Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 juni 2006 om 13:49:wat is dat dan voor onzinnige stelling?
Is het niet. denk erover na en geef mening.
Ik hou mijn onderbouwing nog eventjes voor me.
Uitspraak van Patrick AllenIk hou mijn onderbouwing nog eventjes voor me.op woensdag 7 juni 2006 om 13:55:
lekker discussiëren dan...
Krijg er genoeg binnen, en soms duurt het ff voordat ik ze beluister maar ik reageer altijd, met uitleg, en er zijn er genoeg die bij mij komen te draaien. Dus ja, demo's hebben zeker zin
Hangt er net vanaf natuurlijk ook naar wat voor dj je zoekt eigenlijk.
Ik ben het eens met de stelling in ieder geval.
Als je een demo luisterd en je kijkt naar techniek: Er zijn tegenwoordig een hoop programmatjes.
Platenkeuze: Je zal maar net iemand zijn te weinig van bepaalde nummers houdt.
En vanuit mezelf gezien ben ik een heel klein beetje afhankelijk van publiek dus dan is een demo nutteloos.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 juni 2006 om 14:02:hoe wou je je draaikunsten dan onder de aandacht brengen?..dmv een babbeltje?
Auditie
Krijg er genoeg binnen, en soms duurt het ff voordat ik ze beluister maar ik reageer altijd, met uitleg, en er zijn er genoeg die bij mij komen te draaien. Dus ja, demo's hebben zeker zin
Stel: Je krijgt een demo die tiptop in orde is.
Die persoon claimt het live te hebben gedaan.
staat hij daar te mixen en bakt er niks van. Dan ben je al te laat.
Uitspraak van Patrick AllenAls je een demo luisterd en je kijkt naar techniek: Er zijn tegenwoordig een hoop programmatjes.op woensdag 7 juni 2006 om 14:04:
als je maar vaak genoeg demo's luistert hoor je wel het verschil
Uitspraak van Patrick AllenPlatenkeuze: Je zal maar net iemand zijn te weinig van bepaalde nummers houdt.op woensdag 7 juni 2006 om 14:04:
Daar moet je buiten staan. Maar de keuze van de platen is wel degelijk belangrijk. Ik hoef niet iemand die bv opent met hetzelfde nr waarvan ik al tig demo's heb liggen die ook openen met dat nr
Uitspraak van Patrick Allenstaat hij daar te mixen en bakt er niks van. Dan ben je al te laat.op woensdag 7 juni 2006 om 14:08:
is ook wel zo, maar toch...tot nu toe (afkloppen
Uitspraak van Patrick AllenIk hou mijn onderbouwing nog eventjes voor me.op woensdag 7 juni 2006 om 13:55:
als je dat met je topic-ideeën ook deed en topics openen naliet, kwam t nog goed met de wereld.
Daar moet je buiten staan. Maar de keuze van de platen is wel degelijk belangrijk. Ik hoef niet iemand die bv opent met hetzelfde nr waarvan ik al tig demo's heb liggen die ook openen met dat nr (ben niet zo goed in titels maar echt, hoe vaak ik hetzelfde openingsnr wel niet hoor ) Orgineel & techniek, dat zijn de belangrijkste factoren voor moi
Wil je niet weten hoe diegene omgaat met publiek?
Ik weet ookwel dat het bloody onmogelijk om iedereen auditie te laten doen
Uitspraak van Patrick AllenAuditieop woensdag 7 juni 2006 om 14:05:
mag jij mij vertellen waar en wanneer deze gehouden worden
ik ben van mening dat het niet zo werkt...
Tuurlijk worden labels overspoeld met demo's waarvan een hoop rechtstreeks de vuilnisbak ingaan.
Netwerken is belangrijk uiteraard
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 juni 2006 om 14:11:mag jij mij vertellen waar en wanneer deze gehouden worden
ik ben van mening dat het niet zo werkt...
Tuurlijk worden labels overspoeld met demo's waarvan een hoop rechtstreeks de vuilnisbak ingaan.
Netwerken is belangrijk uiteraard men moet immers weten wie er achter de demo zit..
Voorop gesteld: Netwerk is het Aller belangrijke in mijn opzicht.
En die auditie kan ik aanvragen bij de desbetreffende tent.
Die duurt 1 uurtje. bevalt het niet. ga ik weer lekker weg.
Na 1 jaar intensief oefenen kunnen heel veel mensen goed genoeg mixen. Het gaat vaak om wat je hebt staan.
Het verschilt nogal of je een demo maakt met een 3 bands mixer of een 8 bands mixer.
Ik wil veel liever weten hoe die persoon kan:
- inspelen op publiek
- omgaan met foutjes.
- hoe goed die persoon kan improviseren.
Hier in de buurt draait een dj ieder weekend. hij draait fouloos en goed. Maar hij heeft me toch een saggerijnige rotkop
Ik hoef hem niet
Het verschilt nogal of je een demo maakt met een 3 bands mixer of een 8 bands mixer.
