stop!!! niet denken dat is al fout
Uitspraak van [TB]toin alias de schepper op woensdag 31 januari 2007 om 21:56:ekker wazig bijna weekend over wazig gesproken hihi
enne thoin wat hebben we dan gehad voor het wazzig zijn
Uitspraak van [TB]toin alias de schepper op woensdag 31 januari 2007 om 21:56:bijna weekend
idd thoin BW maja is het ook weer zo BM
Uitspraak van Anticommercieel op woensdag 31 januari 2007 om 20:13:Het is pas kut als je begint te denken,dat je niet moet denken en ondertussen te lang nadenkt dat je niet moet denken
NEE,dat klopt,JA..
Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 januari 2007 om 23:19:Gewoon zuipen En dan weet je het
dit is echt een uitspraak voor jouw he K.V.N
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 februari 2007 om 00:34:dit is echt een uitspraak voor jouw he K.V.N
of niet kvn rodde wodka
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 31 januari 2007 om 19:02:jah dat is een kwestie van goed nadenke
Tis ene kwestie van geduld tutut lalalala
Uitspraak van [TB]toin alias de schepper op woensdag 31 januari 2007 om 21:56:lekker wazig bijna weekend over wazig gesproken hihi
theun is volgens mij wat van plan
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 1 februari 2007 om 07:34:of niet kvn rodde wodka
rodde vodka is voor mietjes kan je beter GoldStrike zuipen
Uitspraak van Legaale Blonde op donderdag 1 februari 2007 om 18:10:Tis ene kwestie van geduld tutut lalalala
tjah maar dat heb k niet
Uitspraak van [TB]Tripper op donderdag 1 februari 2007 om 20:37:rodde vodka is voor mietjes kan je beter GoldStrike zuipen
dat zeg jij pak die alvast van het volgende rond
ofniet kelly hebben we toen wel gezien
jah idd marcel doe maar niet zo stoer
Kostmarietje van ons
heb ik gelukkig nooit last van
Kostmarietje van ons
heb ik gelukkig nooit last van
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 februari 2007 om 00:34:dit is echt een uitspraak voor jouw he K.V.N
Moet kunnen he
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 1 februari 2007 om 07:34:of niet kvn rodde wodka
Zeker weten Bier begin ik ook steeds lekker te vinden
Uitspraak van [TB]Tripper op donderdag 1 februari 2007 om 20:37:rodde vodka is voor mietjes kan je beter GoldStrike zuipen
Stoere marcelO:) Ik drink omdat ik er van geniet Goldstrike is lache voor een paar keer in het jaar Dat heb ik wel met nieuwjaar gemerkt
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 februari 2007 om 23:29:Zeker weten Bier begin ik ook steeds lekker te vinden
Oehh Daar moeten we ons maar een biertje op drinken he
Uitspraak van Legaale Blonde op donderdag 1 februari 2007 om 22:47:jah idd marcel doe maar niet zo stoer
ik doe niet stoer maar ik zuip liever Goldstrike dan vodka (mijn mening)
en over jou (Dave) praat ik geen eens we zuipen wel eens en keer Vodka kijken wie eerder ap ligt want jij bent bijna altijd appie tot kotsen toen
balluh
Uitspraak van Legaale Blonde op donderdag 1 februari 2007 om 22:47:jah idd marcel doe maar niet zo stoer
Kostmarietje van ons
heb ik gelukkig nooit last van
bolle is gewoon stoer!!
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 februari 2007 om 23:29:Zeker weten Bier begin ik ook steeds lekker te vinden
nieuwe verslaving K.V.N
Uitspraak van [TB]Tripper op vrijdag 2 februari 2007 om 00:14:en over jou (Dave) praat ik geen eens we zuipen wel eens en keer Vodka kijken wie eerder ap ligt want jij bent bijna altijd appie tot kotsen toen
hij nou moet je echt rustig gaan doen
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 2 februari 2007 om 07:48:hij nou moet je echt rustig gaan doen
en anders??
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 2 februari 2007 om 07:50:en marcel dan nog wat ik heb jou al paar keer appie gezien zoals pannekoeken huis zeg het je weer iets
1x heb je me zo gezien als bij het pannenkoeken huis want bij bart thuis was jij er niet bij dus
denk hier ma eens over na
De Mensch weet, omdat hij mensch is, onmiddellijk a.h.w. instinctief
zijn waarheid, welke de Idee is, en zoekt daarna in het geloof haar
te kunnen leeren kennen. In deze verhouding is het geloof te begrij-
pen, als de aanleg en als voorwaarde van ontwikkeling. En verder is
hieruit te begrijpen, dat het geloof de waarheid begriploos voorop-
stelt. Aanleg echter is eerst aanleg, wanneer hij zich ontwikkelt,
want als hij dit niet doet, is hij aanleg van niets, in de ontwikke-
ling maakt hij zich waar, waarmede gezegd is, dat de waarheid pas
in de ontwikkeling tevoorschijn treedt.
De waarheid is de geheele ontwikkeling en komt niet als resultaat
tevoorschijn, want het resultaat is als het laatste hetzelfde als
het eerste, en dus is de ontwikkeling voorstelbaar als een cirkel,
omdat het einde in het begin is.
Het verstand blijft in het geloof steken, omdat het gelooft niet
te kunnen begrijpen, behalve beperkt, waarmede het te kennen geeft
zich a.h.w. instinctief onmiddellijk te kennen.
Te zeggen is dus, dat het verstand inzoover zichzelf in den weg
staat.
Geloof, verstand en rede verhouden zich als potentialiteit, reali-
telt en idealiteit. Deze verhouding is op alle gebieden aanwijsbaar
en moet dit zijn, zooals de redeleer of logica ons geleerd heeft. En
daarom vinden wij op het gebied der wijsbegeerte deze verhouding
als redeleer, natuurphilosophie of natuurleer en geestesphilosophie
of geestesleer.
Het verstand zegt veel over de natuur en kent de natuurkunde, waar-
in het echter om te beginnen verklaart, dat het de natuur niet kent;
vandaar dat het haar gaat onderzoeken. Natuurlijk is het niet ver-
keerd, dat het verstand wil weten wat de natuur is, maar de wijze
waarop het zulks doet zit vol on- en wanbegrip.
Om de natuur te leeren kennen abstraheert het verstand haar, maar
kan vanzelfsprekend de abstractie niet vol houden, weshalve het het
geloof erbij brengt, welk geloof hier den naam draagt van hypothese.
De natuurkunde zit vol van bijgeloof.
Natuur is uiterlijkheid, verschijning van wezen, dat niet in de
verschijning te vinden is, want al is het wezen als buitenkant, daar-
om is het nog niet in den buitenkant, en het zit er ook niet achter.
Wie zich tot den buitenkant blijft beperken, blijft oppervlakkig.
En hoever de natuurkunde ook moge voortschrijden op haar wetenschap-
pelijken weg; hoeveel zij ook moge weten te zeggen over atomen en
atoomkernen, over electronen en neutronen; en hoe indrukwekkend haar
Macht ook moge zijn, wanneer zij b.v. haar weten toepast in den vorm
van een atoombom of iets dergelijks, toch blijft dit alles een weten
en doen van en in de oppervlakte.
Het zou eigenlijk overbodig moeten zijn om te zeggen, dat iemand,
die over de natuur spreekt, dient te weten, waarover hij spreekt. Maar
nog altijd is dit ten aanzien van de wetenschap allerminst overbo-
dig. De wetenschap onderzoekt en denkt na, maar voelt geen behoefte
om te weten, wat denken eigenlijk is. Bestond deze behoefte wel, dan
zou zij met de redeleer beginnen om tenminste te begrijpen wat zij
doet. En eenmaal de redeleer doordacht hebbende, zou zij vanzelf tot
de natuurleer willen komen, waardoor zij de abstractie van het den-
ken tot verstand als natuurkunde bewust zou voltrekken.
De Mensch weet, omdat hij mensch is, onmiddellijk a.h.w. instinctief
zijn waarheid, welke de Idee is, en zoekt daarna in het geloof haar
te kunnen leeren kennen. In deze verhouding is het geloof te begrij-
pen, als de aanleg en als voorwaarde van ontwikkeling. En verder is
hieruit te begrijpen, dat het geloof de waarheid begriploos voorop-
stelt. Aanleg echter is eerst aanleg, wanneer hij zich ontwikkelt,
want als hij dit niet doet, is hij aanleg van niets, in de ontwikke-
ling maakt hij zich waar, waarmede gezegd is, dat de waarheid pas
in de ontwikkeling tevoorschijn treedt.
De waarheid is de geheele ontwikkeling en komt niet als resultaat
tevoorschijn, want het resultaat is als het laatste hetzelfde als
het eerste, en dus is de ontwikkeling voorstelbaar als een cirkel,
omdat het einde in het begin is.
Het verstand blijft in het geloof steken, omdat het gelooft niet
te kunnen begrijpen, behalve beperkt, waarmede het te kennen geeft
zich a.h.w. instinctief onmiddellijk te kennen.
Te zeggen is dus, dat het verstand inzoover zichzelf in den weg
staat.
Geloof, verstand en rede verhouden zich als potentialiteit, reali-
telt en idealiteit. Deze verhouding is op alle gebieden aanwijsbaar
en moet dit zijn, zooals de redeleer of logica ons geleerd heeft. En
daarom vinden wij op het gebied der wijsbegeerte deze verhouding
als redeleer, natuurphilosophie of natuurleer en geestesphilosophie
of geestesleer.
