Partyflock
 
Flockonderwerp · 83731
­ Nederland
 
Zojuist binnen gekregen via Hyves van: Stop Amstaff leed Opvangcentrums Justitie

Namens UKCE die momenteel in de studio zit voor de intervieuws en Amstaff Tegen Justitie mag ik mededelen dat de RAD ten einde is!!! Mensen ga lekker wandelen met jullie hondjes het is gebeurt!!!! WE DID IT!!

Het pitbullverbod wordt opgeheven. Agressieve honden moeten voortaan een gedragstest ondergaan. Dit schrijft minister Verburg van Landbouw, Natuur en Visserij (LNV) aan de Tweede Kamer.

Sinds 1993 zijn pitbulls in Nederland verboden. Het verbod werd ingesteld naar aanleiding van drie kinderen die door deze honden werden doodgebeten. De Regeling Agressieve Honden (RAD) schreef voor dat alle bestaande pitbulls in beslag genomen moesten worden. Ook kwam er een fokverbod voor deze honden.

Bijtincidenten
Het verbod op de pitbull blijkt niet te werken, zo concludeert de commissie Van der Sluijs die de RAD evalueerde. Er zijn niet minder bijtincidenten.

Om te voorkomen dat er slachtoffers vallen door agressieve honden, komt er nu een gedragstest. Elke agressieve hond met een schouderhoogte van minimaal 35 centimeter moet worden getest. Er bestaan al dergelijke testen, maar die zijn niet goed in staat om de agressiviteit van een hond te voorspellen.

Test
Er wordt een nieuwe test ontworpen. Honden die agressief gedrag vertonen moeten zo'n test ondergaan. Als blijkt dat agressie in de aard van de hond zit, kunnen ze alsnog worden gedood, zo schrijft het ministerie van LNV.



Wat vinden we hiervan dames/ heren?
nb: ik heb hem niet op het gewone fora gezet als topic, omdat de topic dan hoogst waarschijnlijk toch al binnen 24 uur wordt gesloten.
laatste aanpassing
 
Mijn eerste reactie is behoorlijk gemengd.

Ik vind het erg positief dat onschuldige hondjes niet zomaar meer worden gedood. Ze krijgen een kans.
Maar aan de andere kant zie ik het wel een beetje als een boterbriefje om het ras door te fokken en te verpesten.

Dus worden we er beter van? Ik weet het niet..... Ik ben erg benieuwd naar andere reacties.
Ik hoorde ook al zoiets.

Reactie volgt straks, moet nu weg:/
 
Hier ook gemengde gevoelens...

Aan de ene kant; positief natuurlijk voor de onschuldige honden!
Maar aan de andere kant; het leed dat de mensheid heet.
ik vind t positief :)

vind t verschrikkelijk erg voor de honden die dit niet mee hebben mogen maken...

vind t gewoon een goed ding, dat ze een hond niet meer op het uiterlijk aanpakken, want dat was gewoon niet terecht!
goed en slecht

goed... onschuldige honden worden niet meer afgemaakt om het uiterlijk

slecht... daluk staat marktplaats vol met boomloze staffords, de fokker die wel een stamboom erbij geeft vraagt meer geld en mensen kijken tegenwoordig alleen maar naar het prijskaartje ,dus die hebben daluk nestjes liggen waar ze niet vanaf komen omdat ze te duur zijn vergeleken met boomloze staffords.

en waarom dan nog de mag-test doen en shows lopen?
dat doen die met die boomloze ook niet


ik heb er geen fijn gevoel over, het spijt me
die wet had moeten blijven zoals ie was
 
Gemengde gevoelens :jaja:

"vrij spel"voor broodfokkers :S
Denk dat ze dit nu meteen maar eens harder aan moeten gaan pakken!
Artiest {SHOWLIST artist 4319, 123131}
Ik ben sinds 1995 al in gevecht zoals sommigen van jullie weten tegen deze wetgeving.
Een van de meest onzinnige wetten en vrijbrieven tot dierenmishandeling ooit!

Nu mensen zoals ik en vele 100+ "het gewonnen hebben" heb ook ik ineens een dubbel gevoel.
Inderdaad.......hoe gaat het nu verder met het ras?
De schrik sloeg me ineens om het hart.
Wat als een stel van die broodfokkers nu de honden weer gaan fokken met god mag weten wat voor andere valse beesten en rassen...........stel dat die het dan juist wél verpesten en het ras verboden gaat worden in totaliteit?
Die kans is er natuurlijk heel erg.

