Partyflock
 
Forumonderwerp · 822281
­ Nederland
 
Werkzaam bij Partyflock
Dames en heren, welkom in het 'Algemeen Hardcore Topic', waar vriend en vijand kunnen discussiëren over de nieuwste feitjes, roddels, releases en feesten in de hardcore.

Mocht je een hater zijn, fan van Volendamse hits of de gouden platen van Scooter dan verwijzen we je graag naar de exit knop.

Game On!
laatste aanpassing door een beheerder
Vind die van Kilbourne ook wel lekker hoor.

Boiler Room is goed bezig.
laatste aanpassing
https://djruffneck.com/product/ruffneck-the-crime-lives-of-a-ruffneck-cd-album-ruff-056x/


Iedereen de gloednieuwe Artcore & SIN juweeltjes van Ruffneck al geluisterd? Nu tevens fysiek & digitaal te verkrijgen als deze compilatie. Ik ben er erg blij mee en hoop dat het terugkeren naar de wortels ook navolging krijgt bij andere artiesten/labels die dat reeds nog niet hebben gedaan. Enige punt van kritiek is dat het vocalen sample gebruik soms wat afgezaagd is. Voor de rest, geweldig!
Uitspraak van Tumult op maandag 29 april 2019 om 07:48:
Ik ben er erg blij mee en hoop dat het terugkeren naar de wortels ook navolging krijgt bij andere artiesten/labels die dat reeds nog niet hebben gedaan.


Dat hoop ik inderdaad ook! Wat te denken aan artiesten als Neophyte, Buzz Fuzz, The Prophet, Acardipane, Promo, Producer die met hun oude sounds en kicks terugkomen in een nieuw jasje?
Uitspraak van DJ Dewon op maandag 29 april 2019 om 12:20:
Neophyte, Buzz Fuzz, The Prophet, Acardipane, Promo


Luister eens naar mix 470 van onderkoffer (early topic) daar hoor je voor een deel de nieuwe, hardere techno. Het is m.i. echt onbegrijpelijk dat ze daar niet op aansluiten. Al dan niet een tandje sneller. Maar misschien zijn ze wel het vuur kwijt. Promo uitgezonderd. En is het tijd voor een nieuwe generatie.
Het zou weleens een renaissance periode in de hardcore scène kunnen worden die Ruffneck heeft gestart.
De mainstream periode 2009-2019 met die holle kickjes heeft wel lang genoeg geduurd.
laatste aanpassing
Pleuren die clowns op de dansvloer met die ingestudeerde gekke dansjes ook weer op.

Gewoon echte hakkende mensen dat moeten we hebben.
Uitspraak van Love is the answer op maandag 29 april 2019 om 13:00:
Luister eens naar mix 470 van onderkoffer (early topic) daar hoor je voor een deel de nieuwe, hardere techno. Het is m.i. echt onbegrijpelijk dat ze daar niet op aansluiten. Al dan niet een tandje sneller. Maar misschien zijn ze wel het vuur kwijt. Promo uitgezonderd. En is het tijd voor een nieuwe generatie.


Punt is denk meer dat hardcore gewoon op een dood eind zit qua producties. Grote evenementen bieden geen ruimte voor vernieuwing, en dus de producers die wat nieuws willen doen kunnen maar moeilijk aan een podium komen. In de techno ligt dit net wat anders, dit heeft door jaren heen toch een wat meer experimentele tak aangehouden en dit zie je ook vaak op de middelgrote podiums nog terug.

Ik denk persoonlijk dat de industrial/gabber - techno sound nooit echt de overhand gaat krijgen in die scene, puur omdat het genre gewoon breed genoeg is om alles in balans te houden. Bijvoorbeeld de afgelopen tijd is de electro kant ook enorm gegroeid, en nu lijkt het weer wat meer richting breakbeat/bass te gaan. De constante wisseling van richting houd het genre fris en zorgt dus ook voor veel leuke muziek.

