Er is in principe Tekno en Hardcore Tekno, waar iedereen het hier over heeft is Hardcore Tekno, gewone Tekno is een stuk vager en rustiger, en ik denk voor de gemiddelde technoliefhebber beter te trekken.
Van gewone Tekno kan ik niet zoveel voorbeelden geven, maar ik geloof dat Spiral Tribe er wel in past, voor Hardcore Tekno zijn geen vaste omlijningen, ik noem Hellfish en Producer gewoon nog Hardcore, maar anderen vinden het weer Tekno. Hardcore Tekno is snel en hard, maar wat vager dan Hardcore.
Van gewone Tekno kan ik niet zoveel voorbeelden geven, maar ik geloof dat Spiral Tribe er wel in past, voor Hardcore Tekno zijn geen vaste omlijningen, ik noem Hellfish en Producer gewoon nog Hardcore, maar anderen vinden het weer Tekno. Hardcore Tekno is snel en hard, maar wat vager dan Hardcore.
Hellfisch en Producer Hardcore, laat me niet lachen ja, wat een vergelijking zeg. Het is of terror of tekno. En uuh Hardcore Tekno, pff geef het beestje maar weer een naam ja. Oprotten met die Hardcore, laat lekkol bij die leipo's die shit. Laat ons undergrounders daar mee rust a.u.b.
Tekno is dus gewoon de sound van illegale feesten, wat nu veel te commerciel aan het worden is. En is zekers geen Techno, maar meer een zusje van Terror, wat dus gewoon een stijl op zichzelf is.
Tekno is dus gewoon de sound van illegale feesten, wat nu veel te commerciel aan het worden is. En is zekers geen Techno, maar meer een zusje van Terror, wat dus gewoon een stijl op zichzelf is.
Who the fuck is Hellfisch?
Als jij Hellfish terror wilt noemen, OK hij brengt inderdaad ook harde en snelle nummers uit, maar lang niet alles wat hij maakt is echt heel hard (vergeleken bij sommige dingen die onder de noemer Hardcore uit zijn gebracht zeker niet).
Als jij Spiral Tribe terror wilt noemen, mag je wat mij betreft direct opgenomen worden in een gesticht.
Ik vraag me echt af of mensen als Hellfish, Producer en Manu Le Malin zelf wel op de hoogte zijn dat ze Tekno maken. Ze doen al jaren het zelfde namelijk, en noemden het altijd Hardcore, of beter nog, hun eigen ding. Dat de meeste dingen die onder de noemer Hardcore uitgebracht worden gewoon crap zijn, wil niet zeggen dat Hardcore per definitie slecht is.
Als jij Hellfish terror wilt noemen, OK hij brengt inderdaad ook harde en snelle nummers uit, maar lang niet alles wat hij maakt is echt heel hard (vergeleken bij sommige dingen die onder de noemer Hardcore uit zijn gebracht zeker niet).
Als jij Spiral Tribe terror wilt noemen, mag je wat mij betreft direct opgenomen worden in een gesticht.
Ik vraag me echt af of mensen als Hellfish, Producer en Manu Le Malin zelf wel op de hoogte zijn dat ze Tekno maken. Ze doen al jaren het zelfde namelijk, en noemden het altijd Hardcore, of beter nog, hun eigen ding. Dat de meeste dingen die onder de noemer Hardcore uitgebracht worden gewoon crap zijn, wil niet zeggen dat Hardcore per definitie slecht is.
2Krankheimer hoe kan je beoordelen wat techno is, als je de naam Liebing en de term schranz niet eens kent. Techno is verre van zacht, het is juist 1 vd zoniet de diepstgaande muziekvorm naar mijn mening. Ccrray weet de juiste omschrijving voor tekno te plaatsen. Schranz staat overigens voor verschillende duistere en ongebruikelijke muziekinvloeden in techno. 2technoindo: Johannes Heil is dj met als styl minimalisme, 100% techno. FEOS draait Duitse techno, zeker geen tekno.
laatst stond er een stukje in de NRC over tekno. het ging over die illegale feestjes als laatst in Bergen Noord limburg. er stond dat ze teKno stond voor cultuur van die illegale feestjes en dat ze de CH voor de K hadden vervangen om zich te onderscheiden van de commerciele house stromingen.
dit is dus niet mijn mening maar komt regelrecht uit de krant!
dit is dus niet mijn mening maar komt regelrecht uit de krant!
nee zeker weten NRC. denk anderhalve week geleden
ja techno is commercieel, het geven van feesten en het uitbrengen van platen gebeurd met een winstoogpunt!