Ik wil veel liever weten hoe die persoon kan:
- inspelen op publiek
- omgaan met foutjes.
- hoe goed die persoon kan improviseren.
Hier in de buurt draait een dj ieder weekend. hij draait fouloos en goed. Maar hij heeft me toch een saggerijnige rotkop
Ik hoef hem niet
laatste aanpassing
Uitspraak van Patrick AllenIk wil veel liever weten hoe die persoon kan:op woensdag 7 juni 2006 om 14:24:
- inspelen op publiek
- omgaan met foutjes.
- hoe goed die persoon kan improviseren.
Hier in de buurt draait een dj ieder weekend. hij draait fouloos en goed. Maar hij heeft me toch een saggerijnige rotkop
helemaal mee eens..
zelfs als een bekende dj goed draait maar om welke reden dan ook (t blijven tenslotte ook gewoon mensen) sjaggie achter de draaitafels staat dan is de set toch altijd minder goed..
Omgang met publiek is zeker net zo belangrijk
Uitspraak van Patrick AllenAuditieop woensdag 7 juni 2006 om 14:05:
dus je wilt iedereen die normaal een demo opstuurt, nu op auditie laten komen? Ik denk dat die mensen wel wat beters te doen hebben
Uitspraak van Patrick AllenWil je niet weten hoe diegene omgaat met publiek?op woensdag 7 juni 2006 om 14:10:
daar kom je toch vanzelf achter? Als iemand een keer wordt geboekt krijgt ie heus niet meteen een contract of weet ik wat. Hij zal zich moeten blijven bewijzen.
Uitspraak van Patrick AllenMaar hij heeft me toch een saggerijnige rotkopop woensdag 7 juni 2006 om 14:24:
Ik hoef hem niet
Ik denk dat dat iets persoonlijks is, mijn favo dj's kijken ook 9 van de 10 keer bloedserieus cq. sjaggie, daar lig ik niet wakker van als die persoon een wereldset neerzet!
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 juni 2006 om 14:35:dus je wilt iedereen die normaal een demo opstuurt, nu op auditie laten komen? Ik denk dat die mensen wel wat beters te doen hebben
Je kan ze toch kiezen. Kijk naar de website en de referentie's. en die mensen die wel wat bters te doen hebben moeten dat vooral doen.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 juni 2006 om 14:35:daar kom je toch vanzelf achter? Als iemand een keer wordt geboekt krijgt ie heus niet meteen een contract of weet ik wat. Hij zal zich moeten blijven bewijzen.
Ja maar op Ztardagaovond is dat wel riskant hoor..zeker als je tent opeens leegloopt
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 juni 2006 om 14:40:Ik denk dat dat iets persoonlijks is
Back ontopic
Uitspraak van Patrick AllenEens/oneens?op woensdag 7 juni 2006 om 13:44:
een demo is bij voorbaat geen medium, maar een boodschap
de drager waarom de demo staat, dat is het medium!
Hoeveel jongens lopen er inmiddels wel niet rond die waanzinnige demo's kunnen maken? En met waanzinnig doel ik op de 'rechtgetrokken-door-de-computer'-mensen. Ik vind dat bijzonder triest. Heb een aantal mensen té strakke demo's horen maken, waarvan ik weet dat ze er voor publiek geen brood van kunnen bakken. De echte test blijft toch hoe reageer je op publiek. Dat geldt overigens hetzelfde voor mensen die een set van voor naar achter hebben uitgedacht voordat ze beginnen. Als het publiek het niet trekt en je kunt niet anders dan het over een andere boeg gooien, zijn er mongolen die vasthouden aan hun eigen ding.
Dan snap je je vak niet denk ik altijd maar
Dan snap je je vak niet denk ik altijd maar
hoe wou je in godsnaam van te voren weten of iemand het publiek op zijn hand neemt.... denk eens na..
nee.. dat kan je niet weten. t enige wat je dan zou kunnen doen is om het te vragen en dan zeggen ze toch allemaal ja...
en als je vaak genoeg een demotje luisterd weet je ook wel dat er nooit een perfecte demo word gedraaid... daar kan je het verschil echt wel in horen
nee.. dat kan je niet weten. t enige wat je dan zou kunnen doen is om het te vragen en dan zeggen ze toch allemaal ja...
en als je vaak genoeg een demotje luisterd weet je ook wel dat er nooit een perfecte demo word gedraaid... daar kan je het verschil echt wel in horen
Uitspraak van actief op woensdag 7 juni 2006 om 22:24:nee.. dat kan je niet weten. t enige wat je dan zou kunnen doen is om het te vragen en dan zeggen ze toch allemaal ja...
Dan effe laten testen...de praktijk wijst de rest wel uit.
Uitspraak van Patrick AllenDan effe laten testen...de praktijk wijst de rest wel uit.op woensdag 7 juni 2006 om 23:53:
en hoe weet ja dan of je iemand wilt laten testen.....
door een demo... dus je stelling slaat eigenlijk nergens op...
