wat is de stand tot nu toe eigenlijk miech??
Waar kan je je zoal druk om gaan maken
Omdat jij toevallig thunderdome niet leuk vind en duidelijk zelf ook niet gaat, hoef je de pret van anderen toch niet te onderdrukken?
Kan je wel allemaal moeilijk gaan zeveren enzo, maar denk wel dat mensen zelf wel bepalen een topic erover te plaatsen of niet en dat jij daar weinig over te vertellen hebt.
Voor straf ga ik nu nog 10 thunderdome topics openen
Omdat jij toevallig thunderdome niet leuk vind en duidelijk zelf ook niet gaat, hoef je de pret van anderen toch niet te onderdrukken?
Kan je wel allemaal moeilijk gaan zeveren enzo, maar denk wel dat mensen zelf wel bepalen een topic erover te plaatsen of niet en dat jij daar weinig over te vertellen hebt.
Voor straf ga ik nu nog 10 thunderdome topics openen
Miech=irri hahaha maar al die topics ook, dusss.. Tja wat wil je
Hahaha en ik zal de bezettingsgraad hooghouden met mijn deelname aan dit topic..
hahaha lekkere marketingstrategie heb jij Miech hahaha er is mij toch heel duidelijk verteld dat het mond-TOT-mond reclame is hoor
Prijsmanipulatie? Lichamelijke manipulatie bedoel je Hahaha doordat het gemiddelde geilheidspercentage omhoog vliegt, maakt de prijg en het product zeker ook nie meer uit..Geen goede strategie hoor.. Erruggg slechte manipulatie
Als ID&T mond Op Mond reclame zou toepessen, zou dat betekenen dat alle verkopers door middel van mond Op mond reclame de tickets op de markt zouden proberen te krijgen.. Moet helaas veronderstellen dat dit niet het geval is..
Hahaha Miech BV pakt het wel aan via de mond-OP-mond reclame, maar Lin BV gebruikt liever beide strategieën, zodat ik hiermee een bredere doelgroep bereik, dus meer klanten, met als gevolg dat ik zonder problemen de prijzen kan verhogen. Tenzij dus Miech BV gaat STUNTEN hahaha
Miech BV is al een stunt, en is kwalitatief hoogstaander in haar productaanbod.
Elke marketeer weet dat het breed spelen vaak met veel meer risico komt. Vaak moet er toch gesegmenteerd worden, omdat bepaalde doelgroepen duidelijk dissociatief tegenover elkaar staan. Gabbertjes en clubkutten zijn goede voorbeelden van dissociatieve groepen.
Vaak is een uitzondering de 'eerste' op de markt (IDT), en gezien zowel miech als lin bv hier niet aan voldoen, moeten ze inbinden qua breedheid van aanspraak van doelgroepen. Gelukkig heeft Miech BV dat al begrepen.
Elke marketeer weet dat het breed spelen vaak met veel meer risico komt. Vaak moet er toch gesegmenteerd worden, omdat bepaalde doelgroepen duidelijk dissociatief tegenover elkaar staan. Gabbertjes en clubkutten zijn goede voorbeelden van dissociatieve groepen.
Vaak is een uitzondering de 'eerste' op de markt (IDT), en gezien zowel miech als lin bv hier niet aan voldoen, moeten ze inbinden qua breedheid van aanspraak van doelgroepen. Gelukkig heeft Miech BV dat al begrepen.
Miech BV heeft dat een beetje te goed begrepen, want zijn doelgroep is te veel ingekrompen. Lin BV was het duidelijk dat zij niet alle doelgroepen aan moest pakken, maar een selectieve groep met dezelfde interesses. Maar door deze selectieve groepering werd voor Lin BV duidelijk dat er buiten deze geinteresseerden die alleen werden bereikt met mond-OP-mond reclame, er ook een groep was die niet werd bereikt. Doordat LIn BV een goede mond-TOT-mond reclame toepaste, werd ook deze groep bereikt, waardoor de klantengroep van LIn BV zich steeds verder uitbreidde. Dit dus met het gevolg dat Lin BV de keuze had haar prijzen te verhogen, maar ook om haar prijzen te verlagen en daardoor nog weer een extra groep bereikte, die wel geinteresseerd was, maar de prijzen te hoog vond. Hierdoor werd de klantegroep dus weer breder en Lin BV staat nu op vette winst
Snackyman heeft zeker geen marketing
Miech BV heeft alleen de meest excellente marketinggoeroes in huis. Alsem en Kraljic zijn er niets bij.
Miech BV heeft de Maslovpiramide ter hand genomen en even goed gekeken wat de behoeften zijn. Lin BV heeft de behoeften van het feesten te laag ingeschaald, en doet daarom een generale strategie. Gezien Miech de piramide kritisch heeft bekeken en feesten op niveau 3 komt ipv 2 (muv diehard partypeeps), is een gesegmenteerde strategie onontbeerlijk.
