Partyflock
 
Forumonderwerp · 852671
 
Ondanks dat het ook in Duitsland steeds drukker wordt en er dus geen kans is hard te rijden, was er zeker nog gelegenheid om in bepaalde delen en tijden wel vol te gaan. Een inicum in de wereld, want nergens anders op de wereld is dit mogelijk tot dit bericht opdook...


Brussel denkt aan Europese maximumsnelheid

Europees Commissaris Barrot (Verkeer) gaat studeren op de mogelijkheid om Europese snelheidslimieten in te voeren. De EU-landen zouden dan hun maximumsnelheden op elkaar moeten afstemmen.

"Ik kan vandaag niet zeggen welke snelheid ik graag wil invoeren", zei de EU-commissaris. "Het zal afhangen van de infrastructuur, zoals de soort weg en de omgeving. Ik wil deskundigen uit de EU-landen samenbrengen en dan kunnen we de regels harmoniseren."

De commissaris denkt zo de veiligheid van het verkeer te verbeteren. Het kan bijvoorbeeld betekenen dat er limieten gaan gelden op de Duitse Autobahn. Automobilisten op autowegen in Duitsland mogen nu in principe zo hard rijden als ze kunnen.

De Duitse fabrikanten van snelle wagens als Porsche en Mercedes hebben zich steeds tegen de limieten uitgesproken.
-------
beter hanteren ze overal de duitse regels, heerlijk rijden daar, iedereen gaat ook netjes aan de kant (y)
boven een bepaalde snelheid ben je niet meer verzekerd dus als je het te gek maakt ben je alsnog het zakje als het fout gaat!
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 februari 2006 om 14:25:
"Ik kan vandaag niet zeggen welke snelheid ik graag wil invoeren", zei de EU-commissaris. "Het zal afhangen van de infrastructuur, zoals de soort weg en de omgeving.


Juist daarom KAN je niet een europese snelheid voor een snelweg, binnenweg oid vastleggen :/
Uitspraak van Gus Klabanus op vrijdag 24 februari 2006 om 14:29:
beter hanteren ze overal de duitse regels, heerlijk rijden daar


denk dat de NL wegen daar gewoon te kleinschalig voor gebouwd zijn, daar zijn bochten ook langer en weg zelf uiteraard breder.
 
Uitspraak van medicman op vrijdag 24 februari 2006 om 14:30:
Juist daarom KAN je niet een europese snelheid voor een snelweg, binnenweg oid vastleggen


Kan wel, NL heeft een van de laagste snelheden dus het buitenland kan het naar beneden stellen he :P

120 op de snelweg in Frankrijk, 80 buiten de bebouwde kom in Belgie

men gaat er niet blij van worden denk ik als ze het zo doen.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 februari 2006 om 14:34:
120 op de snelweg in Frankrijk, 80 buiten de bebouwde kom in Belgie


NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

kan ik me auto wel weg doen, ga ik zelf wel lopen...

The advisor ;-)
duitsland is gebouwd op die snelheden, heb een keer op discovery gezien dat zegeen hellingen hoger als zoveel % leggen, de bochten passen ze zo aan dat je met 250km/u nog alle grip van de wereld hebt, t is gewoon als een circuit gebouwd en zo moeten ze het ook laten vind ik. al die duffe regels altijd....

of maak een verschil, van 7 tot 7 gelden snelheisregels, na die tijd mag je t dubbele rijden ofzo
Uitspraak van WuKen op vrijdag 24 februari 2006 om 14:40:
duitsland is gebouwd op die snelheden, heb een keer op discovery gezien dat zegeen hellingen hoger als zoveel % leggen, de bochten passen ze zo aan dat je met 250km/u nog alle grip van de wereld hebt, t is gewoon als een circuit gebouwd en zo moeten ze het ook laten vind ik. al die duffe regels altijd....


precies dat bedoelde ik.
 
ik ben sowieso zwaar tegen de europese unie

en juist vanwege dit soort grappen

enige goede zijn economische samenwerking

de rest is gewoon kul
Uitspraak van WuKen op vrijdag 24 februari 2006 om 14:40:
duitsland is gebouwd op die snelheden


en das mooi he!

nou al zin in de loveparade, lekker immer garade aus, autobahn(trouwens ook een vette plaat van kraftwerk) rules



The advisor ;-)
 
Wat jullie vergeten is dat de nationale regering, zorgt voor nationale wetgeving. Dus als Frankrijk een bord "130" bij hun snelwegen zet, dan is dat ook goed.

