Partyflock

Promo: karpers, kicks en nuchtere Hollandse ondernemerslust

Promo: karpers, kicks en nuchtere Hollandse ondernemerslust

door , gepubliceerd op
Promo. Als je van hardcore houdt, kom je automatisch bij deze man uit. Bekend van hits als Up Yours, Dancefloor Hardcore, Cold As Stone, My Claim to Fame, de File Style tracks zoals My Recipe for Disaster en Vicious Circle, maar ook nieuwe klappers als Hunger en Unafraid. Meneer Hoff, bekend van de op hiphop georiënteerde ramtracks, maakt voor ieder wat wils. Gaat je voorkeur uit naar gevoelige meezingers met een flitsend melodietje, ben je vrij oprecht geïnteresseerd in rauw rossen met snedige vocalen, heb je trek in een hiphop-crossover of wil je gewoon ranzige timmertechno met een hardcore-randje, Ome Proom roggelt 't wiel.

Tenzij je het niet mag van je partner of moeder of overgestapt bent op reggaebubbling weet je dat er onlangs weer een nieuw album is uitgekomen van de beste man, True Tones geheten. Dat je die moet kopen en checken lijkt me vrij duidelijk, daar maak ik geen woorden meer aan vuil. Serveertip: maximum volume, schoonmoeder en partner elders en bacardi-cola toevoegen op smaakgevoel.

DJ, producer, feestorganisator, vader van twee kids, partner van Christel, boegbeeld van Third Movement - Sebastian is een entrepreneur van de selfmade-variant die nuchter in het leven staat en niet bang is om zijn mening te geven. Om niet te vervallen in een "jeetje, maak jij house joh? wat schit-te-rend!"-interview, sprak ik hem over andere zaken. Wanneer een nieuwe release uitkomt of wanneer hij weer draait in een discotheek of hooischuur bij jou in de buurt kun je immers lezen op Flock, nietwaar? We gaan het hebben over het leven, mashups, visDVD's, Third Movement, houseplaatjes en de KLM.

#kwestievankiezen

We beginnen met het keuzemenuutje van de dag. Gewoon, omdat Hollanders graag wat te kiezen hebben.

[dump right id=7861]150 of 190 bpm?
150 BPM

Tegendraadse wereldverbeteraar met bijtend sarcasme of knusse huisvader met vishengel?
Tegendraadse huisvader met vishengel!

Doen wat je leuk vindt of produceren voor de boterham?
Doen wat ik leuk vind.

Als 'ie t goed doet, vaker een kick gebruiken of elke keer 'n nieuwe?
Moeilijk, aangezien ik vaker dezelfde kicks gebruik, maar toch liever elke keer een nieuwe.

Een middagje klooien met drie geluidjes of doelgericht in de studio gaan zitten van 9 tot 5?
Een middagje klooien!

Samenwerken omdat een ander 'hip' is in de scene of omdat je 'n band met iemand op hebt gebouwd?
Eerlijk gezegd tellen beide. Als iemand niet hip is en hoog bij jou in het vaandel staat, waarom zou je dan muziek met die persoon willen maken?

Draaien of produceren?
Produceren.

Remixen omdat het je gevraagd wordt of remixen omdat je het origineel tof vindt?
Omdat ik het origineel tof vind.

#interview_oversebastian

What makes Sebastian Hoff tick? Laten we eens even meneer Hoff privé onder de loep nemen.

Je bent nu voor de tweede keer vader geworden, gefeliciteerd. Hoe past je gezinsleven in je werk?
Ik kan zeggen dat mijn werksituatie niet erg veel veranderd is nadat ik vader ben geworden. Ik werk natuurlijk vooral in het weekend en ook nog 's nachts, dus erg veel merken mijn kinderen er nog niet van. Juist doordat ik in de nachten werk kan ik er dagelijks zijn voor mijn kinderen en veel tijd met hun doorbrengen. Dus eigenlijk is het de ideale combinatie. Natuurlijk verandert de reden waarom je dingen doet wel. Er is naast muziek ineens een andere grote uitdaging en dat is het groot brengen van je kinderen. Je voelt je meer verantwoordelijk maar het is ook weer een goede drijfveer om je werk zo goed mogelijk (te blijven) doen.