Maar....toen realiseerde ik me dat ik nooit heb gevochten tégen de wet maar tegen de uitvoering.

Een lieve Staff zonder boom moest dood
Een gemene Staff met boom mocht leven...........

Honden doden op uiterlijk. Dát is nu eindelijk afgelopen.


Maar nu inderdaad een zéér strikte en harde wet opstellen tegen broodfokkers en onverantwoorde op winst uitzijnde "fokkers" Die doodspuiten :-) .... neeh dat gaat wat te ver, maar zéér hoge boetes mogen wat mij betreft wel!

Uitspraak van HOLLAND op dinsdag 10 juni 2008 om 10:20:
die wet had moeten blijven zoals ie was
HOLLAND :-O...nu heb ik je altijd zo enorm gewrrdeerd (en nog hoor :-)) maar hoe kun je DAT nou zeggen??????
Honden doden op uiterlijk???? Hoe kun je daar nou achter staan.???
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juni 2008 om 17:45:
Ik vind het erg positief dat onschuldige hondjes niet zomaar meer worden gedood. Ze krijgen een kans.

klopt

Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juni 2008 om 17:45:
Maar aan de andere kant zie ik het wel een beetje als een boterbriefje om het ras door te fokken en te verpesten.

klopt ook.
máár ik vind het belangrijker dat die hondjes niet meer voor niks afgemaakt worden. Die hondjes werden tijdens die wet en voor die wet ook al gefokt... Ik vind wel dat er iets moet gebeuren tegen degene die het ras doorfokken en verpesten!
 
Wij zijn blij met de afschaffing, maar hopen wel op aanpak van degene die wel slechte bedoelingen hebben.

Damian:





Devil wordt moe van zo'n drukke pup :lol:




Danger wil ook aandacht en kan ook heel schattig kijken


[/img]
laatste aanpassing
Uitspraak van Dee.D. op dinsdag 10 juni 2008 om 17:48:
HOLLAND ...nu heb ik je altijd zo enorm gewrrdeerd (en nog hoor ) maar hoe kun je DAT nou zeggen??????
Honden doden op uiterlijk???? Hoe kun je daar nou achter staan.???

ja ok het is mss hard van mij, maar ik zit met m,n gedachte bij broodfokkers die daluk helemaal hun gang kunnen gaan
onschuldige hondjes doden ben ik ook op tegen.
maar ik vind wel dat alle boomloze staffords gesterilliseerd/gecastreerd moeten worden om een hoop ellende tegen te gaan.

iedereen met verkeerde bedoelingen fokt er daluk maar op los en heel veel mensen kijken daluk alleen maar naar de centen dus gaan ze voor een boomloze waarbij niemand weet wie de ouderhonden zijn, wat voor bloedlijn, enz enz
 
Ik heb de pup gehad van iemand die geen verstand had van honden waar zijn toekomst waardeloos zou zijn. Hij heeft geen papieren was niet geent/gechipt maar ik laat hem tuurlijk wel castreren. (enten/chippen is al gebeurd)

Het gaat erom dat de RAD niet blijkt te werken,bijtincidenten zijn niet verminderd.
Gemengde gevoelens, even afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen.

Ik heb zo'n idee dat mijn uitspraak veel mensen in het harnas zal jagen maar ik vond de RAD nog niet eens zo heel slecht.
Uitspraak van ***Puppy*** op dinsdag 10 juni 2008 om 23:27:
maar ik vond de RAD nog niet eens zo heel slecht.

Jij vind het goed dat honden dood gemaakt worden op hun uiterlijk?

Leg eens uit? Wat is daar niet slecht aan?
:no: voor een toekomstig hondentrainer.....iets te simpel.
laatste aanpassing
het gaat hier wel over broodfok, maar dat komt bij alle honden soorten voor, snap niet waarom iedereen t alleen over de stafford heeft.
en het valt me op dat de meeste mensen eerst tegen de rad zijn, en nu t eenmaal voorbij is zulke reacties komen!
ik vind zeker dat broodfok aangepakt moet worden, maar dan bij alle honden soorten!

