwerk-plaat op de draaitafels had liggen en een illegale plaat, waarop een 'loop' was gemaakt van een klein deel van het nummer".
Later in 1982 gebruikte de rapper Afrika Bambaataa de melodie van 'Trans-Europa-Express' en het ritme van 'Numbers' voor de legendarische plaat 'Planet Rock', die als blauwdruk gold voor de latere rap. De platen van Kraftwerk werden meteen opgepikt door de zwarte gemeenschap in Amerika. Bambaataa: "Ich glaube nicht dass Kraftwerk wussten, wie wichtig sie für die Schwarzen in 1977 waren, als 'Trans-Europa-Express' Rauskam". Later gebruikte zwarte muzikanten in Detroit de muziek van Kraftwerk om hun eigen funky elektronische muziek te ontwikkelen, Techno. Een vreemde speling van het lot, dat de blanke rock traditie Kraftwerk in eerste instantie afwees, omdat het geen soul zou hebben, terwijl de zwarte muziek hen juist als voorbeeld nam.
Men zou zich kunnen voorstellen dat Kraftwerk niet blij is met de manier waarop aan de haal is gegaan met hun muziek. Niets is minder waar. Hütter: "Dit is precies wat we al lang geleden voorspeld hebben. Een nieuwe generatie die is opgegroeid met elektronica. Jonge mensen, die op hun slaapkamer aan de slag gaan met een computer, en zelf muziek maken. We hebben altijd al gezegd dat elektronische muziek de nieuwe muziek van het volk zou worden. En dat is het nu ook: Volkswagenmuziek".









