Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 15:15:als hardcore producer heb je het voordeel dat geluid niet 'crisp clear' hoeft te klinken... hetgeen je wel moet als je trance maakt. Uitmixen enzo moet altijd goed zijn ivm lelijke resultaten van slechte geluidskwaliteit op dikke installaties...
Hoe bedoel je???
Geluid moet bij hardcore ook gewoon helder zijn hoor.
En dat je minder efficient kunt afmixen bij hardcore is toch ook gelul.
En btw, ik stoor me mateloos aan je UITmixen altijd, het is AFmixen
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 15:15:welke compressie is volgens jullie het handigste om een diepe kick zo veel mogelijk punch te geven zonder dat je mix overstuurd wordt?? hard, medium, of vintage?
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 december 2005 om 04:54:Schwarze Puppen - Schwarze Puppen
dit is dus geen trance maar hard house of hardtrance
maar dit is wel een lekker numertje dat zeeker
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 15:52:En btw, ik stoor me mateloos aan je UITmixen altijd, het is AFmixen
hmm das hoe mn baas het noemt... bovendien bedoel ik niet dat hardcore UITmixen (lekkâh puh) makkelijker of minder nauwgezet zal gebeuren, maar kraak of een overstuurde mix is ergerlijker bij muziek die crisp clean moet klinken dan bij muziek waar tog meer kraak van zichzelf in zit...
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 17:30:dit is dus geen trance maar hard house of hardtrance
dus een snelle auto is geen auto?
hard is een bijvoegsel geen deel van een samenstelling... maar das een academisch verschil
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 17:55:dus een snelle auto is geen auto
hoe kan je in gods naam een auto met muziek vergelijken ¿?
laatste aanpassing
mwah ik vergelijk het gebruik van een bijvoeglijk naamwoord om onderscheid te maken, met het gebruik van een bijvoeglijk naamwoord om ergens anders onderscheid tussen te maken.
hard trance is gewoon harde trance en een race auto is een auto om mee te racen...
in NL maken ze van (met name Engelstalige) begrippen uit 2 woorden, vaak 1 woord, het is nl. Race Car, en in onze taal: Race-auto. daarom zeg ik ook het is een academisch verschil, was nie zo serieus bedoeld vandaar ook de
hard trance is gewoon harde trance en een race auto is een auto om mee te racen...
in NL maken ze van (met name Engelstalige) begrippen uit 2 woorden, vaak 1 woord, het is nl. Race Car, en in onze taal: Race-auto. daarom zeg ik ook het is een academisch verschil, was nie zo serieus bedoeld vandaar ook de
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 18:15:mwah ik vergelijk het gebruik van een bijvoeglijk naamwoord om onderscheid te maken, met het gebruik van een bijvoeglijk naamwoord om ergens anders onderscheid tussen te maken.
hard trance is gewoon harde trance en een race auto is een auto om mee te racen...
in NL maken ze van (met name Engelstalige) begrippen uit 2 woorden, vaak 1 woord, het is nl. Race Car, en in onze taal: Race-auto. daarom zeg ik ook het is een academisch verschil, was nie zo serieus bedoeld vandaar ook de
wat betekent dit in abh?
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 18:44:de bijvoegelijk van onderscheit maakt een geit blij voeglijk naamwoord
aight =)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 18:55:ik d8 dat je bezig was met een kick maken uit de vst jbm afterschock
Ik pak de dikke drumbass van Fruity
Hier gooi ik een retedikke fast dist overheen, vol open uiteraard!!!!
Dan komt de blood overdrive er nog overheen.
Deze ga ik dan compressen a la vintage mode
Uiteindelijk nog ff equalizen, alles onder de 250 hz wegfilteren en alles erboven vol open gooien
Resultaat een supervette drumbass waar niemand aan kan tippen.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 19:04:Ik pak de dikke drumbass van Fruity
Hier gooi ik een retedikke fast dist overheen, vol open uiteraard!!!!
Dan komt de blood overdrive er nog overheen.
Deze ga ik dan compressen a la vintage mode
Uiteindelijk nog ff equalizen, alles onder de 250 hz wegfilteren en alles erboven vol open gooien
Resultaat een supervette drumbass waar niemand aan kan tippen.
+
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 18:44:wat betekent dit in abh?
trance is de grote noemer, hard trance een subgenre ervan, laten we het daar maar op houden
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 19:04:alles onder de 250 hz wegfilteren
Gast wtf!! Dat je t onder de 30 Hrz knipt oke, maar onder de 250 heb je nog massaal ruimte om mee te freaken ..
beetje lame opmerking.
Ehm, t is nog vroeg. Lees nu dat het sarcastisch is bedoeld .. hehe
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 08:30:ieder zijn eigen smaak toch?