Uitspraak van HOLLAND op dinsdag 10 juni 2008 om 21:45:
maar ik vind wel dat alle boomloze staffords gesterilliseerd/gecastreerd moeten worden om een hoop ellende tegen te gaan.

dat ben ik inderdaad met je eens :yes:

waar ik wel bang voor ben, is dat jongeren zich een stafford aanschaffen, om te laten zien hoe stoer ze zijn, dat soort lui moeten ze wel tegen gaan!
want die verpesten t voor iedereen!
laatste aanpassing
Uitspraak van Claudjuh! op woensdag 11 juni 2008 om 09:54:
waar ik wel bang voor ben, is dat jongeren zich een stafford aanschaffen, om te laten zien hoe stoer ze zijn, dat soort lui moeten ze wel tegen gaan!
want die verpesten t voor iedereen

daar heb ik ook al aan zitten denken, dat jonge volk dat boeit het allemaal niet zo en dan zul je zien dat er meer problemen komen
Uitspraak van HOLLAND op woensdag 11 juni 2008 om 10:51:
daar heb ik ook al aan zitten denken, dat jonge volk dat boeit het allemaal niet zo en dan zul je zien dat er meer problemen komen

die lui intereseerd t ook niet om ze met elkaar te laten vechten, en dan krijg je dat gedonder weer!
ze moeten dat soort mensen direct straffen!
en de hond afpakken, en een beter thuis geven.
laatste aanpassing
Uitspraak van Claudjuh! op woensdag 11 juni 2008 om 10:59:
die lui intereseerd t ook niet om ze met elkaar te laten vechten, en dan krijg je dat gedonder weer

pcies, ik vind ook dat iedereen die een hond aanschaft ook getest moet worden of ze wel of niet met de hond om kunnen gaan enzo
Uitspraak van HOLLAND op woensdag 11 juni 2008 om 20:23:
pcies, ik vind ook dat iedereen die een hond aanschaft ook getest moet worden of ze wel of niet met de hond om kunnen gaan enzo

inderdaad :yes: en je hebt ook van die mensen die een hond als pup leuk vinden en als ie een jaar is geweest dumpen, want dan hebben ze weer plek voor een andere pup, snap echt niet dat mensen dat kunnen. ik wil m,n honden gewoon bij me houden en ze zien opgroeien!
laatste aanpassing
Uitspraak van Claudjuh! op woensdag 11 juni 2008 om 21:51:
hebt ook van die mensen die een hond als pup leuk vinden en als ie een jaar is geweest dumpen, want dan hebben ze weer plek voor een andere pup, snap echt niet dat mensen dat kunnen

snap ik ook niet, harteloze lui die dat doen
dit ga je nu hier ook krijgen
nou het is er al
http://nl.youtube.com/petshoppuppies
laatste aanpassing
 
Ik hoorde het en sprong een gat in de lucht was/ben zo gelukkig!!
Ik heb handtekeningen opgehaald voor deze mooie lieve beesten heb me best gedaan zover ik dat kon, ik ben erg blij dat het ons is gelukt:cheer:

maar ik ben ook bang sommige mensen die ik over honden spreek geven me een angstig gevoel dat ze niet deze lieve honden hebben om een maatje tehebben nee ze geven me het gevoel dat ze zo'n hond hebben voor het ras voor het uiterlijk en om mensen op afstand tehouden!
Ik ben er bang voor dat het temakkelijk word voor zulke mensen met die nare bedoelingen...
loop ik me zelf bang temaken of hebben meerdere dat gevoel??
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 juni 2008 om 19:55:
Ik ben er bang voor dat het temakkelijk word voor zulke mensen met die nare bedoelingen...
loop ik me zelf bang temaken of hebben meerdere dat gevoel??

ik heb dat ook ik vind
Uitspraak van Claudjuh! op woensdag 11 juni 2008 om 10:59:
ze moeten dat soort mensen direct straffen!
en de hond afpakken, en een beter thuis geven

en die moeten voor altijd een verbod krijgen op het houden van honden!
laatste aanpassing
Uitspraak van Dee.D. op woensdag 11 juni 2008 om 09:38:
ij vind het goed dat honden dood gemaakt worden op hun uiterlijk?

Leg eens uit? Wat is daar niet slecht aan?
voor een toekomstig hondentrainer.....iets te simpel.

Te simpel? Jammer dat je zo reageert, beetje kortzichtig eigenlijk:S

De Rad zou in mijn ogen verfijnt moeten worden, niet afgeschaft. Ik ben nog steeds niet voor om deze rassen weer aan de stoere mannen fok over te laten en het te laten verpesten. Het is belangrijk dat er controle blijft op de fok van deze dieren.