Niet zo generaliseren door te zeggen: het geven van feesten... Ik bedoel maak onderscheid tussen organisatoren. idt&udc zijn ZEKER commercieel, maar bv een monumtal gaat meer voor kwaliteit dan voor het geld. True, natuurlijk verdienen ze er een zakcentje op en zouden ze het niet doen als het nix zou opleveren maar er is een groot verschil. Tja en het uitbrengen van vinyl is 'commercieel', dat ben ik met je eens. Ik ben alleen benieuwd hoe je dat bedoelt. In mijn ogen heb je mensen die het echt alleen maar het geld doen en de prijs zo hoog mogelijk opschroeven maar in het geval van platen is het een andere vorm van commercie denk ik. Moeilijk uit te leggen blijkt maar weer. Ik bedoel te zeggen dat ze de prijs van platen ook wel 2x zo duur kunnen maken want mensen blijven ze toch wel kopen. Maar men doet dat niet omdat men eerlijk is tegen de klant. En als je mensen 75 euro laat betalen voor een Dancevalley, ben je dan nog eerlijk? Snap je mn punt?
laatste aanpassing
(omdat hier boven al veel over de muziek zelf wordt verteld hier iets anders )
naast de muziek is het verschil met tekno en techno de reden waarom het wordt gemaakt, tekno platen worden meestal op illigale feesten verkocht er op een andere manier aan komen is moeilijk. Techno kun je in de eerste beste platenzaak kopen
Tekno is gewoon underground, de mensen zijn anders. Commercieel is als ware een scheldwoord. Tekno mensen hebben de hekel aan commercieel en op feesten wordt oowk geen wist gemaakt, alles wat ze verdienen gaat in de apparatuur zitten enz. enz. Het gaat om het feesten niet om het geld. De feesten zijn veel duisterder en je hebt die kick van dat misschien zow de politie zo komt en het feest staakt, waardoor iedereen vanaf het begin al helemaal los gaat omdat het over 4 uur (of 5min bij wijze van spreken) al afgelopen kan zijn.
Commercieele feesten is eigelijk waar heel veel mensen (ook ik) voor een deel (!) een hekel aan hebben, alles draaid om winst, drankjes eten enz. is duur, kaartjes zijn duur. Terwijl de mensen gewoon willen feesten.
naast de muziek is het verschil met tekno en techno de reden waarom het wordt gemaakt, tekno platen worden meestal op illigale feesten verkocht er op een andere manier aan komen is moeilijk. Techno kun je in de eerste beste platenzaak kopen
Tekno is gewoon underground, de mensen zijn anders. Commercieel is als ware een scheldwoord. Tekno mensen hebben de hekel aan commercieel en op feesten wordt oowk geen wist gemaakt, alles wat ze verdienen gaat in de apparatuur zitten enz. enz. Het gaat om het feesten niet om het geld. De feesten zijn veel duisterder en je hebt die kick van dat misschien zow de politie zo komt en het feest staakt, waardoor iedereen vanaf het begin al helemaal los gaat omdat het over 4 uur (of 5min bij wijze van spreken) al afgelopen kan zijn.
Commercieele feesten is eigelijk waar heel veel mensen (ook ik) voor een deel (!) een hekel aan hebben, alles draaid om winst, drankjes eten enz. is duur, kaartjes zijn duur. Terwijl de mensen gewoon willen feesten.
laatste aanpassing
zelf kan ik het niet perfect onder woorden brengen....gelukkig heeft iemand anders het al voor ons gedaan
DIT IS TEKNO!!!(is dus niet alleen muziek)
Network 23, an experiment in "Positive-Information Techknology". The aim is to get people on a mission, in touch with each other for the mutual facilitation of missions. The emphasis is on having fun, getting worthwhile things done, and reducing everyone's dependence on political and corporate institutions.
What does that actually mean?
At New Covent Garden in London, oranges cost about 3p each. At Tesco's supermarket in Covent Garden, they cost about 20p each. Tesco's aren't ripping anyone off: they just take a profit on the fact that people are too busy and out of contact with each other. Imagine that a group of people who are really into oranges meet each other over the Internet. They find that some of them live close to each other. They get organised and take it in turns to go to the market and buy oranges in bulk. They can now afford all the oranges they can possibly want, and get connected to orange lovers everywhere who sort them out rare high quality oranges. Plus, they get to know each other and have a laugh eating all those lovely oranges....
