Partyflock
 
Forumonderwerp · 857551
 
ik ben helemaal lijp van auto filmpjes, getuned welliswaar
nou heb ik me halve pc ermee vol staan en me favorieten bij video google search onderhand ook wel

ik was benieuwd of er meer mensen zijn die dit ook verzamelen en hier iets willen posten ik trap af

http://video.google.com/videoplay?docid=-8023352807713677963&q=audi
 
http://www.supercars.de/

Staan links allemaal leuke dingetjes.....welke het snelst van 0 - 100, de duurste, grootste cillinder inhoudt, duurste:P

de veyron blijkt lang niet de snelte te zijn:S wel leuke wetjes allemaal
 
Nee Wolfsburg @ Volkswagen Hoofdkantoor :)
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 april 2006 om 14:43:
de veyron blijkt lang niet de snelte te zijn


Wel de snelste productie-auto vriend (y)
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 maart 2006 om 14:56:
skyline met inmiddels 1600 pk:
http://video.google.com/videoplay?docid=-1823956582093353436&q=skyline


Prachtig ding van Veilside....had t nog NOOIT eerder gezien! :D
 
ding is mega snel :) als ie ook optrekt in ze 1 moet ie tussen door ff koppeling intrappen zo lang is die versnelling, tot de turbo ff mee gaat helpe:P
Koppeling intrappen? Waarom dat nou weer? In dat filmpje hoor je hem gewoon naar z'n 2 schakelen kort nadat de turbo op toeren zit, of niet?
 
helemaal aan het begin dattie vana stilstand wegrijd luister en kijk maar goed
Je hebt gelijk over z'n koppeling inderdaad, maar wat heeft dat met z'n turbo te maken? Die draait pas goed boven de 'pak-em-beet' 4500 rpm zo te horen.
 
Koppeling houdt het dan ook niet lang vol.

Dies zo gaar :S
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 april 2006 om 20:20:
ding is mega snel als ie ook optrekt in ze 1 moet ie tussen door ff koppeling intrappen zo lang is die versnelling, tot de turbo ff mee gaat helpe


Dat slaat helemaal nergens op :no:
Uitspraak van Oscar L. op zondag 2 april 2006 om 23:26:
Dat slaat helemaal nergens op :no:


Ja, ik vond het ook een beetje een rare opmerking!
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 april 2006 om 22:54:
Koppeling houdt het dan ook niet lang vol.


Daar zit waarschijnlijk geen standaard koppeling op natuurlijk!
 
tjek het filmpje en luister maar ns goed :)

:
nopi wereld finales

http://www.evolicious.com/nopifinal.html
Volgens mij hebben Oscar L. en ik gelijk hoor!
Uitspraak van Chris :rot: op dinsdag 4 april 2006 om 22:32:
Volgens mij hebben [O]zzy__B en ik gelijk hoor!


Uiteraard :9
 
tuurlijk :) on topic weer :)
staan best wel goeie filmpjes op
 
http://videos.streetfire.net/category/BOOM!/0/7523991F-B010-4164-A3A1-C26DC0BA6B43.htm
Jezus wat een afgrijselijke muziek.
Uitspraak van Oscar L. op zondag 9 april 2006 om 14:54:
Jezus wat een afgrijselijke muziek.


In ieder geval beter dan die tering death metal gitaar herrie die je meestal bij auto filmpjes hoort!!!!!
Uitspraak van cool daddy op zondag 9 april 2006 om 17:37:
In ieder geval beter dan die tering death metal gitaar herrie die je meestal bij auto filmpjes hoort!!!!!


Nee hoor, maar dat is een kwestie van smaak.
 
Uitspraak van Miss Peanut (F) op woensdag 15 maart 2006 om 23:59:
ik heb zelf 2 dvd's vol met filmpjes


Kan je me die opsturen :) Ben nieuwsgierig!
 
?
laatste aanpassing
2 koffie en een wienermelange aub....
Artiest {SHOWLIST artist 12757, 34038}
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 15 april 2006 om 16:16:
Turbo en compressor


een Turbo en een compressor??? :vaag:

tuuuuuulek...
Uitspraak van [Brutalic™] op zaterdag 15 april 2006 om 17:40:
een Turbo en een compressor???

tuuuuuulek...


Oh jij wil zeggen dat dat niet kan?? Ik zeg niet dat een de Lancia S4 een turbo en een compressor heeft, maar het bestaat gewoon vriend. Ten eerste volgt hierondere een site van een Manta met een Volvo 4 cilinderblok waar een compressor en een turbo op zijn gemonteerd en dit zorgt voor bijna 600 pk. Plus dat er een nieuwe golf GT is die een 1.4 4-cilinder met een turbo en een compressor (y) Zo, nu weet je weer even hoe het zit (f)

Hier volgt die site met die Manta (zieke filmpjes!)

www.hilmersson-racing.com
Het klopt idd dat het kan. Mij werd verteld dat die Manta trouwens een Volvo diesel heeft. De motor in de Golf GT kun je ook krijgen in een polo en heeft met een 1.4 170pk.
Uitspraak van [Brutalic™] op zaterdag 15 april 2006 om 19:23:
"bedankt" wijsneus (Y)


Niks wijsneus aan... jij geloofde het serieus niet en het is niet dat ie je verbetert op specifieken.
 
Ik heb t eens nagevraagd! De Lancia Delta's hadden WEL DEGELIJK een turbo en compressor!(ben alleen vergeten te vragen welke,maar zo te horen aan t geluid zijn t de S4's)De compressor gaf het koppel onderin wat de turbo natuurlijk niet geeft (turbogat)!En Volkswagen komt nu met een 1400cc motor voor Polo en Golf van 170pktjes met een turbo en compressor!Dus DJ 'wijsneus'...waffeltje dicht!
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Oscar L. op zaterdag 15 april 2006 om 17:48:
dit zorgt voor bijna 600 pk


Zal die zonder die kompressor ook wel hebben,die zorgt voor vermogen op lage toeren.
 