[dump left id=7862]Wat is je grootste angst?
Heel voor de hand liggend, maar toch dat je kinderen iets overkomt. Je denkt ook vaker na over wat er zou gebeuren als jij er niet meer zou zijn. Maar dat is een last die iedere ouder moet dragen, dat hoort nou eenmaal bij het verantwoordelijkheidsgevoel.

Welke film heb je het laatst gekeken?
De Korda fishing tips & tackle deel 5 DVD, hahaha! Dat is een dvd over karpervissen, iets wat ik graag doe in mijn vrije tijd. Vroeger keek ik enorm veel films, bijna dagelijks, maar nu voelt het elke keer als een soort van tijdverspilling. De laatste jaren ga ik dan ook weer liever naar de bioscoop dan dat ik thuis op de bank wat kijk. Oh ja, New Kids Nitro is de laatste film die ik heb gezien samen met de gehele Q-dance crew. Dat was wel erg lachen haha!

Heeft produceren de manier waarop je films kijkt en muziek luistert beïnvloed?
Als je zelf muziek maakt ga je heel anders naar muziek luisteren. Als iemand de nieuwe David Guetta hoort en losgaat, dan ben ik bezig met welke synth is dit en welke akkoorden worden er gespeeld. Je gaat alles analyseren helaas. Het enige wat soms werkt is alcohol hahaha, dan kun je opeens bepaalde muziek weer horen zoals anderen dat doen.

Welk boek heb je het laatst gelezen?
"Het diner" van Herman Koch.

Wat is je favoriete restaurant?
Wat restaurants betreft ben ik meer iemand die elke keer weer wat anders wil proberen. Ik zal niet zo snel terug gaan naar hetzelfde restaurant, tenzij het misschien een wat meer simpel eettentje is. Ik ontdek graag nieuwe dingen en plekken waar je lekker kunt eten. Voorkeur heeft toch wel vaak Aziatisch, en dan vooral Koreaans.

#interview_overhardcore

Hakke, het blijft de verbindende factor van ons allemaal. Hoe hangt de vlag erbij volgens Sebastian? Read on.

Je doet nu inmiddels al heel wat jaren in de scene mee. Is het nog steeds even mooi als in het begin?
Muziek maken is iets wat ik heel graag doe, en ik ben daar eigenlijk dag en nacht mee bezig. Toen ik net begon keek ik wel iets anders naar muziek maken, maar de tijden zijn natuurlijk ook wel wat veranderd. Begin jaren negentig wogen DJ skills en platenkeuze veel zwaarder en die bepaalden je populariteit. Tegenwoordig gaat het meer om welke
track je maakt, en naar aanleiding daarvan krijg je wel of niet boekingen als dj. Maar het gaat uiteindelijk altijd om de muziek en die maak ik nog met even veel plezier als in de begin dagen. Er komt wel meer denkwerk bij kijken dan vroeger omdat je natuurlijk al veel tracks hebt gemaakt en je toch elke keer wat anders of nieuws wilt brengen. Het zorgt ervoor dat je het beste uit je muziek probeert te halen.

Met welke ontwikkeling ben je blij binnen de hardcorescene?
Dat er eindelijk het besef lijkt te zijn dat we nieuw talent wat ruimte moeten geven en dat er meer verbreding en vernieuwing in de sound moet komen. Los van een enkel geval hoor ik daar helaas nog weinig van. Er wordt in ieder geval over gepraat en dat is al een goed begin.

Je hebt net je nieuwe hardcorealbum afgerond. Eerder was er al het drieluik op TopNotch. Komt er nu nog een nieuwe Rude Awakening of gaat het hok even op slot?
Ik had me voorgenomen na het afronden van mijn album True tones om het even wat maanden rustig aan te doen maar twee weken na de release ben ik toch weer de studio in gegaan. Ik besloot gewoon wat te gaan 'jammen' en drie dagen later had ik twee nieuwe r_AW tracks af. Ik ben inmiddels al vrij ver met nieuw Rude Awakening materiaal en hoop dat in het najaar uit te brengen op Third Movement. Ook staat de deur naar Topnotch nog open en ik ben aan het nadenken over hoe ik een mogelijk nieuw project dan zou willen doen. Zo lang er uitdagingen liggen binnen de muziek, zal ik daarmee doorgaan.