Toen ik op een laser asiel werkte heb ik een nest in beslag genomen pups onder mn hoede gehad, ze waren toen 3 weken oud. Nu zijn ze dood, met 4 maanden zijn ze ingeslapen. Helaas kon je al zien (hoe hard we ook probeerde om ze te socialiseren) dat ze de honden taal niet goed spraken en door bleven gaan. Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn, verre van dat maar dit zijn juist de honden die het zo verpest hebben voor alle onschuldige die er helaas nu ook niet meer zijn.

Wist ik het antwoord maar om dit op te lossen maar dat weet ik niet.

Het is nu afwachten hoe het gaat lopen, wie weet gaat t goed. Ik hoop t
Uitspraak van ***Puppy*** op maandag 16 juni 2008 om 17:38:
Toen ik op een laser asiel werkte heb ik een nest in beslag genomen pups onder mn hoede gehad, ze waren toen 3 weken oud. Nu zijn ze dood, met 4 maanden zijn ze ingeslapen.

hoe kun je in godsnaam daar gaan werken, ook zo harteloos
Uitspraak van HOLLAND op maandag 16 juni 2008 om 17:41:
hoe kun je in godsnaam daar gaan werken, ook zo harteloos

ik zou dat ook niet kunnen, en pas met 4 maand ingeslapen? dat vind ik helemaal hard. als ze drie weken zijn, en ze zolang moeten wachten op de dood.
laatste aanpassing
Uitspraak van Claudjuh! op maandag 16 juni 2008 om 19:57:
ik zou dat ook niet kunnen, en pas met 4 maand ingeslapen? dat vind ik helemaal hard. als ze drie weken zijn, en ze zolang moeten wachten op de dood

alleen gevoelloze figuren kunnen dat
Uitspraak van HOLLAND op maandag 16 juni 2008 om 20:54:
alleen gevoelloze figuren kunnen dat


ik vind een paar maand wachten op de dood echt niet normaal, arme stakkers :S
laatste aanpassing
 
Uitspraak van ***Puppy*** op maandag 16 juni 2008 om 17:38:
Toen ik op een laser asiel werkte heb ik een nest in beslag genomen pups onder mn hoede gehad, ze waren toen 3 weken oud. Nu zijn ze dood, met 4 maanden zijn ze ingeslapen. Helaas kon je al zien (hoe hard we ook probeerde om ze te socialiseren) dat ze de honden taal niet goed spraken en door bleven gaan.

:@ Werken in een laserasiel????! Oke, daar kan ik nu MEGA pissig op reageren en je het vuur onder de voeten over gooien... maar toch. Blegh ik zou niet met mezelf willen en kunnen leven, laten we het daarop houden. En dat is erg zacht uitgesproken. Denk dat ik namelijk een ban krijg als ik mijn volledige mening laat horen over laserasiels en de mensen die er in hebben gewerkt.... BLEGHHHHHH :@:@:@:@:@

En uhm..... mijn hond spreek de hondentaal ook niet. Dat is haar grootste probleem. Zij begrijpt m wel van andere honden, maar ze spreekt hem zelf niet. Dus nou zou ze maar naar een laserasiel moeten en dan na een paar maanden ingeslapen moeten worden? Dat was jouw werk??! Belachelijk!!!!!!!!!
Maar goed dat we deze neanderthaler gedachten hebben verbannen als het gaat om mensen, hoe middeleeuws kan je zijn. Weet je wel hoe lief en geweldig een hond kan zijn en vooral hoe goed!! Ook al kan die de taal der hondjes niet spreken??! Het kost je meer moeite en tijd en ik ben gewoon altijd op mn hoede als het gaat om andere honden, maar af laten maken???! Doe eens fftjes heel erg gauw normaal!
En het is echt niet dat mijn hond vals is, totaal niet. Maar zo komt ze over op het moment dat ze wil spelen met een andere hond. De andere hond pikt dit 9 van de 10x verkeerd op en dus zou het wel een gevecht kunnen worden.
En Gabber heeft nu al meerdere keren laten zien dat ze niet eens terug bijt als een andere hond haar aanvalt. Daar is ze nog te goed voor ook! Enige wat zij denkt is dat ze gaan spelen. Tsss en haar zou ik moeten laten inslapen??! Grrrr hoe kan je zo'n idiote kronkel in je kop hebben puppy, kan je dat eens uitleggen??!
laatste aanpassing
 
Uitspraak van ***Puppy*** op maandag 16 juni 2008 om 17:38:
Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn, verre van dat maar dit zijn juist de honden die het zo verpest hebben voor alle onschuldige die er helaas nu ook niet meer zijn.