En werkt het turbogat weg
Uitspraak van Chris :rot: op zaterdag 15 april 2006 om 18:05:
Mij werd verteld dat die Manta trouwens een Volvo diesel heeft.


:no:
Engine:
Volvo B230 with navy crankshaft
SPM H-profile connecting rods
Venolia pistons
16 Valve Volvo head with standard valves, port grinded with own ideas
Self made mechanical valve adjustment
Camshafts grinded by SPM
Double valve springs
Garret GT-40 turbo
Eaton M62 compressor with an own system for control of air between the turbo and the compressor
Exhaust manifold manufactured in stainless steel
Wastegate with 50mm valve
Self made intake manifold with separate 46mm throttle and full radius funnels
Autronic engine management system and CDI ignition
Mercury F1 ignition coils
Self made Intercooler and watercooler



Uitspraak van verwijderd op zondag 16 april 2006 om 09:24:
Zal die zonder die kompressor ook wel hebben,die zorgt voor vermogen op lage toeren.


Het zorgt niet voor meer vermogen onderin, maar voor meer koppel. En het samenspel van de compressor en de turbo zorgt voor een aangename koppelkromme. Hij zou idd eventueel op hetzelfde vermogen uit kunnen komen zonder die compressor als de laaddruk van de turbo alleen hetzelfde zou zijn als de laaddruk van de compressor en de turbo samen.
laatste aanpassing
Uitspraak van Oscar L. op zondag 16 april 2006 om 14:49:
Hij zou idd eventueel op hetzelfde vermogen uit kunnen komen zonder die compressor als de laaddruk van de turbo alleen hetzelfde zou zijn als de laaddruk van de compressor en de turbo samen


Waarschijnlijk heeft Haas wel gelijk. De turbo is idd voor de hoge toeren, en die neemt de laaddruk over van de compressor. De compressor zal dan waarschijnlijk via een magneetkoppeling of iets dergelijks werken, en dan worden uitgeschakeld bij een bepaald toerental.
Uitspraak van [BJ] scully op zondag 16 april 2006 om 15:08:
Waarschijnlijk heeft Haas wel gelijk. De turbo is idd voor de hoge toeren, en die neemt de laaddruk over van de compressor. De compressor zal dan waarschijnlijk via een magneetkoppeling of iets dergelijks werken, en dan worden uitgeschakeld bij een bepaald toerental.


Het is wel zo dat een compressor of supercharger onderin meteen meedoet, maar het is niet zo dat hij bij hoge toeren niks meer doet.
Als er een magneetkoppeling tussen zit wel.
Uitspraak van Oscar L. op zondag 16 april 2006 om 14:49:
Mercury F1 ignition coils


Daar heb je het al ja. Bobine heeft een diesel niet nodig.

Verder... waarom een kompressor uit laten schakelen als je het verder kan gebruiken ook bij hoge toeren?
Omdat sommige compressor's niet zo van hoge toeren houden, en als de turbo toch meer druk geeft bij hogere toeren, dan zorgt de compressor alleen maar voor aandrijfverlies.
 
Uitspraak van Oscar L. op zondag 16 april 2006 om 16:12:
Het is wel zo dat een compressor of supercharger onderin meteen meedoet, maar het is niet zo dat hij bij hoge toeren niks meer doet


Turbo kan het op hoge toeren wel alleen aan,vooral bij die manta.


Uitspraak van Oscar L. op zondag 16 april 2006 om 14:49:
Het zorgt niet voor meer vermogen onderin, maar voor meer koppel


dus ook meer vermogen :nocheer:

Hij zal niet laag-laag-laag-HOOG gaan maar mooi meteen op hoog vermogen zitten(en koppel :P)
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 april 2006 om 13:52:
dus ook meer vermogen :nocheer:


:yes:

P = M x toerental (in rad)
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 april 2006 om 13:52:
Hij zal niet laag-laag-laag-HOOG gaan


Klopt,loopt linear op
een skyline zoals ie hoort (L)

http://www.exvitermini.com/movies/896run.mpg

http://www.exvitermini.com/movies/bigrun.mpg

http://www.exvitermini.com/movies/896runs.mpg

http://www.exvitermini.com/movies/852r33.mpg

(L)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Painetration op woensdag 19 april 2006 om 00:41:
een skyline zoals ie hoort


Juist,jij hebt t licht gezien 8)
K volg die gasten al gruwelijk lang en t is echt gewoon te ziek voor woorden wat die gasten met die R33 uitgevreten hebben en wat voor een heerlijk gekrijs dat ding druit perst 8)

Die 8th-SIN (Toyota Supra) is ook erg indrukwekkend op de dyno...met (k d8 met 430kw) gewoon te weinig grip hebben om een fatsoenlijke run te maken :D hehe :D
jah indd ghehe ik volg het ook al vet lang hoe hij ook ff van zen voorpootje afkomt bij die dragraces (L) (die r33 dan ;) )
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 april 2006 om 17:43:
Die 8th-SIN (Toyota Supra)


Die was toch verkocht? Stond iig te koop, dacht ik.
 
d8 van niet...heb gelezen ergens dat ze van 8th-sin ook zo'n drag project gemaatk hadden :)
Artiest {SHOWLIST artist 9178, 74871}
Filmpje van mijn auto:

http://www.youtube.com/watch?v=qkwBe3IsbBE