True, maar t was een 'fake' post
Uitspraak van Sneiterheadz op vrijdag 23 december 2005 om 15:05:toch moet je een hoop principes gewoon hanteren.
nee niet mee eens.
door die principes krijg je standaard ideen, maar als je doet wat je zelf goed lijkt krijg je veel vettere acties dan dat je de standaard maatstaaf aan houd.
neem onze track op de DNA the dark generation cd, unusual.
we hebben gewoon voluit alles over elkaar heen gegooid waardoor het hoofd geluid volledig word weggedrukt door de kick.
geeft een zeer gaaf effect waardoor je een dimensie krijgt, omdat je dan meer kan spelen met de geluiden zonder een toevoeging te doen van extra samples.
proberen, proberen en nog eens proberen.
dat is het principe en zo krijg je het origineelste uit je studio.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 08:07:Gast wtf!! Dat je t onder de 30 Hrz knipt oke, maar onder de 250 heb je nog massaal ruimte om mee te freaken ..
beetje lame opmerking.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 15:21:we hebben gewoon voluit alles over elkaar heen gegooid waardoor het hoofd geluid volledig word weggedrukt door de kick.
Hehe, vrij dark negative en antisocial dus
kunnen idd vette dingen uitkomen, je track krijgt zo een hele andere sfeer mee, anders dan wanneer alles strak en eenvoudig naast elkaar af aan het spelen is.
Experimenteren is het woord
nee niet mee eens.
door die principes krijg je standaard ideen, maar als je doet wat je zelf goed lijkt krijg je veel vettere acties dan dat je de standaard maatstaaf aan houd.
neem onze track op de DNA the dark generation cd, unusual.
we hebben gewoon voluit alles over elkaar heen gegooid waardoor het hoofd geluid volledig word weggedrukt door de kick.
geeft een zeer gaaf effect waardoor je een dimensie krijgt, omdat je dan meer kan spelen met de geluiden zonder een toevoeging te doen van extra samples.
proberen, proberen en nog eens proberen.
dat is het principe en zo krijg je het origineelste uit je studio.
door die principes krijg je standaard ideen, maar als je doet wat je zelf goed lijkt krijg je veel vettere acties dan dat je de standaard maatstaaf aan houd.
neem onze track op de DNA the dark generation cd, unusual.
we hebben gewoon voluit alles over elkaar heen gegooid waardoor het hoofd geluid volledig word weggedrukt door de kick.
geeft een zeer gaaf effect waardoor je een dimensie krijgt, omdat je dan meer kan spelen met de geluiden zonder een toevoeging te doen van extra samples.
proberen, proberen en nog eens proberen.
dat is het principe en zo krijg je het origineelste uit je studio.
we begrijpen wat je bedoelt
gelukkig is de weg eindeloos vol ontdekkingen
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 23:32:kunnen idd vette dingen uitkomen, je track krijgt zo een hele andere sfeer mee, anders dan wanneer alles strak en eenvoudig naast elkaar af aan het spelen is.
Experimenteren is het woord
waar ken ik dit van...?
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 december 2005 om 11:11:hoe hou je dat een beetje in controle? Bij mij drukt de kick vaak teveel weg...
Het begint met een c
er zijn genoeg bakken die je kunt inladen in Fl waarmee je basskicks kunt maken. wat ook werkt is voor buzz een erskick.dll downloaden ergens dit is een basskick waarmee je de startfrequentie en endfrequentie kunt veranderen in je kick.. ook de decay en Freqdecay. Vervolgens heb je een Distortion nodig. Gebruik hiervoor de ninereedsfractal distortion ingeladen in je Buzz in Fx. Nu heb je een Hardcore basskick waarmee je de volledige kick kunt veranderen hoe kort en hoe lang... hoelang de bass doorklinkt en in welke toon. Welke toon de kick is en hoe breed de kick moet zijn en hoe erg de distortion is. En voor de rest kun je altijd nog een reeverb er aan toevoegen voor een vol effect.
er zijn genoeg bakken die je kunt inladen in Fl waarmee je basskicks kunt maken. wat ook werkt is voor buzz een erskick.dll downloaden ergens dit is een basskick waarmee je de startfrequentie en endfrequentie kunt veranderen in je kick.. ook de decay en Freqdecay. Vervolgens heb je een Distortion nodig. Gebruik hiervoor de ninereedsfractal distortion ingeladen in je Buzz in Fx. Nu heb je een Hardcore basskick waarmee je de volledige kick kunt veranderen hoe kort en hoe lang... hoelang de bass doorklinkt en in welke toon. Welke toon de kick is en hoe breed de kick moet zijn en hoe erg de distortion is. En voor de rest kun je altijd nog een reeverb er aan toevoegen voor een vol effect.
en nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer
maar voor basis is dit goed.
zet je kick maar na het verbouwen in eens op bassboost
vaak een dikke ram kick