O ja??? Wie zegt dat ze ook maar iets verpest zouden hebben???! Je hebt ze niet eens laten leven, je hebt ze dood gemaakt.


*hoop woede en onbegrip @ LIEF...*
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 juni 2008 om 09:14:
En Gabber heeft nu al meerdere keren laten zien dat ze niet eens terug bijt als een andere hond haar aanvalt

baco ook :yes: was zelfs keer een hondje die vast in z,n nek hing, ik hoorde z,n vel kraken :S dat beest deed m zo verschrikkelijk pijn, hij piepte, jammerde
het is zo,n grote hond, maar hij heeft echt een klein hartje, als ie vals was geweest, had ie heel anders gereageert,
dit is pas karakter tonen :)
laatste aanpassing
ik wil ook geen mensen tegenkomen op straat die er hebben gewerkt of werken want ik sla ze de koppen in
geld verdienen met dieren martelen hoe kunnen ze
kots op die lui
Uitspraak van HOLLAND op woensdag 18 juni 2008 om 15:39:
ik wil ook geen mensen tegenkomen op straat die er hebben gewerkt of werken want ik sla ze de koppen in
geld verdienen met dieren martelen hoe kunnen ze
kots op die lui

ik ook!
laatste aanpassing
 
rip voor baco en gabber!!!en mijn kanjer!
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 juni 2008 om 17:00:
rip voor baco en gabber!!!

Alleen voor jouw kanjer op dit moment meis.... Gabber en Baco leven nog hoor. Gelukkig!!
Uitspraak van ***Puppy*** op maandag 16 juni 2008 om 17:38:
Toen ik op een laser asiel werkte heb ik een nest in beslag genomen pups onder mn hoede gehad, ze waren toen 3 weken oud. Nu zijn ze dood, met 4 maanden zijn ze ingeslapen.

Dit is toch echt niet te geloven he.... De arme dieren eerst een paar weken laten leven en dan nog eens in laten slapen.. Waar zat jullie verstand?? Echt om van te kotsen dit!!
Uitspraak van ***Puppy*** op maandag 16 juni 2008 om 17:38:
hoe hard we ook probeerde om ze te socialiseren)

Waarom socialiseren terwijl je weet dat ze toch dood worden gemaakt?, ben ik nou gek of klopt er iets niet in dit verhaal??
Uitspraak van ***Puppy*** op maandag 16 juni 2008 om 17:38:
dat ze de honden taal niet goed spraken en door bleven gaan. I

Je hebt het hier over pups zeg, nog geen maand oud.. Echt met verbazing lees ik wat je hier neer zet.. Weet jij uberhaupt wel waar je het over hebt??

Ik ben super blij dat die kut wet weg is, vind het alleen vreselijk dat er zoveel onschuldige honden zijn dood gemaakt :(
Al die reacties van dat ik ze heb dood heb gemaakt, geloof niet dat jullie ook maar iets weten van de uitvoering van die wet. Ik ben geen schouwer, ik werkte niet voor justitie, was was alleen quarantaine verantwoordelijke en ja helaas zaten ze daar en ja t doet pijn.


Uitspraak van ......:cheer: op woensdag 18 juni 2008 om 19:53:
Je hebt het hier over pups zeg, nog geen maand oud.. Echt met verbazing lees ik wat je hier neer zet.. Weet jij uberhaupt wel waar je het over hebt??

ze waren toen ouder;) In een stadium dat ze wel een beetje zouden moeten weten hoe het gaat en dat deden ze niet.
 
Uitspraak van ***Puppy*** op woensdag 18 juni 2008 om 20:08:
was was alleen quarantaine verantwoordelijke en ja helaas zaten ze daar en ja t doet pijn.
Is dat niet al erg genoeg??! Zo netjes worden ze niet behandeld in dat soort asiels. Of wil je zeggen dat jullie ze wel genoeg lieten bewegen en wel goede voeding gaven? Wil je soms ook beweren dat al die honden met doorligplekken etc (afkomstig uit een laserasiel) dit oplopen omdat de hond slecht is??!

