Partyflock
 
Forumonderwerp · 1175660
­ Nederland
Hoge werkdruk, intimidatie door chefs en negeren van gezondheidsklachten. Twintig medewerkers en oud-werknemers van de Ierse kledingketen Primark klagen tegen RTV Noord over de arbeidsomstandigheden.

Naast de cao hanteert het Ierse bedrijf eigen regels. Wie een arbeidscontract ondertekent, moet zich daar ook aan houden. Een voorbeeld: zieke werknemers moeten elke dag bellen hoe het met hen gaat, ook als ze in het ziekenhuis liggen. De leidinggevende vraagt ook naar de reden van ziekmelding. Maar dat mag niet.

Wie zich overdag na een deadline ziek meldt, krijgt niets uitbetaald. Maar volgens de klagers wordt de telefoon pas opgenomen als het tijdstip voor de ziekmelding verstreken is. Personeel moet aantonen dat het ziek is met documenten die dokters- of ziekenhuisbezoek bewijzen.

Onbetaald doorwerken

Tegen de regels in worden Primarkmedewerkers onbetaald naar huis gestuurd als er niets te doen is. Onbetaald doorwerken is in de Groningse vestiging 'heel normaal'.

De kledingketen staat het personeel verder niet toe om vaker dan vijf keer per jaar vrije dagen op te nemen. Iedere werknemer krijgt vijf vakantie-aanvraagbriefjes en daar blijft het bij, volgens een klager.

Camera's

Volgens de werknemers wordt met camerabeelden bijgehouden hoe laat ze inklokken en of ze wel hard genoeg werken. In het handboek staat dat camera's in het filiaal hangen en dat deze kunnen worden geraadpleegd 'bij ernstig wangedrag.'

De directie van Primark, dat negen vestigingen in Nederland heeft, is geschrokken van de aantijgingen en gaat de zaak onderzoeken.

De PvdA-Kamerleden John Kerstens en Tjeerd van Dekken hebben Kamervragen gesteld. Ze dringen er bij minister Asscher op aan dat de Inspectie controles houdt bij de Primark in Groningen.


BronG

Pauper kleren tent.
was dat niet die keten die zn kleren door kindertjes in 3e wereld landen laat maken in sweatshops ?
Neem je ontslag, stelletje zeikerds.
Uitspraak van ThisIsAnUpdate op vrijdag 10 februari 2017 om 17:10:
was dat niet die keten die zn kleren door kindertjes in 3e wereld landen laat maken in sweatshops ?


Wees blij, nu krijgen die kids wat te vreten, indien men ze deze kansen niet geeft hebben ze helemaal niks.
Uitspraak van Doop&Snees op vrijdag 10 februari 2017 om 18:17:
Wees blij, nu krijgen die kids wat te vreten, indien men ze deze kansen niet geeft hebben ze helemaal niks.


t blijft uitbuiting . die blagen verdienen een dollar per week.

i.p.v van die banen aan volwassenen te geven voor een fatsoenlijk loon doen ze dit -.-
Hey, dat klinkt net als bij mijn vorige baan! En nee, dat was niet bij de primark. :[
Uitspraak van ThisIsAnUpdate op vrijdag 10 februari 2017 om 18:36:
t blijft uitbuiting . die blagen verdienen een dollar per week.

i.p.v van die banen aan volwassenen te geven voor een fatsoenlijk loon doen ze dit -.-


Gebeurd niet, nu hebben ze een koppie rijst anders hebben ze scheurbuik en de zogenoemd links extremisten hier hebben goedkope kleding
 
Uit mijn eigen ervaring weet ik (helaas) dat dit in de callcenterbranche normaal is. Laten ze daar maar eens goed onderzoek naar doen.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2017 om 22:21:
Uit mijn eigen ervaring weet ik (helaas) dat dit in de callcenterbranche normaal is. Laten ze daar maar eens goed onderzoek naar doen.


