Sjezus de KPN probeert echt op elke manier hun schuldenlast te verkleinen. De mafkezen
Klanten KPN moeten vooruit betalen
DEN HAAG - Klanten van KPN moeten voortaan hun abonnementsgeld twee maanden vooruit betalen in plaats van achteraf. Veel klanten krijgen daarom binnenkort een rekening die tot 23 euro hoger kan zijn. De nieuwe regeling levert KPN 100 miljoen euro op jaarbasis op, zei een woordvoerder donderdag.
Het telecombedrijf vindt het "logischer" dat klanten vooruit het geld ophoesten. Een deel van de bellers betaalde alle abonnementskosten al vooraf. Sommigen gaven een maand vooruit, anderen betaalden achteraf. "Dat systeem was administratief erg ingewikkeld. Voor KPN is het makkelijker om iedereen vooraf te laten betalen", aldus de woordvoerder. De gebelde minuten worden nog wel achteraf in rekening gebracht.
Bellers in Hengelo (Overijssel) moeten als eerste in Nederland vooruitbetalen. De andere klanten van KPN krijgen zes weken voordat ze moeten betalen een schriftelijke waarschuwing voor de eenmalig hogere rekening. Het bedrijf denkt dat niet iedereen direct het geld op tafel zal kunnen leggen. Daarom zijn er volgens de woordvoerder soepele betalingsregelingen mogelijk, zoals gespreid betalen.
Klanten KPN moeten vooruit betalen
DEN HAAG - Klanten van KPN moeten voortaan hun abonnementsgeld twee maanden vooruit betalen in plaats van achteraf. Veel klanten krijgen daarom binnenkort een rekening die tot 23 euro hoger kan zijn. De nieuwe regeling levert KPN 100 miljoen euro op jaarbasis op, zei een woordvoerder donderdag.
Het telecombedrijf vindt het "logischer" dat klanten vooruit het geld ophoesten. Een deel van de bellers betaalde alle abonnementskosten al vooraf. Sommigen gaven een maand vooruit, anderen betaalden achteraf. "Dat systeem was administratief erg ingewikkeld. Voor KPN is het makkelijker om iedereen vooraf te laten betalen", aldus de woordvoerder. De gebelde minuten worden nog wel achteraf in rekening gebracht.
Bellers in Hengelo (Overijssel) moeten als eerste in Nederland vooruitbetalen. De andere klanten van KPN krijgen zes weken voordat ze moeten betalen een schriftelijke waarschuwing voor de eenmalig hogere rekening. Het bedrijf denkt dat niet iedereen direct het geld op tafel zal kunnen leggen. Daarom zijn er volgens de woordvoerder soepele betalingsregelingen mogelijk, zoals gespreid betalen.