This isn't really about oranges, is it?
Well, no. It's about everything. People, music, parties, sunshine, intoxicants, trees, transport, fiction, information, reality, surreality, recipes for flapjacks, and everything else.
The Network 23 take on life is that everyone is talented and has unique gifts : by bringing talented and gifted people together, and sharing missions, a connected community can become an unstoppable force.
Network 23 has its roots in free parties, and started to get organised around the time of the Criminal Justice Bill protest. Our Inspiration? The massive unification of diverse people bringing about an intense atmosphere of positive change. Our vision is now wider, we are still well up for parties, and started to get organised around the time of the Criminal Justice Bill protest summer of 1993. Although the vision is now wider, we are still well up for parties, music and lateral creativity.
Are you lot anarchists, paranoids, pot-heads, subversives, or just plain weird?
We do our best, and invite you to join the fun. Network 23 is non-political, though we do have a social agenda: the wish to make the world more liveable by getting people together and making good idea become a reality.
What ever your interests and ideals, Network 23 is for you. The more people get connected, and the more diverse their missions are, the stronger the network will be.
All mouth, no trousers?
Trousers all the way. Our legs have never seen the light of day. This is how it works:
Network 23 has an Internet site at http://www.network23.org run by several geographically dispirate people. It is the hub of a global network with satellite sites in Barcelona, Bristol, London, Manchester, The Midlands, Norfolk, Prague, Paris, USA [central] and San Franciso. This means that if any individual government censors our content, the address www.network23.org will simply take people to the same information mirrored on one of the other sites. This and a range of optional privacy and anonymity measures mean that the network is relatively strong and safe for its users.
What is on the site?
Have a look and find out!
How can I help?
The site has an open bulletin info mail board where you can state your mission and meet other people on theirs. You can go there now, check out what people are saying, and see if you can be of any use to each other. We need energetic open-minded and friendly contributors to get involved now. There is an open forum on content, so do your bit to shape the future of the network.
In a nutshell?
DIY information culture. We're global with links to what people are doing locally. Network 23 is an alternative non-profit information channel designed to meet the expectations of thousands of hits. The network's decentralised structure will allow us to be uncompromising about the content of the site. Check your programming. This is Network 23, the network that means business, now transmitting live to the world....Please help us create the network; check out and contribute to the discussion groups on www.network23.org. Knowledge is power. Tell us what you want to see. Tell us what you have to give. Tell us Who, What and Where we should direct our readers to.
DIT IS TEKNO!!!(is dus niet alleen muziek)
Network 23, an experiment in "Positive-Information Techknology". The aim is to get people on a mission, in touch with each other for the mutual facilitation of missions. The emphasis is on having fun, getting worthwhile things done, and reducing everyone's dependence on political and corporate institutions.
What does that actually mean?
At New Covent Garden in London, oranges cost about 3p each. At Tesco's supermarket in Covent Garden, they cost about 20p each. Tesco's aren't ripping anyone off: they just take a profit on the fact that people are too busy and out of contact with each other. Imagine that a group of people who are really into oranges meet each other over the Internet. They find that some of them live close to each other. They get organised and take it in turns to go to the market and buy oranges in bulk. They can now afford all the oranges they can possibly want, and get connected to orange lovers everywhere who sort them out rare high quality oranges. Plus, they get to know each other and have a laugh eating all those lovely oranges....
This isn't really about oranges, is it?
Well, no. It's about everything. People, music, parties, sunshine, intoxicants, trees, transport, fiction, information, reality, surreality, recipes for flapjacks, and everything else.
The Network 23 take on life is that everyone is talented and has unique gifts : by bringing talented and gifted people together, and sharing missions, a connected community can become an unstoppable force.
Network 23 has its roots in free parties, and started to get organised around the time of the Criminal Justice Bill protest. Our Inspiration? The massive unification of diverse people bringing about an intense atmosphere of positive change. Our vision is now wider, we are still well up for parties, and started to get organised around the time of the Criminal Justice Bill protest summer of 1993. Although the vision is now wider, we are still well up for parties, music and lateral creativity.