Alleen moeten ze veel borden "130" gaan plaatsen, anders mag je er maar 120.

Het is een algemene standaard voor als er geen borden staan, dus het is voorlopig een storm in een glas water.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 februari 2006 om 14:46:
Wat jullie vergeten is dat de nationale regering, zorgt voor nationale wetgeving. Dus als Frankrijk een bord "130" bij hun snelwegen zet, dan is dat ook goed


ik wacht met smart op het bord 350 op de duitse weg :9



The advisor ;-)
Volgens mij zijn ze in Zwitserland bezig om een stuk weg gereed te maken voor ongelimiteerd scheuren. Aangezien dit land niet tot de EU behoort kunnen de hardrijders misschien daar hun ei kwijt in de toekomst!
 
Uitspraak van The advisor op vrijdag 24 februari 2006 om 14:48:
ik wacht met smart op het bord 350 op de duitse weg


Het is ook niet dat in Duitsland op alle snelwegen onbeperkt gereden mag worden, er zijn ook genoeg stukken waar wel een limiet ivm de verkeersveiligheid.

Dus als Duitsland dit zo wil houden kunnen ze een adviesbord van 120 plaatsen bijvoorbeeld ;)
Uitspraak van Gus Klabanus op vrijdag 24 februari 2006 om 14:29:
boven een bepaalde snelheid ben je niet meer verzekerd dus als je het te gek maakt ben je alsnog het zakje als het fout gaat!laatste aanpassing 24 februari 2006 14:30


Alsof je wat hebt aan een verzkering als je met 280 tegen een boom aan knalt :/
 
Klopt, hangt van de deelstaten af...
Uitspraak van Misanthropy op vrijdag 24 februari 2006 om 15:05:
Alsof je wat hebt aan een verzkering als je met 280 tegen een boom aan knalt


nou daar kunnen je nabestaande veel aanhebben, weet je wat het kost z'n boom? of vangrail?

echt waar dat loopt zo in de duizenden euro's en dat is zonder grappen


The advisor ;-)
 
vet misschien word het dan in heel ned 120 i.p.v 100
 
Jammer, ging altijd goed, iedereen zou moeten rijden als een duitser, strak en disciplineerd... ben daar zelf heel vaak met de auto geweest, heerlijk, iedereen weet ook waar hij mee bezig is en dat kan van NLers niet worden gezegd
Artiest Lanz
Uitspraak van Zaik op vrijdag 24 februari 2006 om 14:55:
Volgens mij zijn ze in Zwitserland bezig om een stuk weg gereed te maken voor ongelimiteerd scheuren. Aangezien dit land niet tot de EU behoort kunnen de hardrijders misschien daar hun ei kwijt in de toekomst!


Het duurt dan alleen zo lang voordat je daar bent, he?
 
20 jaar geleden was het al heel stoer als een auto de 200 haalde, nu gaat elke diesel middenklasser al dik 210.
Brabus bouwt een Mercedes E klasse met 600 pk die dik over de 320 loopt...
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 februari 2006 om 15:20:
Jammer, ging altijd goed, iedereen zou moeten rijden als een duitser, strak en disciplineerd... ben daar zelf heel vaak met de auto geweest, heerlijk, iedereen weet ook waar hij mee bezig is en dat kan van NLers niet worden gezegd


idd !
 
omdat Nederlanders allemaal van die regelneukers zijn.
Zo van; je mag hier niet harder dus ik ga ook niet voor je opzij...
En als ze dan einedelijk ingehaald zijn blijven ze nog ff extra lang links hangen :[
Tja het zou idd wel lekker zijn als je hier ook zo hard mag rijden als je auto kan.
Maar goed hoe graag ik dat ook zou willen, onze snelwegen kunnen dat helaas niet aan.
En ik denk toch dat je het daar mee eens moet zijn.
Toch gaat de veiligheid voor, zelfs bij mij.
Ik ben een stevige door rijder, maar als dat niet gaat zoals zo vaak dan houdt het toch gewoon op.
Je ziet helaas toch vaak dat er mensen zijn die niet snel genoeg door rijden of niet goed in hun spiegels kijken tijdens het inhalen, en dat is juist zo gevaarlijk.
Onze wegen zij gewoon te vol.
Als je echt door wil kunnen rijden dan moet er er meer dan 3 rijstroken per snel weg komen, en dat is hier helaas het maximum.
Alleen rond de grote steden ligt wel eens wat meer rijstroken maar dat is meestal niet meer dan een aantal km.
Kortom: wel doorrijden en goed in de spiegels blijven kijken.
Ben je niet zo'n doorrijder blijf dan vooral lekker aan de rechter kant.
Brussel denkt aan Europese maximumsnelheid


