Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 augustus 2005 om 10:15:Kan ie de server niet vinden
Weet je zeker dat die site het gewoon even niet doet?
Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 augustus 2005 om 10:23:Kan maar google,telegraaf,fok,de site van me vriend enz die doen het ook allemaal niet
uhm... al-qaida aanslag op internet denk ik. ze waarschijnlijk wel in dat partyflock toch al een poel van verderf is die dus wel in online kon blijven
Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 augustus 2005 om 10:26:internet instellingen cookies eeeeeeuuuuuh etc
in plaats van bijdehand te gaan doen kun je misschien even uitleggen WAT ik dan kan doen.
Aangezien niet iedereen alles weet van computers en internet
Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 augustus 2005 om 10:35:Volgens mij moet je ROMpac van je BIOS flashen en de externe RAM-modules swappen met DDR-geheugen, aangezien dit communiceert met de Internet Explorer, middels de DNS en DHPC van je provider.
Had de mijne laatst ook ja.. Schop tegen de rechter achterkant en hij loopt weer als 'n zonnetje
Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 augustus 2005 om 10:43:Heb echt alles al geprobeerd,maar hij weigert gewoon.. pfffffffffff.. Gisteravond deed alles het nog gewoon want toen heb nop en nog achter gezeten.
Als hij het gisteravond nog deet.
Dan kan je toch gewoon je systeem herstellen naar 1 dag terug.
zie artikel hieronder.
http://helpentipsentrucs.web-log.nl/log/812373
Succes
Uitspraak van Family guy op woensdag 31 augustus 2005 om 10:47:zie artikel hieronder.
http://helpentipsentrucs.web-log.nl/log/812373
Die doet t dus ook niet
Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 augustus 2005 om 10:46:laat ik lief zijn bellen met helpdesk die praten je er wel doorheen...
dat is makkelijker!!!!!
Thanks,maar ik trap die vent van me zo gewoon zn bed uit en dan mag hij het gaan oplossen.........
Start > Programma's > Bureau-accessoires > Ststeemherstel > Kies: Systeem herstellen naar een tijdstip in het verleden. Lees heel goed de aanwijzingen die op het scherm staan. Je ziet een kalender, de vette getallen in de kalender geven aan dat er op die datum een systeemherstelpunt is aangemaakt. Deze vette getallen zijn de bruikbare datums om het systeem terug te zetten naar een goed werkende situatie. Let wel: Alle ná die datum aangebrachte wijzigigingen zijn niet meer van kracht. Dus mogelijk zul je dan bepaalde programma's ná het uitvoeren van systeemherstel moeten herinstalleren.
Alsjeblieft.. Ff voor je gekopieerd!
Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 augustus 2005 om 10:50:Die doet t dus ook niet
Heb effe een sceendump voor je gemaakt van die site.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 augustus 2005 om 10:52:Waarschijnlijk gewoon een klein DNS-probleempje, en mensen gaan gelijk rigoreuze stappen ondernemen
Hoezo rigoreus? Bij mijn PC is het meestal zo dat er geen nieuwe programma's (opzettelijk) zijn geïnstalleerd, ik geen boeiende dingen heb gedownload enz. Dan is dat systeem-herstel een perfecte oplossing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 augustus 2005 om 10:52:Waarschijnlijk gewoon een klein DNS-probleempje
Ha, dat zei ik!
Volgens mij moet je ROMpac van je BIOS flashen en de externe RAM-modules swappen met DDR-geheugen, aangezien dit communiceert met de Internet Explorer, middels de DNS en DHPC van je provider.
.
.
.
Nee probleem is nog steeds niet verholpen. Heb Chello vanochtend 3 keer gebeld en ben geen steek wijzer geworden. 1 keer hangden ze gewoon op toen ik beweerde dat het niet aan mijn computer lag, maar toch echt aan hun?
Volgens Chello is de verbinding helemaal goed, maar vorige week dinsdag op de dag dat wij op vakantie gingen deden alle sites het nog gewoon. Nu zijn we afgelopen dinsdag terug gekomen en kunnen we nog maar op een x aantal sites. Een hotmail, fok of hattrick o.a. kunnen we niet op en onze computer is in die 8 dagen niet gebruikt das toch vreemd dat als je terug komt het internet het maar half doet. Als je dan leest dat vorige week Chello problemen heeft gehad met het DNS verhaal dan is het toch bijna logisch dat het toch echt aan hun moet liggen.
Of zal het toch aan Java liggen, maar die deed het vorige week ook nog gewoon: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;168806
Volgens Chello is de verbinding helemaal goed, maar vorige week dinsdag op de dag dat wij op vakantie gingen deden alle sites het nog gewoon. Nu zijn we afgelopen dinsdag terug gekomen en kunnen we nog maar op een x aantal sites. Een hotmail, fok of hattrick o.a. kunnen we niet op en onze computer is in die 8 dagen niet gebruikt das toch vreemd dat als je terug komt het internet het maar half doet. Als je dan leest dat vorige week Chello problemen heeft gehad met het DNS verhaal dan is het toch bijna logisch dat het toch echt aan hun moet liggen.
Of zal het toch aan Java liggen, maar die deed het vorige week ook nog gewoon: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;168806
Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 augustus 2005 om 11:39:OK, daaar zit wat in, ik denk als nerd
Haha dacht ik al
Heb Chello vanochtend 3 keer gebeld en ben geen steek wijzer geworden. 1 keer hangden ze gewoon op toen ik beweerde dat het niet aan mijn computer lag, maar toch echt aan hun?
