ik zet 'n CDtje op en laat iedereen z'n vuist in de lucht houden. daarna draai ik wat HaErDhOuSeH! zonder laag, en zeg ik wat stomme dingen in de mic, zodat t publiek niet helemaal t idee krijgt dat ze belazerd worden.

ik zet 'n CDtje op en laat iedereen z'n vuist in de lucht houden. daarna draai ik wat HaErDhOuSeH! zonder laag, en zeg ik wat stomme dingen in de mic, zodat t publiek niet helemaal t idee krijgt dat ze belazerd worden.
en ik maar denken dat ik origineel was met m'n act
Ik maak mn muziek in mn studio, waar ik alleen hardware gebruik.
Vanaf daar neem ik het op in mn studio computer, waar ik de dingen tot kleine loops knip.
Deze loops kunnen bv een bassline zijn, een hi hat, of een compleet stukje muziek.
Dan zet ik ze over naar mn Powerbook (laptop), waar ik ze importeer in Ableton live.
De powerbook is dan weer via een geluidskaart verbonden met mn dj mixer.
Op deze manier kan ik eigenlijk elke loop real time met de andere inmixen wanneer ik dat wil.
Verder neem ik nog wel regelmatig mn TB303 mee, omdat die naar mijn idee het best tot zn recht komt wanneer ie live getweaked wordt.

zie ook:
https://partyflock.nl/topic/870020.html
Vanaf daar neem ik het op in mn studio computer, waar ik de dingen tot kleine loops knip.
Deze loops kunnen bv een bassline zijn, een hi hat, of een compleet stukje muziek.
Dan zet ik ze over naar mn Powerbook (laptop), waar ik ze importeer in Ableton live.
De powerbook is dan weer via een geluidskaart verbonden met mn dj mixer.
Op deze manier kan ik eigenlijk elke loop real time met de andere inmixen wanneer ik dat wil.
Verder neem ik nog wel regelmatig mn TB303 mee, omdat die naar mijn idee het best tot zn recht komt wanneer ie live getweaked wordt.
zie ook:
https://partyflock.nl/topic/870020.html
laatste aanpassing
MPC2000xl als sampler / sequencer
daaraan gesynced een TB303 en een future retro 777
de drums en effecten komen uit de MPC, de rest doe ik op de synths. Simpele setup met hele hoge freakfactor.
De sequences in de MPC staan in een vaste volgorde, maar omschakelen doe ik handmatig en de sequences van 777 en 303 kies ik ook pas tijdens de set.
Verder veel tweaken met effecten op de aux bussen en EQ op de mixer.
-C-
daaraan gesynced een TB303 en een future retro 777
de drums en effecten komen uit de MPC, de rest doe ik op de synths. Simpele setup met hele hoge freakfactor.
De sequences in de MPC staan in een vaste volgorde, maar omschakelen doe ik handmatig en de sequences van 777 en 303 kies ik ook pas tijdens de set.
Verder veel tweaken met effecten op de aux bussen en EQ op de mixer.
-C-
Ik heb meestal m'n Korg ESX als clock-sequencer, en daarmee laat ik andere apparaten op slave meedraaien. Al die apparaten spelen patroontjes af die ik kan editten, of totaal naar eigen wens kan samenstellen. Ik heb ook al eens een 8-delig drumpad meegenomen, die Midi-signalen verzend naar een sampler. De sampler die ik nu ervoor heb is niet echt ideaal, want de samples kappen erlkaar onderling niet af.. Ben nog opzoek naar een Roland MS-1, die kan dat wel 
In de toekomst wil ik ook graag eens 61 toetsen meenemen, maar niet iedere booth is daarvoor geschikt. Momenteel zit er iig progressie in mijn live samenstelling, en mogelijkheden.
In de toekomst wil ik ook graag eens 61 toetsen meenemen, maar niet iedere booth is daarvoor geschikt. Momenteel zit er iig progressie in mijn live samenstelling, en mogelijkheden.
iBook met Renoise als basis, daarop heb ik tegenwoordig een Evulution UC-16 aangesloten waarmee ik de verschillende audiokanalen mix en de effecten hanteer.
Ook zorgt deze voor de midiclock voor de Korg SMK-1 en Alesis Micron.
Naast dit heb ik nog een Korg Kaoss Pad die ik op een specifiek apparaat aansluit of op het eindsignaal..
Ook zorgt deze voor de midiclock voor de Korg SMK-1 en Alesis Micron.
Naast dit heb ik nog een Korg Kaoss Pad die ik op een specifiek apparaat aansluit of op het eindsignaal..




![[H³]](/images/user/11948_3861384.jpg)