Op het nieuwe album vinden we ook een aantal sounds terug 'uit den ouden doosch', waaronder de 'go'-sample en de 'we praise' vocals. Terug naar de oude school of klonken ze er gewoon lekker bij?
Ik ben een groot fan van wat nu oldschool heet. Daar liggen mijn roots en sample gebruik van platen uit die tijd kunnen dat gevoel doen herleven. Af en toe grijp je daar eens naar terug omdat ze gewoon goed in een bepaalde track passen. In 'Like we used to do' paste de 'go' sample gewoon perfect. Als je een track wilt maken die een beetje oldschool moet klinken dan is het natuurlijk vrij voor de hand liggend dat je ook samples uit die tijd gebruikt.


Preview True Tones

Wat vind jij nou eigenlijk van deze tijd van refixes, vips, mashups en remasters, dezelfde kicks, breaks van anderhalf uur, eigen ingesproken vocals met het straattaal-Engels van Nieuwegein-Zuid en pophits met een kikkie?
Het is denk ik wel bekend dat ik niet zo'n fan ben van mashups en refixes, met de simpele reden dat ik het storend vind dat mensen uit de hedendaagse scene klassiekers krijgen te horen in een compleet andere versie dan het origineel. Er is niks mis met een remix of een update hier en daar, maar ik denk dat het belangrijk is dat we wel de klassiekers klassiek houden, zodat nieuwere generaties kunnen horen wat er zich voor hun tijd afspeelde en wat de basis van onze hardcore scene is. Nu draai je wel eens een classic en begint het publiek er een andere tekst op mee te zingen. Prima als je zoiets een keer maakt voor een eigen dj set, maar helaas worden ze rondgestuurd en stond op
een gegeven moment iedereen dezelfde megamixen te draaien van 10 of 15 minuten. Ik vraag me dan altijd af wat het verschil is tussen een dj en een jukebox. De 'pophits', zoals jij ze noemt, zijn best oké af en toe en er zitten echt wel een paar hele goede tracks tussen, maar misschien vergeten die producers af en toe dat we meer nodig hebben dan alleen die superhits waar de hele tent op kan meezingen. Alleen door diversiteit kan hardcore overleven naar mijn mening.

[dump right id=7863]Gaat het in 'het wereldje' om wie je kent of van je kwaliteiten als producer / dj?
Toegang hebben tot de juiste mensen is natuurlijk zeker belangrijk maar het begint toch allemaal met het maken van muziek. Nieuwe talenten zullen toch eerst een track moeten maken die opgepikt wordt door de dj's en op die manier weten mensen dat je bestaat. Daarna is het belangrijk om te zorgen dat je zoveel mogelijk mensen opzoekt, alleen al om directe feedback te krijgen op je muziek. Op een gegeven moment kom je dan ook in contact met organisaties en mensen achter de schermen. Vergeet niet dat je iedereen in het 'wereldje' pas leert kennen juist na jaren en jaren van optreden en muziek maken. Dus ik denk dat het in eerste instantie gaat om je skills als dj/producer en daarna (wil je verder komen met je carrière) de juiste mensen moet leren kennen.

Wat is het meest bijzondere / rare dat je hebt meegemaakt tijdens een boeking?
Ik heb inmiddels zo veel optredens mogen doen dat het wel moeilijk wordt om er één uit te kiezen. Je maakt de gekste dingen mee tijdens optredens in het buitenland omdat je dan in aanraking komt met andere culturen en gewoontes. Zelf vind ik dat juist een van de tofste dingen van reizen, omdat je daar er veel van leert als mens en dat weer allemaal kunt meenemen naar hoe je naar muziek kijkt. Als ik een voorbeeld zou moeten kiezen dan zou ik mijn optreden onlangs in Tomsk, Siberië zeker noemen. Je reist helemaal af naar het einde van de wereld en ik kom daar en er staan 300 uitzinnige fans voor je te schreeuwen. Dan zie je echt dat muziek geen grenzen kent.

Voor je internationale boekingen moet je veel vliegen. Ga je met één vaste maatschappij of is het puur kijken wat er beschikbaar is?
Bij een boeking kijken we zeker naar wat er haalbaar is qua kosten en stemmen daar meestal vlucht op af. Als de keuze er is dan vlieg ik graag met KLM. Deze maatschappij is me in al die jaren eigenlijk nooit tegengevallen en heeft dus mijn voorkeur.