Zomaar even wat leuke producties van de laatste tijd in het techno veld;

https://www.youtube.com/watch?v=YYq8e3lttw8
https://www.youtube.com/watch?v=SzYGy2rn4vY
https://www.youtube.com/watch?v=-y7koydu3CM
https://www.youtube.com/watch?v=-ceWnrw1IuM
https://www.youtube.com/watch?v=0WL5f9bWVe8
https://www.youtube.com/watch?v=zg9gffGPXcs
laatste aanpassing
Uitspraak van E op dinsdag 30 april 2019 om 11:09:
Punt is denk meer dat hardcore gewoon op een dood eind zit qua producties. Grote evenementen bieden geen ruimte voor vernieuwing, en dus de producers die wat nieuws willen doen kunnen maar moeilijk aan een podium komen. In de techno ligt dit net wat anders, dit heeft door jaren heen toch een wat meer experimentele tak aangehouden en dit zie je ook vaak op de middelgrote podiums nog terug.


Waarom vernieuwen?

Iets klinkt Hardcore of niet.

Ik ben zelf nu meer geïnteresseerd in de Techno met de distorted 909 kicks en bijvoorbeeld de Tekno.

Niet omdat ze vernieuwen, maar juist omdat ze blijven bij de standaard.

Gewoon muziek maken met een lekkere drive, wat voor mij een Hardcore vibe geeft.
Uitspraak van E op dinsdag 30 april 2019 om 11:09:
Grote evenementen bieden geen ruimte voor vernieuwing, en dus de producers die wat nieuws willen doen kunnen maar moeilijk aan een podium komen.


Oh snap de clue met vernieuwing.
Jij bedoelt de jongere lichting die iets wilt laten horen.
Die krijgen geen podium.


Uitspraak van E op dinsdag 30 april 2019 om 11:09:
In de techno ligt dit net wat anders, dit heeft door jaren heen toch een wat meer experimentele tak aangehouden en dit zie je ook vaak op de middelgrote podiums nog terug.


Ik denk zelf juist dat in deze scène ze gewoon heel dicht bij hun eigen standaard zijn gebleven.

De muziek die ik luister vanuit de Techno kant is juist niet vernieuwend, maar doet me juist denken aan de begin tijd van Techno/Hardcore.

Dat zorgt er juist voor dat ik het luister.

Terug naar de roots zullen we maar zeggen.
 
Uitspraak van DJ Dewon op maandag 29 april 2019 om 14:12:
Het zou weleens een renaissance periode in de hardcore scène kunnen worden die Ruffneck heeft gestart.


Er word al jaren nieuwe Early Hardcore gemaakt, er zijn zoveel (jonge)producers in binnen- en buitenland mee bezig. Kijk alleen al naar alle Early feesten en vinyl releases de afgelopen tijd. Dat zijn er behoorlijk wat...
Uitspraak van actief op maandag 6 mei 2019 om 11:41:
nieuwe Early Hardcore


Dat is uitstekend! Er moet ruimte gemaakt worden voor nieuw talent. En 1 sefa is genoeg. We zoeken meer promootjes, ruffneckjes, pcptjes enz.
Uitspraak van E op dinsdag 30 april 2019 om 11:09:
Zomaar even wat leuke producties van de laatste tijd in het techno veld;


Zitten een paar hele vette producties tussen idd (y)
Leuk stukje (y)

Blij ook dat hij weer terug gaat naar z'n oudere sound met produceren.
Uitspraak van Tumult op maandag 13 mei 2019 om 07:06:
''Hardcore draait niet om ziedende kicks, maar om sfeer''


Het is maar net wat je ermee doet.

Ik vind dat bijvoorbeeld een naam als deze die bij de meeste mensen die Hardcore luisteren niet eens bekend is (degene die verder kijken dan hun neus lang is weten beter), weet wat er met een kick moet gebeuren.





2 voorbeelden waar de nadruk best op de kick ligt, alleen wordt er heel anders mee omgegaan.

Voor mij is dit Hardcore en hoor dit veel liever op feesten terug dan wat je tegenwoordig voorgeschoteld krijgt.
Kijk en nu snap ik ook wel het woordje ziedend.

Maar de kicks die je tegenwoordig hoort zijn niet ziedend, maar lomp. Ze doen er zelfs ingestudeerde lompe dansjes op. Ik erger mij er dood aan kan ik je vertellen.