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 8 juni 2006 om 09:48:Bij een auditie zie je ook niet hoe het publiek erop zal reageren...kan me ook niet voorstellen dat iemand bij een auditie gaat staan draaien met een grote smile op z'n face en denkbeeldig publiek gaat lopen opzwepen...
De auditie is dan op een avond. het jkan best dat je afspreekt om 1 uur te draaien. als het bevalt ga je door en krijg je een afgesproken bedrag. (dat uurtje kost niks)
en bevalt het niet....doei
De auditie is dan op een avond. het jkan best dat je afspreekt om 1 uur te draaien. als het bevalt ga je door en krijg je een afgesproken bedrag. (dat uurtje kost niks)
en bevalt het niet....doei
en bevalt het niet....doei
Als DJ wil je natuurlijk wel weten waar je aan toe bent als je speciaal je avond vrij houdt en wellicht kosten maakt om naar een lokatie te komen. Bovendien, als 50% van het publiek losgaat en de rest staat stil.. wat beslis je dan?
Het is nou eenmaal het risico dat je neemt als je met talenten werkt. Is het kut dan baalt het publiek dus jij ook...slaat het aan dan is het publiek blij en mag jij trots zijn dat je het risico genomen hebt!
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 8 juni 2006 om 12:30:Het is nou eenmaal het risico dat je neemt als je met talenten werkt. Is het kut dan baalt het publiek dus jij ook...slaat het aan dan is het publiek blij en mag jij trots zijn dat je het risico genomen hebt!
en nou is het over het algemeen zo dat op een hardstyle avond voornamelijk hardstyle dj's komen te draaien dus vind het publiek het meestal ook wel ok
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 8 juni 2006 om 12:30:wat beslis je dan?
Persoonlijk zou ik je dan het voordeel van de twijfel geven.
Uitspraak van Patrick Allenoneensop woensdag 7 juni 2006 om 13:44:
Mijn demos worden met open armen ontvangen...zeker niet zonde van mijn tijd....
Uitspraak van Dy-namic Hogh op woensdag 7 juni 2006 om 15:41:een demo is bij voorbaat geen medium, maar een boodschap
de drager waarom de demo staat, dat is het medium!
ben totaal geen voorstander van demo's .. als iemand iets van me wilt horen komt ie maar naar n optreden ( ben ook veel te laks om thuis wat fatsoenlijks op te nemen ) en als k iemand anders wil horen luister k dat ook wel op n feest als diegene moet optreden .. is t iemand die geen optredens heeft dan wil ik nog wel s n demo luisteren maar over t algemeen doek daar dan toch verder niks mee want iemand zonder draai ervaring mag wat mij betreft eerst eens wat ervaring opdoen op contesten enzo 
wordt soms wel n beetje moe van al die mensen die n demo willen opsturen ( of t gewoon ook uit zichzelf doen ) .. allemaal leuk en aardig .. en wil r ook zeker begrip voor opbrengen dat diegenen zich op die manier in de picture willen spelen .. maar k hecht r nu eenmaal vrij weinig waarde aan (n)
wordt soms wel n beetje moe van al die mensen die n demo willen opsturen ( of t gewoon ook uit zichzelf doen ) .. allemaal leuk en aardig .. en wil r ook zeker begrip voor opbrengen dat diegenen zich op die manier in de picture willen spelen .. maar k hecht r nu eenmaal vrij weinig waarde aan (n)
emand zonder draai ervaring mag wat mij betreft eerst eens wat ervaring opdoen op contesten enzo
Ben het wel met je eens dat een demo geen goede representatie van iemands draaikunsten is, maar ook op contests kom je vaak pas aan de bak als je een demo hebt opgestuurd, tenzij je echt de juiste mensen kent.
en als k iemand anders wil horen luister k dat ook wel op n feest als diegene moet optreden
Hoe denk jij dat de gene die op dat moment draaid daar terecht is gekomen? Juist, hij is begonnen met demo's maken en die op te sturen.
Hoe je het went of keert, 95% begint op die manier.
Uitspraak van Patrick AllenEens/oneens?op woensdag 7 juni 2006 om 13:44:
oneens...ik vind een demo(nstratie) zeker een nuttig medium
Uitspraak van Patrick AllenHet verschilt nogal of je een demo maakt met een 3 bands mixer of een 8 bands mixer.op woensdag 7 juni 2006 om 14:24:
een 8 bands mixer, was da??
Uitspraak van Patrick Allendaar kom je toch vanzelf achter? Als iemand een keer wordt geboekt krijgt ie heus niet meteen een contract of weet ik wat. Hij zal zich moeten blijven bewijzen.op woensdag 7 juni 2006 om 14:41:
Ja maar op Ztardagaovond is dat wel riskant hoor..zeker als je tent opeens leegloopt
Ooit gehoord van een dj laten openen....










![[MOH-Radio] Mercenary](/images/user/48978_2184752.jpg)