Schofterig is het. Zelfs als je voor het 2 na grootste bedrijf ter wereld (qua beurswaarde) werkt.
Maar goed, vaak zitten er ook nog meerdere partijen tussen bij callcenters en is het uiteindelijk de partij die de dienst faciliteert die de meeste muntjes opstrijkt.
Krijg je allemaal lekker loyale werknemers van!
 
Uitspraak van SuB Bass op zondag 12 februari 2017 om 15:33:
Schofterig is het. Zelfs als je voor het 2 na grootste bedrijf ter wereld (qua beurswaarde) werkt.
Maar goed, vaak zitten er ook nog meerdere partijen tussen bij callcenters en is het uiteindelijk de partij die de dienst faciliteert die de meeste muntjes opstrijkt.
Krijg je allemaal lekker loyale werknemers van!


Bedrijven zoals Webhelp, Transcom, Teleperformance etc. idd. Dat zijn de meest schofterige bedrijven die er zijn. Ik zou dolgraag eens een boekje willen open doen tegen de media. Denk dat Primark dan nog wel meevalt. Heb iets van 9 jaar voor verschillende callcenters gewerkt en heb genoeg gezien en zelf meegemaakt. Moderne slavernij niets meer en niets minder. Blij dat ik uit dat wereldje ben en een 'normale' baan gevonden heb.
Uitspraak van verwijderd op zondag 12 februari 2017 om 16:56:
Bedrijven zoals Webhelp, Transcom, Teleperformance etc. idd. Dat zijn de meest schofterige bedrijven die er zijn. Ik zou dolgraag eens een boekje willen open doen tegen de media. Denk dat Primark dan nog wel meevalt. Heb iets van 9 jaar voor verschillende callcenters gewerkt en heb genoeg gezien en zelf meegemaakt. Moderne slavernij niets meer en niets minder. Blij dat ik uit dat wereldje ben en een 'normale' baan gevonden heb.


Mooi moment om dat nu te doen terwijl het momentum heeft. :P
Zijn ook geen banen waar je oud (mee) kan worden. Goeie zaak voor je, 9 jaar is wel lang.
Callcenters zijn oplichters en allemaal bekend bij fraudehelpdesk.
Uitspraak van Doop&Snees op maandag 13 februari 2017 om 09:14:
Callcenters zijn oplichters en allemaal bekend bij fraudehelpdesk.


Beetje nuance is wel goed: outbound callcenters (die hun adresgegevens bijv. uit schimmige bestanden halen en je op de irritantste momenten telefonisch lastigvallen) zijn nog weer een ander uiterste. Daar is zeker sprake van fraude.
De partijen die See you in 2017 noemt (en waar ikzelf ook directe ervaring mee heb) frauderen niet in die zin dat ze klanten oplichten maar hun personeel nagenoeg als slaven behandelen (afgezien van de lijfstraffen).

Zo heb ik zelf meegemaakt dat de baas maar even verplicht stelde dat men op de werkvloer alleen tijdens pauzetijden naar het toilet mocht.
Voor dat soort dingen had je vroeger vakbonden maar als je er nu je mond over opentrekt kun je je contractverlenging sowieso wel vergeten...
 
Yep, je ziet bij die bedrijven veel medewerkers met een fake smile op hun gezicht terwijl ze van binnen 'dood' zijn. Niemand durft hun onvrede te uiten want dan kan je gelijk opzouten en als je onder een contract staat pesten ze je wel weg. Ze vinden altijd wel dingen in de gesprekken die ze terug luisteren om je ff te pakken. Het ergste wat ik meegemaakt heb is de dag dat ik gebeld werd door mn vader tijdens mn lunch. Mn broertje was onderzocht en daaruit bleek dat ie kanker had. Ik ben naar mn toenmalige manager gegaan en gevraagd of ik naar huis mocht. Nee kreeg ik te horen want het was druk in de lijn en ik kon na mn werk wel even langsgaan.... een maand later was er iets met de hond van de manager en die kon wel gelijk naar huis.

