Partyflock
 
Forumonderwerp · 730654
­ Nederland
 
Ik had ff een vraagje...

Ik heb nu sinds 1 jaar een vw-polo uit 1997, maar telkens als ik grote afstanden over de snelweg rij, en ik wil terug schakelen naar een andere versnelling dan krijg ik hem niet in die versnelling. Ik zet dan me auto langs de kant en na een tijdje lukt het weer wel. Als ik gewoon een half uurtje rij heb ik totaal geen problemen.
Ook schoot ie vandaag 2 keer uit z'n 5 toen ik 140 reed :vaag:

Iemand die weet wat het is, of wat ik hieraan kan doen?
 
Koppeling is het zeker niet, anders deed hij het voortdurend! :)

Denk dat je je versnellingsbak versleten is... Heb je ook wel bij andere versnellingen lichte moeite om hem er in te zetten?
Koppeling is het zeker niet, anders deed hij het voortdurend!


Ook aan aantal toeren gedacht?
Met de drukgroep?
 
Ja maar dan moet je als de dezelfde toeren rijdt bijv. in zijn 3 het zelfde doen toch in zijn 5 of zie ik het verkeerd? :)
Jaah maar je draait noooit lang in je drie...
Dus dat zal je net echt weten....
de "tandwielen" van je versnellingsbak zijn wss gaar, en dat soort geintjes kunnen je aardig wat geld kosten.
 
Daarom die vraag of in andere versnellingen ook moeilijker ging..

Mijn pa zijn auto had dat toen ook.. Bleek toen ook de versnellingsbak gaar te zijn.. :)
 
uit zijn versnelling schieten bij bepaald toeren klinkt als drukgroep en moeilijk in zijn versnelling krijgen klinkt als verotte versnellingsbak....dure grap
 
yep uit de versnelling schieten zijn de blokkeer palletjes van je versnellingsbak of je schakelmoffen(bak verrot) die ruimte hebben

en moelijk in zn versnelling krijgen zijn of de syngromessringen (bak) versleten of je koppelingsplaat en drukgroep (koppeling)
Artiest M@ck
Okee, Japanners zijn niet altijd even mooi, maar ze gaan wel lang mee....behalve Hyundai

Klopt, maar da's dan ook niet Japans maar Koreaans :)

En ik gooi het ook op de versnellingsbak.
 
tandwielen, koppeling of synchromeshringen
vriend van me had zelfde probleem met een golf uit denk ik 87 ofzo,
waren volgens mij ook de koppelingsplaten, dure grap om te repareren zijn bakkie staat inmiddels dan ook op de sloop :P
mss dat je beter een ander bakkie kan kopen, want het begint met 1 probleem wat mss versleten is en de rest is even oud dus dat zal dan ook bijna versleten zijn dus krijg je snel meerdere reparaties achter elkaar en dat kost mss meer dan een nieuw bakkie.
Sowieso dure grap....
 
lekker dan :(

er staat een ton op de teller (beetje vaag)
het rare is dat als ik gewoon kleine stukjes rij totaal geen last heb.
Ik heb nog een mazda uit 87 te koop , 50 euro!
kom je met die kleine stukje ook bij de 140 in ze 5??

anders is gewoon die versnelling gaar ofzo.
m'n auto doet vreemd :(


De mijne ook:
Als ik aan het rijden ben en ik draai flink aan m'n stuur, dan slaat 'ie af...
 
Bobje? heb je soms veel sleutels aan je sleutelbos zitten?
koop een japanner!! weinig problemen :P
Laat hem eerst eens afstellen bij de dealer.
Laat hem eerst eens afstellen bij de dealer


tis geen scooter hoor :vaag:
Vooral als je rechtdoor wilt is het lastig als je auto af slaat ;)
haha meestal ligt het toch aan de bestuurder :p
Ik mag 't hopen ja...
Stel je voor: je draait je stuur niet, maar toch slaat je auto af (rechts af , links af, maakt niet uit...)...

Je zou toch raar opkijken!
met een goeie schadeauto is dat best mogelijk.
ja idd ik dus. heb hiervoor 2jaar een oude mazda gehad en nooit problemen gehad. nu deze VW en dit is al het 3e probleem waar ik op stuit



pfff ik koop ook nooit meer een vw , had hier voor peugot , maar heb nu een lupo . daar heb ik ook niks anders als ellende mee
koop mazda 323 F zijn leuke bakkies en hebben minder ellende.
versnellingsbak kan je afstellen hoor
versnellingsbak is naar z'n graf en dat heeft waarschijnlijk met de blokkeerpennen te maken. Dit is zo ver ik weet niet af te stellen, dus zal er hoogstwaarschijnlijk een nieuwe bak onder moeten.


dat het aan de koppeling oid zou liggen is bullshit... :)
koppeling is mogelijk hoor,
je synchromes-ringen zijn naar z'n grootje.

Heb ik ook gehad toen ik net mijn Toyota kocht.
Knalt ie ook zo maar uit de 5 op de snelweg.
Je kunt het meestal voelen in de pook als je dan gas geeft.
Een beetje speling voel je en de pook gaat dan heel licht heen en weer bij het gasgeven.
echt balen man!
:S

dat zijn je koppelingsplaten, komt heel vaak voor bij VW.

vooral de gold rond het bouwjaar 94 :yes:
kan me niet voorstellen dat het aan de platen ligt dat ie uit z'n versnelling schiet....... :/
 
je kan via deksel op zijkant van je versnellingsbak je 5e versnelling afstellen!
bekent vw probleem!!
vraag maar na bij dealer!
volkswagen is idd vragen om problemen:(
denk dat het je versnellingsbak is..
succes.
laatste aanpassing
 
volkswagen de beste jazeker (ik rij pors wel met vw techniek) je hebt waarschijnlijke oude te dikke bakolie
vandaar dat ie wat raar doet, laat dit eerst maar eens vervangen dan is het denk ik al een stuk beter
Hehe, grappig om te zien hoeveel problemen aangedragen worden :)
 
ander auto kopen :yes:
 
Ik rijd auto's kapot voor mijn hobby dus ik heb dat probleem elke maand
Nieuwe fiets kopen!!
 
keb elke maand een andere auto maar toch bedankt
Ook waar je mee op de weg rijd??? En een beetje nieuwe auto's???

Wat voor baan heb je dan en welke verzekering??? :yes:
 
Mercedes Vito

Ben eigen baas werk in de bouw

all risk

bangerracing is mijn dure hobby elke maand naar belgie wat erg hehehe
laatste aanpassing
Maar die vito vervang je niet iedere week :)

Bangerracing is stoer!!!! Geniet ervan ouwe!!!
 
ja bedankt
 
Kerel serieus ga naar de garage, waarschijnlijk gaat heel je bak naar de gallie als je hier nog lang mee door rijd.
wat d8 je van een verrote versnellingsbak arend......en koop een honda :D
laatste aanpassing
Ik heb ook dat ie niet in ze achteruit wil vaak maar das ook uiters irri ...

of hard bewege :P
Of ef in ze vooruit en dan weer terug
 
Laat gewoon die bak es nakijken bij een garage, kost je misschien 50 euro en dan werkt alles weer normaal.