Brussel moet zich daar niet mee bemoeien!
Ik zie niet in wat het nut is om dat centraal te regelen.
Het is natuurlijk handig als overal de zelfde borden worden gebruikt.
Maar wat maakt het uit of je in het ene land wat harder mag dan in het andere land, zolang het duidelijk staat aangegeven.

De commissaris denkt zo de veiligheid van het verkeer te verbeteren.


Dat kan heel goed door per weg te bekijken wat voor regels daar moeten gelden. Het is nergens voor nodig om een Europese snelheidslimiet in te voeren.
Dit soort dingen kunnen beter door gemeentes en provincies geregeld worden dan door nationale regeringen en al helemaal niet door de illigale wetgevers in Brussel.
Zou jammer zijn... rijd altijd heerlijk daar (en snel op de wintersportbestemming :D)
 
Uitspraak van Evert op zondag 26 februari 2006 om 07:19:
Dit soort dingen kunnen beter door gemeentes en provincies geregeld worden dan door nationale regeringen en al helemaal niet door de illigale wetgevers in Brussel


2/3 van Nederland stemde tegen de Europese Grondwet, waardoor zij veel meer inspraak hebben, dan wanneer deze wel was doorgevoerd.

Dus nu beetje gaan zeuren..sjah ;)
Ik dacht dat die grondwet alleen een bekrachtiging was van besluiten die in het verleden zonder inspraak van het volk zijn genomen. Beslissingen waar we dan helemaal niet meer onderuit kunnen, want het zit in een moeilijk te wijzigen grondwet!

De regering komt vaak met de smoes, dat ze bepaalde wetten van Europa moeten aannemen. Wat wil Europa doen? Ons aanvallen?
Ze doen gewoon onze souvereniteit in de uitverkoop, zonder de inwoners van het land om hun mening te vragen of zelfs maar behoorlijk in te lichten!
Brussel kan zoveel willen :jaja:
 
Uitspraak van Evert op zondag 26 februari 2006 om 21:33:
Ik dacht dat die grondwet alleen een bekrachtiging was van besluiten die in het verleden zonder inspraak van het volk zijn genomen. Beslissingen waar we dan helemaal niet meer onderuit kunnen, want het zit in een moeilijk te wijzigen grondwet!


Nee hoor, de europese grondwet nam ook nationale belangen in bescherming, zodat Brussel niet zomaar wetten kan opleggen zonder internationaal belang.
Daarnaast gaf de Europese Grondwet NAJUIST de mogelijkheid om veranderingen aan te brengen, met 1 miljoen handtekeningen had je een punt op de agenda van het Europees Parlement kunnen zetten.

Overigens hebben we nu gewoon het Europees Kader, wat zo beetje 90% gelijk is aan de Europese Grondwet, behalve zeer belangrijke punten zoals eerder genoemd.

De regering komt vaak met de smoes, dat ze bepaalde wetten van Europa moeten aannemen. Wat wil Europa doen? Ons aanvallen?


Dat is geen smoes en zware sancties kunnen het gevolg zijn. Als de lucht niet schoner word in NL, dan mogen we niets meer bouwen bijvoorbeeld.

Ze doen gewoon onze souvereniteit in de uitverkoop, zonder de inwoners van het land om hun mening te vragen of zelfs maar behoorlijk in te lichten!