Welk nummer van jezelf kan je niet meer horen? En met welke track heb je een speciale band?
Er zijn erg weinig tracks die ik ècht niet meer kan horen. Ze roepen toch elke keer weer een bepaalde herinnering op als je ze draait en dat is ook voor de maker zelf leuk om terug te horen. Maar eerlijk gezegd zijn er wel een paar tracks die ik zó vaak gedraaid heb dat ik er wel een beetje klaar mee ben. Je draait zo'n track toch bijna elk
weekend en dan soms wel 5 jaar lang. Dan is de impact soms wel een beetje weg bij jezelf, maar als je dan het publiek weer los ziet gaan dan geeft het toch weer dat speciale gevoel. Up yours is denk ik wel één van de tracks die op dit moment bij mij een beetje de minst favoriet is. Die heb ik echt te vaak gehoord, haha!

#interview_overTTM

Waarom is The Third Movement zo succesvol naar jouw idee?
Ik denk dat er ruimte en behoefte is in elk scene aan iemand die het anders doet en daarmee een deel van de scene voorziet in haar behoeften. The Third Movement heeft echt een eigen geluid en karakter en gelukkig wordt dat door veel mensen al jaren gesupport. Dat motiveert ons weer om door te gaan en we proberen dan ook elke keer wat fris of anders te brengen dat wat toevoegt aan de hardcore scene. Laten we hopen dat we die rol nog jaren mogen vervullen.

Is het bedrijf te runnen in 40 uur per week, of kost het je meer tijd?
In de begindagen runde ik zelf het hele bedrijf en dan kom je er al snel achter dat je meer met zaken bezig bent dan met muziek maken. Nou denk ik wel wat te weten van zaken doen, maar ik denk dat mijn echte talent toch muziek maken is. Tegenwoordig wordt TTM als bedrijf daarom gerund door mijn vrouw Christel en bemoei ik me meer met de releases, de artiesten en het begeleiden daarvan en natuurlijk mijn eigen muziek. Het is prettig muziek maken als je weet dat je bedrijf in goede handen is en alles op rolletjes loopt.

[dump left id=7864]Heeft de economische crisis invloed op jullie bedrijf? Welke?
Ik denk dat alle labels van klein tot groot last hebben van de crisis. Uiteraard op financieel gebied, maar ik denk dat vooral de onvoorspelbare ontwikkelingen in de gehele muziek scene de grootste boosdoener zijn. Het hele omschakelen van vinyl en CD's verkopen naar proberen grip te krijgen op het digitale verhaal heeft er flink
ingehakt. Door de mogelijkheid van illegaal downloaden lagen de kaarten in een keer geheel anders. Dit zal nog wel enkele jaren duren voordat we in wat rustiger vaarwater terecht gaan komen. Een direct gevolg voor ons was in ieder geval dat we wat personeel hebben moeten laten gaan, maar daar zullen we geen uitzondering in zijn.

Merken jullie een stijging van inkomsten nu muziek gemakkelijk betaald gedownload kan worden?
Wat ons vooral opvalt met de downloads is dat Amerikanen gewoon gewend zijn om voor muziek te betalen dus daar komen de meeste inkomsten vaak vandaan. Europa is echt van het illegaal downloaden. Tegenwoordig is de tendens bij ons dat de inkomsten van streamingdiensten nu al gelijk zijn aan de inkomsten uit het verkopen van downloads. Dat geeft toch aan dat daar misschien de oplossing ligt voor de labels.

Hoe komt een boeking tot stand? Gaat alles via persoonlijke contacten of benaderen bureaus jullie voor een artiest?
In principe gaan al mijn boekingen via TTM bookings, ons boekingsbureau. Uiteraard zit dat gewoon bij ons op kantoor en zij handelen alle details rondom de boekingen af. Natuurlijk zijn er wel eens organisatoren die mij persoonlijk bellen met een idee of voorstel en dat bespreek ik dan in grote lijnen met hun en geef het dan door aan de boeking afdeling.

Welke ambities hebben jullie als Third Movement op lange termijn?
We willen de stal van TTM verbreden en daarmee hopelijk beter etaleren dat we een echt hardcore label zijn. We worden toch vaak aangezien als een meer industrieel en experimenteel label. Ik denk echter zelf dat alles gewoon hardcore is, zowel industrial als mainstream. Er zullen dan ook van beide kanten wat meer nieuw talent neergezet gaan worden. Hoe breder de sound van TTM is, hoe beter in mijn opinie.