Dit zijn 3 voorbeelden van ziedende kicks in mijn ogen.
Zo zijn er nog veel meer om op te noemen, denk dat het er vooral om gaat dat dit wel Hardcore is en die lompe houthakker/timmermans troep van tegenwoordig gewoonweg niet.





laatste aanpassing
Ik ga vanavond is ff luisteren. Toevallig heb ik net ook die 80 Aum golden series binnen dus aan de hand daarvan kan ik Ruffneck zijn visie misschien wat meer begrijpen.
Uitspraak van Tripmeister™ op dinsdag 14 mei 2019 om 20:18:
Ik vind dat bijvoorbeeld een naam als deze die bij de meeste mensen die Hardcore luisteren niet eens bekend is (degene die verder kijken dan hun neus lang is weten beter), weet wat er met een kick moet gebeuren.


Dat zijn idd. heerlijke platen.

Uitspraak van Tumult op maandag 13 mei 2019 om 07:06:
''Hardcore draait niet om ziedende kicks, maar om sfeer''


He! Roepen 'wij' dat niet al jaren? Ik kan me hier discussies herinneren over kicks...
Een andere wending aan de hardcore dan de standaard shit.

Relapse - M.I.A. (OBLIVION012)

Label: Oblivion Recordings
WEB release: 21/05/2019

Tracks:

1. MIA - 130bpm 04:05
2. Creepin - 130bpm 05:00
3. No Time - 140bpm 04:25
4. XXX - 140bpm 05:18
5. Switch Tight - 145bpm 05:17
6. Armageddon - 150bpm 04:37
7. Let Me See Ya - 155bpm 05:29
8. Bullshit - 155bpm 05:12
9. Non Stop Hustle - 155bpm 04:48
10. The Imperial Bomb - 155bpm 04:20
11. Never Be Safe - 160BPM 04:49


Samples:
https://oblivionunderground.bandcamp.com/album/oblivion012-relapse-m-i-a-album

Bron: https://oblivion-underground.com/
laatste aanpassing
Zeker! Mooie digipack met boekje.
laatste aanpassing
Een voetjes van de vloer momentje dit.




En een lekker rol momentje dit.




Wat kan een half uurtje youtube toch heerlijk zijn.
Donker en enkel de stroboscoop.

Koekoek :lol:
Uitspraak van [ Ran-Dee ] op zaterdag 8 juni 2019 om 20:34:
Ook het interview met Drokz is het beluisteren waard.
https://soundcloud.com/user-759222969/elitepauper-podcast-ekte


Ja, beide zijn de moeite waard. Promo en Opa lekker de sociale media hype afzeiken hahaha ;)
Drokz vertelde iets waar we het hier vaker over hadden, het missen van het in trance komen van de muziek door herhaling. Veel van de huidige muziek mist dat. Publiek trekt het ook niet.
En Drokz trok het nazi-publiek slecht.
laatste aanpassing
Artiest Exodus
Uitspraak van Love is the answer op zondag 9 juni 2019 om 10:34:
Ja, beide zijn de moeite waard. Promo en Opa lekker de sociale media hype afzeiken hahaha ;)
Drokz vertelde iets waar we het hier vaker over hadden, het missen van het in trance komen van de muziek door herhaling. Veel van de huidige muziek mist dat. Publiek trekt het ook niet.
En Drokz trok het nazi-publiek slecht.


Ook dat artiesten alleen maar binnen de lijntjes willen kleuren ipv hun eigen dingen te doen
Uitspraak van ThemcQ op zondag 9 juni 2019 om 14:57:
Ook dat artiesten alleen maar binnen de lijntjes willen kleuren ipv hun eigen dingen te doen


Ja! Drokz was echter wel te spreken over het album van Nosferatu omdat hij vindt dat er ook luisterplaten tussen zaten. Dus tracks die je thuis kunt opzetten om naar te luisteren.
Verder had hij een top mainstream producer gesproken die ronduit toegeeft dat hij gaat voor voorspelbaarheid. Helaas onthulde hij niet de naam van deze vent.

Verder had hij het over youngboys die het moeten gaan doen. Maar ja, zoals we weten laten de oldboys de youngboys niet zomaar toe en zo blijft het kringetje klein.

Uit het interview met Promo haalde ik dat zij rond 2000 samen met een aantal jonge gasten in een flow zaten, missie hadden om hun muziek te laten horen, om hardcore er doorheen te slepen. Van zo'n urgentie of van zo'n groep van jonge gasten is nu geen sprake. Het moet dus komen van vrije geesten.
laatste aanpassing
Uitspraak van Love is the answer op maandag 10 juni 2019 om 12:39:
mainstream producer gesproken die ronduit toegeeft dat hij gaat voor voorspelbaarheid


Ja stel je voor, iets aparts / nieuws proberen.......... is natuurlijk absurd. :lol:


Hopelijk nieuwe releases binnenkort van deze held.
Uitspraak van Love is the answer op maandag 10 juni 2019 om 12:39:
Het moet dus komen van vrije geesten.