Rot toch op mens. Je kunt zeggen wat je wilt, je maakte deel uit van die klote organisatie en woorden als ' ja t doet pijn ' toont mij alleen dat je laf bent en hartloos. Het doet pijn tssss het zou mij zoveel pijndoen dat ik nog liever in een kartonne doos onder een brug zou moeten wonen als werkloze! Hoe kan je mens!
Uitspraak van ***Puppy*** op woensdag 18 juni 2008 om 20:08:
Al die reacties van dat ik ze heb dood heb gemaakt, geloof niet dat jullie ook maar iets weten van de uitvoering van die wet. Ik ben geen schouwer, ik werkte niet voor justitie, was was alleen quarantaine verantwoordelijke en ja helaas zaten ze daar en ja t doet pijn.

Ik heb nooit gezegt dat je ze dood hebt gemaakt, maar geloof niet dat iemand met hart voor dieren zo een strondbaan kan hebben..En dan zeg ik het nog netjes!!
Uitspraak van ***Puppy*** op woensdag 18 juni 2008 om 20:08:
ze waren toen ouder In een stadium dat ze wel een beetje zouden moeten weten hoe het gaat en dat deden ze niet.

Onder de 4 maanden, als ik me niet vergis zijn ze dan nog niet helemaal bewust van de dingen in het leven. Ik vind het echt triest dat je zulke kleine pups hun dood goed praat op deze manier.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 juni 2008 om 20:31:
Is dat niet al erg genoeg??! Zo netjes worden ze niet behandeld in dat soort asiels. Of wil je zeggen dat jullie ze wel genoeg lieten bewegen en wel goede voeding gaven? Wil je soms ook beweren dat al die honden met doorligplekken etc (afkomstig uit een laserasiel) dit oplopen omdat de hond slecht is??!

Je zal me toch niet geloven maar in t asiel waar ik werkte ging t er wel goed aan toe. 3 Keer op een dag naar buiten, eerst alleen met de ouders, toen met andere honden erbij. Goede puppy voeding en maar hopen dat ze omdat ze uit Belgie kwamen er toch nog een klein lichtje in de tunnel was. Trouwens ook keurig ontwormd etc. Wij werkte niet met de insteek dat ze dood zouden gaan maar met de insteek dat ze terug gingen. Denk wel dat daar een groot verschil in zit.



Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 juni 2008 om 20:31:
ot toch op mens. Je kunt zeggen wat je wilt, je maakte deel uit van die klote organisatie en woorden als ' ja t doet pijn ' toont mij alleen dat je laf bent en hartloos. Het doet pijn tssss het zou mij zoveel pijndoen dat ik nog liever in een kartonne doos onder een brug zou moeten wonen als werkloze! Hoe kan je mens!

Ieder mens maakt andere keuzes(Y)
Uitspraak van ***Puppy*** op woensdag 18 juni 2008 om 20:08:
ze waren toen ouder In een stadium dat ze wel een beetje zouden moeten weten hoe het gaat en dat deden ze niet

van een pup kun je niet veel verwachten :@:@:@

Uitspraak van ......:cheer: op woensdag 18 juni 2008 om 21:11:
als ik me niet vergis zijn ze dan nog niet helemaal bewust van de dingen in het leven

met goede opvoeding, voeding en goed trainen bereik je een heel eind, en dat kunnen ze niet in kleine hokken dus puppy je bent echt een achterlijk geval
Uitspraak van ***Puppy*** op vrijdag 20 juni 2008 om 09:36:
Je zal me toch niet geloven maar in t asiel waar ik werkte ging t er wel goed aan toe. 3 Keer op een dag naar buiten, eerst alleen met de ouders, toen met andere honden erbij. Goede puppy voeding en maar hopen dat ze omdat ze uit Belgie kwamen er toch nog een klein lichtje in de tunnel was. Trouwens ook keurig ontwormd etc. Wij werkte niet met de insteek dat ze dood zouden gaan maar met de insteek dat ze terug gingen. Denk wel dat daar een groot verschil in zit.