Beschrijf een werkdag bij je bedrijf, wat doe je allemaal?
Tegenwoordig heb ik twee lieve kids die er elke dag weer voor zorgen dat ik veel vroeger wakker ben dan ik wil maar wel met het voordeel dat ik wat eerder in de studio zit. Meestal check ik eerst mijn e-mails en dan vooral de mails van onze artiesten. We hebben inmiddels een grote groep jongens die al wat jaren meegaan en die sturen me bijna
dagelijks tracks. Die beluister ik en geef dan mijn mening en/of advies aan de desbetreffende artiest. Daarnaast hebben we in totaal rond de 8 nieuwe talenten getekend en daar gaat erg veel tijd in zitten. Demo's beluisteren en vele e-mails om uit te leggen waar precies aan gewerkt moet worden. En ik kan je vertellen dat technische e-mails over uitmixen en studiokennis érg Lastig gaan met Russen of Spanjaarden die amper Engels spreken, haha! In de middag plan ik dan afspraken aangaande evenementen of DJ Promo-gerelateerde dingen zoals interviews of fotoshoots. Af en toe heb ik overleg met TTM over mijn eigen boekingen of die van anderen, bespreken we line-ups voor bijvoorbeeld club r_AW en bespreken vaak waar we heen willen met TTM en wat we daarvoor moeten doen. De laatste uren van mijn "werkdag" zit ik toch eigenlijk altijd wel in de studio. Er moet muziek gemaakt worden ten slotte...

63 opmerkingen

Welk nummer van jezelf kan je niet meer horen? En met welke track heb je een speciale band?
Er zijn erg weinig tracks die ik ècht niet meer kan horen.­ Ze roepen toch elke keer weer een bepaalde herinnering op als je ze draait en dat is ook voor de maker zelf leuk om terug te horen.­ Maar eerlijk gezegd zijn er wel een paar tracks die ik zó vaak gedraaid heb dat ik er wel een beetje klaar mee ben.­ Je draait zo'n track toch bijna elk
weekend en dan soms wel 5 jaar lang.­ Dan is de impact soms wel een beetje weg bij jezelf, maar als je dan het publiek weer los ziet gaan dan geeft het toch weer dat speciale gevoel.­ Up yours is denk ik wel één van de tracks die op dit moment bij mij een beetje de minst favoriet is.­ Die heb ik echt te vaak gehoord, haha!

Had toch bijna verwacht dat het G-Shock - Demons (Promo remix) was..
Werd niet eens gedraait op Defqon, dat had ik op z'n minst verwacht aangezien Promo deze altijd draait!
Wat is dat ook een topplaat!(L)

Leuk interview! Leest lekker weg..
Promo held :respect:
Top interview. Blijft toch één van de betere incl. het bijbehorende label en de Club r_AW feesten.

held :)
Ouwe baas _o_ niks dan respect
tof interview _O_

Promo held.
Fraai interview. Relaxed en interessant om te lezen.

Als je zelf muziek maakt ga je heel anders naar muziek luisteren.­ Als iemand de nieuwe David Guetta hoort en losgaat, dan ben ik bezig met welke synth is dit en welke akkoorden worden er gespeeld.­ Je gaat alles analyseren helaas.­ Het enige wat soms werkt is alcohol hahaha, dan kun je opeens bepaalde muziek weer horen zoals anderen dat doen.­
Tof interview, recht voor de raap, vooral eerlijk.
Het verhaal dat je OOK zelf contacten moet leggen is openhartig, omdat veel anderen altijd roepen dat als je goed produceert je er vanzelf wel komt.
Eerste label baas, zover ik weet, die eerlijk hierin is dat niks vanzelf gaat en je toch echt contacten moet leggen.

Was een held, is een held en blijft een held voor mij.

*raise your hands for.........PROMO* :respect:
:respect:
laatste aanpassing
Tof interview! :)
Heel goed intervieuw! Openhartig en eerlijk, en leest lekker weg.­

Promo blijft voor mij toch de onbetwiste koning!
Uitspraak van Tim ..! op woensdag 4 juli 2012 om 15:21:
Promo blijft voor mij toch de onbetwiste koning!