Are you lot anarchists, paranoids, pot-heads, subversives, or just plain weird?
We do our best, and invite you to join the fun. Network 23 is non-political, though we do have a social agenda: the wish to make the world more liveable by getting people together and making good idea become a reality.
What ever your interests and ideals, Network 23 is for you. The more people get connected, and the more diverse their missions are, the stronger the network will be.
All mouth, no trousers?
Trousers all the way. Our legs have never seen the light of day. This is how it works:
Network 23 has an Internet site at http://www.network23.org run by several geographically dispirate people. It is the hub of a global network with satellite sites in Barcelona, Bristol, London, Manchester, The Midlands, Norfolk, Prague, Paris, USA [central] and San Franciso. This means that if any individual government censors our content, the address www.network23.org will simply take people to the same information mirrored on one of the other sites. This and a range of optional privacy and anonymity measures mean that the network is relatively strong and safe for its users.
What is on the site?
Have a look and find out!
How can I help?
The site has an open bulletin info mail board where you can state your mission and meet other people on theirs. You can go there now, check out what people are saying, and see if you can be of any use to each other. We need energetic open-minded and friendly contributors to get involved now. There is an open forum on content, so do your bit to shape the future of the network.
In a nutshell?
DIY information culture. We're global with links to what people are doing locally. Network 23 is an alternative non-profit information channel designed to meet the expectations of thousands of hits. The network's decentralised structure will allow us to be uncompromising about the content of the site. Check your programming. This is Network 23, the network that means business, now transmitting live to the world....Please help us create the network; check out and contribute to the discussion groups on www.network23.org. Knowledge is power. Tell us what you want to see. Tell us what you have to give. Tell us Who, What and Where we should direct our readers to.
Tekno = richting de hardschool en dus qua BPM sneller als techno.
Techno zit meer in de richting van hardhouse en tech-house.techno is een "vervolg" van tech-house.je kunt beginnen met tech-house en de set opbouwen naar techno.
Tekno is meer richting de hardcore.je kunt je hardcore-set dus beginnen met tekno.
Weet je zo genoeg?
Techno zit meer in de richting van hardhouse en tech-house.techno is een "vervolg" van tech-house.je kunt beginnen met tech-house en de set opbouwen naar techno.
Tekno is meer richting de hardcore.je kunt je hardcore-set dus beginnen met tekno.
Weet je zo genoeg?
In Utrecht is tekno gewoon te koop hoor, kijk maar eens bij Metro.
quote:
Vroeger had je het over acid feesten. Mononom werd in Utrechtse kringen in ieder geval toen acid genoemd. Maar het is maar net wat voor naam je het beestje geeft, iedereen heeft weer een net andere perceptie. Als ik zeg dat er op onze feesten acid wordt gedraaid, heb ik het niet over mononom-achtige sounds, of tekno. Maar meer over de sound van bv Chris en hoe-heet-zijn-broertje-ook-alweer Liberator.
Dussss...
quote:
Ben overigens geen echte tekno kenner maar lijkt dat een beetje op acid?
Vroeger had je het over acid feesten. Mononom werd in Utrechtse kringen in ieder geval toen acid genoemd. Maar het is maar net wat voor naam je het beestje geeft, iedereen heeft weer een net andere perceptie. Als ik zeg dat er op onze feesten acid wordt gedraaid, heb ik het niet over mononom-achtige sounds, of tekno. Maar meer over de sound van bv Chris en hoe-heet-zijn-broertje-ook-alweer Liberator.
Dussss...
Er zijn al heel veel meningen over wat tekno nou eigenlijk is voorbij gekomen, dan kan de mijn er ook nog wel bij.
Je kunt tekno zien als
A: puur een muziekstroming
B: een scene, een bepaalde manier van feestjes geven, levenswijze enz.
De vergissing die een aantal mensen hier maken is dat ze alle muziek die op teknofeesten wordt gedraaid tekno noemen.
Breed genomen valt die muziek onderteverdelen in 2 categorien:
tekno of hardtek en hardcore.
De reden dat mensen die hardcore niet als hardcore herkennen is dat het hier niet de standaard hardcore betreft (Paul Elstak, PCP, the Horrorist, ik noem maar wat), maar een wat alternatiever experimenteler, soort hardcore.
Dat zijn dus Hellfish en Producer, Micropoint, Laurent Ho , Hardcoholics. Labels als Deathchant Dead End Records, Epiteth.
Ik geef Bla trouwens 100% gelijk. Hellfish enz. zullen echt niet zeggen dat ze tekno maken. Het is hardcore die geadopteerd is door de tekno-scene.
Ok wat is dan tekno, de muziek zal je afvragen.
Bla heeft het ook al genoemd: Spiral Tribe en alles wat zich daar door heeft laten inspireren: Cristal Distortion, 69db, FKY.
Een poging om de muziek te omschrijven kan ik me beter niet aan wagen, want dat lukt me nooit zo goed. Maar toch een poging: In vergelijking met techno een stukje sneller, wat meer freaky geluiden, vaak wat trippender een lekker boinkieboink ritme.
Eye heeft ook gelijk tot 4 jaar geleden werden tekno feesten bijna altijd acidfeesten genoemd.
De reden dat het nou geen acid meer wordt genoemd is, omdat er gewoon meer tekno en minder acid wordt gedraaid. Dat is gewoon een beetje verschoven. De acid die bij oa mononom werd gedraaid kwam qua tempo eg overeen met tekno.
Deze variant van acid en tekno hebben veel overeenkomsten.
De mensen die zeggen dat tekno veel op terror lijkt zijn op feesten geweest waar veel terror gedraaid wordt. Dat kan natuurlijk ook nog.
Enne Chris Liberator maakt acid-techno en dat is weer een lekkere sub-catogorie van een stijl van een stroming. Best wel vermoeiend allemaal soms.
Je kunt tekno zien als
A: puur een muziekstroming
B: een scene, een bepaalde manier van feestjes geven, levenswijze enz.
De vergissing die een aantal mensen hier maken is dat ze alle muziek die op teknofeesten wordt gedraaid tekno noemen.
Breed genomen valt die muziek onderteverdelen in 2 categorien:
tekno of hardtek en hardcore.
De reden dat mensen die hardcore niet als hardcore herkennen is dat het hier niet de standaard hardcore betreft (Paul Elstak, PCP, the Horrorist, ik noem maar wat), maar een wat alternatiever experimenteler, soort hardcore.
Dat zijn dus Hellfish en Producer, Micropoint, Laurent Ho , Hardcoholics. Labels als Deathchant Dead End Records, Epiteth.
Ik geef Bla trouwens 100% gelijk. Hellfish enz. zullen echt niet zeggen dat ze tekno maken. Het is hardcore die geadopteerd is door de tekno-scene.
Ok wat is dan tekno, de muziek zal je afvragen.
Bla heeft het ook al genoemd: Spiral Tribe en alles wat zich daar door heeft laten inspireren: Cristal Distortion, 69db, FKY.
Een poging om de muziek te omschrijven kan ik me beter niet aan wagen, want dat lukt me nooit zo goed. Maar toch een poging: In vergelijking met techno een stukje sneller, wat meer freaky geluiden, vaak wat trippender een lekker boinkieboink ritme.
Eye heeft ook gelijk tot 4 jaar geleden werden tekno feesten bijna altijd acidfeesten genoemd.
De reden dat het nou geen acid meer wordt genoemd is, omdat er gewoon meer tekno en minder acid wordt gedraaid. Dat is gewoon een beetje verschoven. De acid die bij oa mononom werd gedraaid kwam qua tempo eg overeen met tekno.
Deze variant van acid en tekno hebben veel overeenkomsten.
De mensen die zeggen dat tekno veel op terror lijkt zijn op feesten geweest waar veel terror gedraaid wordt. Dat kan natuurlijk ook nog.
Enne Chris Liberator maakt acid-techno en dat is weer een lekkere sub-catogorie van een stijl van een stroming. Best wel vermoeiend allemaal soms.
OP Teknival hoorde ik wel opvallend veel hardcore ja, maar dat is iets van de laatste tijd, en ik vind dat eigenlijk niet zo grappig.
Ik ben zowel op Teknofeesten geweest als op Terror, en ja kan wel zeggen dat het veel op elkaar lijkt hoor. Allen ja terror is gewoon beters voor mij, van Tekno alleen zal ik toch in slaap vallen.
Ik ben zowel op Teknofeesten geweest als op Terror, en ja kan wel zeggen dat het veel op elkaar lijkt hoor. Allen ja terror is gewoon beters voor mij, van Tekno alleen zal ik toch in slaap vallen.