Je kan het allemaal prachtig mooi vertellen, maar denk nog steeds dat je het allemaal rooskleurig in je koppie wil zien dan dat het was.. Sorry hoor, ik kan zelfs verhalen van mensen die met hun stamboomloze staff net over de grens liepen en die beestjes woonden niet eens in nl en werden is beslag genomen en afgespoten. Waarom zouden ze een heel nest terug laten gaan/komen naar Belgie??
Er zullen echt wel laser asielen zijn die het beter deden dan de slechte, maar nogmaals ik zou voor geen goud in zo een kuthok willen werken..
Ik zal nooit zeggen dat jij slecht voor de hondjes was, maar begrijpen doe ik je ook niet omdat ik het zelf nooit zal kunnen!!
Uitspraak van HOLLAND op vrijdag 20 juni 2008 om 15:14:
met goede opvoeding, voeding en goed trainen bereik je een heel eind, en dat kunnen ze niet in kleine hokken dus puppy je bent echt een achterlijk geval

Ja ok, daar hebbie gelijk in..
 
Uitspraak van ......:cheer: op vrijdag 20 juni 2008 om 17:33:
Ik zal nooit zeggen dat jij slecht voor de hondjes was, maar begrijpen doe ik je ook niet omdat ik het zelf nooit zal kunnen!!

mee eens
Uitspraak van ***Puppy*** op vrijdag 20 juni 2008 om 09:36:
Ieder mens maakt andere keuzes

gelukkig maar! Anders zouden er geen hondjes meer rondlopen in Nederland. En gelukkig ken ik je verder niet, want man wat zouden wij het elkaar moeilijk gaan maken
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 juni 2008 om 18:10:
Alleen voor jouw kanjer op dit moment meis.... Gabber en Baco leven nog hoor. Gelukkig!!

gelukkig geniet ervan;)


Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 juni 2008 om 18:48:
En gelukkig ken ik je verder niet, want man wat zouden wij het elkaar moeilijk gaan makenlaatste aanpassing 20 juni 2008 18:49

:lol: go girl ;)
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juni 2008 om 17:45:
Mijn eerste reactie is behoorlijk gemengd.

Ik vind het erg positief dat onschuldige hondjes niet zomaar meer worden gedood. Ze krijgen een kans.
Maar aan de andere kant zie ik het wel een beetje als een boterbriefje om het ras door te fokken en te verpesten.

hier ben ik het mee eens!
ik vind het geen goed idee dat al die ventjes nu weer een pit bull gaan nemen om er stoer mee te lopen doen enz.. een verplichte cursus vind ik wel wat bij aanschaf van een hond!!:D beter voor mens en hond!

ik blijf namelijk van mening dat het geheel de schuld van het baasje is als een hond vals is!! ( zelfs als een hond doorgefokt is en daardoor gek in zijn kop, had jij een betere fokker uit kunnen zoeken!!)
 
Let op, het is nog niet voor 100% doorgevoerd! Dit gebeurt waarschijnlijk pas na de zomer. Ik zal jullie de email laten zien welke ik gestuurd heb naar iemand die hiermee bekend is:

________________________________________
Van: Caspar
Verzonden: vrijdag 27 juni 2008 19:45
Aan: Michelle
Onderwerp: RE: Afschaffing RAD

Hoi Michelle,

Je hebt gelijk dat het nog eventjes duurt. De wet moet nog eerst door de eerste kamer heen en dan is hij ingevoerd. Dit gebeurd na de zomer. Dan
is alles pas officieel. De wet was inderdaad een weet die alleen op uiterlijk selecteerde en niet op gedrag. De nieuwe wet is ook nog niet ideaal maar wel veel beter. Hier in wordt er naar het gedrag van de hond gekeken en niet naar het ras. Dat er in de toekomst nog steeds honden zullen worden afgemaakt zal nu afhangen van het gedrag en/of het bijtverleden.

Onder de nieuwe wet zullen de Jack Russeltjes en Yorkshire Terriërs niet gaan vallen. Deze zijn kleiner dan 35 cm in de schofthoogte en vallen er dus buiten. Dit terwijl deze een groot aandeel hebben in het aantal bijtincidenten onder honden. Ik ben zelf ook een keer gebeten door een Jack Russel en kan er over meepraten.

Mocht je nog meer willen weten dan hoor ik het graag.

Groetjes, Cassie

________________________________________
Van: Michelle
Verzonden: vrijdag 27 juni 2008 17:08
Aan: Caspar
Onderwerp: Afschaffing RAD

Beste Cassie,

Ik las op je weblog dat je heel blij bent met de afschaffing van de RAD, ik ook uiteraard indien het waar is. Weet je voor 100% zeker dat de wet nu helemaal afgeschaft is? Dat heb ik namelijk nog niet vernomen. Wat ik wel heb vernomen, is dat de Minister de wet dit jaar nog wilt laten vervallen, maar nog niet dat het definitief is.