Van gasten die dus schijt hebben aan hoe iets hoort te klinken lijkt mij.

Kijk nu ben ik geen pro, laat dat wel zijn.
Ik vind het leuk om te kutten met samples en plugins.

Dan komt er soms zoiets uit als dit.




Of gewoon alleen breaks.





Al die moeilijke technieken van tegenwoordig kan ik niet maar probeer een verhaal te vertellen en het bij de basis te houden.
Uitspraak van Tripmeister™ op maandag 10 juni 2019 om 22:33:
Kijk nu ben ik geen pro, laat dat wel zijn.


Klinkt goed gozer (y).

Ding blijft wel, iets tofs maken kost tijd (en geld), en het producen van tracks ga je je brood niet mee winnen.
Met andere woorden, je moet wel verdomd gemotiveerd (en getalenteerd!) zijn wil je hiermee gaan beginnen.

Stel je doet dat, en je maakt een fantastisch album bijv. Hoe wil je dit aan laten slaan?
Gezien het grotendeels kortzichtige / schapenpubliek, is dat al amper te doen tenzij je op de hypetrain mee gaat rijden.

Stel je gaat dat doen, komen we weer bij:

Uitspraak van Love is the answer op maandag 10 juni 2019 om 12:39:
laten de oldboys de youngboys niet zomaar toe en zo blijft het kringetje klein.
laatste aanpassing
Uitspraak van Luchèl :bier: op maandag 10 juni 2019 om 23:44:
Klinkt goed gozer


Dank :D

Kan mij heel goed vinden in wat Promo zegt.
Dat wanneer je bezig bent met een track je hem ook gewoon gelijk volledig af moet maken.

Toen ik nog op school zat maakte ik hele nummers van rond de 4 min.
Had ik dag en nacht de tijd, dan zat je in een bepaalde flow en kreeg ik zoiets gewoon af. Klonk allemaal niet zoals ik nu bezig ben haha.

Nu heb ik een peuter van 3 in huis, in z'n middagslaap ga ik dan soms aan de slag op de maandag, 2 uurtjes en dan was het wel weer klaar.
Dan ga ik dus de volgende keer weer verder, soms ff de avond maar dan ben ik het vaak gewoon weer kwijt.

Muziek maken is voor mij gewoon meer een uitlaatklep en maak het graag zoals ik vind dat het moet klinken.
Zet het zelf ook nog weleens op als ik thuis op de bank zit, m'n zoontje vindt m'n tracks altijd wel tof ook en wil graag meedoen met maken :lol:
laatste aanpassing
Uitspraak van Tripmeister™ op maandag 10 juni 2019 om 22:33:
Dan komt er soms zoiets uit als dit.


Vet cool! Doet me denken aan de oude dr Macabre stijl.
Artiest Penta
Vers van de pers!




laatste aanpassing
Lekkere plaatjes weer hoor Penta !
Into The Dark Lands - "Deviation by Default"



14 September will be the day to display your deviation and meet the manifold that we represent, by default.

LINE UP:

- Ascend
- CRPTC
- Electronic Mind Expansion
- Emma Susanne
- Hidden Rooms
- Sacerdos Vigilia
- Sound Abuse
- Strange Arrival
- The Relic
- YMB

TICKETS:
https://bibelot.net/agenda/into-the-dark-lands-24/

GENRE:
Industrial Technoid, Doomcore, Industrial Hardcore, Industrial Techno, Acid, Darkcore, Hardcore.....

FACEBOOK EVENT:
https://www.facebook.com/events/346813985965789/
laatste aanpassing
 
Uitspraak van DJ Dewon op donderdag 6 juni 2019 om 08:51:
itgebreide nieuwe interview met DJ Promo


Boeiende interviews altijd met Promo en Drokz. Ook fijn gewoon in het Nederlands, dat luistert toch wat lekkerder weg.
Zou leuk zijn als Elitepauper dit doorzet en nog wat jongens voor de microfoon weet te halen.