Ook werkte daar een collega met fikse reuma in haar handen. Ze was in 3 maanden tijd 2x ziek geweest en moest daarom een 'contract' tekenen. Daarin stond dat als ze zich nog 1x ziek meldt in een jaar tijd zij ontslag op staande voet kreeg. Terwijl men van haar reuma wist. En zo heb ik nog wel 100 voorbeelden.

Webhelp ING inbound... ik verdiende daar 8.86 bruto pu, moest 260 seconden over een gesprek doen incl. aanbod. Wachtrijen hielden niet op maar namen gewoon toe dus je kan geen adem halen. Een maat van me werkt voor ING zelf en doet daar hetzelfde werk. Verdient 13.90 pu en moest 560 seconden over een gesprek doen excl. aanbod.

Malfide bedrijven die misbruik maken van de werkloosheid in NL. Moderne katoenvelden en arbeitskampen. Vanaf je training wordt je al geïndoctrineerd met hun propaganda. Zum kotsen.

laatste aanpassing
Dat zijn er ook wel een paar, schofterig zeg.
Bij mijn laatste betrekking ook, kreeg je een formulier met daarop allerhande regels. Ook een stelling: werkgever x heeft bepaald dat een werknemer gemiddeld 1,5 x per jaar ziek is. Bij 2 ziekmeldingen of meer volgt een gesprek met manager y.
Aan de andere kant de werkdruk heel hoog houden (planning hield bij voorkeur 1 poppetje extra aan) én dan ook nog eens 75% van de aanvragen voor vrije dagen afwijzen vanwege drukte/krapte in de planning.
Gek dat je zoveel ziekmeldingen krijgt?
Gek dat het verloop zo hoog is?
Gek dat er geen loyaliteit naar de werkgever meer is?
Gek dat mensen denken: misschien was die uitkering toch zo gek nog niet? Heb ik in ieder geval wel recht op toeslagen/kwijtscheldingen.


Uitspraak van verwijderd op maandag 13 februari 2017 om 19:49:
Malfide bedrijven die misbruik maken van de werkloosheid in NL. Moderne katoenvelden en arbeitskampen. Vanaf je training wordt je al geïndoctrineerd met hun propaganda. Zum kotsen.


"Helaas kom je niet in aanmerking voor een contract, maar als je nou even 6 maanden wat anders gaat doen, kun je hier weer met een schone lei beginnen". :/

Die hele fokking flexwet die het voor de werknemer beter zou maken is er voornamelijk voor de werkgever.

Filmpje is een classic ja! (Y)
laatste aanpassing
 
Heel herkenbaar idd! Denk dat men al met al beter bij de Primark kan werken :lol:

laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 februari 2017 om 20:52:
Heel herkenbaar idd! Denk dat men al met al beter bij de Primark kan werken :lol:


Ammenooitniet! :P
Al zouden ze het er gratis weggeven, dan nog zou ik er niet komen, laat staan dat ik er zou willen werken. :P Dat soort bedrijven krijgen mijn centen niet door hun praktijken.
Ik weet het dan ook niet uit ervaring, maar er moet daar toch een sloot personeel met een flink zuur hoofd rondlopen in die primark in groningen? Lekker sfeertje op "de vloer" zeg maar.

Helaas kun je tegenwoordig lang niet altijd meer "met de portemonnee stemmen" omdat er langzamerhand alleen grote ketens overblijven. Nog een veel dikkere helaas is dat de meeste mensen alleen voor de lage prijs gaan en zich niet afvragen hoe het komt dat dat shirtje dat elders 15 euro is hier voor 2 euro verkocht kan worden....
Pffff echt nooit dat ik zo ga werken, sowieso niet goed aan de telefoon.
Wist niet eens dat er in groningen 20mensen werkte... beetje overdreven artikel vast weer