Groetjes,
Michelle




Dus eigenaars van een stamboomloze pitbullachtige, of zelfs een pitbull, let nog even op, want ze kunnen je hond nog afpakken! Ikzelf ben voor 100% tegen de RAD, ik snap niet dat het karakter van een hond "gelezen" kan worden aan de hand van het uiterlijk en dat ze dan zomaar even afgemaakt kunnen worden zonder dat de eigenaar ook maar iets kan doen. Behalve natuurlijk een hoop verdriet blijven zitten. Mensen maken ze ook niet af omdat ze op iemand lijken die een ander iets heeft aangedaan. Bovendien wordt met ieder ras gefokt en hierdoor ontstaan idd kruisingen. Maar het is onzin, omdat alleen tegen te gaan bij pitbullachtigen. Jack Russells, Golden Retrievers, Labradors, Chihuahuas en ga zo maar door, zijn ook rashonden waarmee soms (onbedoelt) gekruist wordt en daar wordt dan ook niks over gezegd. Dus ik word alleen maar blij dat het onnodig doden van de honden gestopt wordt! Nu kunnen tenminste ook hier in NL pitbullachtigen uit andere landen geplaatst worden zodat ze niet meer onnodig in de buitenlandse asiels blijven zitten, omdat ze hier verboden zijn. Ik vind wel dat mensen getest moeten worden of ze klaar zijn voor een bepaalt ras en dat ze verplicht een cursus volgen, zodat de hond er alleen maar beter van wordt. Ikzelf heb een stafford en dit is geen hond om zomaar aan te schaffen, ze zijn ontzettend lief en aanhankelijk en ze hebben alles voor je over, maar ze zijn ook ontzettend sterk, eigenzinnig en druk! Dus dit ras is zeker aan te raden voor iemand met verstand van honden en niet voor iemand die voor het eerst een hond aanschaft!
 
Uitspraak van ***Puppy*** op maandag 16 juni 2008 om 17:38:
Ik ben nog steeds niet voor om deze rassen weer aan de stoere mannen fok over te laten en het te laten verpesten.

Dit is onzin, de stoere mannen komen toch wel aan de "stoere" honden en waarschijnlijk gebeurt dit toch al illegaal, want ze geven niet veel geld uit aan een hond. Het enige nut wat een "stoere" hond voor hun heeft, is dat ze er zogenaamd ruig uitzien. En als de hond wordt afgepakt en afgemaakt, zal hun dat een worst wezen want ze komen toch wel weer aan een nieuwe "stoere" hond. Dus om de RAD dan maar in stand te houden en het te verfijnen is klinklare onzin! De eigenaar moet aangepakt worden en dan niet door een boete van een paar euro, want dat kunnen ze toch wel ophoesten door andere illegale praktijken waar ze zich mee bezig houden. Maar ze zouden deze personen op een andere manier moet aanpakken waar het hun wel pijn doet.

Ik ben er alleen voor dat een pitbullachtige afgemaakt (wat ik een ontzettend respectloos woord vind overigens!) wordt, is wanneer deze het slachtoffer is geworden van een hondengevecht. En dan zowel wanneer de hond qua karakter zo verpest is dat het niet meer lukt om hem te herplaatsen als wanneer de hond in zo'n slechte lichamelijk staat is, dat het voor de hond te pijnlijk is om er bovenop te komen. Voor zo'n honden is het beter dat ze ze laten inslapen, deze arme dieren blijven anders hun leven lang lijden.

Bovendien vind ik dat het rechtgezet moet worden dat een pitbullachtige gevaarlijk is. Mijn hond denkt na 5 jaar nog steeds dat ze puppy is en dat ze gemakkelijk op schoot past. Als ze met spelen per ongeluk zachtjes een vinger tussen het touw of bot heeft zitten, schrikt ze van zichzelf en deinst ze terug alsof ze iets fout heeft gedaan. Dus ga mij niet vertellen dat ze zogemaand gevaarlijk zijn! Zoals zoveel mensen al gezegd hebben hier, de baas is de persoon die het karakter van een hond creeërt en niet de hond zelf.
 
eidelijk weer met me staff in de stad wandellen:P
echt wel beter hebben ook erg veel handtekeningen verzameld
en naar bijeenkomsten gegaan
t was het allemaal waard zie je wel.
i (L) my am stafford!!

kiss a proud owner