Het verstand zegt veel over de natuur en kent de natuurkunde, waar-
in het echter om te beginnen verklaart, dat het de natuur niet kent;
vandaar dat het haar gaat onderzoeken. Natuurlijk is het niet ver-
keerd, dat het verstand wil weten wat de natuur is, maar de wijze
waarop het zulks doet zit vol on- en wanbegrip.
Om de natuur te leeren kennen abstraheert het verstand haar, maar
kan vanzelfsprekend de abstractie niet vol houden, weshalve het het
geloof erbij brengt, welk geloof hier den naam draagt van hypothese.
De natuurkunde zit vol van bijgeloof.
Natuur is uiterlijkheid, verschijning van wezen, dat niet in de
verschijning te vinden is, want al is het wezen als buitenkant, daar-
om is het nog niet in den buitenkant, en het zit er ook niet achter.
Wie zich tot den buitenkant blijft beperken, blijft oppervlakkig.
En hoever de natuurkunde ook moge voortschrijden op haar wetenschap-
pelijken weg; hoeveel zij ook moge weten te zeggen over atomen en
atoomkernen, over electronen en neutronen; en hoe indrukwekkend haar
Macht ook moge zijn, wanneer zij b.v. haar weten toepast in den vorm
van een atoombom of iets dergelijks, toch blijft dit alles een weten
en doen van en in de oppervlakte.
Het zou eigenlijk overbodig moeten zijn om te zeggen, dat iemand,
die over de natuur spreekt, dient te weten, waarover hij spreekt. Maar
nog altijd is dit ten aanzien van de wetenschap allerminst overbo-
dig. De wetenschap onderzoekt en denkt na, maar voelt geen behoefte
om te weten, wat denken eigenlijk is. Bestond deze behoefte wel, dan
zou zij met de redeleer beginnen om tenminste te begrijpen wat zij
doet. En eenmaal de redeleer doordacht hebbende, zou zij vanzelf tot
de natuurleer willen komen, waardoor zij de abstractie van het den-
ken tot verstand als natuurkunde bewust zou voltrekken.
kom jij nou weer mee
Uitspraak van Anticommercieel op woensdag 31 januari 2007 om 20:13:Het is pas kut als je begint te denken,dat je niet moet denken en ondertussen te lang nadenkt dat je niet moet denken.
dat ja hahah
daar heb je zeker lang over nagedacht he
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 februari 2007 om 23:29:Zeker weten Bier begin ik ook steeds lekker te vinden
laatste aanpassing
Uitspraak van actief op vrijdag 2 februari 2007 om 19:20:dat ja hahah
daar heb je zeker lang over nagedacht he
euh datviel wel mee, want anders was ik al lang gekapt met daar over te denken of denk je niet?
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 februari 2007 om 23:29:Zeker weten Bier begin ik ook steeds lekker te vinden
BIER HIER !!!
Uitspraak van [TB]Tripper op vrijdag 2 februari 2007 om 14:32:1x heb je me zo gezien als bij het pannenkoeken huis want bij bart thuis was jij er niet bij dus
jah okee k ga 1 uurtje weg en jij kan afgevoert worde
Uitspraak van [TB]Break 'n schranz op zaterdag 3 februari 2007 om 16:45:ja ik!!
heb je weer je humorpantelon aan
heb nog nooit zown grap gehoord
Uitspraak van Legaale Blonde op zaterdag 3 februari 2007 om 17:33:heb je weer je humorpantelon aan
heb nog nooit zown grap gehoord
Uitspraak van Legaale Blonde op zaterdag 3 februari 2007 om 17:33:heb je weer je humorpantelon aan
heb nog nooit zown grap gehoord
Dan heb je m nu eens gelezen
Uitspraak van [TB]Break 'n schranz op zondag 4 februari 2007 om 16:18:Dan heb je m nu eens gelezen
Dan moet je het ook nog maar een keer vertellen en dat heeft ze de grap ook gehoord
Uitspraak van Legaale Blonde op zaterdag 3 februari 2007 om 17:33:humorpantelon
waar krijg je die dan?
ik ga morgen eens kijken bij de zeeman want die zijn het goedkoopste he ZEEMAN
laatste aanpassing
bij de 1 euro winkel is die miss nog goedkoper
Uitspraak van Anticommercieel op zaterdag 3 februari 2007 om 11:10:euh datviel wel mee, want anders was ik al lang gekapt met daar over te denken of denk je niet?
ja weet ik niet??\
ik denk niet zo graag
wordt je zo moe van he..
Uitspraak van Legaale Blonde op maandag 5 februari 2007 om 11:36:bij de 1 euro winkel is die miss nog goedkoper
Volgens mij zijn die met 5 cent verhoogt
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 5 februari 2007 om 19:11:jah dan moet je naar alberlt hein in hb gaan dan kan bartje je er nog een korting stikker op plakke
Ja en dan met de kortingskaart er nog eens bij ben ik helemaal goedkoop uit.