Chello bellen is bijna 't zelfde als in december in NL buiten gaan zitten wachten op mooi weer.. Kansloze missie
Overigens heb ik ook nog steeds Chello (ondanks al mijn protesten) en hier doet alles 't wel
Volgens Chello is de verbinding helemaal goed, maar vorige week dinsdag op de dag dat wij op vakantie gingen deden alle sites het nog gewoon. Nu zijn we afgelopen dinsdag terug gekomen en kunnen we nog maar op een x aantal sites. Een hotmail, fok of hattrick o.a. kunnen we niet op en onze computer is in die 8 dagen niet gebruikt das toch vreemd dat als je terug komt het internet het maar half doet. Als je dan leest dat vorige week Chello problemen heeft gehad met het DNS verhaal dan is het toch bijna logisch dat het toch echt aan hun moet liggen.
Test het toch gewoon?
Kijken of je een domeinnaam kan resolven (in MSDOS-prompt):
nslookup [domeinnaam]
Bijvoorbeeld:
nslookup www.hotmail.com
In plaats van wild allerlei dingen te gaan proberen en het probleem in allerlei gekke hoeken te gaan zoeken kun je beter gericht op zoek gaan naar het probleem.
laatste aanpassing
Ok, uitzoeken waar het probleem ligt. Kort door de bocht:
Met nslookup kun je uitsluiten of het aan DNS ligt.
Met telnet kun je uitsluiten of het probleem op de internet-laag/transmissie-laag zit. Zo ja, kun je met tracert verder op weg komen waar het probleem zich bevindt: bij de server, onderliggende routers of bij jezelf.
Ligt het niet aan de internet-laag of transmissie-laag, dan zit er zeker geen probleem bij je ISP en ligt het aan je computer. Dan moet je het probleem zoeken in de client-applicaties, zoals je browser.
Overigens, wat voor foutmelding krijg je exact?
Om het een paar dingen snel uit te kunnen sluiten, voer het volgende commando eens uit in een MSDOS prompt en kopieer de resultaten naar dit topic:
tracert www.google.nl
(voor MS-DOS prompt in Windows XP/2000: Start -> Uitvoeren -> cmd -> [OK])
Met nslookup kun je uitsluiten of het aan DNS ligt.
Met telnet kun je uitsluiten of het probleem op de internet-laag/transmissie-laag zit. Zo ja, kun je met tracert verder op weg komen waar het probleem zich bevindt: bij de server, onderliggende routers of bij jezelf.
Ligt het niet aan de internet-laag of transmissie-laag, dan zit er zeker geen probleem bij je ISP en ligt het aan je computer. Dan moet je het probleem zoeken in de client-applicaties, zoals je browser.
Overigens, wat voor foutmelding krijg je exact?
Om het een paar dingen snel uit te kunnen sluiten, voer het volgende commando eens uit in een MSDOS prompt en kopieer de resultaten naar dit topic:
tracert www.google.nl
(voor MS-DOS prompt in Windows XP/2000: Start -> Uitvoeren -> cmd -> [OK])
laatste aanpassing
Met nslookup kun je uitsluiten of het aan DNS ligt
Krijg de melding: Default Server: ns1.upc.nl
Adress: ... ... .. .. (IP adres)
Overigens, wat voor foutmelding krijg je exact?
Een echte foutmelding krijgen we niet, hij kan simpelweg de pagina niet weergeven, zelfde scherm als je bv een verkeerde adres in het adresbalk neerzet.
tracert www.google.nl
Veel voorkomende uitkomst bij 24 hops: Time-out bij opdracht, overigens heb ik tracert www.hotmail.com gebruikt omdat we google.nl wel normaal krijgen.
laatste aanpassing
Krijg de melding: Default Server: ns1.upc.nl
Adress: ... ... .. .. (IP adres)
Geen DNS probleem dus.
Veel voorkomende uitkomst bij 24 hops: Time-out bij opdracht, overigens heb ik tracert www.hotmail.com gebruikt omdat we google.nl wel normaal krijgen.
Hotmail.com kun je beter niet gebruiken, Microsoft heeft de neiging ICMP te blokkeren op haar sites, waardoor de laatste hop sowieso een time-out zal geven. Misschien is het handig om nog eens te testen met een ander domein wat niet bij je werkt.
Met 99% zekerheid valt echter te zeggen dat het probleem niet op de netwerk-laag ligt en dus waarschijnlijk ook niet te wijten valt aan je ISP. Als dit het geval is wordt het tijd uit te zoeken welke sites wel en niet werken om zo tot de oorzaak te komen.
laatste aanpassing
Als dit het geval is wordt het tijd uit te zoeken welke sites wel en niet werken om zo tot de oorzaak te komen.laatste aanpassing 2 september 2005 03:03
Ik dacht al meteen toen ik dit topic eergistern zag dat er gekut is met de hosts file.
Ik durfde me vingers niet aan dit topic te branden
Onmogelijke fix missie voor mij op afstand om dit probleem te fixen.
Plaats eens een HijackThis Log met dit programma
http://www.merijn.org/files/hijackthis.zip
Het gebruik ervan vind je hier
http://www.spywareinfo.com/~merijn/downloads.html
Zal wel flink mess-up zijn die machine..