Het prijsinstrument is een delicaat instrument. Klanten lopen weg als de prijs te hoog/laag is, wederom het associatieve/dissociatieve groepsmodel toepassend. Een vent die met een gouden lepel in zn mond is geboren wil geen Nissan, net als een Alto geen VW Golf zal willen. Deze markt is zeker zo grillig, met de antipathien jegens verschillende groepen in de housescene.
(phew, moet nog moeite doen ook lin, petje af)
Miech BV heeft alleen de meest excellente marketinggoeroes in huis. Alsem en Kraljic zijn er niets bij.
Miech BV heeft de Maslovpiramide ter hand genomen en even goed gekeken wat de behoeften zijn. Lin BV heeft de behoeften van het feesten te laag ingeschaald, en doet daarom een generale strategie. Gezien Miech de piramide kritisch heeft bekeken en feesten op niveau 3 komt ipv 2 (muv diehard partypeeps), is een gesegmenteerde strategie onontbeerlijk.
Het prijsinstrument is een delicaat instrument. Klanten lopen weg als de prijs te hoog/laag is, wederom het associatieve/dissociatieve groepsmodel toepassend. Een vent die met een gouden lepel in zn mond is geboren wil geen Nissan, net als een Alto geen VW Golf zal willen. Deze markt is zeker zo grillig, met de antipathien jegens verschillende groepen in de housescene.
(phew, moet nog moeite doen ook lin, petje af)
Hahaha Miech heeft gewoon zn marketingboek erbij gepakt!!Hahaha das wel heel erg
In de leerdoelen van de marketing staat duidelijk vermeldt dat:
1) Je Product aan de wensen van de klant moet voldoen.
--> De geinteresseerden en de andere doelgroepen die LIN BV aan de haak heeft geslagen, zijn zeer geinteresseerd en weten dat het product ookdaadwerkelijk aan de eisen van de klant voldoet.
2) Je zorgt dat je gewenste doelgroep het product leert kennen door middel van een goede Promotie.
--> Doordat Lin BV zowel Mond-Tot-Mond reclame toepast als Mond- Op- Mond reclame, is dit een bredere promotie, zodat meer mensen het product leren kennen.
3)Je zorgt dat het product op voldoende Plaatsen te krijgen is.
--> Dit om te zorgen dat de geinteresseerden het product kunnen krijgen als zij dat willen.
4) Het product moet verkocht worden tegen de juiste Prijs.
--> Goedkoop wil niet altijd zeggen dat het product Slecht is en Duur wil ook niet altijd zeggen dat het product Goed is. Doordat LinBV beide prijsstrategieën toe kan passen, door de grote klantengroep, weet de klant dat het product goed is.
5) Als laatste moet de service goed worden verleend door middel van goed Personeel.
--> Doordat MiechBV alleen maar Mond-OP-Mond reclame toepast, kan het zijn dat deze strategie niet goed valt bij de geinteresseerden.De Mond-Op-Mond reclame kan weleens slecht vallen, waardoor deze niet voortgezet wordt en er een groot deel van de doelgroep niet wordt bereikt.
Dit alles duidt erop dat LinBV de juiste keuze heeft gemaakt door beide reclame strategieën toe te passen.
Pff LinBV sluit voor vanavond en heeft genoeg marketing toegepast voor vandaag ( Ik heb vakantie, remember)
In de leerdoelen van de marketing staat duidelijk vermeldt dat:
1) Je Product aan de wensen van de klant moet voldoen.
--> De geinteresseerden en de andere doelgroepen die LIN BV aan de haak heeft geslagen, zijn zeer geinteresseerd en weten dat het product ookdaadwerkelijk aan de eisen van de klant voldoet.
2) Je zorgt dat je gewenste doelgroep het product leert kennen door middel van een goede Promotie.
--> Doordat Lin BV zowel Mond-Tot-Mond reclame toepast als Mond- Op- Mond reclame, is dit een bredere promotie, zodat meer mensen het product leren kennen.
3)Je zorgt dat het product op voldoende Plaatsen te krijgen is.
--> Dit om te zorgen dat de geinteresseerden het product kunnen krijgen als zij dat willen.
4) Het product moet verkocht worden tegen de juiste Prijs.
--> Goedkoop wil niet altijd zeggen dat het product Slecht is en Duur wil ook niet altijd zeggen dat het product Goed is. Doordat LinBV beide prijsstrategieën toe kan passen, door de grote klantengroep, weet de klant dat het product goed is.
5) Als laatste moet de service goed worden verleend door middel van goed Personeel.
--> Doordat MiechBV alleen maar Mond-OP-Mond reclame toepast, kan het zijn dat deze strategie niet goed valt bij de geinteresseerden.De Mond-Op-Mond reclame kan weleens slecht vallen, waardoor deze niet voortgezet wordt en er een groot deel van de doelgroep niet wordt bereikt.
Dit alles duidt erop dat LinBV de juiste keuze heeft gemaakt door beide reclame strategieën toe te passen.
Pff LinBV sluit voor vanavond en heeft genoeg marketing toegepast voor vandaag ( Ik heb vakantie, remember)