WIJ hebben gestemd en 2/3 vond het blijkbaar goed dat nationale belangen aan de kant worden gezet voor europese maatregels.
 
tis onmogelijk om voor een gfezamelijke limiet te gaan overal zijn de afstanden anders, omgeving etc..
Uitspraak van verwijderd op zondag 26 februari 2006 om 02:38:
omdat Nederlanders allemaal van die regelneukers zijn.
Zo van; je mag hier niet harder dus ik ga ook niet voor je opzij...
En als ze dan einedelijk ingehaald zijn blijven ze nog ff extra lang links hangen


lol ja, ik ga uit respect aan de kant voor een duitser die met een BMW 7 serie met 200 voorbij komt

mooi is ook om te zien hoe duitsers hier de nederlanders bijna van de weg afduwen op de a12 :)

en ze kunnen ook veel en veel beter rijden, daar ben ik van overtuigd

maarja, zoals die vent van Top Gear al een keer zei, als Duitsland een snelheidslimit krijg, wat hebben we er nog aan dan ?:P
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 26 februari 2006 om 22:51:
WIJ hebben gestemd en 2/3 vond het blijkbaar goed dat nationale belangen aan de kant worden gezet voor europese maatregels.


2/3 van de mensen had geen flauw benul wat de Europese Grondwet nu eigenlijk was en wat het voor effect heeft op regelgeving.
Het is hetzelfde als mensen die niks van schaatsen afweten laten jureren bij kunstschaatsen.
Zo kun je 2/3 van de Nederlanders, die niets van politiek afweten, ook niet laten beslissen over belangrijke politieke zaken.

Het enige wat men dacht was; ja zo raken we Nederland kwijt en we hebben al zoveel problemen met die euro :S
laatste aanpassing
 
Ach het is heel simpel. Iedereen denkt dat de politiek het meeste te vertellen heeft in een land. Maar de hogere macht, bestaande uit bijvoorbeeld de grootste werkgevers, in Nederland de Shell en Akzo hebben het meest te vertellen.
Aangezien dat in Duitsland Volkswagen, Mercedes en BMW zijn, hoeven we niets te vrezen.
laatste aanpassing
Het is inderdaad heel simpel. Gewoon laten zoals het is. In Duitsland mag en word het hardst gereden en de verkeersdoden door ongelukken op de snelweg zijn daar al jaren het laagst!!!! Dus: Hoe harder, hoe veiliger???
Duitse verkeersregels wat betreft snelheid zijn ideaal;

Over het algemeen geld op snelwegen geen snelheidlimiet. Zijn er gevaarlijke verkeerssituaties, wegwerkzaamheden of iets dergelijks dan geldt een snelheidslimiet (Y)

Mentaliteit is ook anders... wil je doorrijden dan rij je links, anders recht. Wil er iemand doorrijden, dan ga je netjes aan de kant om doorgang te verlenen. Mensen rijden weliswaar wat dichter op elkaar, maar niemand zal daardoor geirriteerd raken en expres op de rem trappen. Daarnaast houden bijna alle duitsers zich erg goed aan de snelheid als er bijvoorbeeld bij wegwerkzaamheden maar 80 km per uur gereden mag worden. Is allemaal dus wel wat anders als hier..... ik rij liever in Duitsland :)
een stem voor europa is een stem tegen vrijheid . . .?
voer hier de snelheid maar s goed op want dat 120 sgiet nie egt op...:nee:
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Sinatra op maandag 6 maart 2006 om 22:02:
voer hier de snelheid maar s goed op want dat 120 sgiet nie egt op...


Idd :yes:
 
Uitspraak van n0comment op woensdag 1 maart 2006 om 00:19:
mooi is ook om te zien hoe duitsers hier de nederlanders bijna van de weg afduwen op de a12

en ze kunnen ook veel en veel beter rijden, daar ben ik van overtuigd


Hmm, niet helemaal mee eens. Als er een volk schijnheilig is op de weg zijn het die Duitsers wel. Wat een irritante gasten. Als ze een bordje 'baustelle' zien, dan remmen ze niet, nee dan gooien ze gewoon een anker uit die gekken. Politieagentje spelen kunnen ze ook als de beste, ben al vaak zat aangehouden omdat een Duitser de Polizei gebelt had over wat ik wel allemaal niet verkeerd gedaan had, maar ja, dat zit nog steeds bij ze in het bloed, gaat er niet meer uit vrees ik!
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 maart 2006 om 22:37:
nee dan gooien ze gewoon een anker uit die gekken.


haha ja gelijk heb je!