Staan op die nieuwe cd ook echt weer veel originele tracks met een herkenbaar promogeluid.

Onmisbaar deze man :)
laatste aanpassing
Mooi om te lezen, hoe hard het ook werken is...­ het lijkt me toch een van de mooiste beroepen die je kunt hebben.­ Vooral ook omdat de meeste producers en DJ's het echt vanuit hun hart doen en met passie en het dus niet als een "­werk"­last beschouwen!
ThemcQ
Artiest Exodus
hij heeft veel betekend voor the scene , keep the good work up:respect:
Top interview, ook dikke respect voor promo, hij werkt hard om het hardcore te houden!
Promo = King of HARDCORE!!!! held!!! :respect:
Nummer 1 voor mij.­
Nieuwe cd ook even bestellen, lag al in de planning.­

Buy the original, support the DJ
Een van de weinig hardcore labels wat me nog kan boeien TTM:respect:
goed om te lezen dat hij erg van oldschool houdt......­ben zeer benieuwd wat zn setje gaat worden op wooferland!!!!
Het album :respect:
Promo :respect:

(L) 8)
laatste aanpassing
Mooi interview! Leest lekker vlot weg en het is altijd interessant om de visie/mening van Promo te vernemen. :)
Interessant interview! Altijd leuk om dit soort info te lezen van een groot artiest.

Thumbs up! (Y)
Leuk leuk leuk! Promo altijd respect!
Absolute Hardcore Held :D........ Zijn Files vind ik nog steeds de beste Hardcore ooit gemaakt, HULDE!!!!
Dit interview heb ik echt met plezier gelezen :D
Erg leuk dat Promo en Catscan bij de laatste Nightmare samen een dj set hebben gedaan!!! Een beetje vrede na al die jaren. Nu nog samen een productie maken net zoals tijdens de duistere jaren van de hardcore. Denk aan Virgin Territory ;) Samen zijn ze echt onovertreffelijk!!! Jullie kunnen het!
Mijn held (L) Leuk interview!! Leuk om eens te lezen over het bedrijf en natuurlijk combinatie werk/privé :) Ik hoop alleen 1 ding, dat ie niet stopt met Up Yours draaien :P Toch 1 van mijn favo nummers :)
Held :respect:

True tones is toch echt een van de best platen op dit moment (L)
laatste aanpassing
Top interview, en een nog grotere producer! Wat een koning is en blijft deze man, geweldige visie over de scene en muziek in zijn totaliteit.­
Leuk en fris interview! :) Promo blijft een held!
Uitspraak van Revolting Against op woensdag 4 juli 2012 om 13:40:
Prima interview!

Ik las Baco en was verbaasd dat het niet door jou is geschreven :lol:
Uitspraak van Ome Bertuz :X op donderdag 5 juli 2012 om 10:16:
Absolute Hardcore Held ........­ Zijn Files vind ik nog steeds de beste Hardcore ooit gemaakt, HULDE!!!!

Ik vind zijn nieuwe cd (True Tones) op zijn minst net zo goed, misschien nog wel beter.



Eindelijk weer een hardcore-cd met sfeer
laatste aanpassing
Koning-keizer-admiraal-Promo! :respect:
promo en ik zitten op 1 lijn..­ hij maakt z'n platen, ik draai ze

go sebas!
Goed interview, loopt lekker door.(Y)

Wel jammer dat Sebastiaan op de onderstaande vraag niet helemaal ingaat en alleen het stukje 'Mash-ups' en 'refixes' eruit pakt.

Wat vind jij nou eigenlijk van deze tijd van refixes, vips, mashups en remasters, dezelfde kicks, breaks van anderhalf uur, eigen ingesproken vocals met het straattaal-Engels van Nieuwegein-Zuid en pophits met een kikkie?
Zal ie deze reacties eigenlijk lezen..?

Een erg goeie interview.. doet me erg goed om dit te lezen en krijg haast zelf zin om wat te gaan produceren.. wat ik net las over iemand die vind dat ie zichzelf te oud vind (23 jaar) is natuurlijk bullshit.. gewoon doen zeg ik.. ;)

Keep up the good work Sebas.. (Y)

Luv u.. (L) :D
Promo - The Resistance Below (CD)

BESTE CD OOIT GEMAAKT VAN PROMO
Leuk interview :) leest lekker weg ! Prrrrrrrrrromo :respect: