Partyflock
 
Forumonderwerp · 20478
­ Nederland
 
in elk TD topic, na 9 uur vanochtend, is voor mn spelletje, dus dan weet iedereen dat weer:)
Als zijnde deelname in dit forum der complexiteiten
laatste aanpassing
Waar kan je je zoal druk om gaan maken :vaag:
Omdat jij toevallig thunderdome niet leuk vind en duidelijk zelf ook niet gaat, hoef je de pret van anderen toch niet te onderdrukken?
Kan je wel allemaal moeilijk gaan zeveren enzo, maar denk wel dat mensen zelf wel bepalen een topic erover te plaatsen of niet en dat jij daar weinig over te vertellen hebt.

Voor straf ga ik nu nog 10 thunderdome topics openen :)
 
ga je gang, wordt je gebanned:D

ik zou me ook irriteren als er 100 ILT topics zouden zijn (waar ik wEl heenga)
Miech=irri:d hahaha maar al die topics ook, dusss.. Tja wat wil je;)
miech ik vind jou lief zo!
Ja Miech daar gaat je bezettingsgraad
 
Gaat goed toch? al 2 nieuwe mensen posten (en niet zomaar 2 nieuwe mensen;)), dus mijn promotionele activiteiten werpen hun vruchten af;)

dank je Nadja:$
 
SPAM :)
FV - nix beters te zeggen ?
 
Nee, ik zou anders toch iets onzinnings posten dus dan typ ik maar meteen waar het op staat, SPAM dus.
Socially
Provoked
Allergic
Measures

to keep out the wrong people
 
Improvisatie maakt het leven mooier :)
Hahaha en ik zal de bezettingsgraad hooghouden met mijn deelname aan dit topic..
 
Cruciaal voor mijn marketingstrategie behelst de mond-op-mond-reclame. Mijn anticipatie is ook dat de deelnemers zich belangeloos inzetten voor deze vorm van marketing.
ik denk meer oog op beeld reclame
sorry I'd ruin your moment
 
Wie is hier nou de marketingdeskundige?­;)

Zoiets bestaat (officieel) niet, maar then again, in de marketingwereld kan je veel verzinnen;)
 
irri posten? ik merk het ;)
hahaha lekkere marketingstrategie heb jij Miech:d hahaha er is mij toch heel duidelijk verteld dat het mond-TOT-mond reclame is hoor;p

(K)
 
Nee Lin dat zie je verkeerd. Wegens de geilheid van de gemiddelde PF-er is de doelgroep dusdanig beinvloedbaar dat het mond-OP-mond-reclame moet zijn. Door deze strategie te hanteren is de doelgroep vatbaarder voor productvernieuwingen en prijsmanipulaties.
Prijsmanipulatie? Lichamelijke manipulatie bedoel je:d Hahaha doordat het gemiddelde geilheidspercentage omhoog vliegt, maakt de prijg en het product zeker ook nie meer uit..Geen goede strategie hoor.. Erruggg slechte manipulatie;p
 
Door de aanhoudende strategie van ondergetekende, zal de vraag naar geilheid stijgen, en dus de profilering van mijn nieuwe stijl reclame (mondOPmond) een stijgende lijn kennen. Door deze stijgende lijn mag ik me ook hogere prijzen veroorloven want de consument betaalt toch wel. Kijk maar naar ID&T;D
Als ID&T mond Op Mond reclame zou toepessen, zou dat betekenen dat alle verkopers door middel van mond Op mond reclame de tickets op de markt zouden proberen te krijgen.. Moet helaas veronderstellen dat dit niet het geval is..

;p
 
Dat hoor je mij niet zeggen, ik heb het alleen over prijsverhogingen in de stijl van ID&T, omdat de klant het toch accepteert. ID&T heeft een andere aanloop genomen dan Miech BV, maar de uitkomst (hogere winsten) is uiteindelijk hetzelfde.

;)
Hahaha Miech BV pakt het wel aan via de mond-OP-mond reclame, maar Lin BV gebruikt liever beide strategieën, zodat ik hiermee een bredere doelgroep bereik, dus meer klanten, met als gevolg dat ik zonder problemen de prijzen kan verhogen. Tenzij dus Miech BV gaat STUNTEN:d hahaha
 
Miech BV is al een stunt, en is kwalitatief hoogstaander in haar productaanbod.

Elke marketeer weet dat het breed spelen vaak met veel meer risico komt. Vaak moet er toch gesegmenteerd worden, omdat bepaalde doelgroepen duidelijk dissociatief tegenover elkaar staan. Gabbertjes en clubkutten zijn goede voorbeelden van dissociatieve groepen.

Vaak is een uitzondering de 'eerste' op de markt (IDT), en gezien zowel miech als lin bv hier niet aan voldoen, moeten ze inbinden qua breedheid van aanspraak van doelgroepen. Gelukkig heeft Miech BV dat al begrepen.
Je zou bijna zeggen dat jullie heel erg :vaag: en :irri: zijn :S
Miech BV heeft dat een beetje te goed begrepen, want zijn doelgroep is te veel ingekrompen. Lin BV was het duidelijk dat zij niet alle doelgroepen aan moest pakken, maar een selectieve groep met dezelfde interesses. Maar door deze selectieve groepering werd voor Lin BV duidelijk dat er buiten deze geinteresseerden die alleen werden bereikt met mond-OP-mond reclame, er ook een groep was die niet werd bereikt. Doordat LIn BV een goede mond-TOT-mond reclame toepaste, werd ook deze groep bereikt, waardoor de klantengroep van LIn BV zich steeds verder uitbreidde. Dit dus met het gevolg dat Lin BV de keuze had haar prijzen te verhogen, maar ook om haar prijzen te verlagen en daardoor nog weer een extra groep bereikte, die wel geinteresseerd was, maar de prijzen te hoog vond. Hierdoor werd de klantegroep dus weer breder en Lin BV staat nu op vette winst;p
 
Snackyman heeft zeker geen marketing;)

Miech BV heeft alleen de meest excellente marketinggoeroes in huis. Alsem en Kraljic zijn er niets bij.

Miech BV heeft de Maslovpiramide ter hand genomen en even goed gekeken wat de behoeften zijn. Lin BV heeft de behoeften van het feesten te laag ingeschaald, en doet daarom een generale strategie. Gezien Miech de piramide kritisch heeft bekeken en feesten op niveau 3 komt ipv 2 (muv diehard partypeeps;)), is een gesegmenteerde strategie onontbeerlijk.

Het prijsinstrument is een delicaat instrument. Klanten lopen weg als de prijs te hoog/laag is, wederom het associatieve/dissoci­atieve groepsmodel toepassend. Een vent die met een gouden lepel in zn mond is geboren wil geen Nissan, net als een Alto geen VW Golf zal willen. Deze markt is zeker zo grillig, met de antipathien jegens verschillende groepen in de housescene.

(phew, moet nog moeite doen ook lin, petje af)
Hahaha Miech heeft gewoon zn marketingboek erbij gepakt!!Hahaha das wel heel erg:d

In de leerdoelen van de marketing staat duidelijk vermeldt dat:

1) Je Product aan de wensen van de klant moet voldoen.
--> De geinteresseerden en de andere doelgroepen die LIN BV aan de haak heeft geslagen, zijn zeer geinteresseerd en weten dat het product ookdaadwerkelijk aan de eisen van de klant voldoet.
2) Je zorgt dat je gewenste doelgroep het product leert kennen door middel van een goede Promotie.
--> Doordat Lin BV zowel Mond-Tot-Mond reclame toepast als Mond- Op- Mond reclame, is dit een bredere promotie, zodat meer mensen het product leren kennen.
3)Je zorgt dat het product op voldoende Plaatsen te krijgen is.
--> Dit om te zorgen dat de geinteresseerden het product kunnen krijgen als zij dat willen.
4) Het product moet verkocht worden tegen de juiste Prijs.
--> Goedkoop wil niet altijd zeggen dat het product Slecht is en Duur wil ook niet altijd zeggen dat het product Goed is. Doordat LinBV beide prijsstrategieën toe kan passen, door de grote klantengroep, weet de klant dat het product goed is.
5) Als laatste moet de service goed worden verleend door middel van goed Personeel.
--> Doordat MiechBV alleen maar Mond-OP-Mond reclame toepast, kan het zijn dat deze strategie niet goed valt bij de geinteresseerden.De Mond-Op-Mond reclame kan weleens slecht vallen, waardoor deze niet voortgezet wordt en er een groot deel van de doelgroep niet wordt bereikt.

Dit alles duidt erop dat LinBV de juiste keuze heeft gemaakt door beide reclame strategieën toe te passen.


Pff LinBV sluit voor vanavond en heeft genoeg marketing toegepast voor vandaag:d ( Ik heb vakantie, remember;))

(K)
 
ik heb niet in mn boek gekeken, alles uit het hoofdje (ik leer er al 4 jaar voor, mag ook wel:P)

morgen ga ik er ook wat dieper op in, heeeel misschien pak ik ook mn boek erbij, het oorspronkelijke doel is allang weg geloof ik:D

tjalf>> doe eens mee man
 
punt A: heeft LIN BV wel marktonderzoek gedaan volgens de juiste methoden?
Miech BV heeft alvorens haar activiteiten een predictief onderzoekje gedaan onder de beoogde potentiele doelgroepen, en tot de conclusie gekomen dat segmentatie de enige oplossing is.

punt b: Lin BV onderschat de progressieve kostenaspecten die komen bij het toepassen van beide promotievormen, waardoor de kosten onnodig worden verhoogd, en het break-even-punt een stuk hoger ligt dan met de strategie van Miech. Omdat de afzet marginaal zou groeien door de extra promotie, voorzag Miech BV in dat het zinloos was extra promotionele activiteiten te ontplooien.

punt c: niets aan toe te voegen

punt d: Pijs is erg gevoelig. Wederom benadruk ik dat met prijs niet gespeeld mag worden, omdat prijs heel gevoelig is voor psychologische aspecten. Mensen/consumenten interpreteren hoge prijzen altijd met kwaliteit, hoe je het ook wendt of keert. Hoewel een Volvo niet beter is dan een Toyota zien mensen dat wel zo. 2 prijsstrategieen toepassen is dus uit den boze, tenzij Lin BV 2 totaal verschillende producten heeft, die ook niet met elkaar geassocieerd mogen worden, en het Bedrijf Lin BV.

e: Bij het vrouwelijk deel van de doelgroep zal veel tevredenheid over de promotiestijl zijn en dus een positieve houding t.o. het product. Doordat vrouwen enthousiast zijn en mannen altijd hun leuter achterna lopen worden mannen ook automatisch warm voor het product.
 
Miech, zaterdagavond alleen thuisgezeten lekker met je pikkelorissie gespeeld?
 
ja heerlijk, en het was nog lekker ook. en jij?
Haha Lin BV houdt zich bij haar promotiedoelstelling­en en geeft vandaag alleen verder commentaar op punt E van Miech BV;p

Er zal bij de vrouwelijke doelgroep alleen tevredenheid zijn als de mond-OP-mond reclame ook daadwerkelijk goed is.. Als deze vorm van reclame tegenvalt, komt de comsument dit heel snel te horen. zoals Miech BV vast wel weet, verspreid negatieve reclame zich veel sneller dan positieve reclame. Wat LinBV nog het meest opvalt aan de zwakke promotie strategie van MiechBV is dat hij de functie van de man aan de promotie teniet doet.
De groepen mannen die geinteresseerd zijn, en niet met vrouwen uitgaan, laat hij hier dus keihard vallen. Zij worden niet bereikt met de mond-OP-mond reclame ( hoop ik toch Miech;p) en zijn dus geen klant meer van Miech BV.


Haha Lin BV strijdt tegen Miech BV. 7weken Marketing tegenover 4jaar marketing studie... (Hahaha en toch heeft Miech BV het behoorlijk moeilijk:d)
Miech BV heeft zich even ontzegt van alle stress hier in dit topic en heeft even pauze. Hij is aant oefenen hoe hij zijn mond-Op-Mond reclame kan verbeteren:d

Hahaha Go Miech;)

(K)
Máár om een kort verhaal lang te maken...
ik snap hier ff geen fuck van hoor %)

jezus :S
 
heeeeeeeeeeeeeeeeeee
ja wat moet ik hier op zeggen!!!!!!!
nou jah laat ook maar.

(k)
 
Miech BV is momenteeel bezg met een extra cursus mond-op-mond-reclame om de nieuwe taktieken van de concurrent het hoofd te bieden. de meerwaarde van deze cursus zal blijken door de toekomstige nieuwe opties die miech BV zal aanbieden aan haar (tevreden) klanten
simpele ziel
 
Haakie denkt dat hij me kan afzeiken, maar mist daarvoor de verbale kwaliteiten. Ik heb hem ook zelden meer dan 1 regel zien posten. Een beetje jammer

onze discussie gaat nog voort, maar mn internetconnectie he...
Jah zoiets ja he Miech:) Laat je nie kisten hoor:p Hahaha die discussie komt nog wel hoor:)

LIn BV is still making profit:)
 
Waar waren we?
LinBV is still making profit..

Haha MiechBV's winst is flink gezakt door de afwezigheid in zn eigen bedrijf..
Het moet toch wel duidelijk zijn dat de baas zn bedrijf niet in de steek kan laten.. met als beste voorbeeld.. Geen lijst Pim Fortuin en Leefbaar NL zonder Pim zelf...

Dus LinBV in de winst en Miech BV moet opnieuw beginnen met zn promotie etc..;p
 
Nee hoor, want Miech BV doet ook offline promotie en verkoop. Het geloof in de e-commerce is bij Miech BV van een laag niveau.

Onlangs een nieuwe campagne gestart: "help Miech BV de winter door". Deze campagne is gefocussed op de partyproducten voor in de wintermaanden, om bij het naar buiten lopen van het feest gebruik van te maken.

Hoe deze producten precies werken kan Miech BV niet zeggen, uit angst voor bedrijfsspionage (and we WILL sue:D)
Hahaha "help Miech BV de winter door"Dat lijkt meer op een smeekgebed, dan een promotie actie. Zelfs Lin BV zou Miech BV met zo'n campagne nog willen steunen. Jah want LinBV houdt wel van een beetje concurrentie, dus als ze leest dat Miech BV er zo slecht voorstaat, is ze nog wel zo schappelijk MiechBV te helpen..

Misschien is het wel een nieuwe marketingstrategie van MiechBV, door net te doen of MiechBV onderuit gaat, maar LinBV ziet hier geen goede promotie campagne in.. Waarom zouden de klanten iets gaan kopen bij een bedrijf dat ernaar uitziet, onderuit te gaan..

De partyproducten voor het naar buiten gaan, is ook zoiets 'vaags'.. Waarom zouden party-gangers, nou extra geld gaan uitgeven voor een product dat ze warm zou houden bij het naar buiten gaan.. LinBV zorgt er juist voor dat mensen niet koud naar buiten hoeven.. D.w.z. de garderobes dus binnen plaatsen, zodat mensen niet eerst zonder jas in de kou naar buiten moeten om in de regen of sneeuw hun jassen te halen

"Naar Buiten de Kou in? Gewoon ff Binnen je jas halen" Dat lijkt me een betere campagne dan helpt MiechBV de winter door..